Parhaat kitkarenkaat today?
Valvoja: ffp jäsenet
Jatkan nyt sitte tähän samaan topikkiin, kun en viitsi pienen kysymyksen takia uutta aloittaa.
Eli ois saatavana hakkapeliitta 5, mutta valmistus ois 5106. =/
Hinta ois paljon halvempi, kuin rengaskauppa.netissä ja vianorilla jne.
Eli onko tuon ikäiset jo menneet huonoiksi? Renkaat on uudet.
Toki se riippuu onko ollu saunassa, vai kelmuissa tjsp.
Uskoisin, että jossain varastossa.
Eli ois saatavana hakkapeliitta 5, mutta valmistus ois 5106. =/
Hinta ois paljon halvempi, kuin rengaskauppa.netissä ja vianorilla jne.
Eli onko tuon ikäiset jo menneet huonoiksi? Renkaat on uudet.
Toki se riippuu onko ollu saunassa, vai kelmuissa tjsp.
Uskoisin, että jossain varastossa.
Alkaa se kelkka kääntyä noiden pohjoseen tarkotettujen kitkojen suuntaan... Kyselin paikallisesta rengasliikkeestä toimitusaikaa Contin CVC5:lle, ni sano et marraskuun puolessa välissä sais, eli pakko ottaa jotku muut.
Nokian R:ää tarjos 1050€:lla alle laitettuna, eli melkein nappaan sellaset vaikka kalliin oloset onkin. Onko jollain jo noista äRristä kokemuksia?
edit. Niin ja oli tän rengasmyyjän kanssa juttua noista CVC5:sta, ni sano et hänellä on ollu reilun kuukauden (vai vajaa kaks kk, mut eniveis) moiset kumit alla, ni pintaa on enää 5,5mm jäljellä! Sano et tohon tahtiin jos ne kuluu, ni saa joulun kieppeillä laittaa uudet alle. Sano et jos ei noihin aleta tehtaalla tehdä muutoksia, ni ei tuu käymään hyvin... Näin siis rengasmyyjän suusta. Ja he myyvät tota ko. rengasta.
Nokian R:ää tarjos 1050€:lla alle laitettuna, eli melkein nappaan sellaset vaikka kalliin oloset onkin. Onko jollain jo noista äRristä kokemuksia?
edit. Niin ja oli tän rengasmyyjän kanssa juttua noista CVC5:sta, ni sano et hänellä on ollu reilun kuukauden (vai vajaa kaks kk, mut eniveis) moiset kumit alla, ni pintaa on enää 5,5mm jäljellä! Sano et tohon tahtiin jos ne kuluu, ni saa joulun kieppeillä laittaa uudet alle. Sano et jos ei noihin aleta tehtaalla tehdä muutoksia, ni ei tuu käymään hyvin... Näin siis rengasmyyjän suusta. Ja he myyvät tota ko. rengasta.
Viimeksi muokannut albanzo, 15.10.2008 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla oli GTI Golfissa 225-45-17" RSI:t ja nykyisessä Passatissa myös RSI:t 215-55-16" koossa. Todella hyvät, pitää tarpeeksi myös jäisissä olosuhteissa, kunhan muistaa, ettei ihan hulluttelemaan ala. Aika pehmeän oloiset, varsinkin jos autossa on hivenen enemmän tehoa, niin "muljailee" rajuimmissa kiihdytyksissä, mutta niinhän kaikki kitkat taitaa tehdä.
Niin ja oli tän rengasmyyjän kanssa juttua noista CVC5:sta, ni sano et hänellä on ollu reilun kuukauden (vai vajaa kaks kk, mut eniveis) moiset kumit alla, ni pintaa on enää 5,5mm jäljellä!
Aika paljon ovat kuluneet, mutta eikös tuo melkein ole jo odotettavissa jos tähän aikaan vuodesta niillä ajelee? Nyt en kyllä muista missä päin vaikutat, mutta ei kai missään vielä kunnon pakkasia/lunta ole niin paljoa ollut että talvirenkailla olisi noin kauan pitänyt ajaa..?
Vaikken osaa asiaa sen paremmin perustellakaan, niin uskoisin että kitkarenkaan kulumiseen vaikuttaa -ainakin jonkin verran- se, onko ulkona +1 vai +10 astetta. Puhumattakaan siitä että olis jo reilummin pakkasta...
Itse ainakin kuuntelen rengaskauppiaiden puheita aina pienellä varauksella. Kyllä sieltä lähes aina paistaa läpi se että kitkat on ihan perseestä ja nastat on ainoa oikea vaihtoehto.. ;)
Itse ainakin kuuntelen rengaskauppiaiden puheita aina pienellä varauksella. Kyllä sieltä lähes aina paistaa läpi se että kitkat on ihan perseestä ja nastat on ainoa oikea vaihtoehto.. ;)
Samoin, ELLEI myyjä puhuis merkistä jota itse myy ja jota mulle ensinalkuun tarjosi noin kuukausi takaperin...Ja kitkoilla ajaa myyjä itsekin, eli siitäkään ei oo kyse.
Hienoa essonbaaria taas ettei kitkat kestä etelän talvessa.
Asia 1: Ei oo essonbaarista, vaan rengaskauppiaan suusta.
Asia 2: Kyse ei ollu siitä et kestääkö kitka etelän talvessa, vaan siitä et toi Contin uus kitka ei ollukaan niin hyvä ku uskalsi odottaa.
Ties vaikka olis vaan ollu maanantaikappaleet tai ihan ensimmäisistä eristä, eli voi olla että muutoksia seoksiin on jo tullu.
onko kellään haisua et tekeekö hankookin icebear w300 kitkoilla mitään koossa 225/40 18..?
Jos jääpito ja muut epäolennaiset merkkaa mitään, niin suosittelisin kiertämään kaukaa. Ei noita Hankookejakaan vaan voi mitenkään suositella Suomen talveen. Saahan ne Koreoissa ja Kiinassa valmistaa talvirenkaita, mutta pohjoismaiden talvirengasmarkkinat on niin pienet ja renkailta vaadittavat ominaisuudet haastavat, ettei ihan pienellä kokemuksella tehdä tänne (etenkään halpaa) sopivaa rengasta.
Kannattaa harkita vannekoon pienentämistä, jos kunnon renkaat tuntuu liian kalliilta.
Kitkojen kestosta: Kakkosgolfissa mulla pyöri alla Nokian Q:t kolme talvea ja pari kesää, yhteensä arviolta noin 70tkm. Samassa autossa ja samassa ajossa Nokian halpis-kesäkumi kesti kaksi kesää. Tosin auto oli kevyt, mutta ei nuo ainakaan kaikki kovin pahoja ole kulumaan. RSi:stä kokemukset saman suuntaisia, tosin tuli auto myytyä parin talven jälkeen.
Molemmat mainioita renkaita, RSi ei ole enää edes mahdottoman vetelä.
Molemmat mainioita renkaita, RSi ei ole enää edes mahdottoman vetelä.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”