Pakettien lähettely Suomi-Yhdysvallat-Suomi

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

Lehtilä
ffp jäsen

Pakettien lähettely Suomi-Yhdysvallat-Suomi

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 29.9.2008 11:03

Olis kenties tarve lähettää eräs aparaatti amerikkaan korjattavaksi.
Ostin kyseisen vempeleen sieltä alkuvuodesta ja maksoin silloin siitä tullit sun muut.

Miten nyt toimitaan jos lähetän sen sinne korjattavaksi ja sen jälkeen se lähetetään takaisin mulle. Pitääkö maksella jotain tulleja ees taas vai miten tämmöiset hommat hoituu?

Soittelin jo Postiin ja kyselin postitushintoja mutta tästä asiasta ei tyttö osannut sanoa mitään.
Sitten jonotin vartin verran Tullin asiakaspalveluun ja kyllästyin..

Antero
-

ViestiKirjoittaja Antero » 29.9.2008 11:18

Järjellä ajetellen tuossa ei ole mitään ongelmaa jos kaikista maksuista on dokumentit. Tavara matkaan ja jos sitten tulee Tullista vikinää niin dokumentit esille. Eikös se ole Tullin kanssa vähän sama kuin verottajan, mikään tieto ei ole sitovaa eikä mitään jo tehtyä voi pitää ennakkotapauksena ;)

Lehtilä
ffp jäsen

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 29.9.2008 11:18

Itse itselleni vastaten.

Sain tullipalveluun vihdoin yhteyden ja homma selkis.

Eli kun paketti menee sinne korjattavaksi ja palautuu minulle, ei tulleja eikä muitakaan maksuja peritä, mikäli korjaus on ilmainen (takuu ym..)

Jos korjaukstyöstä tai varaosista peritään maksua, niin siitä joutuu maksamaan normaalit kulut tullissa..

Case is closed..

Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”