Releet 103 sekä 109.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Jönä
-
Viestit: 5
Liittynyt: 19.11.2007 20:05

Releet 103 sekä 109.

ViestiKirjoittaja Jönä » 19.11.2007 20:10

Mitä nuo ovat? 109 päävirtarele vai hehkurele? Autossa Seat Cordoba vario 2000 ei pala hehkun merkkivalo, eikä hehkuta. Virrat kun kääntää päälle tuo 109 napsahtaa kyllä päälle 103 ei.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 20.11.2007 18:37


Jönä
-
Viestit: 5
Liittynyt: 19.11.2007 20:05

ViestiKirjoittaja Jönä » 23.11.2007 18:14

Okei 109 ohjaa ECUa. Vikakoodi siis on Glow Plug/Heater Relay Circ. Open/Short to Ground.
Mistä löytyy hehkurele? Olen kuullut että vika voi olla myös tuossa 109 releessä. Ota näistä sitte selvää.

Jönä
-
Viestit: 5
Liittynyt: 19.11.2007 20:05

ViestiKirjoittaja Jönä » 28.11.2007 19:27

Tänään ECU päätti ottaa kaasunkin pois käytöstä, eli auto toimii vain "korotetulla" tyhjäkäynnillä. Vaihdoin sen 109 releen eikä tapahtunut mitään. Auttakee?!

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 28.11.2007 20:07

Vikakoodia kaasupolkimeen liittyen..?

Rane
-
Viestit: 252
Liittynyt: 23.7.2003 14:41

ViestiKirjoittaja Rane » 28.11.2007 21:22

Meinaatko tuota että "korotetulla" tyhjäkäynnillä käy,että pitää kokoajan olla mono kaasupolkimella että pelaa? Ohjaako tuo rele sitten koko ecun toimintaa?

Jönä
-
Viestit: 5
Liittynyt: 19.11.2007 20:05

ViestiKirjoittaja Jönä » 30.11.2007 22:49

Kierrokset ovat jossakin 1300 kieppeillä eikä kaasua painamalla siis tapahdu yhtikäs mitään. En pääse lukemaan noita vikakoodeja tällä hetkellä kun se auto ei ole pihassa.

Jönä
-
Viestit: 5
Liittynyt: 19.11.2007 20:05

ViestiKirjoittaja Jönä » 4.12.2007 20:26

Vika tuli selvitettyä, eli ECU:n liittimet olivat hapettuneet ja nyt kosteilla, sekä kylmillä keleillä se aiheutti tuota vikaa. ECUA heiluttelemalla sain hehkun ja kaasun toimimaan. Nyt on liittimet uusittu ja toimii taas kunnolla. :)

pevuore
-
Viestit: 24
Liittynyt: 5.3.2007 12:29

ViestiKirjoittaja pevuore » 26.9.2008 18:09

Itselläni on saman ikäinen tdi cordoba ja vianhaussa olen päässyt niin pitkälle että sähkö katoaa sulakkeen ja moottitilassa olevan hehkunliittimen välillä. Hehkut on jo vaihdettu ja tilasin uuden hehkunreleen Laakkoselta koska hinta oli mielestäni kohtuullinen 32 egeä, mutta eivät saanetkaan sitä vielä täksi päiväksi pelipaikalle.

Huomenna olisi aikaa ihmetellä asiaa, joten osaisikos joku selventää missä johdossa tuolla hehkun releellä pitäisi olla minkälaista jännitettä? Koitin haulla metsästää sähkökaaviota, mutta ei osunut ainakaan minun silmiini sellaista täältä.

Jos vika ei ole hehkunreleessä, niin mistä kannattaa seuraavaksi vikaa lähteä metsästämään?

pevuore
-
Viestit: 24
Liittynyt: 5.3.2007 12:29

ViestiKirjoittaja pevuore » 1.10.2008 16:59

Rele oli ok, mutta moottorinlämpötila-anturi rikki. Vika todettiin irrottamalla anturin johto ja tämän jälkeen hehkut alkoivat saamaan sähköä.

Edit:
Pelkän anturin vaihto ei auttanut. Vianhaku jatkuu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa