vw golf III kierrokset laskee??
Valvoja: ffp jäsenet
vw golf III kierrokset laskee??
Eli auto on volkkarin golf 3 koppanen gti 2.0 vm96 bensa. Eli kesken ajon saattaa laskee kierrokset aivan nollaan ja sammuu. Auto käynnistyy kuitenkin normaalisti sen jälkeen. Missä voisi olla vika. Bensapumpun releen vaihdoin mutta ei auttanut.
Bensan suodatin - vaihdettu vasta
puola - vaihdettu
sytytyksen johdot (tulpat yms) - vaihdettu
bensan paine - ei katsottu
ilmansuodatin - vaihdettu
Tossa äsken ajessa tuntu että ei meinaa millään lähteä edes vaihteen avulla käyntiin. Auto pyöri sitten tyhjäkäynnillä pihassa jonkun aikaa niin ei mitään vikaa. Välillä kuulee ihan kun rele naksahtaa ja silleen nykäsee autoo vähä mutta ei vielä sammu.
puola - vaihdettu
sytytyksen johdot (tulpat yms) - vaihdettu
bensan paine - ei katsottu
ilmansuodatin - vaihdettu
Tossa äsken ajessa tuntu että ei meinaa millään lähteä edes vaihteen avulla käyntiin. Auto pyöri sitten tyhjäkäynnillä pihassa jonkun aikaa niin ei mitään vikaa. Välillä kuulee ihan kun rele naksahtaa ja silleen nykäsee autoo vähä mutta ei vielä sammu.
Pitäskö sun käydä vikakoodit lukemassa. Varmasti on jotain jäänyt muistiin noista sammumisista. Oma gti alkoi temppuilemaan samanlailla mutta paheni pikkuhiljaa kunnes lopuksi ei edes luvannut. Tuolloin vikana oli puola/ sytkäyksikkö paketti. Toinen vastaava oireilu oli kun bensa tankin sisällä olevassa lähtöputkessa oli pieni reikä. Vuosi paineet tankkiin takaisin joten ei saanut kunnolla kakkua ja oireet olivat samat kokoajan. Tuossa 2E moottorissa on noita ongelmia aikalailla varsinkin nykimis/ hyytymis osalta eli kannattaa ne koodit vaan käydä kattomassa. Tulee kallista osa osalta vaihtaa.
Mullon sama...
Onko tähän löytyny lääkettä.
Tuntuu olevan 3 koppasista kuvattu useassa paikkaa samanlaista oiretta mutta missään ei näy lopullista vastausta millä on vika sitte selvinny.
Itsellä tuo 2.0 AGG Vento ja samaa vaivaa. Ruiskurelettä naksuttaa ja konetta pätkii. Hyvin käynnistyy, sähköt pelaa, ja muuten ihan ok mutta nykii välillä vaan rutosti. Ei oikein kehtais kaikkea hilpettäkään turhaan vaihtaa jos jollain oikea lääkekin olis tiedossa?
Missä siis vika?
Tuntuu olevan 3 koppasista kuvattu useassa paikkaa samanlaista oiretta mutta missään ei näy lopullista vastausta millä on vika sitte selvinny.
Itsellä tuo 2.0 AGG Vento ja samaa vaivaa. Ruiskurelettä naksuttaa ja konetta pätkii. Hyvin käynnistyy, sähköt pelaa, ja muuten ihan ok mutta nykii välillä vaan rutosti. Ei oikein kehtais kaikkea hilpettäkään turhaan vaihtaa jos jollain oikea lääkekin olis tiedossa?
Missä siis vika?
Ostettiin tuossa loppukesästä -93 Golf GTI 2E koneella .
Siinä oli noita samantyylisiä oireita mitä on täällä monessa eri topicissa ollut eli nyki , veto välillä huono eli laiskahko , tyhjäkäynti outo jne...Kuitenkin lähti hyvin käyntiin ja kulki tasaisella kaasulla suht nätisti mutta vei paljon ainetta . Kerittiin vaihtaa sitä sun tätä perusosaa jotka on muutenkin hyvä uusia .
Syy paljastui lopulta jakopäästä , väliakseli oli pykälän pielessä !! En tiedä oliko edellinen omistaja vaihtanut itse hihnan ja sössinyt , hihna oli aika hyvä mutta melko löysällä , vai miten lie tuo muuttunut sen pykälän ? Nyt kuitenkin pelittää hyvin kun saatiin tuo paikallistettua .
Siinä oli noita samantyylisiä oireita mitä on täällä monessa eri topicissa ollut eli nyki , veto välillä huono eli laiskahko , tyhjäkäynti outo jne...Kuitenkin lähti hyvin käyntiin ja kulki tasaisella kaasulla suht nätisti mutta vei paljon ainetta . Kerittiin vaihtaa sitä sun tätä perusosaa jotka on muutenkin hyvä uusia .
Syy paljastui lopulta jakopäästä , väliakseli oli pykälän pielessä !! En tiedä oliko edellinen omistaja vaihtanut itse hihnan ja sössinyt , hihna oli aika hyvä mutta melko löysällä , vai miten lie tuo muuttunut sen pykälän ? Nyt kuitenkin pelittää hyvin kun saatiin tuo paikallistettua .
Omassani ongelmana ei ole vedot eikä bensan kulutus (tai ainahan se bensankulutus on ongelma mutta ei sitä nolliinkaan taida näissä polttomoottoreissa saada).
Vika on harvoin esiintyvä ja ainoastaan laskee kierrokset (pätkii ilmeisesti ruiskua tai bensan syöttöä) ja vaikuttaa siis sähköiselle (anturit? liitännät? lyö läpi jostain?). Muut sähköt (valot ja muut hilppeet) pysyy kyllä päällä mutta kierrokset laskee hetkellisesti nopeasti nollaan.
Voi nykästä vaan kerran tai sitten useasti peräkkäin. Yleensä jos alkaa pätkiä jollain matkalla, niin pätkii sitten useammankin kerran. Jos sattuu pätkäsemään kaupunkiajossa niin saattaa ehtiä sammuakin.
Käy hyvin... kiertää hyvin... vetää hyvin... mutta pätkii pidempään ajettaessa. Pelkissä lyhyissä kaupunkisiirtymissä ei ongelmaa yleensä esiinny.
Manaajaa on jo ehdotettu. Tuleeko volkkarin alkuperäinen manaaja kuinka kalliiksi vai pitäisikö sittenkin ottaa tarvikemanaaja? Onko kellään jäänyt hyllyyn vähän käytettyjä Vento manaajia?
Vika on harvoin esiintyvä ja ainoastaan laskee kierrokset (pätkii ilmeisesti ruiskua tai bensan syöttöä) ja vaikuttaa siis sähköiselle (anturit? liitännät? lyö läpi jostain?). Muut sähköt (valot ja muut hilppeet) pysyy kyllä päällä mutta kierrokset laskee hetkellisesti nopeasti nollaan.
Voi nykästä vaan kerran tai sitten useasti peräkkäin. Yleensä jos alkaa pätkiä jollain matkalla, niin pätkii sitten useammankin kerran. Jos sattuu pätkäsemään kaupunkiajossa niin saattaa ehtiä sammuakin.
Käy hyvin... kiertää hyvin... vetää hyvin... mutta pätkii pidempään ajettaessa. Pelkissä lyhyissä kaupunkisiirtymissä ei ongelmaa yleensä esiinny.
Manaajaa on jo ehdotettu. Tuleeko volkkarin alkuperäinen manaaja kuinka kalliiksi vai pitäisikö sittenkin ottaa tarvikemanaaja? Onko kellään jäänyt hyllyyn vähän käytettyjä Vento manaajia?
Tuossa yllä ehdotin jo tuota veden lämpötila anturia noihin vaivoihin mitä muutamat on kuvanneet(omassa oli aivan samat oireet),ei taida olla kallis investointi kokeilla.En itsekkään uskonut,että vika voisi olla anturissa,mutta niinpä vaan sillä korjaantui.Anturi oli ns.kaksipinninen eli antoi muuallekin tietoa kuin pelkästään mittarille.
Joo kyllähän se lämpötila-anturikin tuosta löyty (siitä niin keskeltä ja näkyviltä kuin vain voi) ja vaihdettiinkin mutta eipä jeesannut.
Samoin on jo vaihdettu puola, virranjakaja paketti, kampiakselin induktioanturi, bensapumpun rele ja ruiskun ohjausrele. Millään ei mitään vaikutusta!
Vika tuntuu vaan pahenevan. Välillä kun alkaa pätkiä niin ei pysy enää katkoista johtuen käynnissä ollenkaan. Pätkintä (releen) alkaa n. 3000 kierroksen tuntumassa ja kun kone lämpiää lisää laskee kierrosluku kunnes tyhjäkäynnilläkin on liikaa kierroksia ja kone sammuu.
Mitähän tässä nyt sitte... Jos tuo vika on ohjausyksikössä niin taitaa olla entinen auto minun kohdaltani... Ideoita? Any one?
Samoin on jo vaihdettu puola, virranjakaja paketti, kampiakselin induktioanturi, bensapumpun rele ja ruiskun ohjausrele. Millään ei mitään vaikutusta!
Vika tuntuu vaan pahenevan. Välillä kun alkaa pätkiä niin ei pysy enää katkoista johtuen käynnissä ollenkaan. Pätkintä (releen) alkaa n. 3000 kierroksen tuntumassa ja kun kone lämpiää lisää laskee kierrosluku kunnes tyhjäkäynnilläkin on liikaa kierroksia ja kone sammuu.
Mitähän tässä nyt sitte... Jos tuo vika on ohjausyksikössä niin taitaa olla entinen auto minun kohdaltani... Ideoita? Any one?
Itsellä Golf GTI 2,0 8V -94 (2E) ja ihan samalta vialta kuulostaa kuin nossillakin! Vikamuistit luettu mutta siellä ei näkynyt mitään, volkkarihuolto jyväskylässä ehdottanut ensin kanssa noita releitten uusimisia tai sitten oli epäily lohkon kyljessä olevan kampiakselin kierrosluvun anturiin(on kuulemma jossain öljynsuodattimen alapuolella). Jossain ventossa kuulemma ollut sama vika jä näistä oli vika löytynyt.
Mulla vika on nyt korjattu! Hyvä kun muistutit että muistaa syyn tänne laittaa.
Juurikin tuo kampparin induktioanturi oli syynä.
Meillähän tuo kampiakselin induktioanturi vaihdettiin ensimmäisenä mutta... 1000€, monta epävarmaa kilometria ja useita työtuntia myöhemmin todettiin että anturi EI TOIMINUT! Vika toistui samanmoisena kuin ennen osan vaihtoa. Vanha oli haprastunut niin että piuhat olivat varmasti oikosulussa pienen ajomatkan jälkeen. Vikaa ei oikein testereillä tosiaan havaitse mutta osa vaihdettiinkin aluksi ihan ulkonäön perusteella.
Kun siis lähdet sitä vaihtamaan, niin suosittelen että ostat alkuperäisen VW varaosan vaikka se vähän maksaakin. Itse ostin tarvikeosan joka on 1/4 alkuperäisen hinnasta. Toimivuus luvataan ja osaa myydään kyseiseen autoon. Tyhmempi luulisi ettei nyt sentään rikkinäistä myytäisi.
Nyt joutuu vähän kyselemään kyseisen tarviketoimittajan vastuita ja innostusta korvaamiskäytäntöihin...
Kun anturia vaihtamaan lähdet niin se on tosiaan suotimen alapuolella ja irrotus vaatii yhden moottorin kannakkeen irrottamisen vaihdon ajaksi.
Onnea yritykseen ja varokaa tarvikeosia!
Juurikin tuo kampparin induktioanturi oli syynä.
Meillähän tuo kampiakselin induktioanturi vaihdettiin ensimmäisenä mutta... 1000€, monta epävarmaa kilometria ja useita työtuntia myöhemmin todettiin että anturi EI TOIMINUT! Vika toistui samanmoisena kuin ennen osan vaihtoa. Vanha oli haprastunut niin että piuhat olivat varmasti oikosulussa pienen ajomatkan jälkeen. Vikaa ei oikein testereillä tosiaan havaitse mutta osa vaihdettiinkin aluksi ihan ulkonäön perusteella.
Kun siis lähdet sitä vaihtamaan, niin suosittelen että ostat alkuperäisen VW varaosan vaikka se vähän maksaakin. Itse ostin tarvikeosan joka on 1/4 alkuperäisen hinnasta. Toimivuus luvataan ja osaa myydään kyseiseen autoon. Tyhmempi luulisi ettei nyt sentään rikkinäistä myytäisi.
Nyt joutuu vähän kyselemään kyseisen tarviketoimittajan vastuita ja innostusta korvaamiskäytäntöihin...
Kun anturia vaihtamaan lähdet niin se on tosiaan suotimen alapuolella ja irrotus vaatii yhden moottorin kannakkeen irrottamisen vaihdon ajaksi.
Onnea yritykseen ja varokaa tarvikeosia!
vento
Mulla tuli ihan sama vika, ajaessa yhtäkkiä vetää kierrokset nolliin ja alkaa hyppiä siinä nollan ja tonnin välissä kunnes sammuu.. koitettiin vaihtaa bensapumpun rele ja kaikki sytytyksen osat, voisko mullakin sitte olla toi kampiakselin anturi kun ei mikään tunnu auttavan? kyseessä siis vento 2.0 vm-95..
No niin releet (bensapumppu) vaihdettu mutta vika jatkuu....vein volkkarin huoltoon tuohon kierrosluvun anturin (impullsianturi)vaihtoon mutta ilmoittivat ettei kyseistä anturia ole tässä moottorilmallissa!! Moottorityyppihän oli 2E ja merkkikorjaamon varaosaluettelosta anturi kyllä 2E moottorille löytyy! Heh hauskaa! Ja autohan oli -94 Gti 2,0/8V golffi. Eli taistelu jatkuu.... Ja vika muuten silleen pahenee että tuossa kun vika syksymmällä alkoi niin kone sammui ajossa vain muutamaksi sekunniksi mutta lähti sitten taas pyörimään, eli niinkuin nykimistä. Mutta nyttemmin tuo sammumisen kesto pidentynyt ja nyt auto pysähtyy kokonaan niin että auto pysähtyy ja startattava kokonaan uudestaan. Onko kukaan muuten epäillyt tuota ilmanoton ilmamäärämittaria. Mutta ilmeisesti tässä lähdetään tuon virranjakajan kimppuun seuraavaksi!
Itselläni omassa vr6:ssa -93 ilmenee saman tyylinen vika, kun esim. pysähtyy valoihin ja painaa kytkimen pohjaan. Kierrokset putoaa hetkellisesti nollaan ja joskus auto sammuu, joskus nostaa kierrokset normaali lukemiin ilman sen kummempia ongelmia. Tämäkin vika tosin esiintyy vain joskus, eli ei joka valoissa ole sammumis vaaraa. Auto käynnistyy normaalisti, mutta myös silloin tällöin saattaa käynnistyksen jälkeen kierrokset laskea nollaan ja auto sammua. Mistähän kannattaisi alkaa vikaa etsiä? Muilla vr6:n omistajilla ollut samanlaisia ongelmia?
Joko muilla on autot kunnossa? Oma 2E nykii edelleen satunnaisesti ja sammuilee jos huonosti käy.Vaihdettu nyt tulpat, jakajan kansi ja pyörijä, puola, bensapumppu, pumpun ja boksin releet. Pitänee kokeilla tuota hall-anturia seuraavaksi, sehän käsittääkseni ajaa kampiakselin asentotunnistimen virkaa 2E-koneessa.
Mutta, käykö 2E koneeseen sama hall-anturi kuin pääosaan muistakin III-korin bensakoneista. Motonetissa ainakin löytyy samalla numerolla hallia 1.4, 1.6, 1.8 ja 2.0 16V koneisiin, mutta ei 2.0 8V -koneeseen. Mahtaako olla kuitenkin sama anturi myös siinä?
ETKAsta ei tosiaan pysty tarkistamaan kun marmoritiskiltä ei tuota hallia saa erikseen vaan pitää ostaa koko jakaja kerralla.
Mutta, käykö 2E koneeseen sama hall-anturi kuin pääosaan muistakin III-korin bensakoneista. Motonetissa ainakin löytyy samalla numerolla hallia 1.4, 1.6, 1.8 ja 2.0 16V koneisiin, mutta ei 2.0 8V -koneeseen. Mahtaako olla kuitenkin sama anturi myös siinä?
ETKAsta ei tosiaan pysty tarkistamaan kun marmoritiskiltä ei tuota hallia saa erikseen vaan pitää ostaa koko jakaja kerralla.
Samaa vikaa golf 3 -94, 1.4 CL
Pätkii välillä ajossa, käy toisinaan epätasaisesti ja joskus on käynnistysvaikeuksia.
Kaikki tämä alkoi sen jälkeen kun testasin uutta E10 bensaa. Tankkasin sitä tasan kerran, jonka jälkeen siirryin takaisin 98E:n. Tulpat vaihdoin juuri.
Onkohan vika se kuuluisa Hall-anturi? Onkohan vaikea vaihtaa itse?
Kaikki tämä alkoi sen jälkeen kun testasin uutta E10 bensaa. Tankkasin sitä tasan kerran, jonka jälkeen siirryin takaisin 98E:n. Tulpat vaihdoin juuri.
Onkohan vika se kuuluisa Hall-anturi? Onkohan vaikea vaihtaa itse?
Minulla on ollut samantapaisia ongelmia 2.0 AGG-Venton kanssa, vaihdoin nyt ruiskupumpun releen, ei auttanut, auto nykii yhtä pahasti kuin ennenkin. Varsinkin lämpimänä, mottoritiellä ei uskalla ollenkaan lähteä ohittamaan kun nykii niin pirusti eikä kiihdy. Tasakaasulla nykii, sitä en aikaisemmin huomannut. Vaihdoin vanhan toimivan releen takaisin, nyt seuraavaksi ajattelin vaihtaa sytytystulppien johdot, virranjakajan kannen & pyörijän, saapa nähdä auttaako. Ostin varmuuden vuoksi myös uuden ilmanputsarin, vanha näytti kyllä suht' hyväkuntoiselta mutta kaipa senkin voisi vaihtaa varmuuden vuoksi.
poloboy:
oletko koittanut hall-anturin vaihtoa? Kaverilla oli -97 vento joka nyki tasakaasulla ihan julmetusti. Vaihdettiin tulpat, johdot, puola, jakajan kansi ja pyörijä etc, mutta lopulta vika korjaantui vaihtamalla hall-anturi. Haettiin romuttamolta käytettynä kun sanoivat korjaamolla, ettei uutena saa pelkkää anturia ja osat olisi maksanut n.500e.
oletko koittanut hall-anturin vaihtoa? Kaverilla oli -97 vento joka nyki tasakaasulla ihan julmetusti. Vaihdettiin tulpat, johdot, puola, jakajan kansi ja pyörijä etc, mutta lopulta vika korjaantui vaihtamalla hall-anturi. Haettiin romuttamolta käytettynä kun sanoivat korjaamolla, ettei uutena saa pelkkää anturia ja osat olisi maksanut n.500e.
Kiitos vinkistä, en ole hall-anturia vielä vaihtanut, kun jossain todettiin, että tässä moottorimallissa (AGG), hall-anturivika näkyy puutumisena vasta 5000 kierroksen jälkeen. Oma Vento alkaa mielestäni nykiä vasta lämpimänä, tänä aamuna kulki ihan hyvin n. 10 km kunnes piti alkaa ohittamaan moottoritiellä, silloin nyki niin pahasti etten uskaltanut ohittaa. Kumma kyllä nykimiset eivät näy kierrosluvussa, se pysyy tasaisena koko ajan. Mutta nykii sekä kiihdyttäessä että tasakaasulla, kuitenkin vähemmän tasakaasulla.
Puhdistin eilen virrankjakajan kannen sisältä, pyörijä näytti myös hyväkuntoiselta, joten en vaihtanut niitä uusiin osiin, nyt pitää kai vaihtaa ne kuitenkin sytytysjohtoineen ja katsoa että paraneeko käynti.
Sama ongelma jatkuu edelleekin, oma Vento alkaa mielestäni nykiä vasta lämpimänä, tänä aamuna kulki ihan hyvin n. 10 km kunnes piti alkaa ohittamaan moottoritiellä, silloin nyki niin pahasti etten uskaltanut ohittaa. Kone ei kuitenkaan sammu kokonaan ja kumma kyllä nykimiset eivät näy kierrosluvussa, se pysyy tasaisena koko ajan. Mutta nykii sekä kiihdyttäessä että tasakaasulla, kuitenkin vähemmän tasakaasulla.
Puhdistin eilen virrankjakajan kannen sisältä, pyörijä näytti myös hyväkuntoiselta, joten en vaihtanut niitä uusiin osiin, nyt pitää kai vaihtaa ne kuitenkin sytytysjohtoineen ja katsoa että paraneeko käynti.
EDIT: irroitin lämpöanturin ja ajoin kotiin töistä (50 km), ei vaikutusta, auto nyki edelleen tosi pahasti. Kotiin päästyäni irroitin MAF:in johdon ja kävin koeajolla, jippii, ei nykinyt enää. Eli MAF pitää puhdistaa ja ellei se onnistu, uusia. Ajattelin ensin kokeilla CRC:n MAF Cleanerilla. Mutta nyt ensi hätään joudun ajamaan MAF:in johto irti kunnes saan mittarin puhdistettua. Mistä saa uuden MAF:in halvimmalla jos puhdistusoperaatio ei onnistu?
Puhdistin eilen virrankjakajan kannen sisältä, pyörijä näytti myös hyväkuntoiselta, joten en vaihtanut niitä uusiin osiin, nyt pitää kai vaihtaa ne kuitenkin sytytysjohtoineen ja katsoa että paraneeko käynti.
Sama ongelma jatkuu edelleekin, oma Vento alkaa mielestäni nykiä vasta lämpimänä, tänä aamuna kulki ihan hyvin n. 10 km kunnes piti alkaa ohittamaan moottoritiellä, silloin nyki niin pahasti etten uskaltanut ohittaa. Kone ei kuitenkaan sammu kokonaan ja kumma kyllä nykimiset eivät näy kierrosluvussa, se pysyy tasaisena koko ajan. Mutta nykii sekä kiihdyttäessä että tasakaasulla, kuitenkin vähemmän tasakaasulla.
Puhdistin eilen virrankjakajan kannen sisältä, pyörijä näytti myös hyväkuntoiselta, joten en vaihtanut niitä uusiin osiin, nyt pitää kai vaihtaa ne kuitenkin sytytysjohtoineen ja katsoa että paraneeko käynti.
EDIT: irroitin lämpöanturin ja ajoin kotiin töistä (50 km), ei vaikutusta, auto nyki edelleen tosi pahasti. Kotiin päästyäni irroitin MAF:in johdon ja kävin koeajolla, jippii, ei nykinyt enää. Eli MAF pitää puhdistaa ja ellei se onnistu, uusia. Ajattelin ensin kokeilla CRC:n MAF Cleanerilla. Mutta nyt ensi hätään joudun ajamaan MAF:in johto irti kunnes saan mittarin puhdistettua. Mistä saa uuden MAF:in halvimmalla jos puhdistusoperaatio ei onnistu?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 9 vierailijaa