Volkswagen Golf Mk2 *HeiHei rakas!*
Valvoja: ffp jäsenet
Volkswagen Golf Mk2 *HeiHei rakas!*
Eipä enää löytynyt juttuja tästä Golfista juurikaan täältä. Uutena omistajana ja foorumilla pyörivänä laitetaan siis kuvia ja tekstiä hieman mistä on kyse. Entiset omistajatkin voivat katsella. "On se hyvään kotiin päässyt." Olen tiedettävästi varmaankin kolmas tällä foorumilla pyörivä jolla tämä "0700-Edition" nyt on.
Auton tarina lähti itsellä siitä, kun läksimme eräs heinäkuinen lauantai hakemaan käyttäjältä EscMk3, veljen liparicorollaan vanteita ja alustasarjaa.
Perille päästyämme ja kaupat vanteista ja alustasarjasta tehtynä. Siinä jonkin joutavaa jorinaa, kunnes ilmaan lävähti lause "Kakkiksellekin ensi viikolla tulossa ostaja" Mielessä heräsi suuri kiinnostus tätä kaunokaista kohtaan ja eikun potkimaan renkaita ja koeajolle. Olihan tähän ihastuttu jo pitkä aika sitten. Kauhee pähkäily, hieman epävarmuuttakin ilmassa ja sit päätöksen tekoaika ja papereita etsimään autoon yms. "perusroinaa" ja auton nokka kohti Joensuuta. Olihan edessä 280 kilometrin toinen testikoeajokin siis. Kestääkö kotiin asti. Kestihän se ilman vailla mitään huolia. Toistaiseksi kaikki hyvin.
Ensimmäisenä autolle tehtiin "se normaali huolto" vaikka tiesin että nämäkin on tehty autoon alle kuukausi sitten. Öljyt, suodattimet ja tulpat menivät kaikki vaihtoon. Ihan vaan varmuuden vuoksi. Tietääpähän varmuudella että ne on tehty.
Sen jälkeen aloitettiin auton armoton peseminen ja vahaaminen, pitihän siitä saada järkevännäköinenkin, eikä neljällä pyörällä liikkuva kakkaläjä. ;)
Auto näytti sen jälkeen puhtaalta ja hyvältä. :)
Sen jälkeen alkoikin tuon RP moottorin murina ottamaan siihen malliin päähän että autoon piti asentaa soitin. Virkaa tuli tekemään Redpowerin DVD/USB soitin. Musiikin ulosannista hoitaa tällä hetkellä oleva Rainbowin erillissarja, mallin voinee kertoa tarkemmin sen asentaja. Takakontissa pientä JiiBeeÄllää liikuttaa pieni 200 hattiwattia syöttävä 2 kanavainen vahvistin.
Autohan siis oli ostettaessa jo oikein bueno. Siihen en itse ole tehnyt juuri mitään. Maskilipan asensin, mutta mitäpä lottootte lähtikö nätissä kaaressa kohti pajukkoa 140 vauhdista. Onneksi se punaisena löytyikin melko nopeasti. Asennellaan takaisin paikoilleen kun saadaan lisää vuorokauteen tunteja. Valot releytin myöskin autoon, koska eihän niillä valopetroolilampuilla nähnyt yhtään mitään. Tällä hetkellä valoihinkin olen melko tyytyväinen. Tällä hetkellä kakkis on juurikin nähnyt vain nähnyt tietä. Ensi kesäksi vannepäivitystä tulossa ainakin jos ei nyt ole lähtenyt kiertämään maailmaa taas. Autokuume on petollinen. Tässä pieni pohjustus tästäkin rottelosta tänne. Ketä kiinnostaa, ketä ei. Tarina oli ainakin minun tuttuun tapaani liian pitkä. Anteeksi siitä. Laitellaas nyt niitä kuvia loppuun :)
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Kuva 4
Kerrotaan lisää tarinaa, kun taas jotain uutta tulee. :) Kommenttien jättäminen on hyväksyttyä.
Auton tarina lähti itsellä siitä, kun läksimme eräs heinäkuinen lauantai hakemaan käyttäjältä EscMk3, veljen liparicorollaan vanteita ja alustasarjaa.
Perille päästyämme ja kaupat vanteista ja alustasarjasta tehtynä. Siinä jonkin joutavaa jorinaa, kunnes ilmaan lävähti lause "Kakkiksellekin ensi viikolla tulossa ostaja" Mielessä heräsi suuri kiinnostus tätä kaunokaista kohtaan ja eikun potkimaan renkaita ja koeajolle. Olihan tähän ihastuttu jo pitkä aika sitten. Kauhee pähkäily, hieman epävarmuuttakin ilmassa ja sit päätöksen tekoaika ja papereita etsimään autoon yms. "perusroinaa" ja auton nokka kohti Joensuuta. Olihan edessä 280 kilometrin toinen testikoeajokin siis. Kestääkö kotiin asti. Kestihän se ilman vailla mitään huolia. Toistaiseksi kaikki hyvin.
Ensimmäisenä autolle tehtiin "se normaali huolto" vaikka tiesin että nämäkin on tehty autoon alle kuukausi sitten. Öljyt, suodattimet ja tulpat menivät kaikki vaihtoon. Ihan vaan varmuuden vuoksi. Tietääpähän varmuudella että ne on tehty.
Sen jälkeen aloitettiin auton armoton peseminen ja vahaaminen, pitihän siitä saada järkevännäköinenkin, eikä neljällä pyörällä liikkuva kakkaläjä. ;)
Auto näytti sen jälkeen puhtaalta ja hyvältä. :)
Sen jälkeen alkoikin tuon RP moottorin murina ottamaan siihen malliin päähän että autoon piti asentaa soitin. Virkaa tuli tekemään Redpowerin DVD/USB soitin. Musiikin ulosannista hoitaa tällä hetkellä oleva Rainbowin erillissarja, mallin voinee kertoa tarkemmin sen asentaja. Takakontissa pientä JiiBeeÄllää liikuttaa pieni 200 hattiwattia syöttävä 2 kanavainen vahvistin.
Autohan siis oli ostettaessa jo oikein bueno. Siihen en itse ole tehnyt juuri mitään. Maskilipan asensin, mutta mitäpä lottootte lähtikö nätissä kaaressa kohti pajukkoa 140 vauhdista. Onneksi se punaisena löytyikin melko nopeasti. Asennellaan takaisin paikoilleen kun saadaan lisää vuorokauteen tunteja. Valot releytin myöskin autoon, koska eihän niillä valopetroolilampuilla nähnyt yhtään mitään. Tällä hetkellä valoihinkin olen melko tyytyväinen. Tällä hetkellä kakkis on juurikin nähnyt vain nähnyt tietä. Ensi kesäksi vannepäivitystä tulossa ainakin jos ei nyt ole lähtenyt kiertämään maailmaa taas. Autokuume on petollinen. Tässä pieni pohjustus tästäkin rottelosta tänne. Ketä kiinnostaa, ketä ei. Tarina oli ainakin minun tuttuun tapaani liian pitkä. Anteeksi siitä. Laitellaas nyt niitä kuvia loppuun :)
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Kuva 4
Kerrotaan lisää tarinaa, kun taas jotain uutta tulee. :) Kommenttien jättäminen on hyväksyttyä.
Viimeksi muokannut Misanthor, 10.8.2009 0:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noniin :)
Hyvältähän tämä näyttää edelleen, hyvään kotiin meni.
Se on Rainbow SAX 230.20, 5.25" setti ja Autosoundin testivoittaja... Hyvä setti.
Hyvältähän tämä näyttää edelleen, hyvään kotiin meni.
Musiikin ulosannista hoitaa tällä hetkellä oleva Rainbowin erillissarja, mallin voinee kertoa tarkemmin sen asentaja.
Se on Rainbow SAX 230.20, 5.25" setti ja Autosoundin testivoittaja... Hyvä setti.
todella leveitä vanteita alle!! 10 tuumaa!!!
No tuota tuumakokoa täytynee miettiä kyllä tuossa leveydessä. Meinasin kyllä että sinne pitää saada mahtumaan sellaiset kiekot alle, että ei tarvitsisi ruveta mankeloimaan tai hakkaamaan tilaa niille. Ihan P&P meiningillä jos mahtuisivat.
Hakusessa kuitenkin jonkinnäköiset "lippavanteet". ATS Cuppeja tuohon en rupea laittamaan, kun olen ruvennut miettimään tarkemmin. Taino miksipä en, jos saan hyvään hintaan jostain sellaiset. Mutta tuntuu vaan, että omaan silmään ne ei istu tuohon oikein buenosti, noilla nykyisillä autoon tehdyillä muutoksilla.
140 vauhdista
Huippunopeus RP koneelle ilmoitettu. Mutupuheet revitty pois ja tässä todisteet jos joku rehvastelee kovemmilla nopeuksilla. :D
No tuota tuumakokoa täytynee miettiä kyllä tuossa leveydessä. Meinasin kyllä että sinne pitää saada mahtumaan sellaiset kiekot alle, että ei tarvitsisi ruveta mankeloimaan tai hakkaamaan tilaa niille. Ihan P&P meiningillä jos mahtuisivat.
Sovittelin siihen alle 9x16 ET25 vanteita 215/40r16 renkailla. Kaarista kantit pois leikkaamalla olisivat mahtuneet alle. Kapeammilla renkailla tai G60 kaarilla voisi mennä heittämällä alle.
9*16 on aika järeä koko mielestäni kyllä jo lähteä sovittamaan tuonne vakio "koteloihin" Mutta joku 15" vanne leveämpänä kuin 6 tuumaa, ei varmaan tuottaisi niin paljoa tuskaa ollenkaan. Ärsyttää vaan siinä mielessä että kun on tuo 4*100 jako, tuntuu että tuolle 5*100 jakoiselle ois enempi tarjontaa liikkeellä. Adapterithan se ostattas.
Ainakin Keskin KT8:a löytyy 4x100 jaolla 8x15" koossa.
http://www.mdcomprex.fi/store/product_i ... cts_id=308
Ja ihan hyvän näköinen vanne...
http://www.mdcomprex.fi/store/product_i ... cts_id=308
Ja ihan hyvän näköinen vanne...
On todellakin hyvännäköinen vanne. Mut on sillä kyllä hyvännäköinen hintakin. :D Autokaan kun ei ole mikään 29 000 euron TT. Näitä muunmuassa olen katsonut ensikesälle...
Linkki: http://www.rengas-vanne.fi/files/images ... e/ze04.jpg
Mutta se että en tiedä. Kaikilla tuntuisi olevan tuon näköiset näissä vekottimissa. Sen takia ajattelin että pitäsikö ottaa jotain ihan muuta. Mutta ei kuitenkaan mitään hirveetä pirkka alesessio tyylistä... :o
Linkki: http://www.rengas-vanne.fi/files/images ... e/ze04.jpg
Mutta se että en tiedä. Kaikilla tuntuisi olevan tuon näköiset näissä vekottimissa. Sen takia ajattelin että pitäsikö ottaa jotain ihan muuta. Mutta ei kuitenkaan mitään hirveetä pirkka alesessio tyylistä... :o
ajattelin että pitäsikö ottaa jotain ihan muuta
Ääh, mitä suotta. "Tonttiin ja leveät vanteet alle" on hyväksi havaittu, lähes junan vessan tavoin toimiva kaava. ;)
Yksi vanne-ehdotus:
Artec RB 7,5x16 ET 20.
Vastaavaa vannetta samoilla spekseillä löytyy myös Borbetin A:na.
Sopivan vanhanaikainen kakkiksen kulmikkaisiin muotoihin, ei niin työläs mahdutettava kuin 9x16, mutta kuitenkin jonkinlaisella "huulella" varustettu.
195/40 tai 195/45 renkaalla uskoisin mahtuvan vakiokaarien sisään mainiosti.
Tuolla em. vannesarjan hinnaksi kerrottiin 520€ ja oli hyllytavaraa.
Bemari-foorumilta noita löytyy aika hyvin käytettyinäkin.
#MAINOS#
Meikä tietää sulle vanteet! RH Cup 14" eteen 8" ja taakse 9"! Sattumoisin olis kierros jouten... =)
#MAINOS#
Saa ainakin kunnolla tonttiin ja onhan ne aika oosomit, itellä ei vaan tuu mahtumaan jarrut niiden sisään... =(
(Astetta näppärämpi kaveri olis miettiny ensin autoonsa käyvän vannekoon ja hankkinut ne vanteet vasta sitten, mutta kun ei niin ei...=)
Meikä tietää sulle vanteet! RH Cup 14" eteen 8" ja taakse 9"! Sattumoisin olis kierros jouten... =)
#MAINOS#
Saa ainakin kunnolla tonttiin ja onhan ne aika oosomit, itellä ei vaan tuu mahtumaan jarrut niiden sisään... =(
(Astetta näppärämpi kaveri olis miettiny ensin autoonsa käyvän vannekoon ja hankkinut ne vanteet vasta sitten, mutta kun ei niin ei...=)
Mitenkäs tämmönen kolffi kestää ilman autopilottia aurausviehkojen välissä, jos alle lätästään jotkut 9" leveät vanteet? Tsiisas teidän kanssa. :)
No älä hättäile hyvä mies! En minä siun päälle oo ajamassa. :D
#MAINOS#
Meikä tietää sulle vanteet! RH Cup 14" eteen 8" ja taakse 9"! Sattumoisin olis kierros jouten... =)
#MAINOS#
Kiinnostaa tällä hetkellä kyllä mimmoisista kyse. ;)
Valojen releytys tapahtui ihan bilteman relesarjalla. Kutsutaan myös valovahvistinsarjaksi. 20 euroo maksaa koko sarja, nii aattelin että maksan sen kakskymmpisen suosiolla ku turaan ite releiden ja piuhojen kanssa illan. Asennusnopeus 5-10minuuttia tällä.
http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/42_680iso.jpg
Ihan Plug and play homma. Piuha akkuun kiinni ja maadoitat tuon sarjan vaan. Ohjausvirta tulee auton omalta johtosarjalta mikä ohjaa sitten valoja. Ainuut työkalut mitä tarvitset on suurinpiirtein 10mm avain, kaikki hoituu sillä. Että saat akkuun johdon kiinni ja maadoitettua sitten "toisen" pään. Siinä pakolliset, loput voi soveltaa itse, kiinnitykset ja johtojen kuljetukset pellin alla.
Releille tehtiin sitten pieni teline, etteivät lähde flektin mukaan antamaan valosuihkua konehuoneeseen, kas näin. Kuva nokialaista, pahoittelen...
Tällä sarjalla tarkoituksena vissiin kadottaa suurimmat jännitehäviöt pois ja saada valoja kirkkaammaksi. Itse pidin ihan huuhaajuttuna koko hommaa, ennenkun laitoin autoon valot päälle asennuksen jälkeen. Uskomatonta mikä ero oli noihin entisiin tuikkuihin. Suosittelen ihan kenelle vaan tätä pikktuunausta jos tuntuu että ei rupee lamput kirkastumaan enää polttimoiden vaihdolla.
http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/42_680iso.jpg
Ihan Plug and play homma. Piuha akkuun kiinni ja maadoitat tuon sarjan vaan. Ohjausvirta tulee auton omalta johtosarjalta mikä ohjaa sitten valoja. Ainuut työkalut mitä tarvitset on suurinpiirtein 10mm avain, kaikki hoituu sillä. Että saat akkuun johdon kiinni ja maadoitettua sitten "toisen" pään. Siinä pakolliset, loput voi soveltaa itse, kiinnitykset ja johtojen kuljetukset pellin alla.
Releille tehtiin sitten pieni teline, etteivät lähde flektin mukaan antamaan valosuihkua konehuoneeseen, kas näin. Kuva nokialaista, pahoittelen...
Tällä sarjalla tarkoituksena vissiin kadottaa suurimmat jännitehäviöt pois ja saada valoja kirkkaammaksi. Itse pidin ihan huuhaajuttuna koko hommaa, ennenkun laitoin autoon valot päälle asennuksen jälkeen. Uskomatonta mikä ero oli noihin entisiin tuikkuihin. Suosittelen ihan kenelle vaan tätä pikktuunausta jos tuntuu että ei rupee lamput kirkastumaan enää polttimoiden vaihdolla.
Tulipa eilen vaihdettua nuo tummat etuvilkut kirkkaisiin. Päivänvalossa en noita oo itse ehtinyt näkemään, koska lähti huoltoon auto eilen illalla samointein. En tiedä näyttääkö paremmalta. Mut ainakin noin pimeässä olivat huomattavasti paremmat kuin ne tummat. Kuva nyt ei oo mikään paras, mut kelvatkoon tällä kertaa. :>
Ja kliks
Ebaystakin yritettiin metsästää kyynärnojaa sun muuta pientä, mut kirjoitellaan niistä lisää jos jostain tärppää jotain tämmösiä palikoita. Haaveilu loppuunsa turhaa. Jotain pientä pikkuihiljaa yritellään.
Ja kliks
Ebaystakin yritettiin metsästää kyynärnojaa sun muuta pientä, mut kirjoitellaan niistä lisää jos jostain tärppää jotain tämmösiä palikoita. Haaveilu loppuunsa turhaa. Jotain pientä pikkuihiljaa yritellään.
Ja huomenna siis vaihtuu ainakin takaa nuo kivirekijouset autosta. Tilalle tulee GT Golfin jouset napottamaan. Tuo perä roikkuu tuossa autossa, mikä ei omaan silmää miellytä yhtään ja ajettavuuskin voisi olla hieman pehmeämpi mitä nykyinen. Ei viittis kokoajan olla ostamassa jotain uutta poltinta kun sirpaloituu. Huomenna siis katsotaan, paljonko muuttuu tuo ajettavuudeltaan ja paljonko nousee perä. Nopeasti laskeskelin että +20mm pitäisi pyllyn autosta nousta. Laitetaan siis ennen ja jälkeen kuvia huomenissa.
Jees. Elikkä takajouset vaihtuivat tänään noista kivireki jousista GT-mallisiin. Tilanne näytti alussa, ennen hommien aloittamista siis tältä. Projektikuvia jousien vaihtamisesta ei enempää otettu, sillä niitäkin tällä foorumilla enempi kuin sata. Mutta muistutuksena kuitenkin että ennen jousien vaihtoa olisi hyvä käydä ostamassa jousilautaset uudet, sillä entiset tuppaavat olemaan tämän näköiset yleensä. No kasailujen ja tupakointien jälkeen tunkki pois alta ja auto näyttääkin ryhdikkäämmältä, tai traktorilta. Miten sen nyt ottaa.
Eipähän ainakaan perä roiku kun farkkulankussa jossa istuu kolme romania takapenkillä. Kuva otettu siis suoraan tunkilta laskemisen jälkeen, ja jouset hakevat vielä varmasti omaa paikkaansa siellä ja tuo perä on jo nyt laskeutunut tuosta melkoisestii. Toivottavasti vaan ei roiku jatkossa, entiseen tapaansa. Ajo-ominaisuudet muuttuivat huomattavasti ja olen tyytyväinen siihen, miten paljon tuo jousien vaihto muutti auton ajettavuutta. Pintakovuutta hävisi todella paljon, mikä on todella hyvä juttu.
Jatkoksi pari kuvaa nykyisestä ulkonäöstä, vaikka likaista autoa ei pitäisi kuvata...
Eipähän ainakaan perä roiku kun farkkulankussa jossa istuu kolme romania takapenkillä. Kuva otettu siis suoraan tunkilta laskemisen jälkeen, ja jouset hakevat vielä varmasti omaa paikkaansa siellä ja tuo perä on jo nyt laskeutunut tuosta melkoisestii. Toivottavasti vaan ei roiku jatkossa, entiseen tapaansa. Ajo-ominaisuudet muuttuivat huomattavasti ja olen tyytyväinen siihen, miten paljon tuo jousien vaihto muutti auton ajettavuutta. Pintakovuutta hävisi todella paljon, mikä on todella hyvä juttu.
Jatkoksi pari kuvaa nykyisestä ulkonäöstä, vaikka likaista autoa ei pitäisi kuvata...
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Traktorit harvemmin ovat etuvetoja. Eikös ne nelivetoja tai takavetoja yleensä ole. Mutta taitaapi olla niin, että vittuilakseni antituunaan lisää ja heitetään nuo 16" pois alta ja katsellaan ensikesäksi 15" rengassettiä. Ajettavuus muuttui huomattavasti paremmaksi ja miksipä sitä ei parantaisi lisää...? :) Se että näyttääkö se traktorille vai Golffille jonkun mielestä, aivan yks ja sama. Minulle se on Volkkari jokatapauksessa. Oli siinä maavaraa 6 tai 15 senttiä.
Eipä tässä nyt oo herneitä vedetty nokkaan. On parempaakin tekemistä. Tuntuu olevan vaan kiven alla nuo 15" omaa silmää miellyttävät vanteet. Kauheeta vatuloimista ja ehtimistä koko homma. Kun saan pyöräytettyä talvipallot alle niin nuo kuustoistaset lähtee kyllä myyntiin sen siliän tien. Ja sitten jos etsisi niitä vanteita urakalla. Tosin tälleen syksyllä sais liikkeistä tuota kesän vannevalikoimaa melko halvalla kannettua pihalle. Mut eipä sielläkään tunnu olevan oikeestaan semmosia mitkä ois silleen "JES; ne on tuossa!" :nocando...
On tuolla nettivaraosassa pari tyylikästä 15" vaihtoehtoa, mut ei oo tiloja säilyttää neljää vannesarjaa. :D Ainiin, että jos tää ei ot:ks menisi, kun se on täällä armottomasti kiellettyä niin asiaan. Tuli maanantai-iltana tilattua kakkikseen sitten kyynärnoja. Asennuskuvat sitten myöhemmin. :)
EDIT: typoja.
EDIT: typoja.
2 rengasta voi joutua ostamaan. Riippuu kuinka uusilla renkailla haluaa ajaa. Ite ajan noilla ainaki vielä ens kesänki mikäli en myi pois.
Tartteeko niiden aina kiiltää? Maalata nuo kyllä varmaan kannattais.
Tartteeko niiden aina kiiltää? Maalata nuo kyllä varmaan kannattais.
Viimeksi muokannut disse, 15.10.2008 14:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samallalailla ne varmaan istuu ku mun jetanki alla eli näin. Se on sitte makuasia mikä miellyttää ketäki.
Dodih, se norjalainen kahvinkeitin on nytten asennettu autoon. Yllättäen kun kyseessä on tarvikeosa, eikä OEM niin sen asennus nyt ei oo välttämättä plug&play. Eikä se istu täydellisesti. Damn it.
Ongelmaa tuottaa se että käsijarrukahva on ensinnäkin liian paksu tuohon "loveen", mistä se tulee pihalle. Ottaahan se siihen kiinni. Mut eipä sille mitään voi ellei sitä lähde työstämään leveämmäksi. Kuten myös se että jos sen haluaa eestä kiinni, tai konsolin alle. Sitä juurta pitäisi työstää suuremmaksi että keppi ei ottaisi siihen "runkoon" kiinni. Hankala selittää tässä mutta jos kuvat auttaisi.
Tässä on kuva nyt siitä miten se on kiinni että se olisi mahdollisemman eessä. Tästä eteenpäin jos sitä laittaa, ei kahvaa saa nostettua ilman että se repii koko **skan mennessään.
Kuva siitä
Tämän verran se nyt jää tuosta konsolista. Olisihan tietysti hyvä jos sen saisi menemään ihan tuonne konsolin alle.
Siitäkin kuva
Hittosoikoon. Paketissa tulleet ruuvit nyt oli mitä oli. :D Niille näytettiin roskapönttöä ja paremmat ruuvit kehiin, tässä kuvassa koko helahoito tintattu kiinni...
Kiinnitys
Sekun ei ole nyt edestä kiinni, niin arvaatteko yhtään h**rautuuko se autossa. No annetaanpa esimerkki. Pelivaraahan tuossa nyt on semmoinen n. sentti minkä se liikkuu. :/
Silleppä ei nyt mitään voi, ellei sitä sitten tuunaa sellaiseksi että sen saisi menemään tuonne konsolin alle kokonaan :( Eihän tuo tietysti arkikäytössä tunnu / näy missään. Mut ottaahan tuommonen päähän tietysti.
Tässäpä kuvia sitten ihan yleisesti koko romusta kun se on asennettu autoon. Hyvin se tuonne mustaan sisustaan meni, ei hyppää silmille, eikä näytä hirveen sätökseltä. Olen melko tyytyväinen.
http://i334.photobucket.com/albums/m433/Misanthor/VW%20GOLF/IMG_8082pieni.jpg
http://i334.photobucket.com/albums/m433/Misanthor/VW%20GOLF/IMG_8085pieni.jpg
Ja säilytyspoksista kuva..
http://i334.photobucket.com/albums/m433/Misanthor/VW%20GOLF/IMG_8086pieni.jpg
On siinä muuten äijät... Viikon turhake. Tällaista tänään, mitäs huomenna. En tiijä, öljyjen vaihto eessä. :)
Ongelmaa tuottaa se että käsijarrukahva on ensinnäkin liian paksu tuohon "loveen", mistä se tulee pihalle. Ottaahan se siihen kiinni. Mut eipä sille mitään voi ellei sitä lähde työstämään leveämmäksi. Kuten myös se että jos sen haluaa eestä kiinni, tai konsolin alle. Sitä juurta pitäisi työstää suuremmaksi että keppi ei ottaisi siihen "runkoon" kiinni. Hankala selittää tässä mutta jos kuvat auttaisi.
Tässä on kuva nyt siitä miten se on kiinni että se olisi mahdollisemman eessä. Tästä eteenpäin jos sitä laittaa, ei kahvaa saa nostettua ilman että se repii koko **skan mennessään.
Kuva siitä
Tämän verran se nyt jää tuosta konsolista. Olisihan tietysti hyvä jos sen saisi menemään ihan tuonne konsolin alle.
Siitäkin kuva
Hittosoikoon. Paketissa tulleet ruuvit nyt oli mitä oli. :D Niille näytettiin roskapönttöä ja paremmat ruuvit kehiin, tässä kuvassa koko helahoito tintattu kiinni...
Kiinnitys
Sekun ei ole nyt edestä kiinni, niin arvaatteko yhtään h**rautuuko se autossa. No annetaanpa esimerkki. Pelivaraahan tuossa nyt on semmoinen n. sentti minkä se liikkuu. :/

Silleppä ei nyt mitään voi, ellei sitä sitten tuunaa sellaiseksi että sen saisi menemään tuonne konsolin alle kokonaan :( Eihän tuo tietysti arkikäytössä tunnu / näy missään. Mut ottaahan tuommonen päähän tietysti.
Tässäpä kuvia sitten ihan yleisesti koko romusta kun se on asennettu autoon. Hyvin se tuonne mustaan sisustaan meni, ei hyppää silmille, eikä näytä hirveen sätökseltä. Olen melko tyytyväinen.
http://i334.photobucket.com/albums/m433/Misanthor/VW%20GOLF/IMG_8082pieni.jpg
http://i334.photobucket.com/albums/m433/Misanthor/VW%20GOLF/IMG_8085pieni.jpg
Ja säilytyspoksista kuva..
http://i334.photobucket.com/albums/m433/Misanthor/VW%20GOLF/IMG_8086pieni.jpg
On siinä muuten äijät... Viikon turhake. Tällaista tänään, mitäs huomenna. En tiijä, öljyjen vaihto eessä. :)
Jepposta. Teknisten murheiden vuoksi ei ole autolle tapahtunut yhtään mitään. Golffi koettelee omistaajansa. Mutta asiantuntevilla neuvoilla, rahalla, pitkitetyillä hermoilla, rauhoittavilla ja itkuraivonauru kohtauksilla auto taas liikkuu. Tarina on pitkä, joten tiivistin sen tällä tavalla miten kaikki lähti liikkelle.
Viikko 1. Sunnuntai-iltana havaittu miitin jälkeen ongelmat. Asia jätettiin sikseen ja ruiskun ja imusarjan välinen kumilaippa otettiin tutkinnan alle. Soitettiin huoltoaika viikon 2 maanantaille. Ajettiin viikko normaalisti, kokoajan pikkuhiljaa nykimisen lisääntyen. Perjantai-iltaan asti. Jolloin ruvettiin epäilemään bensapumppua kun auto teki samat temput uudelleen ja pumpun ääni lakkasi sirisemästä ajottain. Viikon 1 viikonloppuna auto ei enää käynnistynyt ja vikakoodien nollaus ei auttanut. Auto hinataan pajalle.
Viikko 2 Auto maanantaina aamulla klo 8 ruiskun ja imusarjan kumilaippahärpäkkeen vaihtoon. Vika ei korjaantunut. Jatkettiin iltapäivällä oskiloskooppimittauksella. Puhdistettiin se ruiskun "kontaktipinta" sieltä kuskinpuolelta, vaihdettiin tyhjäkäyntimoottori ja ylävesiletkun sininen anturi. Vatulointia,mittausta,vatulointia ja mittausta. Arvot olivat autossa päin persettä. Vikojen lukumäärä mittauksessa 12. Homma jatkui mittaamalla ja säätämällä ei asetu. Ainoaksi vaihtoehdoksi kaikenmaailman vikakoodien ja virtapiikkien mukaan jäi ECU. Jonka rakas ihana HVM Ebaysta hurautti sopivaan hintaan. Auto seisoi ja odotti uutta sydäntä. Perjantaina viikolla 3 saapui ECU natseilta.
Viikko 3 odotamme saksasta ECUA
Viikko 4 Ecu vaihtoon maanantaina. Mitään ei auttanut ja autosta oli hävinnyt kipinä. Ostamaan siis uusi puola autoon että saadaan kipinä. Auton piti toimia oikein mainiosti, mutta -Irppe-n lähdettyä suorittamaan koeajoa. Auto ei enää käynnistynyt. Joten epäiltiin pumppuvikaa jälleen, koska pumppu ei sirise kontissa. Tästä suivaantuneena lutuset foorumitoverit laittoivat Joensuuhun pumppua tulemaan toiselta puolelta Suomea ensihätään. Odoteltiin pumpun tuloa ja annettiin neuvo tankata autoa ja koeajolle. Tankkasin auton ja läksin ajelulle. Toimi jotenkin. Vatulointia, vatulointia, vatulointia ja vatulointia. Auto pois hallilta ja lasku kouraan. Auto siirtyi toisen tuttavan luokse, jonne foorumitovereita tulikin paikalle joukkueellinen. Herrasmies löysi viksuna vian heti ja myö muut purettiin, kasattiin ja jauhettiin p**kaa. Luultiin homman olevan purkissa, kunnes kotimatkalla vika jatkui. Neuvottiin että vaihda maanantaina tulpat, kansi ja pyörijä.
Viikko 5 Auto toimii annetuilla ohjeilla. (Kansi, pyörijä ja tulpat.) Nyt odotellaan siis uutta hajoamista.
Kaikki mahdollisesti maadoitukset käytiin läpi. Ja ECU maadoitettiin tuplamaadoituksella. Vaihdetut osat listattuna alla;
Tyhjäkäyntimoottori
Ruiskun ja imusarjan välinen kumilaippa
Ylävesiletkun sininen anturi
ECU
Puola
Virranjakajan kansi
Pyörijä
Uudet tulpat
Valokatkaisija
Viikkoja meni pyöristettynä neljä, ensimmäisten oireiden alkaessa. Euroista ei puhuta. Eikä alkoholin kulutuksesta.
Sitten kun auto saatiin kuntoon. Heti piti tehdä jotain. Rekisterikilvenvalothan tässä ovat olleet pimeänä kokoajan. Kontin välinen johtosarja oli 3 johtoa vaille kokonaan poikki. Ne olivat jo rispaantuneet siihen malliin että tinaa ja kutistesukkaa näytettiin niillekin. Eikun ledit paikalleen ja kaikki rullaa.
Kyllä koetteli. Mut Golffi on selätetty.
Viikko 1. Sunnuntai-iltana havaittu miitin jälkeen ongelmat. Asia jätettiin sikseen ja ruiskun ja imusarjan välinen kumilaippa otettiin tutkinnan alle. Soitettiin huoltoaika viikon 2 maanantaille. Ajettiin viikko normaalisti, kokoajan pikkuhiljaa nykimisen lisääntyen. Perjantai-iltaan asti. Jolloin ruvettiin epäilemään bensapumppua kun auto teki samat temput uudelleen ja pumpun ääni lakkasi sirisemästä ajottain. Viikon 1 viikonloppuna auto ei enää käynnistynyt ja vikakoodien nollaus ei auttanut. Auto hinataan pajalle.
Viikko 2 Auto maanantaina aamulla klo 8 ruiskun ja imusarjan kumilaippahärpäkkeen vaihtoon. Vika ei korjaantunut. Jatkettiin iltapäivällä oskiloskooppimittauksella. Puhdistettiin se ruiskun "kontaktipinta" sieltä kuskinpuolelta, vaihdettiin tyhjäkäyntimoottori ja ylävesiletkun sininen anturi. Vatulointia,mittausta,vatulointia ja mittausta. Arvot olivat autossa päin persettä. Vikojen lukumäärä mittauksessa 12. Homma jatkui mittaamalla ja säätämällä ei asetu. Ainoaksi vaihtoehdoksi kaikenmaailman vikakoodien ja virtapiikkien mukaan jäi ECU. Jonka rakas ihana HVM Ebaysta hurautti sopivaan hintaan. Auto seisoi ja odotti uutta sydäntä. Perjantaina viikolla 3 saapui ECU natseilta.
Viikko 3 odotamme saksasta ECUA
Viikko 4 Ecu vaihtoon maanantaina. Mitään ei auttanut ja autosta oli hävinnyt kipinä. Ostamaan siis uusi puola autoon että saadaan kipinä. Auton piti toimia oikein mainiosti, mutta -Irppe-n lähdettyä suorittamaan koeajoa. Auto ei enää käynnistynyt. Joten epäiltiin pumppuvikaa jälleen, koska pumppu ei sirise kontissa. Tästä suivaantuneena lutuset foorumitoverit laittoivat Joensuuhun pumppua tulemaan toiselta puolelta Suomea ensihätään. Odoteltiin pumpun tuloa ja annettiin neuvo tankata autoa ja koeajolle. Tankkasin auton ja läksin ajelulle. Toimi jotenkin. Vatulointia, vatulointia, vatulointia ja vatulointia. Auto pois hallilta ja lasku kouraan. Auto siirtyi toisen tuttavan luokse, jonne foorumitovereita tulikin paikalle joukkueellinen. Herrasmies löysi viksuna vian heti ja myö muut purettiin, kasattiin ja jauhettiin p**kaa. Luultiin homman olevan purkissa, kunnes kotimatkalla vika jatkui. Neuvottiin että vaihda maanantaina tulpat, kansi ja pyörijä.
Viikko 5 Auto toimii annetuilla ohjeilla. (Kansi, pyörijä ja tulpat.) Nyt odotellaan siis uutta hajoamista.
Kaikki mahdollisesti maadoitukset käytiin läpi. Ja ECU maadoitettiin tuplamaadoituksella. Vaihdetut osat listattuna alla;
Tyhjäkäyntimoottori
Ruiskun ja imusarjan välinen kumilaippa
Ylävesiletkun sininen anturi
ECU
Puola
Virranjakajan kansi
Pyörijä
Uudet tulpat
Valokatkaisija
Viikkoja meni pyöristettynä neljä, ensimmäisten oireiden alkaessa. Euroista ei puhuta. Eikä alkoholin kulutuksesta.
Sitten kun auto saatiin kuntoon. Heti piti tehdä jotain. Rekisterikilvenvalothan tässä ovat olleet pimeänä kokoajan. Kontin välinen johtosarja oli 3 johtoa vaille kokonaan poikki. Ne olivat jo rispaantuneet siihen malliin että tinaa ja kutistesukkaa näytettiin niillekin. Eikun ledit paikalleen ja kaikki rullaa.
Kyllä koetteli. Mut Golffi on selätetty.
Viisaammat saa korjata. Mut mielestäni tämä on "ensimmäinen tietokone ohjattu" moottorityyppi näissä perusrotteloissa. Kun ei laske mukaan näitä tehokkaampia ja hienompia versioita. Mut 1,3i koneesta ei tietoa. Liekkö ihan samanlainen kun tämäkin.
EDIT: Kuljettajan vikakoodit nollattiin enempi ku useamman kerran. Meinas usko hävitä siihen että tää joskus liikkus.
EDIT: Kuljettajan vikakoodit nollattiin enempi ku useamman kerran. Meinas usko hävitä siihen että tää joskus liikkus.
Noniin. Nythän siinä kävi silleensä, että "kiinasoittimesta" losahti näyttö ja meni siis näin ollen kelvottomaksi. Musiikki tietysti kuuluu, mutta käyttöliittymän ollessa mustan ruudun takana. Käytettävyys on mahdoton.
Autostudiolta tilattu tänään Pioneerin DEH-50UB toimittamaan tuon kiinasoittimen tilalle virkaansa. Epäilen kyllä että on 100x parempi soitin tulossa. Mitä tuo nykyinen on. Samalla kun vaihtuu autoon sisustaan naamamuovi niin soitin uusi kiinni samalla tahnalla.
Ledihifistely jatkuu kun tuntuu olevan tämän talven hitti, niin pikkaisen myöhemmin, kun aikaiseksi saa. Talvisia kuvia tästä rottelosta ei olekkaan, lisäänpähän piruuttain yhen. :)

Autostudiolta tilattu tänään Pioneerin DEH-50UB toimittamaan tuon kiinasoittimen tilalle virkaansa. Epäilen kyllä että on 100x parempi soitin tulossa. Mitä tuo nykyinen on. Samalla kun vaihtuu autoon sisustaan naamamuovi niin soitin uusi kiinni samalla tahnalla.
Ledihifistely jatkuu kun tuntuu olevan tämän talven hitti, niin pikkaisen myöhemmin, kun aikaiseksi saa. Talvisia kuvia tästä rottelosta ei olekkaan, lisäänpähän piruuttain yhen. :)

Teknisiä murheita jälleen... :D On se ilo omistaa kakkis. Autohan se päätti hyytyä tuossa joku 1½ viikkoa sitten. Sen mie osasin jo tietää että syttypuolella on vikaa. Epäilin mie bensansaantiakin aakkospaarissa istuskellessa ja enkä mie väärässä ollut paljoa. Vaihdoin siihen pyörijän ja strobolla tsekkasin kipinät, ok, mut ei tapahdu mitään. Asia syyniin heti.
Vikaa lähdettiin analysoimaan ja kotikonstein kun mie en ennää tuolla parkkipaikalla sille osannut tehdä yhtään mitään, joten ystävälliset toverit rupes auttamaan taas itijoottia minua tässä asiassa. Auto hinattiin 70 kilometrin päähän määräpaikkaansa, missä on tietoa&taitoa, tilat, välineet ja laitteet ja siitäpä se homma lähti jo samana iltana etenemään. Ja arvatkaa oliko kylmä kyyti...? :) Mutta niin, tässä tämän hetkinen tilanne mitä Golffille kuuluu. Suuri kiitos HVM:lle tätäkin kautta.
Selvittelyä ja ihmettelyä alapuolella... Teksti lainattu suoraan toisaalta.
Että ompahan soppa. Tänään homma jatkuu bensapaineiden mittauksella ja sit pumpun metsästyksellä.
Vikaa lähdettiin analysoimaan ja kotikonstein kun mie en ennää tuolla parkkipaikalla sille osannut tehdä yhtään mitään, joten ystävälliset toverit rupes auttamaan taas itijoottia minua tässä asiassa. Auto hinattiin 70 kilometrin päähän määräpaikkaansa, missä on tietoa&taitoa, tilat, välineet ja laitteet ja siitäpä se homma lähti jo samana iltana etenemään. Ja arvatkaa oliko kylmä kyyti...? :) Mutta niin, tässä tämän hetkinen tilanne mitä Golffille kuuluu. Suuri kiitos HVM:lle tätäkin kautta.
Selvittelyä ja ihmettelyä alapuolella... Teksti lainattu suoraan toisaalta.
HVM kirjoitti:Noni, nyt ollaan taas pikkusen viisaam...tyhmempiä.
Auto potee bensapulaa, kipuna on. Mutta edetäänpäs havainto kerrallaan, ei mennä asioiden edelle.
Ensimmäinen tehty huomio oli pielessä oleva jako:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 1232041214
Kampiakseli merkissä, vaikka se ei oikein kuvassa näykään:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 1232041310
Virranjakaja on tiputettu koneeseen 180 astetta väärin:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 1232041376
Ykkosen pitäs olla sinisen lappeellaan olevan meisselin kärjen kohdalla, mutta se on tuon toisen meisselin kohdalla. No siitä ei oo haittaa, pitää vaan mättää syttypiuhat kanteen erilailla.
Topikissa on aiemmin ihmetelty ohi virranjakajan kannen napojen menneitä kipunoita. No se johtuu tuosta pielessä olleesta jaosta, ja se taas on aiheuttanut kannen ja pyörijän ennenaikaista murenemista. Tatsi ei satu hollilleen jos jako heittää, ja toiselle kantille osunut tatsi on sitten tehnyt pyörijästä ja kannesta ennenaikaisesti vainaat. Syö vaan toista kulmaa kontaktipinnoista. No se on nyt korjattu.
Jakajan piuhat korjattu ja koneen maadotus uusittu:
Raikas maakaapeli:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 1232041805
Ja uus:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 1232041844
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 1232041871
Ja sitte vaihettiin vielä varmuuden varuilta tankin siirtopumppu:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 1232041927
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 1232041959
Ja pikku video suoraan ruiskulle ruikatun bensan vaikutuksesta:
http://s221.photobucket.com/albums/dd20 ... deo008.flv
Videolla kone rutkuttaa, mutta isommalla bansamäärällä hörähtelee oikeinkin hyvin.
Huomenna tarkistan vielä polttoainesuodattimen, ja sen jälkeen aletaan metättämään auton alla majailevaa painepumppua. Suodatin näyttää uudelta, eli vika on todennäköisesti pumpussa. Yksin ei kerkiä kuuntelemaan kumpiko pumppu hurajaa, pitää nakittaa huomenna akka kääntelemään virtoja päälle kun on ite auton alla muna kiinni pumpussa.
Tämä ei muuten poistu rakennuksesta ennen kuin se on kunnossa, ihan vaan tiedoksi omistajalle ja teille muillekin.
Pumpulla luultavasti asettuu.
Ainiin...
Aiempi kuolio johtui jaon heittämisestä johtuneesta virranjakajan osien väärästä kulumisesta, tämä nykyinen vika on eri vika.
Että ompahan soppa. Tänään homma jatkuu bensapaineiden mittauksella ja sit pumpun metsästyksellä.
Jatketaas päivitystä mitä tälle kuuluu...
Jako on nyt laitettu kuntoon ja pysyykin kohdallaan, kun autoa on käytetty ja kuulosteltu tässä, että mikä emily rosen riivaaja multithausond sitä vaivaa.
Bensapaine mittauksessa kävi niin, että viisari ei heilahtanutkaan. Ei siis yksinkertaisesti kone saa löpöä. Auto kuitenkin toimii, kun paineilmalla tyrkätään polttoainesäiliöön ylipaine. Jolloin polttoainekkin liikkuu moottorille asti ja kone rupeaa raklattamaan. Uusi bensapumppu on tilattu/noudettu motonetistä ja yms. pientä rojuakin vielä kaapattiin matkaan samaan konkurssiin. Pumppu on itsensä Pierupurkin valmistama, että mikkään tarvikelottero ei oo siis kyseessä.
Muutakin tässä pumppuvatuloinnin lomassa on tehty. Autoon on vaihdettu mittariston kehys, "naamamuovi". Ovenkahva korjattu. Ja kuskinoven saranatappikin saa kyytiä lähipäivinä. Loppuu se ovien hakkaaminen siihen paikkaan. Yms. pientä hiplettä tässä samalla siis tottakai kun kerran on innokas tekijä ja vieläkin enempi innostusta vääntää tuon rottelon kanssa kokoajan jottain.
Vieläpä kuulemma on joitakin pikkujuttuja tulossa tässä vielä. Kunhan auto liikkuu ominvoimin eikä pelkästään toimi talvikelissä pulkkana ja kesäkelissä mäkiautona. Laina-autolla tullaan siis kulkemaan vielä viikko pari ainakin vielä. Seurataan tilannetta.
Jako on nyt laitettu kuntoon ja pysyykin kohdallaan, kun autoa on käytetty ja kuulosteltu tässä, että mikä emily rosen riivaaja multithausond sitä vaivaa.
Bensapaine mittauksessa kävi niin, että viisari ei heilahtanutkaan. Ei siis yksinkertaisesti kone saa löpöä. Auto kuitenkin toimii, kun paineilmalla tyrkätään polttoainesäiliöön ylipaine. Jolloin polttoainekkin liikkuu moottorille asti ja kone rupeaa raklattamaan. Uusi bensapumppu on tilattu/noudettu motonetistä ja yms. pientä rojuakin vielä kaapattiin matkaan samaan konkurssiin. Pumppu on itsensä Pierupurkin valmistama, että mikkään tarvikelottero ei oo siis kyseessä.
Muutakin tässä pumppuvatuloinnin lomassa on tehty. Autoon on vaihdettu mittariston kehys, "naamamuovi". Ovenkahva korjattu. Ja kuskinoven saranatappikin saa kyytiä lähipäivinä. Loppuu se ovien hakkaaminen siihen paikkaan. Yms. pientä hiplettä tässä samalla siis tottakai kun kerran on innokas tekijä ja vieläkin enempi innostusta vääntää tuon rottelon kanssa kokoajan jottain.
Vieläpä kuulemma on joitakin pikkujuttuja tulossa tässä vielä. Kunhan auto liikkuu ominvoimin eikä pelkästään toimi talvikelissä pulkkana ja kesäkelissä mäkiautona. Laina-autolla tullaan siis kulkemaan vielä viikko pari ainakin vielä. Seurataan tilannetta.
Jees. Auto on kunnossa. Bensapumpun vaihdolla se liikkuu taas. Pumppuu laittaessa kuulemma pientä säätöä oli.
Pumpun kerääjäsäiliössä oli halkeama. Uuden pumpun tiiviste ei pitänyt polttoaineita sisällä vaan vuoti kun seula. Vanhalla Boschin vihreällä tiivisteellä kuitenkin polttoaineet pysyivät sisällä, toisinkun Pierburgin mustalla tiivisteellä ei. Boschin vihreä tiiviste meni siis paikalleen ja lisäksi bensan kestävällä silikoonilla varmistus siihen. Yön yli kuivumista ja pitää.
Ja näinhän se on... Kilosta alkaa ilo.
Bensapaineet ovat nyt sen 1.2, joka riittää tälle. Videosta tuskin selvää sai.
Venttiilinkoppa sai hieman rakkauttaja sen jälkeen satiininmusta pintaan. Näyttää pikkasen paremmalta sekin.
Ennen kopan kiinnitystä kuitenkin tiiviste ja pultit uusiksi.
Ja kun on todettu että auto toimii. Eikä oo pulkka tai mäkiauto. Alkaa sitten muut leikkimieliset hommat tässä samassa. Lediä siis keulaan ja kajuuttaan.
Tästä se taas etenee... Kiitokset HVM:lle!
Pumpun kerääjäsäiliössä oli halkeama. Uuden pumpun tiiviste ei pitänyt polttoaineita sisällä vaan vuoti kun seula. Vanhalla Boschin vihreällä tiivisteellä kuitenkin polttoaineet pysyivät sisällä, toisinkun Pierburgin mustalla tiivisteellä ei. Boschin vihreä tiiviste meni siis paikalleen ja lisäksi bensan kestävällä silikoonilla varmistus siihen. Yön yli kuivumista ja pitää.
Ja näinhän se on... Kilosta alkaa ilo.
Bensapaineet ovat nyt sen 1.2, joka riittää tälle. Videosta tuskin selvää sai.
Venttiilinkoppa sai hieman rakkauttaja sen jälkeen satiininmusta pintaan. Näyttää pikkasen paremmalta sekin.
Ennen kopan kiinnitystä kuitenkin tiiviste ja pultit uusiksi.
Ja kun on todettu että auto toimii. Eikä oo pulkka tai mäkiauto. Alkaa sitten muut leikkimieliset hommat tässä samassa. Lediä siis keulaan ja kajuuttaan.
Tästä se taas etenee... Kiitokset HVM:lle!
Ja jälleen tapahtuu lisää... Ei taija lepohetkeä Golffille tulla armottoman laittamisen alta...? Eipähä siinä. Raporttia tekijältä tapahtuneesta...
No ekana tietysti revitään ratti v*ttuun ja viikset hevonp*rsiiseen. Miks parkkkien johto on viiksiltä poikki? No en tee mitään, auto käsittääkseni toimii. Viikset poistuvat rattiakselin läheisyydestä kun avaat ensimmäisessä kuvassa näkyvät kolme ruuvia ja nypit liittimet vuorten yli.
No sitte pikkusen lämmintä siihen v*tun holokkiin ja holokki akselilta hevonv*ttuun. Sitte aukastaan tuo kello kahtakytä sekuntia vaille seittämässä oleva kuusiokolopultti, jossa näkyykin olevan jo tiirikka valamiiks kiinni. No siellähän se näkyy se pikkunen virtalukon pohjaa kiinni, jonka takia tässä on jo 5min hommia painettu. Aukastaanpas se ja nyppästään vanha pohja lukosta hevonv*ttuun. Sitte vielä mallataan jotta uus ja vanha pohja on takuulla kaikilta osin erilaiset, niin navoiltaan kuin väritykseltäänkin, ja kasataan uus pohja kiinni lukkoon.
Seuraavaks putsataan ja rasvataan ohjauslaakeri, jonka jäläkeen pannaan lukko ja uudet viikset paikoilleen ja tuupataan holkki ja ratti takasi paikoilleen.
Heleppoo kun heinänteko. En tiä miks tää souvi on niin ikävässä maineessa, lie asennekysymys? Holokki on aina v*tun tiukassa, mutta kun tuon on muutaman kerran irti repiny ja savotan opiskellu, niin ei se maha päättäväiselle mitään. 8)
Sitte vielä uus hieno Pioneeri reikään ja usb-letku hanskalootaan päivän savotta selevä.
Lisää tapahtunee lähipäivinä...
No ekana tietysti revitään ratti v*ttuun ja viikset hevonp*rsiiseen. Miks parkkkien johto on viiksiltä poikki? No en tee mitään, auto käsittääkseni toimii. Viikset poistuvat rattiakselin läheisyydestä kun avaat ensimmäisessä kuvassa näkyvät kolme ruuvia ja nypit liittimet vuorten yli.
No sitte pikkusen lämmintä siihen v*tun holokkiin ja holokki akselilta hevonv*ttuun. Sitte aukastaan tuo kello kahtakytä sekuntia vaille seittämässä oleva kuusiokolopultti, jossa näkyykin olevan jo tiirikka valamiiks kiinni. No siellähän se näkyy se pikkunen virtalukon pohjaa kiinni, jonka takia tässä on jo 5min hommia painettu. Aukastaanpas se ja nyppästään vanha pohja lukosta hevonv*ttuun. Sitte vielä mallataan jotta uus ja vanha pohja on takuulla kaikilta osin erilaiset, niin navoiltaan kuin väritykseltäänkin, ja kasataan uus pohja kiinni lukkoon.
Seuraavaks putsataan ja rasvataan ohjauslaakeri, jonka jäläkeen pannaan lukko ja uudet viikset paikoilleen ja tuupataan holkki ja ratti takasi paikoilleen.
Heleppoo kun heinänteko. En tiä miks tää souvi on niin ikävässä maineessa, lie asennekysymys? Holokki on aina v*tun tiukassa, mutta kun tuon on muutaman kerran irti repiny ja savotan opiskellu, niin ei se maha päättäväiselle mitään. 8)
Sitte vielä uus hieno Pioneeri reikään ja usb-letku hanskalootaan päivän savotta selevä.
Lisää tapahtunee lähipäivinä...
Raportin saadessani käteen, ymmärsin että tarkoitus oli tekijällä hieman "avautua" asiasta. Kun tuo vilkkuviiksien ja v-lukonpohjan vaihto on monessakin paikassa kehuttu äärettömän "työlääksi" hommaksi. "Siinä nyt ainakin kolme päivää tuhraantuu..." Puhumattakaan siitä että jos tuo holkki on rattiakselissa kiinni, sen on "melko" tiukka.
Kuten tuollakin on kirjoitettu. Päättäväiselle kaverille tuo ei oo temppu eikä mikään. Vaatii vaan ensimmäisellä kerralla varsinkin aikaa ja hieman tutkailua mitä tekee. :)
Yritetään tää nyt pitää tieliikennekelpoisena. Mitäpä näitä hyväkoppaisia paalaamaan. :)
Kuten tuollakin on kirjoitettu. Päättäväiselle kaverille tuo ei oo temppu eikä mikään. Vaatii vaan ensimmäisellä kerralla varsinkin aikaa ja hieman tutkailua mitä tekee. :)
Yritetään tää nyt pitää tieliikennekelpoisena. Mitäpä näitä hyväkoppaisia paalaamaan. :)
Hieno vinkki. Pistetään muistiin. :) Ja hommahan jatkui eilen tällaisella operaatiolla...
Öljynvaihto.
Sähkötöitä pieteetillä.
Nyt muuuten tytöt tartti ampuu.
Syyläri menee uusiksi. Vuotaa hieman. Vaihdelootaan vaihtunee öljyt myöskin tänään tai huomenna. SV200 laatuiset laatikkoöljyt toimitettu.
Öljynvaihto.
Sähkötöitä pieteetillä.
Nyt muuuten tytöt tartti ampuu.
Syyläri menee uusiksi. Vuotaa hieman. Vaihdelootaan vaihtunee öljyt myöskin tänään tai huomenna. SV200 laatuiset laatikkoöljyt toimitettu.
Dodiin. Homma on jatkunut öljyjen vaihdolla. Laatikosta entiset öljyt veks. Olivatko kenties jo vaihtokunnossa? :D
Seuraavana siis maskia ja tunnelimuoveja irti että saadaan syyläri vaihtoon. Eipä ihmekkään että tuo entinen syyläri rupesikin jo vuotamaan. Aikalailla vaihtokunnossa sekin. Onhan se sopivan kokoinen ja oikea. Sinneppä se sitten upposi paikalleen. Tällaista tällä kertaa... Siivapyöräkin menee vaihtoon. Lepattaa ja paskoo hihnoja. :/
Seuraavana siis maskia ja tunnelimuoveja irti että saadaan syyläri vaihtoon. Eipä ihmekkään että tuo entinen syyläri rupesikin jo vuotamaan. Aikalailla vaihtokunnossa sekin. Onhan se sopivan kokoinen ja oikea. Sinneppä se sitten upposi paikalleen. Tällaista tällä kertaa... Siivapyöräkin menee vaihtoon. Lepattaa ja paskoo hihnoja. :/
Raporttia taas kyliltä. Homma on jatkunut päivävalojen/huomiovalojen asennuksella ja siivapyörä selkkauksella. Asennuspaikkoja päivävalololoille oli tasan yks, ja se näkyy kohta eetteriin pelmahtavissa otoksissa. Rajoittavina tekijäinä mm. laiskuus irrottaa puskuria ja hinaus raksi. Arvelin optimistina jotta hinausmahollisuus kannattaa kumminkin säilyttää Golffeissa.
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 1233252701
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 1233252721
Katkasija:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 1233252758
Jos ei noilla valoilla lohkea joen yössä suolta, niin vika on kyllä miehessä eikä kiinalaisessa ledielektroniikassa!
No sitte sinne siivan kimppuun:
Ensmäisenä Kent-präkliiniä pulteille:
http://s221.photobucket.com/albums/dd20 ... o011-1.flv
Sitte v'ttu paineilmaa:
http://s221.photobucket.com/albums/dd20 ... deo012.flv
Seuraavaks paukut vasaralla, ja sitten perään pulttipyssyä:
http://s221.photobucket.com/albums/dd20 ... deo014.flv
Hyvin sorvaantu kulumat! :D
Syy:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 1233252977
Kasattu jollain jeesuslukitteella, enkä mie viiti stefoja poltella moisen ongelman takia. Kutosen kuusiokoloon menee kivasti T45 torx, eli semmonen pulttiin vasaran kanssa pystyyn ja pultit auki.
http://s221.photobucket.com/albums/dd20 ... a037-2.jpg
Nyt loppuu varmaan se kampuran päästä inttäminenkin?
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 1233253078
S**tanakseen kunnossa. Pintojen putsaus ja uus siiva reikään.
Niinkun kuvasta näkyy, kopan alapultti ei oo paikallaan. Koppa on ottanu kiinni siivaan ja kulahtanu. Pistin sinne pultin. No sitte rottelo tulille:
Ja v*tut, ensin kuvat kiristystapahtumasta. Kunnon avaimia ja lukitetta:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 1233253326
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 1233253375
No nyt se startti:
http://s221.photobucket.com/albums/dd20 ... deo016.flv
Sammutetaanko?
Joo, sammutetaan. Missä vika? AAHAA! Paikallaan ollu siiva on tuo enemmän ulospäin levittävä ja toinen se joka koneeseen kuuluu. Selevis syy hyvälle hihnamaitillekin, remmi on laturilla ja vesipumpulla linjassa, mutta kampuran päässä noin puoli hihnan mittaa sivussa koneeseen päin. Tää tänne saapunut siiva on se oikea, tai sitten vesipumput ja laturit on vaihtunu matkan varrella toisenlaisiin. Pidän tätä hyvinkin mahollisena vaihtoehtona. No nyt on kaikki linjassa ja hihnan popsiminen loppu:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 1233253712
Lämmittelin jakopään alakopan suoraks ja panin sen kunnolla kiinni loppu räpinät.
Laturin siivastaki oli vissiin jossain puhetta? No se on niin ihana kun se vaan olla voi, kahtokees:
http://s221.photobucket.com/albums/dd20 ... deo015.flv
Vika oli siis kampuran piässä.
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 1233252701
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 1233252721
Katkasija:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 1233252758
Jos ei noilla valoilla lohkea joen yössä suolta, niin vika on kyllä miehessä eikä kiinalaisessa ledielektroniikassa!
No sitte sinne siivan kimppuun:
Ensmäisenä Kent-präkliiniä pulteille:
http://s221.photobucket.com/albums/dd20 ... o011-1.flv
Sitte v'ttu paineilmaa:
http://s221.photobucket.com/albums/dd20 ... deo012.flv
Seuraavaks paukut vasaralla, ja sitten perään pulttipyssyä:
http://s221.photobucket.com/albums/dd20 ... deo014.flv
Hyvin sorvaantu kulumat! :D
Syy:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 1233252977
Kasattu jollain jeesuslukitteella, enkä mie viiti stefoja poltella moisen ongelman takia. Kutosen kuusiokoloon menee kivasti T45 torx, eli semmonen pulttiin vasaran kanssa pystyyn ja pultit auki.
http://s221.photobucket.com/albums/dd20 ... a037-2.jpg
Nyt loppuu varmaan se kampuran päästä inttäminenkin?
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 1233253078
S**tanakseen kunnossa. Pintojen putsaus ja uus siiva reikään.
Niinkun kuvasta näkyy, kopan alapultti ei oo paikallaan. Koppa on ottanu kiinni siivaan ja kulahtanu. Pistin sinne pultin. No sitte rottelo tulille:
Ja v*tut, ensin kuvat kiristystapahtumasta. Kunnon avaimia ja lukitetta:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 1233253326
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 1233253375
No nyt se startti:
http://s221.photobucket.com/albums/dd20 ... deo016.flv
Sammutetaanko?
Joo, sammutetaan. Missä vika? AAHAA! Paikallaan ollu siiva on tuo enemmän ulospäin levittävä ja toinen se joka koneeseen kuuluu. Selevis syy hyvälle hihnamaitillekin, remmi on laturilla ja vesipumpulla linjassa, mutta kampuran päässä noin puoli hihnan mittaa sivussa koneeseen päin. Tää tänne saapunut siiva on se oikea, tai sitten vesipumput ja laturit on vaihtunu matkan varrella toisenlaisiin. Pidän tätä hyvinkin mahollisena vaihtoehtona. No nyt on kaikki linjassa ja hihnan popsiminen loppu:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 1233253712
Lämmittelin jakopään alakopan suoraks ja panin sen kunnolla kiinni loppu räpinät.
Laturin siivastaki oli vissiin jossain puhetta? No se on niin ihana kun se vaan olla voi, kahtokees:
http://s221.photobucket.com/albums/dd20 ... deo015.flv
Vika oli siis kampuran piässä.
Jeps. Autopa toimii oikein mainiosti. Tekniikka on nytten kunnossa viimosen päälle. Saapi nähä taas milloin hajoaa. Noo... Tekniikka kun on kunnossa niin alkaa muut ongelmat. :D Ihana VW. <3 Lämppärinpuhaltimen etuvastus siis kärähti autosta. Ykkös ja kakkos nopeus ei siis toiminut. Joten peli siis täysin selvä. Uusi etuvastus motonetistä 24 euroa ja eikun auto takaisin tallille. Hommahan meni jokseenkin näin...
Ekana purkastiin pois hanskalaatikon alla oleva hylly. Otin oikein kuvanki:
hanskalaatikon alta amputoijun hyllyn takaa löytyvästä näkymästä kuva.
Siellä näkkyyki jo moottori ja potilas. Esivastuksen telakointiasema pyöräyttämällä irtipoies ja sitte esivastus irti. Otin oikein kuvanki. Se kuva:
Esivastus irti telakointiasemasta -kuva.
Sitte puhallettiin moottorista paskat pois, voijjeltiin se kunnolla ja todettiin se vielä helaltaan tiukaks, eli eikun läjään. Otin oikein kuvanki. Läjättämisestä ruapastu polaroid-kymppikuva mattapinnalla:
Esivastuksenläjättämiskuva
No sitte kaikki kaks piätä konehuoneeseen ihmettelemään jotta onko se pelätty raitisilimasuti miten soossissa...
Eijjoo, eijjoo ei sitte ensinkään!
Mitäs nyt? Iliman mitään suojaa moottori on kaiken mualiman roiskeijen armoilla, ja kohta on taas esissä sama souvi?
No Misanthor keksi sitte -ehkä maan johtavana esivastus- ja kitinä-ropelimoottori-asiantuntijana- riisua sukkahousut jalastaan ja uhrata ne autosähköbondagen alttarille. Nerokasta!
Nyt ei mäne kaikenmualiman roiskeet moottoriin, ainakaan neljääkytä denieriä pienemmät.
Toimii!
Tuossa vielä kuva niistä LED-Päivävaloista päivänvalossa. :) Kahdeksan valkoista lediä per lamppu ja E11 Hyväksyntä löytyy, ei pitäisi tulla reseptia/varikkokäyntiä.
Ja tässä tammikuun aikana tehdyt toimenpiteet rottelolle:
-Bensapumpun uusiminen.
-Bensalinjojen puhtaiks puhaltelu.
-Virranjakajan piuhojen uudelleenliittäminen.
-Ajotus kohilleen.
-Uus syyläri.
-Uus kampuran siivapyörä.
-Uus laturin hihna.
-Laatikkoöljyt.
-Moottoriöljyt + suodatin.
-Jäähdytysnesteet.
-Kuminen venttiilikopan tiiviste + teräs-pinnapultit. Maalia.
-Ledi-päivävalot ja asennus.
-Akkukaapelit + kengät uusittu.
-Polttoainesuodatin.
-Viikset.
-Virtalukonpohja.
-Mankka asennettu.
-Ledejä ympäri autoa.
-Kojelaudan kehys vaihdettu ehjään.
-Vänkärin ikkunannostin korjattu.
-Saranatapin vaihto kuskinoveen.
-Yleisiä johtotöitä + puuttuvien ruuvien laittelua jne.
Kiitokset erityisesti HVM:lle. Ja muille rojektin kanssa pyörineille.
Seuraava vuorossa siis kesävanteiden ehostusta. Jos nyt ei tässä työttömän arkeen tule suuria lottovoittoja niin ens kesä mennään samoilla vanteilla kun viimekin kesä. Mutta ennen sitä on niille tehtävä jotain. Ne on niin naarmuset ja kanttarirallin kärsineet, että meinasin kaikkien photoshoppailujen jälkeen maalata ne kirkkaan valkoisiksi.
Omaa silmään miellyttää ainakin. Tuohon vanteelle ei oikkein muu väri käy mielestäni. No musta tietysti? Mutta en ite tykkää mustista vanteista juuri yhtään. Ja noiden kiilloittaminen -> ei kestä pälli. :D
Ekana purkastiin pois hanskalaatikon alla oleva hylly. Otin oikein kuvanki:
hanskalaatikon alta amputoijun hyllyn takaa löytyvästä näkymästä kuva.
Siellä näkkyyki jo moottori ja potilas. Esivastuksen telakointiasema pyöräyttämällä irtipoies ja sitte esivastus irti. Otin oikein kuvanki. Se kuva:
Esivastus irti telakointiasemasta -kuva.
Sitte puhallettiin moottorista paskat pois, voijjeltiin se kunnolla ja todettiin se vielä helaltaan tiukaks, eli eikun läjään. Otin oikein kuvanki. Läjättämisestä ruapastu polaroid-kymppikuva mattapinnalla:
Esivastuksenläjättämiskuva
No sitte kaikki kaks piätä konehuoneeseen ihmettelemään jotta onko se pelätty raitisilimasuti miten soossissa...
Eijjoo, eijjoo ei sitte ensinkään!
Mitäs nyt? Iliman mitään suojaa moottori on kaiken mualiman roiskeijen armoilla, ja kohta on taas esissä sama souvi?
No Misanthor keksi sitte -ehkä maan johtavana esivastus- ja kitinä-ropelimoottori-asiantuntijana- riisua sukkahousut jalastaan ja uhrata ne autosähköbondagen alttarille. Nerokasta!
Nyt ei mäne kaikenmualiman roiskeet moottoriin, ainakaan neljääkytä denieriä pienemmät.
Toimii!
Tuossa vielä kuva niistä LED-Päivävaloista päivänvalossa. :) Kahdeksan valkoista lediä per lamppu ja E11 Hyväksyntä löytyy, ei pitäisi tulla reseptia/varikkokäyntiä.
Ja tässä tammikuun aikana tehdyt toimenpiteet rottelolle:
-Bensapumpun uusiminen.
-Bensalinjojen puhtaiks puhaltelu.
-Virranjakajan piuhojen uudelleenliittäminen.
-Ajotus kohilleen.
-Uus syyläri.
-Uus kampuran siivapyörä.
-Uus laturin hihna.
-Laatikkoöljyt.
-Moottoriöljyt + suodatin.
-Jäähdytysnesteet.
-Kuminen venttiilikopan tiiviste + teräs-pinnapultit. Maalia.
-Ledi-päivävalot ja asennus.
-Akkukaapelit + kengät uusittu.
-Polttoainesuodatin.
-Viikset.
-Virtalukonpohja.
-Mankka asennettu.
-Ledejä ympäri autoa.
-Kojelaudan kehys vaihdettu ehjään.
-Vänkärin ikkunannostin korjattu.
-Saranatapin vaihto kuskinoveen.
-Yleisiä johtotöitä + puuttuvien ruuvien laittelua jne.
Kiitokset erityisesti HVM:lle. Ja muille rojektin kanssa pyörineille.
Seuraava vuorossa siis kesävanteiden ehostusta. Jos nyt ei tässä työttömän arkeen tule suuria lottovoittoja niin ens kesä mennään samoilla vanteilla kun viimekin kesä. Mutta ennen sitä on niille tehtävä jotain. Ne on niin naarmuset ja kanttarirallin kärsineet, että meinasin kaikkien photoshoppailujen jälkeen maalata ne kirkkaan valkoisiksi.
Omaa silmään miellyttää ainakin. Tuohon vanteelle ei oikkein muu väri käy mielestäni. No musta tietysti? Mutta en ite tykkää mustista vanteista juuri yhtään. Ja noiden kiilloittaminen -> ei kestä pälli. :D
Jees, eipä tuossa lopputalven aikana nyt oo autolle muuta juurikaan tehty. Kun ajettu vain ja lisätty bensaa. Toimii kun junanvessa. Eikä nyt ongelmia ole juurikaan ollut.
Laturinhihnoja auto syö hyvää vauhtia ja ongelmaksi on jo paikallistettu vesipumpun hihnapyörä joka hiukkasen lepattaa. Hihnapyörä on jo saatu uusi kiitokset siitä volkkaristit.net porukalle. :)
Lämppärinsäätöpaneeli sai talven aikana ledin ja näyttääpi tällä hetkellä tältä.
Eipä sen kummepaa. Joitakin tarroja liimailtu laseihin ja näillä eväillä menty. Kesälenkkarit heitetty alle, tuossa viime viikolla. Ja ensi kesä toistaiseksi mennään tuolla paketilla eteenpäin. Ellei nyt tässä jokseenkin rupea rikastumaan. Noitakaan ei näköjään älynny fiksata.
Pieni suunnitelma on puskureiden mustien osien, kaarien, listojen ja helmojen maalaamisesta uudelleen mustiksi. Myöskin takalipan maalaamisesta LY3D:hen. :) Siitä sitten myöhemmin, jos saa aikaiseksi.
Ja keväinen kuva pallerosta...

Laturinhihnoja auto syö hyvää vauhtia ja ongelmaksi on jo paikallistettu vesipumpun hihnapyörä joka hiukkasen lepattaa. Hihnapyörä on jo saatu uusi kiitokset siitä volkkaristit.net porukalle. :)
Lämppärinsäätöpaneeli sai talven aikana ledin ja näyttääpi tällä hetkellä tältä.

Eipä sen kummepaa. Joitakin tarroja liimailtu laseihin ja näillä eväillä menty. Kesälenkkarit heitetty alle, tuossa viime viikolla. Ja ensi kesä toistaiseksi mennään tuolla paketilla eteenpäin. Ellei nyt tässä jokseenkin rupea rikastumaan. Noitakaan ei näköjään älynny fiksata.
Pieni suunnitelma on puskureiden mustien osien, kaarien, listojen ja helmojen maalaamisesta uudelleen mustiksi. Myöskin takalipan maalaamisesta LY3D:hen. :) Siitä sitten myöhemmin, jos saa aikaiseksi.
Ja keväinen kuva pallerosta...

Misanthor kirjoitti:Kun ajettu vain ja lisätty bensaa. Toimii kun junanvessa. Eikä nyt ongelmia ole juurikaan ollut.
Laturinhihnoja auto syö hyvää vauhtia
No just näin. Ei pitäs ollenkaan kehua autoa, ku eihän nää toimi päivääkään. :D
No samana päivänä kun taisin kirjoitella tuon, niin laturinhihna kesken laukan katkes je lenteli pitkin valtatietä. Matkantekohan loppui siihen paikkaan. Ja ei muutakun Golffi jälleen kerran narunjatkoksi ja eikun kotia kohti.
Eipähän siinä. Eiku seuraavan aamuna vaan hihnan ostoon ja vaihtoon. En tiedä onko täällä joku kirjoittanut ohjeet Golffin hihnanvaihtamiseen, mut jos ei oo, niin eikö tuon joutane joku päivä kirjoittamaan...
No siellä se uusi hihna nyt kuitenkin on...

No läksin sitten aamullisen hihnajumpan jälkeen kiertelemään kauppoja ja hidastetöyssystä alas tullessani ihanalla kivirekialustallani, meno loppui siihen paikkaan. Auto hyytyi kun seinään...
Eikun vikaa paikallistamaan autosta ja tulin siihen tulokseen että v-jakajankansi ja pyörijä on jälleen sanoneet sopimuksensa irti. Kävin kuitenkin varmuudelta ostamassa uudet tulpanjohdot ja puolanjohdon, mut auto kävi entisilläkin johdoilla ihan hyvin hetken, joten vika ei ollut niissä. Eikusta hakemaan siis BOSCHilaiset virranjakajahilut autoon...

Hurautin auton käyntiin ja lämmittelin paikallaan lämpimäksi. Ei ollut ongelmia. Eikun koeajolle ja takaisin tullessa jätin auton käymään. Autossa pärähti flekti tulille ja auto sammui siihen paikkaan. Ei kuulostanut enää jälleen yhtään hyvältä. Sain tapeltua auton käyntiin ja menin tutkailemaan v-jakajan piuhoja ja törmäsin ilmiöön...
http://www.youtube.com/watch?v=khLSVu9N3Ls
V-jakajanpiuhoja runkkaamalla auto sammuu. Eiku siis tutkinnan alle...
Johtoa käytiin läpi senttisentiltä ja sitten löytyikin kohta, mistä auto pätkäsi ihan suoraan. Sitä oli aikaisemmin jo teipillä paikkailtu, muttakun repäs teipit pois päältä, tilanne oli tämän näköinen...

Teippien alla oli päässy lyömään johdot yhteen ja pistivät koko auton oikosulkuun sen takia. Varmistin asian kuitenkin vielä, että erottelin nuo johdot ja käytin autoa noin. Heiluttelin ja tein vaikka mitä, niin ei kone pätkinyt. Vika oli siis selvitetty. Eiku kutistesukkaa ja teippiä ja siistiksi asennus ja se oli siinä. Auto toimii niinkun pitää. Yhteen en enää niitä teipannut, etteivät pääse lyömään enää läpi, vaan pujottelin ne sipsakan putken sisälle, jossa saavatkin olla...

Uusi johtosarja on hankittu ja odottaa "ei-pikaista-asennusta" :o
Välillä pestiin autoa sisältä ja ulkoa, mikä teki ihan hyvää sille. Pientä ehostusta ulkokuori sai, näin tänään...

Uusi naamamuovikin on hommattu. Kiinnitellään ku keritään...

Sekä sun muuta pientä tingeltangelia. Mitähän sitä seuraavaks keksis. En tiijä. Katsellaan...
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
No on siihen jo sen verran uhrattu aikaa ja rakkautta. Että kai tuolla pitäs pikkuhiljaa kesän yli päästä. :D Vastoinkäymisiä on joo "muutamat" ollu. Mut joku viisas sanoi minulle joskus. "Volkswagen ei ole koskaan käyttöauto, vaan harrasteauto" Kantapään kautta menee perille viisaat sanat. ;)
Perversiona on tietysti pehmeä kojelauta ja Corradon nahkajakkarat tuohon autoon. Mut ei taida niitä ihan jokaisen nurkista löytyvän, menee etsinnän puolelle. :D
Ulkokuori tuossa ei kaipaa enää suurempia muutoksia. Myllytyksen ja vahaa. Pienemmät vanteet ois bueno. Maskilipan voisi laittaa takaisin kiinni ja kunnolla. Ettei tartteis taas pitkin pajukkoa sitä etsiä.
Miepä ilmineeraan jos on osatarvetta. Volkkaristien suuntaan ja Mustoselle. :)
Perversiona on tietysti pehmeä kojelauta ja Corradon nahkajakkarat tuohon autoon. Mut ei taida niitä ihan jokaisen nurkista löytyvän, menee etsinnän puolelle. :D
Ulkokuori tuossa ei kaipaa enää suurempia muutoksia. Myllytyksen ja vahaa. Pienemmät vanteet ois bueno. Maskilipan voisi laittaa takaisin kiinni ja kunnolla. Ettei tartteis taas pitkin pajukkoa sitä etsiä.
Miepä ilmineeraan jos on osatarvetta. Volkkaristien suuntaan ja Mustoselle. :)
Kaikki itkuset illat tekniikan parissa. Hyvälle tuulelle aiheuttaneet kruisailut ja muut hauskat tilanteet ja tapahtumat on nyt koettu, jonka vuoksi on päädytty sellaiseen tilanteeseen, että Golfin on aika jatkaa matkaansa toisaalla.
Kiitoksia kaikille hommaan osallistuneille. Niin täällä, muualla kuin parkkipaikallakin asti.
Muutaman hassun päivän sinua vielä saan katsella parkkipaikalla, jonka jälkeen tapaamme toki vielä, mut emme enää päivittäin.
*vuodattaa kyyneleitä*
Mut ei hätää. Olen sen verran narttu ja korvaan sinut kuitenkin tällä. :D
No eihän siinä. Miten ois se virallinen; "Kuulen avainten kilinää?" :)
Kiitoksia kaikille hommaan osallistuneille. Niin täällä, muualla kuin parkkipaikallakin asti.
Muutaman hassun päivän sinua vielä saan katsella parkkipaikalla, jonka jälkeen tapaamme toki vielä, mut emme enää päivittäin.
*vuodattaa kyyneleitä*
Mut ei hätää. Olen sen verran narttu ja korvaan sinut kuitenkin tällä. :D
No eihän siinä. Miten ois se virallinen; "Kuulen avainten kilinää?" :)
Laitetaanpa vielä linkki tuon Jetan aiempaan projekti-kertomukseen, foorumilta ennestään tuttu auto =)
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=91298&highlight=
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=91298&highlight=
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa