60-120 km/h
Valvoja: ffp jäsenet
Eilen illanpimeydessä piti iteki koittaa et miten toi oma Skeida menee ton välin...eli kännyllä kuvasin ja kotona kellotin sit.
Lentävällä lähdöllä eli 50km/h vauhtia ja talla pohjaan..60-120 karvan alle 7,5sek. Ja siitä 50-120 8,3sek. Ja mittarinopeuksista on kyse eli se on sen about 6km/h vähemmän se todellinen nopeus.
Evry on kiinni mut en kyl tiiä onko siitä mitä hyötyä..pitäis ottaa se pois joskus ja koittaa ilman...
Lentävällä lähdöllä eli 50km/h vauhtia ja talla pohjaan..60-120 karvan alle 7,5sek. Ja siitä 50-120 8,3sek. Ja mittarinopeuksista on kyse eli se on sen about 6km/h vähemmän se todellinen nopeus.
Evry on kiinni mut en kyl tiiä onko siitä mitä hyötyä..pitäis ottaa se pois joskus ja koittaa ilman...
Ed. sivun postaukseen päivitystä:
-95 Audi A6 2.5tdi. GT2359v + dieselkontorin "racet" + ohjelmaa hieman muokattu.
Ahdot 1.65bar.
6.0sekuntia 60-120km/h(mittarin mukaan). Omapaino 1585kg.
-95 Audi A6 2.5tdi. GT2359v + dieselkontorin "racet" + ohjelmaa hieman muokattu.
Ahdot 1.65bar.
6.0sekuntia 60-120km/h(mittarin mukaan). Omapaino 1585kg.
Viimeksi muokannut LM, 5.10.2008 20:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hieman asiaa sivuten pisti tälläinen silmään.
http://www.zeperfs.com/perfs.php?Action=Duel
http://www.zeperfs.com/perfs.php?Action=Duel
T3 portteri 1,9tdi 12mm nestepää, suora 3" n.700mm pitkä putki [ei juuri ahdista :p ]
suuttimet vielä vakio sekä myös ahdin.
Nyt ajaessa ahdot oli 1,2 bar
Kontissa 30kg invertteri, 12kg kaasupullo, 20kg mig n. 20kg työkaluja/tarvikkeita sekä sokerina pohjalla 4säkkiä (25kg/kpl) hiekkapuhallus hiekkaa :) eli joku +220kg rojua + kuski, tankki vähän alta puolen välin eli yhteis painoa joku +1600-1750kg ehkä...
en ajanut kuin noi kolme vetoa, aika hieman ehkä paranis jos jaksai veivata uusiks
3, 4 ja 5 vaihteella ajen n.13,1
4 ja 5 vaihteella ajaen n.11,9sek
5 vaihteella n.12,4sek
Vähän huono nopeusväli tolle pakun laatikolle kun ei oikein mikään vaihde osu kohdalle tossa, nelos vaihde riittää just nippa nappa 113km/h niin syö aikaa tuo vitoselle vaihtaminen tuossa aika hyvin... :/
Ajat otettu sekkarilla, mittari virhe on 6km/h.
Veto aloitettu mittarin näyttäessa n.60km/h kello 65km/h käyntiin veto vedetty 125km/h asti siinä kohdalla kello seis.
suuttimet vielä vakio sekä myös ahdin.
Nyt ajaessa ahdot oli 1,2 bar
Kontissa 30kg invertteri, 12kg kaasupullo, 20kg mig n. 20kg työkaluja/tarvikkeita sekä sokerina pohjalla 4säkkiä (25kg/kpl) hiekkapuhallus hiekkaa :) eli joku +220kg rojua + kuski, tankki vähän alta puolen välin eli yhteis painoa joku +1600-1750kg ehkä...
en ajanut kuin noi kolme vetoa, aika hieman ehkä paranis jos jaksai veivata uusiks
3, 4 ja 5 vaihteella ajen n.13,1
4 ja 5 vaihteella ajaen n.11,9sek
5 vaihteella n.12,4sek
Vähän huono nopeusväli tolle pakun laatikolle kun ei oikein mikään vaihde osu kohdalle tossa, nelos vaihde riittää just nippa nappa 113km/h niin syö aikaa tuo vitoselle vaihtaminen tuossa aika hyvin... :/
Ajat otettu sekkarilla, mittari virhe on 6km/h.
Veto aloitettu mittarin näyttäessa n.60km/h kello 65km/h käyntiin veto vedetty 125km/h asti siinä kohdalla kello seis.
Piti käydä kokeileen kulkeeko tuo oma nuhapumppu samoja aikoja kuin monet vastaavat..ei kulje :/
6 tkm ajettu 2,0 tdi scoutti (17" renkailla), ajat sekkarilla ja mittarin mukaan 60-120.
Puoli tankkia löpöä ja 50 kg koira kontissa+30 kg tavaraa ja 97 kg kuski mukana :)
55 kiihdytys, 60.ssä sekkari päälle, kome vetoa. 9,1 s, 9,4 s ja 9,7 s. Vikassa oli jo loivaa nousua pikkusen.
6 tkm ajettu 2,0 tdi scoutti (17" renkailla), ajat sekkarilla ja mittarin mukaan 60-120.
Puoli tankkia löpöä ja 50 kg koira kontissa+30 kg tavaraa ja 97 kg kuski mukana :)
55 kiihdytys, 60.ssä sekkari päälle, kome vetoa. 9,1 s, 9,4 s ja 9,7 s. Vikassa oli jo loivaa nousua pikkusen.
-
- -
- Viestit: 319
- Liittynyt: 19.5.2006 23:45
-
- -
- Viestit: 319
- Liittynyt: 19.5.2006 23:45
Hurjasti on miehillä voimaa, kyl ku noin kovaa mennään.
Oma ei liikahtanu ku 8.69 sekunttiin 60-120. Yksi perhe
vähennettynä kyydistä, aika parani about sekunnin. :)
Niin siis meilläpäin mitataan auto täyteen kuormaan
ahdattuna. :) Oliks toi nyt g-timer toi laite vai mikäs.
edit: Tänään sit kävi melkoisen yksin koittaa. Vähän parani.
Paras vartti oli 16.07sec / 142kmph
paras loppunopeus oli 16.37sec / 144.6kmph
60-120 veto oli 7.50sec.
60-140 veto oli 10.75sec
Oma ei liikahtanu ku 8.69 sekunttiin 60-120. Yksi perhe
vähennettynä kyydistä, aika parani about sekunnin. :)
Niin siis meilläpäin mitataan auto täyteen kuormaan
ahdattuna. :) Oliks toi nyt g-timer toi laite vai mikäs.
edit: Tänään sit kävi melkoisen yksin koittaa. Vähän parani.
Paras vartti oli 16.07sec / 142kmph
paras loppunopeus oli 16.37sec / 144.6kmph
60-120 veto oli 7.50sec.
60-140 veto oli 10.75sec
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
peräkontti on tyhjä isoimmista laatikoista (~100kg pois), ja softalle ei vielä ole tehty mitään nyt ens maanantaina ajetaan rullilla ja säädetään. juu tuntuu että kiihtyy jo aika äreesti ei meinaa vaan tuo nastarengas pitää ku kolmosella lyö tallan pohjaan vaikka kuivat tiet. no kesärenkaat ku laittaa niin pitokin ehkä paranee.
50-100km/h
Passatin 90hv kellotusta lähtökohta vakio, 50-100km/h lähtö 50km/h 4. vaihteella 16.8sek. Tehoboxin jälkeen 12.5sek. Oujea! Lisää lisää lisää!!!
-
- -
- Viestit: 22
- Liittynyt: 21.2.2009 12:39
- Viesti:
Moi... No kävästiin poijan kanssa kokeilemassa ja ajettiin kiihdytykset 8 kertaa ja tässä lopputulokset.
60-100kmh 5.8sec kaikki 6.3/6.5/6.7/2x5.8/2x5.9
60-120kmh 10.5 sec kaikki 12.2/12.3/11.6/3x10.8/10.5
80-120kmh 8.6 sec ja tätä kokeiltii vain 2 kertaa eli 8.6 ja 8.7
Mltäs nää numerot vaikuttaa silleen teitin silmin, eli tiedättekö mitä nää on vakio koneella eli kuinka paljon paremmat nämä ovat vakioon verraten JA siis vain samaan konekokoon verraten Kiitos.? Kiinnostaa mieleipiteenne ja kun en suoraan vertailua löydä..
Vakionahan tää on toi mitä minimerkissä ja allekirjoituksessa.. Ja sitten plastua ja ohjelmaa päälle muttei suuttimia eikä muuta tehty. Mitä veikkaan tehoiksi?
kiinnostuksesta asiaan jäänee odottelemaan asiallisia vastauksia..
jorma
60-100kmh 5.8sec kaikki 6.3/6.5/6.7/2x5.8/2x5.9
60-120kmh 10.5 sec kaikki 12.2/12.3/11.6/3x10.8/10.5
80-120kmh 8.6 sec ja tätä kokeiltii vain 2 kertaa eli 8.6 ja 8.7
Mltäs nää numerot vaikuttaa silleen teitin silmin, eli tiedättekö mitä nää on vakio koneella eli kuinka paljon paremmat nämä ovat vakioon verraten JA siis vain samaan konekokoon verraten Kiitos.? Kiinnostaa mieleipiteenne ja kun en suoraan vertailua löydä..
Vakionahan tää on toi mitä minimerkissä ja allekirjoituksessa.. Ja sitten plastua ja ohjelmaa päälle muttei suuttimia eikä muuta tehty. Mitä veikkaan tehoiksi?
kiinnostuksesta asiaan jäänee odottelemaan asiallisia vastauksia..
jorma
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
tarkoitin vaan että esim:
mitattu geetech:llä
A4Q 1.9tdi
ensimmäinen 5,7s
toinen 5,8s
Kaikki tietää että tuo ei ole vakio peli!! ja se on mun mielestä turha laittaa tommosta tietoa, jos ei saa selvillä, mikä siihen on laitettu!!
Ja kun tällä ei ole nimi eikä kuva, niin miksi ei uskaltais laittaa auton tietoa esille???
mitattu geetech:llä
A4Q 1.9tdi
ensimmäinen 5,7s
toinen 5,8s
Kaikki tietää että tuo ei ole vakio peli!! ja se on mun mielestä turha laittaa tommosta tietoa, jos ei saa selvillä, mikä siihen on laitettu!!
Ja kun tällä ei ole nimi eikä kuva, niin miksi ei uskaltais laittaa auton tietoa esille???
Kellotimpa AHU-Cordooban joutessani tänään vag-comin avustuksella.
Timestampit näytti 4.58 sekuntia 61-121km/h välille (vag-comin mittavirhe tasan 0) . Eiköhän se tuosta vielä jonkun kymmenyksen parane kun ohjelmaa hieman vielä rukataan (4000rpm jälkeen puuttui vielä 10% syöttömäärästä) tai jopa jos olis koittanu vaikka kerran tai pari uudestaan.
Timestampit näytti 4.58 sekuntia 61-121km/h välille (vag-comin mittavirhe tasan 0) . Eiköhän se tuosta vielä jonkun kymmenyksen parane kun ohjelmaa hieman vielä rukataan (4000rpm jälkeen puuttui vielä 10% syöttömäärästä) tai jopa jos olis koittanu vaikka kerran tai pari uudestaan.
Viimeksi muokannut p0wer, 2.6.2009 23:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 319
- Liittynyt: 19.5.2006 23:45
Pari vetoa tuli otettua.
9,3sek keskiarvo. GTx kanssa mitattu niin et ajaa 59km/h sit jalka suoraksi ja 120km/h saakka. Pitää vaihtaa 3->4 jossain 110km/h paikkeilla :(
Tossa paras rykäsy...
60-70: 1,1s
60-80: 2,3s
60-90: 3,4s
60-100: 5,0s
60-110: 7,1s
60-120: 9,1s
Lisää tarvitaan ja paljon. :)
Autossa putkistoa muokattu, 320CDi MAF (vaikuttaa jotain ehkä? :D) välijäähy, tuhosuodatin ja joku pilipali lastu. Puol tankkii löpöö 90kg kuski ja reilu 100kg musiikkivermeitä....
Tarvis varmaan musakkilaitteet myydä pois ja sijoittaa rahat pellin alle. Samalla tippuis paino hiukan ja sais ehkä parit heposet lisää..
9,3sek keskiarvo. GTx kanssa mitattu niin et ajaa 59km/h sit jalka suoraksi ja 120km/h saakka. Pitää vaihtaa 3->4 jossain 110km/h paikkeilla :(
Tossa paras rykäsy...
60-70: 1,1s
60-80: 2,3s
60-90: 3,4s
60-100: 5,0s
60-110: 7,1s
60-120: 9,1s
Lisää tarvitaan ja paljon. :)
Autossa putkistoa muokattu, 320CDi MAF (vaikuttaa jotain ehkä? :D) välijäähy, tuhosuodatin ja joku pilipali lastu. Puol tankkii löpöö 90kg kuski ja reilu 100kg musiikkivermeitä....
Tarvis varmaan musakkilaitteet myydä pois ja sijoittaa rahat pellin alle. Samalla tippuis paino hiukan ja sais ehkä parit heposet lisää..
täällä kun näyttää olevan näitä race chronon käyttäjiä niin tarviisi hieman apua ohjelman käytössä. Hain kännyyn ks. ohjelman mutta en oikeen osaa käyttää sitä, lähinnä nuo suorituskyky mittaukset kiinnostaa. Eli ensinnäkin pitää ilmeisesti valita valikosta new session, sen jälkeen esim. 80-120km/h ja sittenkö pitäisi painaa start jolloin alkaa etsiä sateliitteja. Mutta mitä vielä, pitäiskö nyt olla toiminta valmis!? Olenko tässä vaiheessa oikeassa vai väärässä? Asetuksista oon valinnut internal gps:n. Kiitos jo etukäteen jos joku viitsii vaivautua antamaan jotain neuvoja.
Passat 2.0TDI ei oikein ollut luotu kulkemaan tätä väliä, nimittäin kolmosella loppuu just pahasti välitykset kesken saavuttaakseen todellisen 120 km/h nopeuden. Ja luonnollisesti nelosella kiihdyttäessä on alhaalta niin puutunut, ettei kannata edes yrittää.
Muutaman vedon kokeiltuani jäin reiluihin 8,5s aikoihin kolmosen kautta neloselle kiihdyttäen.
Tästä suivaantuneena mietin, että kellotteleehan täällä muutkin mittarinopeuksista, joten pikainen tarkistus. 120 km/h mittarissa oli todellista 115, ja 60 km/h oli todellista 57, joten eikun Tempesiin uudet arvot 57-115, ja johan llikahti.
Seuraava siis kolmosella kepitettynä tasakaasulta hiukan alle kuudestakympistä.
Tutkiessa aikaa välillä 115 km/h ja 117 km/h saa jonkinmoisen käsityksen siitä kolmosen kesken loppumisesta.
57-115 km/h: 7,5 s
57-67 km/h: 1,1 s
57-77 km/h: 2,2 s
57-87 km/h: 3,4 s
57-97 km/h: 4,7 s
57-107 km/h: 6,1 s
57-117 km/h: 8,0 s
57-67 km/h: 19 m
57-77 km/h: 41 m
57-87 km/h: 68 m
57-97 km/h: 101 m
57-107 km/h: 143 m
57-117 km/h: 201 m
Muutaman vedon kokeiltuani jäin reiluihin 8,5s aikoihin kolmosen kautta neloselle kiihdyttäen.
Tästä suivaantuneena mietin, että kellotteleehan täällä muutkin mittarinopeuksista, joten pikainen tarkistus. 120 km/h mittarissa oli todellista 115, ja 60 km/h oli todellista 57, joten eikun Tempesiin uudet arvot 57-115, ja johan llikahti.
Seuraava siis kolmosella kepitettynä tasakaasulta hiukan alle kuudestakympistä.
Tutkiessa aikaa välillä 115 km/h ja 117 km/h saa jonkinmoisen käsityksen siitä kolmosen kesken loppumisesta.
57-115 km/h: 7,5 s
57-67 km/h: 1,1 s
57-77 km/h: 2,2 s
57-87 km/h: 3,4 s
57-97 km/h: 4,7 s
57-107 km/h: 6,1 s
57-117 km/h: 8,0 s
57-67 km/h: 19 m
57-77 km/h: 41 m
57-87 km/h: 68 m
57-97 km/h: 101 m
57-107 km/h: 143 m
57-117 km/h: 201 m
Niin pystyykö tolla VAG-COM-ohjelmalla kellottamaan "automaattisesti" esim. 60-120 kiihtyvyyden? Johto kiinni ja ohjelma auki, baanalle kiihdyttämään ja ohjelma tallentaa datan? Vai kuvittelenko vaan omiani?
Passatin tehoja tarvitse tarkastella, että onko tallella vai koneessa jotain vikaa. Onko tiptronicin kanssa tuolla metodilla mitään mahdollisuutta oikeasti selvitellä onko autossa tukkoisuutta?
Passatin tehoja tarvitse tarkastella, että onko tallella vai koneessa jotain vikaa. Onko tiptronicin kanssa tuolla metodilla mitään mahdollisuutta oikeasti selvitellä onko autossa tukkoisuutta?
Tulipas tämä omakin golffi koeponnistettua, mittausvälineenä tempes ja ulkoinen gps:
Golf variant iv atd 100hp, kiihdytetty nopeimmalla mahdollisella tavalla, noin 10kmh alle aloitusnopeuden kaasu pohjaan.
Vakio:
80-120kmh 10,2s
60-120kmh 13,8s
LTR-racing ohjelmalla, väännöt maltillinen 300Nm kytkimen säästämiseksi:
80-120kmh 6,8s
60-120kmh 9,5s
Fyysisesti täysin vakio moottori löytyy keulalta.
Golf variant iv atd 100hp, kiihdytetty nopeimmalla mahdollisella tavalla, noin 10kmh alle aloitusnopeuden kaasu pohjaan.
Vakio:
80-120kmh 10,2s
60-120kmh 13,8s
LTR-racing ohjelmalla, väännöt maltillinen 300Nm kytkimen säästämiseksi:
80-120kmh 6,8s
60-120kmh 9,5s
Fyysisesti täysin vakio moottori löytyy keulalta.
Isäukon Golf IV variantilla mitattuja arvoja:
60-120 mittarinopeus: Kolmosella 5,9s. Nelosella 7,9s. Vitosella 13,5s. Nämä vedot siis ilman alkuvauhtia eli samalla kun kello käyntiin niin tasanopeudesta kaasu pohjaan.
60-120 alkuvauhdilla: Kolmosella 5,0s. Nelosella 7,2s. Vitosella 12,5s. Näissä vedoissa kaasu pohjaan n. 50 vauhdista ja kello käymään 60 kohdalla.
70-130 mittarinopeus: Kolmosella 6,1s. Nelosella 7,5s. Vitosella 11,5s. Nämä vedot siis ilman alkuvauhtia eli samalla kun kello käyntiin niin tasanopeudesta kaasu pohjaan.
70-130 alkuvauhdilla: Kolmosella 5,4s. Nelosella 7,0s. Vitosella 10,0s.
Setuppi: Lähtökohtana ALH. Race suuttimet, iso cooleri, ahdin 1749VB:n pakopesään Fin-Turbolla tehty hybridi, nokka ja ohjelma FinDieseliltä. Syöttöpumpussa vakio 10mm nestepää, matalapaine siirtopumppu helpottamassa syöttöpumpun aineensaantia.
Kytkimenä perinteinen kiinteä vp, Sasch asetelma ja VR6 levy.
Meinaapi vaan olla talvikumeilla vähän pitovaikeuksia kolmosella tasanopeudesta lähdettäessä...:)
60-120 mittarinopeus: Kolmosella 5,9s. Nelosella 7,9s. Vitosella 13,5s. Nämä vedot siis ilman alkuvauhtia eli samalla kun kello käyntiin niin tasanopeudesta kaasu pohjaan.
60-120 alkuvauhdilla: Kolmosella 5,0s. Nelosella 7,2s. Vitosella 12,5s. Näissä vedoissa kaasu pohjaan n. 50 vauhdista ja kello käymään 60 kohdalla.
70-130 mittarinopeus: Kolmosella 6,1s. Nelosella 7,5s. Vitosella 11,5s. Nämä vedot siis ilman alkuvauhtia eli samalla kun kello käyntiin niin tasanopeudesta kaasu pohjaan.
70-130 alkuvauhdilla: Kolmosella 5,4s. Nelosella 7,0s. Vitosella 10,0s.
Setuppi: Lähtökohtana ALH. Race suuttimet, iso cooleri, ahdin 1749VB:n pakopesään Fin-Turbolla tehty hybridi, nokka ja ohjelma FinDieseliltä. Syöttöpumpussa vakio 10mm nestepää, matalapaine siirtopumppu helpottamassa syöttöpumpun aineensaantia.
Kytkimenä perinteinen kiinteä vp, Sasch asetelma ja VR6 levy.
Meinaapi vaan olla talvikumeilla vähän pitovaikeuksia kolmosella tasanopeudesta lähdettäessä...:)
Joo, isäukko viritteli aikoinaan saippualaatikko Datsunia. Oli kovakulkuisimpia kotteroita kylällä silloin. Nyt pitkästä aikaa innostui vielä eläkepäivillään virittelystä uudelleen. Kun sen kipinän on kerran saanut...
Mutta asiaan: Löysin vielä yhdet mittaustulokset. Nämä tulokset on mitattu vähän nykyistä rajummalla ohjelmalla. Tässä ohjelmassa oli pikkasen liiaksi savutusta ahtimen heräämisvaiheessa...
60-120 mittarinopeus, tasanopeudesta kello käyntiin ja samalla kaasu pohjaan: Kolmosella 5,6s. Nelosella 7,4s. Vitosella 11,0s. Tällä ohjelmalla meinasi 195 leveillä kesäkumeillakin olla kolmosella pitovaikeuksia kylmällä asfaltilla.
Mutta asiaan: Löysin vielä yhdet mittaustulokset. Nämä tulokset on mitattu vähän nykyistä rajummalla ohjelmalla. Tässä ohjelmassa oli pikkasen liiaksi savutusta ahtimen heräämisvaiheessa...
60-120 mittarinopeus, tasanopeudesta kello käyntiin ja samalla kaasu pohjaan: Kolmosella 5,6s. Nelosella 7,4s. Vitosella 11,0s. Tällä ohjelmalla meinasi 195 leveillä kesäkumeillakin olla kolmosella pitovaikeuksia kylmällä asfaltilla.
Aazi Ventolla kuudesta kympistä talla pohjaan ja pykällys välissä. 2x80kg lihaa ja puolitankkia naftaa. Kännykän sekkarilla yksi testiveto.
60-120 km/h 10,2s
Paranisi varmaan jos ottais useamman vedon.
Millä perusteella paranisi? Jos meinaat inhimillistä mittausvirhettä, niin ihan yhtä suuri todennäköisyys on että tulos huononee. ;-)
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 18.12.2005 14:16
-
- -
- Viestit: 20
- Liittynyt: 24.2.2008 12:28
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa