auton maalauksen hinnat
Valvoja: ffp jäsenet
auton maalauksen hinnat
joudun 3 koristani golffia hieman maalauttamaan, yhdestä paikasta kysäsin ja hintaa sanottiin n.800e, maalata tarvii takaluukku, puskurit sekä oik.etu lokari, puskureissa muutama naarmu ja lokarissa pieni painauma, eli ei mitään ihmeempää pohjien tekoa, onko nyt ihan kohtuu hinta ja jos joku osaisi sanoa porissa jonkun joka voisi maalataja mielummin edullisesti ja vieläpä kunnolla kun tuo 800 on mielestäni hieman liian suri kun koko autoa nyt ei kuitenkaan maalata.
-
- -
- Viesti:
800 euroa kaikkine tarpeineen ja pohjineen ei ole mun mielestä edes paha hinta tänäpäivänä takaluukun, etulokasuojan ja puskureiden maalauksesta.
Jos koko auton ylimaalauksesta pohjineen puhutaan, niin mennään jo luokkaan 1500-2000e, paikkakunnasta / maalarista riippuen.
Ja luonnollisesti, jos itse tekee pohjat, niin hinta on jotain aivan muuta. Tuolla 800 eurolla saa helposti koko auton ylimaalauksen, vaikkei olisi suhteitakaan. Ja mun mielipide on, että jos taito/aika/mielenkiinto riittää, niin tee vaan itse ne pohjat ja maalauta yli koko auto, niin ei tule "tikkurilan värikarttaa" siitä.
Vähän OT:
Noiden maalausten hinnat on kyllä karannut ihan pilviin viimeisen viiden vuoden aikana. 2003 käytin yhden auton ylimaalattavana hintaan 350e. Pohjat oli itse tehdyt, hinta sisälsi kaikki maalaukseen kuluneet tarvikkeet, maalit ja lakat.
Nykyään saa ehkä puskurit hyvällä säkällä maalautettua tuohon hintaan. Ja silloinkin pitää olla suunnilleen pohjat valmiina. :D
Maalautin tuossa keväällä Golfin etulipan ja helmalevikkeet, niin ne maksoi 200e tinkimisen jälkeen. Pohjiahan noihin ei tarvinnut varsinaisesti edes tehdä, senkun hioi, putsasi ja alkoi maalaamaan.
Jos koko auton ylimaalauksesta pohjineen puhutaan, niin mennään jo luokkaan 1500-2000e, paikkakunnasta / maalarista riippuen.
Ja luonnollisesti, jos itse tekee pohjat, niin hinta on jotain aivan muuta. Tuolla 800 eurolla saa helposti koko auton ylimaalauksen, vaikkei olisi suhteitakaan. Ja mun mielipide on, että jos taito/aika/mielenkiinto riittää, niin tee vaan itse ne pohjat ja maalauta yli koko auto, niin ei tule "tikkurilan värikarttaa" siitä.
Vähän OT:
Noiden maalausten hinnat on kyllä karannut ihan pilviin viimeisen viiden vuoden aikana. 2003 käytin yhden auton ylimaalattavana hintaan 350e. Pohjat oli itse tehdyt, hinta sisälsi kaikki maalaukseen kuluneet tarvikkeet, maalit ja lakat.
Nykyään saa ehkä puskurit hyvällä säkällä maalautettua tuohon hintaan. Ja silloinkin pitää olla suunnilleen pohjat valmiina. :D
Maalautin tuossa keväällä Golfin etulipan ja helmalevikkeet, niin ne maksoi 200e tinkimisen jälkeen. Pohjiahan noihin ei tarvinnut varsinaisesti edes tehdä, senkun hioi, putsasi ja alkoi maalaamaan.
-
- -
^ Syynä tähän juurikin tuo, että ei se pinta pelasta, jos pohjat tehty päin "takapuolta". Ja sitten se on kuitenkin sen maalarin vika, kun "kakkaa" tulee ja sana lähtee kiertämään. Hinnan nousuissa kannattaa huomioida, miten on käynyt maalien ja tarvikkeitten hinnoille (mukaanlukien vesimassoihin siirryttäessä mahdolliset kalusto ym. hankinnat). Jotenkin tuntuu nykyään, että nykyään sen maalarin pitäs tehdä ilmaiseksi ne hommat, kun aina verrataan mitä se maalauttaminen maksoi vaikka kymmenen vuotta sitten.
Itse maalautin autoni vieraalla viimeisen kerran vuonna 99 ja maksoi n.2500 markkaa. Ja kun en ollut siihenkään tyytyväinen (juurikin osasyynä itsetehdyt pohjat, liian karkealla viimeinen hionta), niin päätin siitä eteenpäin suihkia mokomat kotterot itse. Voipahan katsoa peiliin, jos jotain menee veetuiks.
Itse maalautin autoni vieraalla viimeisen kerran vuonna 99 ja maksoi n.2500 markkaa. Ja kun en ollut siihenkään tyytyväinen (juurikin osasyynä itsetehdyt pohjat, liian karkealla viimeinen hionta), niin päätin siitä eteenpäin suihkia mokomat kotterot itse. Voipahan katsoa peiliin, jos jotain menee veetuiks.
Olenpas huomannu täällä k-pohjanmaalla, ettei maalaamot oikeen suostu edes ottamaan autoa maalattavaks, jos tekee pohjat itte. Haluavat tehdä pohjatKIN kunnolla itse. Tästä johtuen pyörii hinnat siellä vanhan 10 000 mummon kinkamilla, tai jopa hieman yli!
Vaan entä jos tekee itse pohjat ja käskee maalarin vielä tarkastaa, ettei ihan pottupeltoa ole ja paista maalin alta...jos korjattavaa, niin korjaa...liekkö suostuvat tuohon...?tuossakin voi kuitenkin loppupeleissä säästää jo pitkän pennin..
Kyllä sen ymmärtää että maalarit ei ota maalattavaksi sellasia mihin on ite tehty pohjat, mainehan niiltä menee.
Aina vaan kysytään että kuka/mikä maalas ja vastaus sejase maalari, sitä ei koskaan mainita että ite tehty pohjat, varsinkaan jos on virheitä!
Niin, sama työhän sillä maalarilla melkeen on ja uuni varattuna yhtä pitkään jos siellä on parit puskurit tai koko auto, eikö?
Aina vaan kysytään että kuka/mikä maalas ja vastaus sejase maalari, sitä ei koskaan mainita että ite tehty pohjat, varsinkaan jos on virheitä!
Niin, sama työhän sillä maalarilla melkeen on ja uuni varattuna yhtä pitkään jos siellä on parit puskurit tai koko auto, eikö?
Noita hintavertailuja kun teette, niin ottakaas huomioon että osa näyttää puhuvan kuitillisista hinnoista ja osa pimeistä hommista. Hieman myös vaikuttaa onko kyseessä autotallimaalari vai ammattimaalaamo.
Tuli vaan mieleen kun keskustelua seuraa ja joku sanoo maalauttaneensa koko auton kossupullon hinnalla ja toinen parilla tonnilla.
Tuli vaan mieleen kun keskustelua seuraa ja joku sanoo maalauttaneensa koko auton kossupullon hinnalla ja toinen parilla tonnilla.
Tuo 350 euroa oli kuitillinen hinta, maalaamona yksi paikkakunnan parhaista maalaamoista/maalareista. En sitten tiedä, oliko hinnassa joku säälialennus, maalattavana oli kuitenkin Ford Sierra... :D
Mutta tottahan se on, että ei tänäpäivänä pitäisi verrata hintoja mihinkään, mistä on aikaa yli vuosi. Hinnat nousee sen verta kohisemalla.
Mutta tottahan se on, että ei tänäpäivänä pitäisi verrata hintoja mihinkään, mistä on aikaa yli vuosi. Hinnat nousee sen verta kohisemalla.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”