Jarrunesteen vaihto Skoda Octavia II DIY (Tee Se Itse)?
Valvoja: ffp jäsenet
Jarrunesteen vaihto Skoda Octavia II DIY (Tee Se Itse)?
Voisko joku kirjoittaa tänne ohjeet jarrunesteen vaihtoon? ...tekisin itse, kun löytyy valmiiksi vaihtonestesäiliökin takaiskuventtiilillä varustettuna. Eturenkaat ensin ja sitten takaa vai jotenkin ristiin?
Manuaalissa lukoo notta DOT4xxx nestettä, ja vain VW/Skodan omaa tulisi käytää, mutta lienee ihan samaa litkua mitä löytyy minkä tahansa varaosaputkan hyllyltä?
Liekö mitään eroa onko manuska tai DSG?
Manuaalissa lukoo notta DOT4xxx nestettä, ja vain VW/Skodan omaa tulisi käytää, mutta lienee ihan samaa litkua mitä löytyy minkä tahansa varaosaputkan hyllyltä?
Liekö mitään eroa onko manuska tai DSG?
Kyllähän tuon ihan kotikonsteinkin pystyy tekemään. Järjestys kuitenkin mieluummin niin että ensin kauimmainen satula eli oikea taka, vasen taka, oikea etu, vasen etu. Tosin ei tuollakaan taida sen suurempaa seksuaalista merkitystä olla. Kuitenkaan jarrunestesäiliö ei saa missään nimessä päästä tyhjäksi tai sitten on edessä myös ABS-hydrauliyksikön ilmaus ja siihen tarvitaankin jo testeriä tai vag-comia.
Jarrunesteenä tosiaan voi käyttää melkeen mitä vaan, mutta ei se merkkiliikkeen litran purkkikaan maksa kuin luokkaa 10,60e.
Huollossa tuo tehdään jarrunesteen vaihtolaitteella joka syöttää jarrunestesäiliöön paineistettua jarrunestettä, jonka jälkeen käydään valuttamassa kustakin satulasta vuorotellen vanhaa nestettä pois.
Jarrunesteenä tosiaan voi käyttää melkeen mitä vaan, mutta ei se merkkiliikkeen litran purkkikaan maksa kuin luokkaa 10,60e.
Huollossa tuo tehdään jarrunesteen vaihtolaitteella joka syöttää jarrunestesäiliöön paineistettua jarrunestettä, jonka jälkeen käydään valuttamassa kustakin satulasta vuorotellen vanhaa nestettä pois.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Toimiiko kaikissa konsernin uusisssakin autoissa vielä perinteinen valutus/pumppaus/paineella vaihto kuten ennenkin vai vaaditaanko joissain autoissa töpselin käyttöä tms. että koko järjestelmän nesteet tulee luotettavasti vaihdettua?
Jääkö siis johonkin vanhaa nestettä jos perinteisillä menetelmillä vaihtaa nesteen?
Jääkö siis johonkin vanhaa nestettä jos perinteisillä menetelmillä vaihtaa nesteen?
Eiköhän sitä vanhaa ainakin johonkin päin ABS-yksikköä jää vaikka miten tuon tekisi. Ilmeisesti juuri tämän takia uusien VAG-autojen ensimmäinen jarrunesteen vaihto tuleekin kolmen vuoden kohdalla ja siitä eteenpäin 2 vuoden välein.
Mutta merkkihuollon ja kotikonstein tehdyn nesteenvaihdon välillä ei siis ole eroa.
Mutta merkkihuollon ja kotikonstein tehdyn nesteenvaihdon välillä ei siis ole eroa.
juu, ja vanhoissa missä neste on jo tummunut niin säiliöstä vahhat pois ja uutta kirkasta tilalle. Tuli vaihdettua äkkiä ja halvalla..
laitan ny hymiönkin sitte vielä.. :)
Toki mulla on hiukan omaa mielipidettä noihin jarrunesteen vaihtoihin, vähän höpöhöpöä parin vuoden välein uusia,periaatteessa..
laitan ny hymiönkin sitte vielä.. :)
Toki mulla on hiukan omaa mielipidettä noihin jarrunesteen vaihtoihin, vähän höpöhöpöä parin vuoden välein uusia,periaatteessa..
Viimeksi muokannut Opinions, 9.9.2008 21:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
DOT 4 lukee neloskopan kolffin säiliön päällä. Ite olen ensin ilmannut etupään, koska sillä lailla saa säiliön liemen ulos nopeammin kuin takapään kautta. Sitten kierros auton ympäri ja jos vielä on intoa niin etupään kerran vielä.
Mitä uutta ihmeellistä on DOT 5.1 nesteessä? Purkin kyljessä lukee isolla ABS, voiko sitä laittaa DOT 4:n tilalle? Veljen poloseen oli semmoista laitettu Pärnäsen korjaamolla...
Mitä uutta ihmeellistä on DOT 5.1 nesteessä? Purkin kyljessä lukee isolla ABS, voiko sitä laittaa DOT 4:n tilalle? Veljen poloseen oli semmoista laitettu Pärnäsen korjaamolla...
Joku tuolla aiemmin mainitsi sellaista, että on turhaa vaihtaa nesteet parin vuoden välein ja mitä eroa on merkkiliikkeen ja itsetehdyn vaihdon välillä..
Volkkarilla töissä olleena.. Nesteet vaihdetaan koneella, joka työntää jarrunestesäiliöön paineella uutta nestettä ja vuorotellen valutetaan pyöristä vanhaa nestettä ulos, takapyöristä aloittaen. Näin ollen kaikki vanha neste saadaan vaihdettua.. Jarrunesteen vaihdossa vaihdetaan yleensä noin 1,5l nestettä. Ja tällä tavoin ei tarvita mitään erillistä ilmausta jarrujärjestelmään.
Kyllä ne itsekin saa vaihdettua yhtä hyvin, tietty vaatii huomattavasti enemmän vaivaa.
Ja siitä vaihtovälistä... Jarrujärjestelmään kertyy sen verran vettä parin vuoden aikana, että se alkaa ruostuttaa ja jumittamaan jarruosia... Elikkä nesteet vaihdetaan parin vuoden välein sen takia, että jarruosat olisivat pitkäikäisempiä + nämä perusseikat..
Volkkarilla töissä olleena.. Nesteet vaihdetaan koneella, joka työntää jarrunestesäiliöön paineella uutta nestettä ja vuorotellen valutetaan pyöristä vanhaa nestettä ulos, takapyöristä aloittaen. Näin ollen kaikki vanha neste saadaan vaihdettua.. Jarrunesteen vaihdossa vaihdetaan yleensä noin 1,5l nestettä. Ja tällä tavoin ei tarvita mitään erillistä ilmausta jarrujärjestelmään.
Kyllä ne itsekin saa vaihdettua yhtä hyvin, tietty vaatii huomattavasti enemmän vaivaa.
Ja siitä vaihtovälistä... Jarrujärjestelmään kertyy sen verran vettä parin vuoden aikana, että se alkaa ruostuttaa ja jumittamaan jarruosia... Elikkä nesteet vaihdetaan parin vuoden välein sen takia, että jarruosat olisivat pitkäikäisempiä + nämä perusseikat..
Itsekin on tullu merkkihuollossa pari kesää asentajahommia tehtyä mutta meillä ainakaan kukaan puoltatoista litraa oo ikinä yhdestä autosta valuttanu, yleensä noin 3-4 auton nesteet mahtu siihen 1,5 litran keräyspurkkiin.
Ja mitä tuohon vaihtoväliin tulee niin ehdottomasti kahden vuoden välein. Siinä ajassa jarrunesteen vesipitoisuus ehtii nousta yli kolmeen prosenttiin, jota pidemmälle ainakaan meidän testauslaite ei näyttänyt.
Ja mitä tuohon vaihtoväliin tulee niin ehdottomasti kahden vuoden välein. Siinä ajassa jarrunesteen vesipitoisuus ehtii nousta yli kolmeen prosenttiin, jota pidemmälle ainakaan meidän testauslaite ei näyttänyt.
Mietin Golffin nesteiden vaihtoa.
Elsan mukaan uudemmat kuin 2006 pitäs olla VW 501 14 luokituksen litkua..
ettei toi US FMVSS 116 DOT 4 kävis uudempiin??
Ostinkin jo tuota vanhempiin käyvää litkua.
Vaikutti niin halvalta, että vois palauttaa purkit.
Googletus tuotti tämän:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4053598
Elsan mukaan uudemmat kuin 2006 pitäs olla VW 501 14 luokituksen litkua..
ettei toi US FMVSS 116 DOT 4 kävis uudempiin??
Ostinkin jo tuota vanhempiin käyvää litkua.
Vaikutti niin halvalta, että vois palauttaa purkit.
Googletus tuotti tämän:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4053598
Pikaisella googlauksella löysin tietoa että tuo VW 501 14 olis jotain super dot 4-luokituksen täyttävää eli erona taitaa olla vain korkeammat kuiva- ja märkäkiehumispisteet.
Öljyissä ymmärrän huolesi luokituksista, niissä tosin onkin aika monessa merkattu mitkä eri autonvalmistajien luokitukset täyttyy API/ACEA luokitusten lisäksi. Jarrujärjestelmät taas ovat hyvin pitkälti standardikamaa toteutuksiltaan ja komponenteiltaan automerkkien välillä.
Tietysti jos varmanpäälle haluaa pelata niin ei se merkkiliikkeen jarrunestekään ole kuin vähän reilut 10 euroa / litran purkki.
Öljyissä ymmärrän huolesi luokituksista, niissä tosin onkin aika monessa merkattu mitkä eri autonvalmistajien luokitukset täyttyy API/ACEA luokitusten lisäksi. Jarrujärjestelmät taas ovat hyvin pitkälti standardikamaa toteutuksiltaan ja komponenteiltaan automerkkien välillä.
Tietysti jos varmanpäälle haluaa pelata niin ei se merkkiliikkeen jarrunestekään ole kuin vähän reilut 10 euroa / litran purkki.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa