Ehkä tyhmiä kysymyksiä mutta pitänee varmistaa kokeneemmilta, että ei tule liikaa yllätyksiä.
Pitääkö paikkansa, että "mihin tahansa" mk1 golffiin voi vaihtaa "minkä tahansa" mk1 tekniikan? Mallisarjahan pysyy samana ainakin, kun unohtaa avomallit.
AKE: "auton jarrut, voimansiirto ja muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat rakenteet (esimerkiksi jousitus ja akselistot) on muutettava vastaamaan vertailumoottorilla varustettua autoa."
Eli siis johonkin ikivanhaan dieselliin voisi laittaa yli sata heppaisen gti:in koneen, kun vaihtaisi nuo listan osat. Käykö kiinnitykset vai tuleeko valtavasti ongelmia?
Sillä tuskin on väliä onko auto muutoskatsastettu välillä jollekin toiselle koneelle?
Esim. jos mallisarja käsittää 1,6L dieselin, 1,8L turbo dieselin ja 2,0L bensan. Voisi tehdä niin, että ensin alkuperäinen 1,6 katsastettaisiin 1,8 litraseen turboon ja sitten vielä tämä 1,8 turbo diesel muutoskatsastettaisiin 2,0 litraiseksi kahdella eri muutoskatsastuksella? Noissa muutoksissa tietenkin aina vaihdettaisiin nuo AKE:n mainitsemat osat.
Eihän tuossa järkeä olisi mutta ideana siis se, että kai muutoskatsastuksia voi tehdä teoriassa vaikka miten monta, kunhan mallisarja pysyy samana ja muutokset ovat vertailumoottorilla varustetun auton mukaisia?
Entäs käykö vertailumoottoriksi jopa mk2 gti 1,8L 8v vai tarvitaanko siihen poikkeuslupa?
mk1 golfin tekniikan vaihto kysymyksiä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tuon voisi kiteyttää että kerran vaihdetun osan saa vaihtaa uudestaan ettei mene prosentteja.Esim. jos mallisarja käsittää 1,6L dieselin, 1,8L turbo dieselin ja 2,0L bensan. Voisi tehdä niin, että ensin alkuperäinen 1,6 katsastettaisiin 1,8 litraseen turboon ja sitten vielä tämä 1,8 turbo diesel muutoskatsastettaisiin 2,0 litraiseksi kahdella eri muutoskatsastuksella? Noissa muutoksissa tietenkin aina vaihdettaisiin nuo AKE:n mainitsemat osat.
"Eli siis johonkin ikivanhaan dieselliin voisi laittaa yli sata heppaisen gti:in koneen, kun vaihtaisi nuo listan osat. Käykö kiinnitykset vai tuleeko valtavasti ongelmia?"
--Kiinnitykset ovat samat kaikilla 1.5-2.0 litran moottoreissa ja mk1-akselistoissa ja myös 1.1 litraisen tilalle saa isomman tekniikan vain jakopään puoleisen korvakkeen vaihtamalla/siirtämällä -- eli lyhyesti: ei ongelmia jos innostusta riittää.
--Kiinnitykset ovat samat kaikilla 1.5-2.0 litran moottoreissa ja mk1-akselistoissa ja myös 1.1 litraisen tilalle saa isomman tekniikan vain jakopään puoleisen korvakkeen vaihtamalla/siirtämällä -- eli lyhyesti: ei ongelmia jos innostusta riittää.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa