mk1 golfin tekniikan vaihto kysymyksiä

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

a9801259
-
Viestit: 53
Liittynyt: 8.10.2003 19:50

mk1 golfin tekniikan vaihto kysymyksiä

ViestiKirjoittaja a9801259 » 2.9.2008 18:38

Ehkä tyhmiä kysymyksiä mutta pitänee varmistaa kokeneemmilta, että ei tule liikaa yllätyksiä.

Pitääkö paikkansa, että "mihin tahansa" mk1 golffiin voi vaihtaa "minkä tahansa" mk1 tekniikan? Mallisarjahan pysyy samana ainakin, kun unohtaa avomallit.

AKE: "auton jarrut, voimansiirto ja muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat rakenteet (esimerkiksi jousitus ja akselistot) on muutettava vastaamaan vertailumoottorilla varustettua autoa."

Eli siis johonkin ikivanhaan dieselliin voisi laittaa yli sata heppaisen gti:in koneen, kun vaihtaisi nuo listan osat. Käykö kiinnitykset vai tuleeko valtavasti ongelmia?

Sillä tuskin on väliä onko auto muutoskatsastettu välillä jollekin toiselle koneelle?
Esim. jos mallisarja käsittää 1,6L dieselin, 1,8L turbo dieselin ja 2,0L bensan. Voisi tehdä niin, että ensin alkuperäinen 1,6 katsastettaisiin 1,8 litraseen turboon ja sitten vielä tämä 1,8 turbo diesel muutoskatsastettaisiin 2,0 litraiseksi kahdella eri muutoskatsastuksella? Noissa muutoksissa tietenkin aina vaihdettaisiin nuo AKE:n mainitsemat osat.
Eihän tuossa järkeä olisi mutta ideana siis se, että kai muutoskatsastuksia voi tehdä teoriassa vaikka miten monta, kunhan mallisarja pysyy samana ja muutokset ovat vertailumoottorilla varustetun auton mukaisia?

Entäs käykö vertailumoottoriksi jopa mk2 gti 1,8L 8v vai tarvitaanko siihen poikkeuslupa?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.9.2008 18:45

Esim. jos mallisarja käsittää 1,6L dieselin, 1,8L turbo dieselin ja 2,0L bensan. Voisi tehdä niin, että ensin alkuperäinen 1,6 katsastettaisiin 1,8 litraseen turboon ja sitten vielä tämä 1,8 turbo diesel muutoskatsastettaisiin 2,0 litraiseksi kahdella eri muutoskatsastuksella? Noissa muutoksissa tietenkin aina vaihdettaisiin nuo AKE:n mainitsemat osat.
Tuon voisi kiteyttää että kerran vaihdetun osan saa vaihtaa uudestaan ettei mene prosentteja.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 2.9.2008 19:01

Itseäni kiinnostaa, että miten käy prosenttien, jos vaihtaa autoon kaikki alkuperäiset säilöön jätetyt osat takaisin. Esim. jos laitan pl koneen mk1 jettaan 1.5 bensan tilalle, niin onko se mahollista muuttaa takaisin, jos vaikka museoisin?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 2.9.2008 20:33

eipä ne rosentit sieltä poistu.

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 3.9.2008 10:15

"Eli siis johonkin ikivanhaan dieselliin voisi laittaa yli sata heppaisen gti:in koneen, kun vaihtaisi nuo listan osat. Käykö kiinnitykset vai tuleeko valtavasti ongelmia?"

--Kiinnitykset ovat samat kaikilla 1.5-2.0 litran moottoreissa ja mk1-akselistoissa ja myös 1.1 litraisen tilalle saa isomman tekniikan vain jakopään puoleisen korvakkeen vaihtamalla/siirtämällä -- eli lyhyesti: ei ongelmia jos innostusta riittää.

a9801259
-
Viestit: 53
Liittynyt: 8.10.2003 19:50

ViestiKirjoittaja a9801259 » 4.9.2008 17:35

Jees, kuulostaa siltä miten vähän ajattelinkin. Ei tyrmätä projektia vielä :)

Entäs nuo mk2 Golfin koneet ja nimen omaan esimerkiksi nuo GTI:t (8v EV, 8v PB, 16v PL ja 16v KR). Noista ilmeisesti tuo PL ei katalysaattorinsa puolesta mene niin helposti mutta entä ne muut?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 4.9.2008 17:42

Miksi sinne se katti pitäis laittaa?

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 5.9.2008 7:49

tehot 112+20%
8v ei ongelmaa, paitsi PG ja 1H:).
16v kr 139hv ja pl 129hv katalysaatorilla ja..


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa