EGR pois oikein

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

wili.
-
Viestit: 201
Liittynyt: 17.3.2004 11:09

EGR pois oikein

ViestiKirjoittaja wili. » 28.8.2008 20:53

Olen laipannut ohkaisella pellillä tuon EGR venttilin puoleisen putken pään.
Tuolloin menossa ei juurikaan tuntunut olevan mitään eroa normaaliin. Katsastuksessa savutusarvot olivat hieman suurenmmat edellisiin mittauksiin.

Hetki sitten VAG-COMilla säädin tuon EGRn niin pienelle kun sain.
Käyntiääni muuttui huomattavasti mukavemmaksi tämän jälkeen ja voi sanoa että ihan hivenen vaikutti jopa menoon.

Tänään pääti kokeilla tulpata tuon alipaineletkun. Laitoin 6mm pultin solenoidin ja venttiilin väliseen letkuun. Sitten rupesi tulemaan hieman ongelmia. Kone ei enää vastaakkaan polkimeen välittömästi vaan kestää hetken ennen kuin saa kerättyä vääntöä ja vauhtia.
Valoista lähettyäni suht rauhallisesti painoin polkimen pohjaan kevyesti mutta kiihtyminen oli todella laiskaa. Kun päästin kaasusta niin takaa pöllähti musta pilvi. Oliko siis vika tikki tukkia tuo alipaineletku vai missä vika?

MAF on kunnossa, logattu ennen alipaineletkun tukkimista. Ahdot katottu samaan aikaan, noin 1,1. Nykyisistä ahdoista ei tietoa.

Mikä siis on oikea tapa tulpata/poistaa tuo EGR? Täältä viesteistä luin että vanhemmissa tuo alipaineletku tukkiminen auttaa, että uudemmissa antaa vasta vikavaloa?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 28.8.2008 21:32

Hetki sitten VAG-COMilla säädin tuon EGRn niin pienelle kun sain.


Kuinkas tuo tehdään ?

Itsellä on vain tulpattu laipalla putken pakosarjan puoleinen pääty.

wili.
-
Viestit: 201
Liittynyt: 17.3.2004 11:09

ViestiKirjoittaja wili. » 29.8.2008 6:58

Tässä TDIClubin ja Ross-Techin ohje

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 29.8.2008 7:17

Ettei vahingossa ole tullu tulpattua turbon ohjauspuolta samalla?

wili.
-
Viestit: 201
Liittynyt: 17.3.2004 11:09

ViestiKirjoittaja wili. » 29.8.2008 7:28

Rupesin sitä tässä itsekin äsken miettimään kun katsoin tuota alipaine karttaa autosta.
Onko se sitten niin että AGR koneessa ei tuota venttiilin ja solenoidin välistä letkua saa tukkia?

jmmmm
-
Viestit: 7
Liittynyt: 4.4.2011 17:05

ViestiKirjoittaja jmmmm » 3.5.2011 10:23

Tukitaanko AGR-moottorissa molemmat ohjausletkut, eli sen läpän ohjausmutikalle tuleva sekä sen "kellon" näköselle mutikalle tuleva letku? Mitkä lie oikeat nimet kapistuksille. Laipalla meinasin vielä tukkia sen putken, missä pakokaasu kulkee...

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 3.5.2011 11:46

Se kotelon päällä oleva alipainekello on EGRn ja siis se tukitaan.
Läpälle menevää ei kannata tukkia. Kyseessä on sammutusläppä, joka sulkeutuu hetkeksi kun kääntää virrat pois, jolloin moottori pysähtyy nopeammin. Jos se läppä ei toimi oikein, niin moottori heilahtaa sammuttaessa aika voimakkaasti, tuntuu koko autossa. :)
Suositeltavaa on tulpata se EGR venttiilille tuleva pakokaasulinja peltilaipalla.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 3.5.2011 11:56

Tuohon vanhaan keskustelun osaan sen verran, että AGRssä on hukkaportillinen ahdin jonka toimintaan alipaineputkituksilla ei pitäisi olla mitään vaikutusta. Ahdinta kun ohjataan (N75 venttiilin avustuksella) ahtopaineella. VNT ahtimissa tilanne on toinen, niitä ohjataan alipaineella.

Ilmeisesti joissakin amerikanvientimalleissa on ollut VNT-adinta myös AGRn kanssa.

jmmmm
-
Viestit: 7
Liittynyt: 4.4.2011 17:05

ViestiKirjoittaja jmmmm » 3.5.2011 14:59

Tämä selvä. Kiitoksia.

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 6.5.2011 12:01

Onko varaosa numeroa egr:n tiivisteelle pienemmällä reiällä. noita pitäisi olla muutamalla eri reiällä?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 6.5.2011 19:29

Ainakin mk4 korimalliin saakka noita olen löytänyt 2 eri kokoista joiden mukaan sitten laippoja teettänyt. Marmorilta kysäsemällä varmaan saa tiivisteen nopeiten. Jos tarviit laippaa niin laita privaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa