diisseleistä ei aiempaa kokemusta, joten kysyn onko alakierroksilla vaimeasti mutta selvästi kuuluva vihellyksen kaltainen ääni ominaisuus? vai jotain muuta ja mistä se voisi tulla?
ääni ei ole laakerista tai vastaavasta tyypillisesti kuuluvan äänen kaltainen, vaan ilman tai vastaavan aiheuttama puhallus/vihellys.
tdi passat viheltää
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 20
- Liittynyt: 19.3.2008 20:27
Liekö joku valmistuserä tuota 1749V:tä sitten pahempi kuin joku toinen. Garrettin akustikko tehny viimeisenä työpäivänään pilailupakosiivet? No, jokatapauksessa tuossa omassa AFN:ssä sama homma: meteli vakiokuntoiseksi kova! Ja Eko-asiat kissoineen kunnossa, tottakai. Tai voihan se olla, että ilmeisesti 520tkm ajettun turbon päittäisvälys lienee jo mennyt yli toleranssin!?!
Ei peijjooni, joko nyt vaihdattaa hyrrän!?! :D
Ei peijjooni, joko nyt vaihdattaa hyrrän!?! :D
-
- -
- Viestit: 20
- Liittynyt: 19.3.2008 20:27
tarkistelin välykset turbosta.
pitkittäisvälystä ei juuri ollenkaan
radiaalista jonkin verran n.~0.5mm
tosin mittaustapa sormin tunnustelemalla, joten ei oikein tarkkaa..
tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla ääni kuuluu parhaiten juuri kabiiniin ja varsinkin auton alla.
tämä vinkuminen taitaa sitten olla hiukan ominaista turboille, vai kuinka??
ei ilmeisesti aiheuta toimenpiteitä ainakaan vielä??
pitkittäisvälystä ei juuri ollenkaan
radiaalista jonkin verran n.~0.5mm
tosin mittaustapa sormin tunnustelemalla, joten ei oikein tarkkaa..
tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla ääni kuuluu parhaiten juuri kabiiniin ja varsinkin auton alla.
tämä vinkuminen taitaa sitten olla hiukan ominaista turboille, vai kuinka??
ei ilmeisesti aiheuta toimenpiteitä ainakaan vielä??
itsellä käynyt autossa kiinni vissiin 3 tai 4kpl noita erilaisia 1749 garretteja ja kaikki on viheltänyt enemmän tai vähemmän.
Eniten vihellys kuuluu juurikin ala kierroksilla ja putkiston avarammaksi laittamisen jälkeen vielä kahta kovemmin.
Ja yksikään ahdin ei ollut vielä laakereiltaan väljä, eli ei huolta vaikka pikkasen viheltää... =)
Mutta jos alkaa kuulumaan myös korkeemmilla kierroksilla niin sitten pitäis jo vähän huollestua.
Eniten vihellys kuuluu juurikin ala kierroksilla ja putkiston avarammaksi laittamisen jälkeen vielä kahta kovemmin.
Ja yksikään ahdin ei ollut vielä laakereiltaan väljä, eli ei huolta vaikka pikkasen viheltää... =)
Mutta jos alkaa kuulumaan myös korkeemmilla kierroksilla niin sitten pitäis jo vähän huollestua.
Nostetaan ylös tämä..
Vaihdoin tuossa -05 mallin BKC-koodilla olevan golfin.. Vanha oli tuo -02 ATD.. ATD:kin kylmänä vihelteli pikkukierroksilla, eli tuossa 1500-2000 ja kuormaa vasten..
Tämä BKC, viitoskorissa vinkuu todella selvästi tuolla samalla alueella. Toimii ihan jees kaikinpuolin ja vinkuna on "terveen" kuuloista.. En edes ole tutkinut ahtimen mallia, mutta ainakin näin alkutaipaleella pistää korvaan.
Kaipa noissa on eroja myös äänen tuotoltaan ja onhan tuo ilmaputkistokin jokseekin erilainen edelliseen verrattuna, ainakin torvet on vedetty eri kautta kuin edellisessä....
Vaihdoin tuossa -05 mallin BKC-koodilla olevan golfin.. Vanha oli tuo -02 ATD.. ATD:kin kylmänä vihelteli pikkukierroksilla, eli tuossa 1500-2000 ja kuormaa vasten..
Tämä BKC, viitoskorissa vinkuu todella selvästi tuolla samalla alueella. Toimii ihan jees kaikinpuolin ja vinkuna on "terveen" kuuloista.. En edes ole tutkinut ahtimen mallia, mutta ainakin näin alkutaipaleella pistää korvaan.
Kaipa noissa on eroja myös äänen tuotoltaan ja onhan tuo ilmaputkistokin jokseekin erilainen edelliseen verrattuna, ainakin torvet on vedetty eri kautta kuin edellisessä....
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa