tietokone huolia (taas)
Valvoja: ffp jäsenet
tietokone huolia (taas)
Noniin te jotka autoitte edellisessä tekemässäni topikissa.. Nyt tuli uusi ongelma. Kun käynnistän tietokoneen ja ruutuun tulee normi bios setit, latailee kovalevyä, näyttää voltit yms.. Sen jälkeen pitäisi alkaa latautua windows xp, MUTTA ruutu menee mustaksi eikä kone lataa käyttistä.. Mikä avuksi?
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
Lainataan topicia hiukan vastaavalla ongelmalla. Ongelma on että XP ei käynnisty joka kerta, vaan jumittaa Windowsin mainosruutuun, jossa palkki juoksee edestakaisin.
Kun ongelma tilanne ilmenee, niin palkki juoksee pari kolme minuuttia, kunnes hyytyy paikoilleen ja sen jälkeen ei tapahdu mitään. Normaali tapauksessa palkki juoksee muutamia kymmeniä sekunteja kunnes tulee normaali sininen login ruutu.
Vikatilanteen jälkeen 1-15 uudelleen käynnistyksen jälkeen kone taas käynnistyy normaalisti. Vikasietotilaan kone käynnistyy aina moitteettomasti.
Ongelma ilmenee liian usein, ehkä noin joka kolmas käynnistysyritys.
Rauta on jo muutaman vuoden vanhaa. XP on asennettu uudestaan tyhjälle levylle (teki samaa myös w2000:ssa), virusskanneri vaihdettu, muistit testattu memtest 86:lla toimiviksi.
Ongelma on selkeästi jossain ajurissa, mutta millä pääsen kiinni että minkä ajurin lataaminen tuon jumittamisen aiheuttaa?
Kerääkö xp jonnekin logia että mitä ajureita on yritetty ladata ja mikä oli lopputulos?
Kun ongelma tilanne ilmenee, niin palkki juoksee pari kolme minuuttia, kunnes hyytyy paikoilleen ja sen jälkeen ei tapahdu mitään. Normaali tapauksessa palkki juoksee muutamia kymmeniä sekunteja kunnes tulee normaali sininen login ruutu.
Vikatilanteen jälkeen 1-15 uudelleen käynnistyksen jälkeen kone taas käynnistyy normaalisti. Vikasietotilaan kone käynnistyy aina moitteettomasti.
Ongelma ilmenee liian usein, ehkä noin joka kolmas käynnistysyritys.
Rauta on jo muutaman vuoden vanhaa. XP on asennettu uudestaan tyhjälle levylle (teki samaa myös w2000:ssa), virusskanneri vaihdettu, muistit testattu memtest 86:lla toimiviksi.
Ongelma on selkeästi jossain ajurissa, mutta millä pääsen kiinni että minkä ajurin lataaminen tuon jumittamisen aiheuttaa?
Kerääkö xp jonnekin logia että mitä ajureita on yritetty ladata ja mikä oli lopputulos?
Kysyn tässä kun en viitti oma ketjua tehdä:
Millä ohjelmalla saisi helposti haettua freedb:stä tms. ide-tagit biiseihin, tai kansiossa olevaan levykopioon? Onnistuuko foobar2000:lla?
Rippaus vaiheessa kyllä saan ne haettua mutta kun on vanhempia levyjä ilman tageja eikä jaksais uudestaan alkaa kopioimaan niitä.
Itse itseäni opastaen: ID3-TagIT
Millä ohjelmalla saisi helposti haettua freedb:stä tms. ide-tagit biiseihin, tai kansiossa olevaan levykopioon? Onnistuuko foobar2000:lla?
Rippaus vaiheessa kyllä saan ne haettua mutta kun on vanhempia levyjä ilman tageja eikä jaksais uudestaan alkaa kopioimaan niitä.
Itse itseäni opastaen: ID3-TagIT
Viimeksi muokannut SR2001, 22.8.2008 13:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mazaman: Mutta kun itsellä ei tosiaan ole boot device -valikossa USB:ta edes mainittu. Tämähän tässä ihmetyttääkin... Kait siinä menee sitten vain jotkin IRQ:t tai DMA:t ristiin jonkin toisen laitteen kanssa, eikä sitä kautta anna startata?
Noh, onneksi tähänkin on helppo lääke: ennen boottia/käynnistystä kortti pois lukijasta.
Noh, onneksi tähänkin on helppo lääke: ennen boottia/käynnistystä kortti pois lukijasta.
www.mediamonkey.com ilmaisversiolla olen itse lisäillyt ID3 tageja ja kansikuvia biiseihin. Toimii erittäin hyvin kunhan ohjelmaan hiukan tutustuu ensin.
Itse otin sen käyttöön synkatakseni ipodiin musiikit, periaatteen vuoksi en koske itunesiin vieläkään :P
Itse otin sen käyttöön synkatakseni ipodiin musiikit, periaatteen vuoksi en koske itunesiin vieläkään :P
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”