Auton vaihtoa mielessä
Valvoja: ffp jäsenet
Auton vaihtoa mielessä
Autokuumehan se iski. Ongelmana vain, ettei oikein itse osaa arvioida tuon kakkiaisen arvoa.
Millaista arvoa muut ehdottaisivat vm. -87, 1.3CL 137tkm ajetulle viis oviselle hieman tuunatulle golffille? Löytyy mm. punakirkkaat takavalot, kirkkaat sivuvilkut, takalippa, merkitön maski, lippa kiinnitystä vaille jne. Ruostetta autossa ei ole kuin takakaaressa pieni laikku joka on helppo kyntää pois. Leimattu puhtain paperein.
Millaista arvoa muut ehdottaisivat vm. -87, 1.3CL 137tkm ajetulle viis oviselle hieman tuunatulle golffille? Löytyy mm. punakirkkaat takavalot, kirkkaat sivuvilkut, takalippa, merkitön maski, lippa kiinnitystä vaille jne. Ruostetta autossa ei ole kuin takakaaressa pieni laikku joka on helppo kyntää pois. Leimattu puhtain paperein.
se ei ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa, eli mitä vaan kannattaa yrittää, mutta itse maksaisin ko. tiedoilla 500-1000 e. -87 on jo kuitenkin 21 v vanha ja 1.3 moottorikaan ei ole niitä kaikkein houkuttelevimpia. (136 000 km ajettu Kaarina kakkonen tuli hommattua emännän tytölle yhdeltä omistajalta rapialla tonnilla liikkeestä)
Ite ostin 250 eurolla 1,3 -84 kakkisen joku tovi sitte, kilsoja rapia 300t, kahdet kelpo renkaat. Leimaa 11kk, jakopää 30t ajettu, kaikinpuolin kunnossa ja hyvä sekä jämäkkä. Maalipinta n. nelivuotias minkä huomasi kiillosta, ruostetta pohjassa vähän väriksi asti. 40 eurolla uutta osaa koneeseen ja eikun kovaa ajoa.
Sopii ihan vapaasti siis yrittää sitä tonnia.. eihän tuota perus ehjästä ja siististä 1.8i -91 Golffistakaan saanu ku 700e.
Sopii ihan vapaasti siis yrittää sitä tonnia.. eihän tuota perus ehjästä ja siististä 1.8i -91 Golffistakaan saanu ku 700e.
Eikös se nyt ole ihan se ja sama saako siitä 800€ vai 600€ kunhan pääsee eroon jos kuitenkin uutta/käytettyä autoa olet ostamassa.Itseäni ei todellakaan kiinnosta jaaritella jonkun 200€ takia puhelimessa jostain 20 vuotta vanhasta kulkineesta saati sitten ruveta sitä joka ilta esittelemään kaikenmaailman idiooteille, jotka luulevat, että se on uusi.
Ajomäärä ei paljoa tuon ikäisessä enää paina, eli hinta jossain 500...800e välissä varusteista riippuen. Tonnin pyynnillä yhteydenotot ovat harvassa, noita kun on niin pirusti myynnissä.
1.3l kone on pienoinen haitta, se kun ei taida olla yhtään isompia taloudellisempi ainakaan maantiellä. Kaupunkipyöritykseen toki aika passeli.
1.3l kone on pienoinen haitta, se kun ei taida olla yhtään isompia taloudellisempi ainakaan maantiellä. Kaupunkipyöritykseen toki aika passeli.
Itse myin pari vuotta sitten pari vuotta uudemman 1.6 koneella 800 euroon. Erittäin hyväkuntoinen ja 195tkm ajettu...Ei kai kukaan täysjärkinen ainakaan yli 500e tuollaisesta maksaisi, mutta aina voi yrittää... :)
Kun kuitenkin noin pienestä summasta on kyse, koittaisin itse ennemmin päästä autosta eroon satasen-pari vähemmällä kun kaupitella puoli vuotta.
Kun kuitenkin noin pienestä summasta on kyse, koittaisin itse ennemmin päästä autosta eroon satasen-pari vähemmällä kun kaupitella puoli vuotta.
Koskaan never evör ei saa autosta takaisin mitä siihen laittaa..
1000€ 1.3 -87 golffista on PALJON o.O Mutta sehän toki ei ole tyhmä joka tahtoo vaan se maksaja...
Aivan sama missä kunnossa se on oikeasti, perus Tauno Nokankaivaja kattoo nettiautosta että "samanlaisia" saa satasella.. Ja oikeassa onkin.. Kilometrejä tuskin kukaan uskoo vaikka totta olisivatkin..
1000€ 1.3 -87 golffista on PALJON o.O Mutta sehän toki ei ole tyhmä joka tahtoo vaan se maksaja...
Aivan sama missä kunnossa se on oikeasti, perus Tauno Nokankaivaja kattoo nettiautosta että "samanlaisia" saa satasella.. Ja oikeassa onkin.. Kilometrejä tuskin kukaan uskoo vaikka totta olisivatkin..
Ei tuosta yli 500€ saa, kun on 1.3 koneella ja täysin karvalakkikunnossa (No onhan siinä tuninkitakavalot, mutta ei ne arvoon vaikuta)... 1.8 koneella olevan saa jo 600-700€:llä, eikä siinä kulutuksessa niin isoa eroa ole.
Tämä on kyllä totta. Melkein aina jää tappiolle, ainakin jos kyseessä on ollut oma käyttöauto jota on korjattu muutenkin kun myyntikuntoon pikameikatessa :)
Koskaan never evör ei saa autosta takaisin mitä siihen laittaa..
Tämä on kyllä totta. Melkein aina jää tappiolle, ainakin jos kyseessä on ollut oma käyttöauto jota on korjattu muutenkin kun myyntikuntoon pikameikatessa :)
Viimeksi muokannut EscMk3, 14.8.2008 20:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
No en tiettävästi ole nähnyt yhtään vastaavaa neliovista kakkos golffia jota olisi 'laitettu' tuolla tavalla kuin tuota minun.
Miten tuota on sitten laiteltu? Ei se ainakaan hieno/mitenkään poikkeava ole ulkoapäin, lähes vakio. Samanlaisia on valitettavasti myynnissä 100€ -->
Eipä siinä mitään menetä jos yrittää sitä tonnia saada tuosta. Tiedä vaikka joku sen vielä ostaakin :D
Aina kannattaa yrittää, mutta varaudu että voi olla aika hiljaista kyselyjen puolesta.
[MAINOS]
Jos uudempi ja aivan helvetisti huollettu golffi kiinnostaa, niin osta tuo mk3 pois minulta ;)
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2049144
[/MAINOS]
=D
Laitappas siitä golffista kuvat esille, sillä saa olla kyllä todella hienossa kunnossa, että joku 1000€ maksaa yli 20 v vanhasta, 1.3 koneella olevasta golffista. Tai sitten sulla on siinä pirun kalliit aluvanteet tms. Nuo mainitsemasi "tuning" härpäkkeet ja valot eivät välttämättä kuin pahenna tilannetta, mutta voihan se olla, että juuri ne jotakin kiinnostaa. Hintaa ne ei ainakaan nosta.
Ehdotan, että ostat uuden auton ja annat tuon vaihdossa pois.
Ehdotan, että ostat uuden auton ja annat tuon vaihdossa pois.
Äläpä ala siellä 'naapuri' :D
Iskee vielä kuume nuita kolmosia kohtaan :D
Ja kuvat kakkiaisesta löytyy: http://irc-galleria.net/archive.php?nick=SpeedVelvet&album_id=12256
Iskee vielä kuume nuita kolmosia kohtaan :D
Ja kuvat kakkiaisesta löytyy: http://irc-galleria.net/archive.php?nick=SpeedVelvet&album_id=12256
Taas kummastelen tätä hinnan määritystä. Eikai jokaisen sitä tarvii kertoa että "en mä ainakaa tonnii maksais vanhasta 1.3 kakkiksesta?!".
Vanha auto, hinta menee aikalailla linjassa ostajan mieltymyksen ja kapineen kunnon osalta. Peruspaskoja saa 500e, toisaalta, autossa on palikkaa jonkin verran ja moni ostaja voi aatella että hitsi, nätti peli! Ostan pois... Toisaalta se joka hakee sitä peruspaskaa jolla pääsee seuraavat 4kk taas etiäpäin, palikat on ns. turhia.
Ei niin, eikai käytetystä osasta uuden hintaa makseta!
Vanha auto, hinta menee aikalailla linjassa ostajan mieltymyksen ja kapineen kunnon osalta. Peruspaskoja saa 500e, toisaalta, autossa on palikkaa jonkin verran ja moni ostaja voi aatella että hitsi, nätti peli! Ostan pois... Toisaalta se joka hakee sitä peruspaskaa jolla pääsee seuraavat 4kk taas etiäpäin, palikat on ns. turhia.
Koskaan never evör ei saa autosta takaisin mitä siihen laittaa..
Ei niin, eikai käytetystä osasta uuden hintaa makseta!
Mitäs porukka sanois jos 1990vuoden 16v gti golffista kyselis vähän alta 2k, onko hirveitä liikaa? Autolla on ajettu 287tkm, kesärenkaat uudet ja talvirenkaissaki 90% nastoista jäljella. Perushuoltoja on tehty paljo, jarrupalat,laakerit,tuulilasi,akku jne. Ruostetta vähän ovissa ja parin muovikaaren alla.
Lähinnä mietityttää että saako tämmöstä autoa myydä sitten sen puolivuotta että saa edes jonkun käymään katsomassa?
Edittiä; Eli on tosiaan alkuperänen
Lähinnä mietityttää että saako tämmöstä autoa myydä sitten sen puolivuotta että saa edes jonkun käymään katsomassa?
Edittiä; Eli on tosiaan alkuperänen
Viimeksi muokannut Ketola, 14.8.2008 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vuosi -06 myin -88 16v gti:n 2200 eurolla, kilsoja 260tkm ja aika hiljan oli kone rengastettu/laakeroitu. Prosentteja siinä oli n.49, sitten täydellinen huoltohistoria 100t lähtien ja muutenkin oikein viksussa kunnossa, ei mätää jne. Tyyppi vilkaisi kerran auton sisälle, ei käyny edes koeajolla ennenkun löi rahat näppiin, käyntiin sen laitoin mutta ei kuulemma olis sitäkään tarvinu tehdä :D
Nykyään kun tuo alkuperäisyys on muotia niin se määrää hinnan, olipa kunto aivan mikä tahansa! Varsinkin ykköskoppaisella gti:llä testattu, projektikuntoinen (eli mallia ruoste) originaali meni heti kun taas oikeasti hyvin tehty ja miltei ruosteetonta tekniikanvaihtoa suht vähillä prosenteilla sai tovin kaupata.
Nykyään kun tuo alkuperäisyys on muotia niin se määrää hinnan, olipa kunto aivan mikä tahansa! Varsinkin ykköskoppaisella gti:llä testattu, projektikuntoinen (eli mallia ruoste) originaali meni heti kun taas oikeasti hyvin tehty ja miltei ruosteetonta tekniikanvaihtoa suht vähillä prosenteilla sai tovin kaupata.
Itse myin -05 vm.-89 1.8 Golf II:sen 1700e! Päällepäin GTi/G60 näköä, ja erikoinen väri. Mutta tekniikka ihan tavallinen loppuunajettu kaasarikone. Autolla ajettu muistaakseni n.350tkm. Olihan siihen mennykin jonkin verran, piti se uudelleen kunnostaa varkaiden jäljiltäkin (omasta pussista? kyllä!). Auto oli jo mätä paska mun ostaessa, sehän tuttuun tapaan huomattiin vasta kun autoon pitäs leimaa joskus hankkii uudestaan! :)
Että olihan se auto mun myydessä jo aivan muuta, mutta hinnan sain mielestäni hyvän!
Että olihan se auto mun myydessä jo aivan muuta, mutta hinnan sain mielestäni hyvän!
Taas kummastelen tätä hinnan määritystä. Eikai jokaisen sitä tarvii kertoa että "en mä ainakaa tonnii maksais vanhasta 1.3 kakkiksesta?!".
Vanha auto, hinta menee aikalailla linjassa ostajan mieltymyksen ja kapineen kunnon osalta. Peruspaskoja saa 500e, toisaalta, autossa on palikkaa jonkin verran ja moni ostaja voi aatella että hitsi, nätti peli! Ostan pois... Toisaalta se joka hakee sitä peruspaskaa jolla pääsee seuraavat 4kk taas etiäpäin, palikat on ns. turhia.
Kun lukee aloituspostauksen, niin mun mielestä on aika selvä että tässä ketjussa nimenomaan kysellään mielipiteitä tuosta hinnasta.
Vaikka tuo ois kuinka huollettu ja hyvä, niin en tonnilla ostaisi kun noita helmiäkin löytyy usein paljon halvemmalla. Tonni vois olla tollaselle autolle sellanen hinta, jolla pitäisin sen ns. "aina myynnissä" eli jos joku haluaa niin tuohon hintaan saa tulla hakemaan. Vaan jos autoa on tarkoitus vaihtaa niin eipä tuolla hinnalla kannata liikoja odottaa. Tuskin menee, ainakaan ilman REILUA tinkimistä, ellei ala useita vuosia odottamaan. Viimeistään sitten 20v päästä, kun arvo alkaa jo nousta... ;)
Kai tuosta voi kuitenkin realistisesti olettaa jotain 500-600 euron huiteilla olevia summia saavansa, ainakin jos ei kauhea kiire ole päästä autosta eroon. Reilulla tonnilla saa jo kuitenkin esim. tuollaisen kolmoskopan mitä Esc mainostikin.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa