Autoni ilmeni kolaroiduksi. Neuvoja?
Valvoja: ffp jäsenet
Autoni ilmeni kolaroiduksi. Neuvoja?
Olin menossa autoliikkeeseen pyytämään tarjousta uudesta autosta ja sain vastauksen sähköpostiini jossa ilmaistiin emme voi ottaa autoanne koska siihen on vaihdettu ovi penkit(ilmeisesti airbag lauennut) ovipahvia yms. eli autonne on ns. kolariauto. Ostin siis auton liikkeesta 2006 marraskuussa myyjä kyllä ilmaisi kolaroineensa puskurin ja maalauttaneensa sen mutta kolhujahan tulee. Mutta autoliikkeessä sen ei pitäisi vaikuttaa onhan usiakin autoja monesti maalattu ennen luovutusta. Kun nuo tällikorjaukset olivat saksassa tehtyjä ja sikäläisen merkkiliikeen datassa joka näkyy suomessakin eli siis ostin kolariauton tietämättäni, kuitissa on maininta tuosta puskurikorarista(myyjä voi väittää että on kertonut kolarista tosin eri kolarista). Hinta jonka maksoin on greyhenin ehjään autoon verrannollinen. Onko minulla siis mahdollisuus saada kuluttaja-asiamiehen avustuksella tai ikävimmässä tapauksessa käräjöimällä saada korvauksia takaisin?. btw auto on vw golf gti 98. Kokemuksia?
Ei mutta käsittääkseni autoliike kun autoliike joutuu kantamaan jonkunlaisen vastuun.
Voin kirjotella tänne lisää tapauksesta kunhan saan itesekkin vielä lisää kuittejä ja merkintöjä käsiini. Tuttavani sai 2500€ korvauksen audi a4 mootoririkosta hän neuvoi, että ensiksi on annettava autoliikkeelle mahdollisuus hyvittää tapahtumaan jos hommat ei ala sujumaan niin sen jälkeen rajumpia keinoja...
Voin kirjotella tänne lisää tapauksesta kunhan saan itesekkin vielä lisää kuittejä ja merkintöjä käsiini. Tuttavani sai 2500€ korvauksen audi a4 mootoririkosta hän neuvoi, että ensiksi on annettava autoliikkeelle mahdollisuus hyvittää tapahtumaan jos hommat ei ala sujumaan niin sen jälkeen rajumpia keinoja...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Sinulla on siis valtuutetun kolarikorjaamon korjattu auto. Miksi autosi arvo olisi laskenut kun se on korjattu takaisin ennalleen, tilanteeseen jossa se oli ennen kolaria?
Auton arvo ei laske kolaroidessa jos se korjataan ennalleen, joka on täysin mahdollista tänäpäivänä.
Ainoa missä tuo arvonaleneminen tulee on epävarman suomalaisen pöksyissä jotka alkavat tutista kun kuulevat sanan kolariauto. Kolareja voi olla miljoona erillaista, on pieniä ja on isoja. Jos auto on korjattu niin se tarkoittaa että auto oli mahdollista korjata ennalleen, turvallisuuden tai laadun siitä kärsimättä.
Jos merkkikorjaamo on auton korjannut, niin ei heillä ole pahemmin varaa oikoa mutkia ja laittaa vaan kittiä autoon ja takaisin ajoon..
Mielestäni sinulla ei ole oikeuksia minkäänlaisiin korvauksiin.
Jos autoliike ei huoli kolarikorjattua autoa, johtuu myös että heidän pöksyt tutisevat.. pelkäävät todennäköisesti että autossa ilmenisi normaalia enemmän vikoja jotka tulisivat heidän korvattavaksi.
Auton arvo ei laske kolaroidessa jos se korjataan ennalleen, joka on täysin mahdollista tänäpäivänä.
Ainoa missä tuo arvonaleneminen tulee on epävarman suomalaisen pöksyissä jotka alkavat tutista kun kuulevat sanan kolariauto. Kolareja voi olla miljoona erillaista, on pieniä ja on isoja. Jos auto on korjattu niin se tarkoittaa että auto oli mahdollista korjata ennalleen, turvallisuuden tai laadun siitä kärsimättä.
Jos merkkikorjaamo on auton korjannut, niin ei heillä ole pahemmin varaa oikoa mutkia ja laittaa vaan kittiä autoon ja takaisin ajoon..
Mielestäni sinulla ei ole oikeuksia minkäänlaisiin korvauksiin.
Jos autoliike ei huoli kolarikorjattua autoa, johtuu myös että heidän pöksyt tutisevat.. pelkäävät todennäköisesti että autossa ilmenisi normaalia enemmän vikoja jotka tulisivat heidän korvattavaksi.
Eikai tuollainen ole kolariauto? - Kolariauto on sellainen, jonka joku ostaa AVK:lta ja parsii kasaan. Näiden arvostuksen heikkouden ymmärrän, joku voi parsia pikasesti sikafleksillä kasaan ja myydä voitonhimo silmissä, ja toinen voi tehdä sitten vimpan päälle hyvän joka ei enää kolaroimattomasta eroa.
Kuvitellaanpas nyt että on kaksi autoa, samanmerkkisiä ja mallisia, samanverran ajettuja, päällisinpuolin samankuntoisia ja samanhintaisia. Erona se että toisella on ajettu pikku mälli ja merkkikorjaamo sen on korjannut. Kertokaapas nyt ihan rehellisesti kummanko valitsette?
väitän että suurin osa ihmisistä ei pysty sanomaan kumpi olisi kolaroitu jos sitä ei erikseen osoitetttaisi. jos ei liikkeen vaihtoautohallista kolaroimatonta (ihan oikeasti siis) löydä, niin voi kyllä pistää loton vetämään.
typillistä nimittäin on että herra x ostaa auton, ajelee sillä aikansa ja sitten täräyttää sillä kolarin (ei tartte olla kun ihan kevytkin), korjauksen jälkeen ajattelee sitä automaattisesti kolariautona vaikka sitä ei kukaan muu tietäisikään ja sen takia vaihtaa sen liikkeessä toiseen.
En tietääkseni kysynyt että kuinka moni tietää onko auto kolaroitu tai kerrotaanko siitä liikkeessä. Oletetaan nyt että asia on tiedossa. Väitättekö että valitsette kahdesta muuten täsmälleen samanlaisesta autosta sen joka on joskus kolaroitu? Itse melkein uskallan väittää että täysissä järjissä oleva ihminen ei niin tee. Tai en ainakaan itse keksi mitään järkevää syytä toimia niin. Tällä nyt vaan yritän sitä ajaa takaa että tottapirussa se kolarointi jotenkin vaikuttaa auton arvoon. Toinen juttu on sitten miten paljon ja ketä se loppujen lopuksi kiinnostaa. Ja en nyt mitenkään ota kantaa tämän topicin autoon ja siihen kuinka tulisi toimia, mutta vaan ihan näin yleisesti.
Vaan kukas sen auton arvon loppujen lopuksi määrää?? Eiköhän ne ole ne epävarmat suomalaiset jotka päättäävät paljonko ovat valmiita mistäkin maksamaan. Saahan kaikesta toki pyytää mitä haluaa, vaan toinen juttu on kukan sen sitten ostaa.
Ainoa missä tuo arvonaleneminen tulee on epävarman suomalaisen pöksyissä jotka alkavat tutista kun kuulevat sanan kolariauto.
Vaan kukas sen auton arvon loppujen lopuksi määrää?? Eiköhän ne ole ne epävarmat suomalaiset jotka päättäävät paljonko ovat valmiita mistäkin maksamaan. Saahan kaikesta toki pyytää mitä haluaa, vaan toinen juttu on kukan sen sitten ostaa.
Totta helvetissä kahdesta SAMANLAISESTA valinta usein kohdistuu siihen joka on parempi historian ym osalta. Jos on kaksi samanlaista, toinen ollut autossa tupakoivalla pertti peräaukolla 3vuotta, ja toinen irmeli 57:lla kauppakassina kirkon ja kodin välillä, irmeli kuitenkin kolaroinut oikean etukulman ja vaihdettu loksu, puskuri, konepelti. Melkeinpä ottaisin irmelin auton, koska irmelin auton konepelti on maalattu(ei kiveniskuja) ja sen verran tuore peli kyseessä ettei erota valoista tms että olisi uusittu.
Veikkaan taas sitä, ettei kahta samanlaista autoa olekaan. Muutenkin, oikeasti siistit autot on harvassa.
Aika suuri osa autoista on joskus kolaroitu, mä en ymmärrä sitä ressiä jonka saa päälleen jos miettii onko autoa koskaan kolaroitu..
Veikkaan taas sitä, ettei kahta samanlaista autoa olekaan. Muutenkin, oikeasti siistit autot on harvassa.
Aika suuri osa autoista on joskus kolaroitu, mä en ymmärrä sitä ressiä jonka saa päälleen jos miettii onko autoa koskaan kolaroitu..
ongelmallistahan on lähinnä se että on melkein mahdotonta tietää miten ja miten paljon autoa on kolaroitu ja korjattu. jos oletetaan että siihen on vaihdettu vaikka puskuri, konepelti ja lokasuoja ja auto olisi vaikka 10v vanha, niin toki ostaisin sen, siinähän olisi vasta maalattu keula ja ei tosiaan niitä kiveniskuja. sitten toisaalta jos tietäisin että aisa olisi myös mennyt kasaan niin jättäisin siihen. sehän siinä onkin että missään ei yleensä kerrota miten pahasti mikäkin on kolaroitu, yleensä se on muka kolaroimaton ja kerrotaan vasta kun löytyy selvästi merkkejä korjauksesta.
hyvänä esimerkkinä eräs superb. oli kaikki mahdolliset varusteet ja muutenkin kohtuullisessa kunnossa, mutta huomasin siinä sitten pieniä pökkäilyjälkiä molemmista puskureista, ajattelin ensin että noh iso auto kait niitä tulee, mutta sitten pisti silmään että toisesta takakaaresta puuttui kiveniskuteippi. katselin takasuojaa tarkemmin ja maalipinnassa oli roskia. suoja oli siis maalattu. katselin sitten että kuinkas suurelta alueelta ja kuinka hyvin se oli maalattu ja muita jälkiä etsin. suoja oli oiottu tai vaihdettu ja maaluksen jäljiltä oli törkeitä sumurajoja ovissa ja muualla. oli siis aika hutaisemalla korjattu. kysyin asiaa ja yllättäen tieto tulikin ja auton päälle oli kaatunut joku iso laatikko/lava. auto jäi liikkeeseen.
noita jälkiä täytyy osata nähdä että voi tietää onko autoa kolaroitu. jos vahingoista löytyy jälkiä, voi niistä ehkä päätellä jo hieman vahingon laajuutta ja toki se omalla kohdalla vaikuttaa ostopäätökseen. usein on turha vaatia vahingon takia alennusta, sitä tuskin saa koska seuraavalle asiakkaalle se voikin kelvata juuri sillä pyyntihinnalla. parempi siis joko ottaa tai jättää.
onko topikin aloittajan auto sitten kaksikilpinen vai mistä liike tiesi sen kolaroiduksi? vai oliko maalausjälki paljastanut vai mikä? kaksikilpinen liikkeelle tuskin kelpaa nimittäin missään.
Edit: ei siis olekaan kaksikilpinen tai mitään noista. ihmetyttää kyllä ettei liikkeelle se kelpaa, yleensä yksikilpiselä autolla ei vaihtoautona ole juuri merkitystä onko se kolaroitu vai ei, jotkuthan myy jopa korjaamattomiakin joskus.
hyvänä esimerkkinä eräs superb. oli kaikki mahdolliset varusteet ja muutenkin kohtuullisessa kunnossa, mutta huomasin siinä sitten pieniä pökkäilyjälkiä molemmista puskureista, ajattelin ensin että noh iso auto kait niitä tulee, mutta sitten pisti silmään että toisesta takakaaresta puuttui kiveniskuteippi. katselin takasuojaa tarkemmin ja maalipinnassa oli roskia. suoja oli siis maalattu. katselin sitten että kuinkas suurelta alueelta ja kuinka hyvin se oli maalattu ja muita jälkiä etsin. suoja oli oiottu tai vaihdettu ja maaluksen jäljiltä oli törkeitä sumurajoja ovissa ja muualla. oli siis aika hutaisemalla korjattu. kysyin asiaa ja yllättäen tieto tulikin ja auton päälle oli kaatunut joku iso laatikko/lava. auto jäi liikkeeseen.
noita jälkiä täytyy osata nähdä että voi tietää onko autoa kolaroitu. jos vahingoista löytyy jälkiä, voi niistä ehkä päätellä jo hieman vahingon laajuutta ja toki se omalla kohdalla vaikuttaa ostopäätökseen. usein on turha vaatia vahingon takia alennusta, sitä tuskin saa koska seuraavalle asiakkaalle se voikin kelvata juuri sillä pyyntihinnalla. parempi siis joko ottaa tai jättää.
onko topikin aloittajan auto sitten kaksikilpinen vai mistä liike tiesi sen kolaroiduksi? vai oliko maalausjälki paljastanut vai mikä? kaksikilpinen liikkeelle tuskin kelpaa nimittäin missään.
Edit: ei siis olekaan kaksikilpinen tai mitään noista. ihmetyttää kyllä ettei liikkeelle se kelpaa, yleensä yksikilpiselä autolla ei vaihtoautona ole juuri merkitystä onko se kolaroitu vai ei, jotkuthan myy jopa korjaamattomiakin joskus.
Viimeksi muokannut LauriJT, 9.8.2008 17:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vaan kukas sen auton arvon loppujen lopuksi määrää?? Eiköhän ne ole ne epävarmat suomalaiset jotka päättäävät paljonko ovat valmiita mistäkin maksamaan. Saahan kaikesta toki pyytää mitä haluaa, vaan toinen juttu on kukan sen sitten ostaa.
Tuo pitää paikkansa, ostaja määrää hinnan. Mutta kuten jo täällä tuli esille, toisia ei kiinnosta onko autolla kolaroitu jos se muuten miellyttää.. itse uskon että marginaalinen osa ostajista on näitä kolarikammoisia, useimmille auto on vain auto.
Tuossa tuli esille tuo superbin maalauksen laatu, tosiaan tuo kuullostaa melko tökeröltä toiminnalta jos maalisumua on kaikkialla ja roskia seassa. Fakta on kuitenkin että maalauksen rajautuminen ei kerro mitään auton vaurioista, kyseessä voi olla ilkivaltaisesti naarmutettu auto josta on jouduttu maalaamaan kaikki lukuunottamatta kattopeltiä.. Uusissa autoissa alkaa muodostua ongelmaksi jos aisat saavat osumaa, niitä kun ei saa vetää tai oikoa. Ne on vaihdettava. Tuo merkitsee sitä että AVK:lle alkaa ilmestyä koko ajan parempikuntoisia autoja jotka vaativat vain aisan vaihdon tai vastaavaa. Sanan muodossa "vain" koska tuohon vaadittu työmäärä on suhteessa vaurioon valtava (moottorin irrotus jne), vaurio voi näyttää pieneltä mutta sen korjaaminen on vakuutusyhtiön kannalta kannattamatonta. Tuo tietysti tulee näkymään vakuutuksien hinnoissakin..
Oliko niissä vaihtopenkeissä airbagit? Jos ei niin eikös se ole laittomasti korjattu?
Sinänsä ymmärtää jos joku liike kieltäytyy ottamasta autoa vastaan. Kun he siitä kolarista ovat tietoisia, niin hehän joutuvat sen jokaiselle potentiaaliselle asiakkaalle ilmoittamaankin. Sekin että auto on vielä saksasta käytettynä tuotu, niin alkavat olla epäluuloisilla suomalaisilla ostohalut hyvinkin matalalla. Tuontipelejä ei muutenkaan arvosteta saman arvoisiksi "Suomi-autoihin" nähden, löytyi sille perustetta tai ei. Käytettynä tuotua kolariautoa joutuisi varmasti kauppaamaan pitkän aikaa ja monta tonnia halvemmalla, joten helpointa liikkeelle on pestä kätensä asiasta suoraan.
Sinänsä ymmärtää jos joku liike kieltäytyy ottamasta autoa vastaan. Kun he siitä kolarista ovat tietoisia, niin hehän joutuvat sen jokaiselle potentiaaliselle asiakkaalle ilmoittamaankin. Sekin että auto on vielä saksasta käytettynä tuotu, niin alkavat olla epäluuloisilla suomalaisilla ostohalut hyvinkin matalalla. Tuontipelejä ei muutenkaan arvosteta saman arvoisiksi "Suomi-autoihin" nähden, löytyi sille perustetta tai ei. Käytettynä tuotua kolariautoa joutuisi varmasti kauppaamaan pitkän aikaa ja monta tonnia halvemmalla, joten helpointa liikkeelle on pestä kätensä asiasta suoraan.
kyllä on ihmisillä aikaa ja mielenkiintoa,jos rosikseen asti pitää mahollisesti lähteä kun on jokunen osa autoon vaihdettu,eikä siitä ole mainittu. ko.tapauksessa kummiskin ilmeisemmin työ hyvin tehty,kun omistaja itsekään ei ole huomannut asiaa,ennen kuin autoliike asiasta kertoo.ei voi käsittää tommosta pikkusielusuutta.koita vaikka ensin vaihtaa sitä autoliikettä mihin oot autoa tyrkyttäny.
ja toiseks,ei vissiin oo kyseessä mikään ferrari.sillon tämmösen itkemisen ehkä ymmärtäs.
ja toiseks,ei vissiin oo kyseessä mikään ferrari.sillon tämmösen itkemisen ehkä ymmärtäs.
Jotenkin tulee mieleen Etelä-Suomea vaivaava fiktiivinen kosteus- ja homejahti, en tiedä miksi.
Minulle välttää kolaroitu ja hyvin korjattu auto, mutta sehän on autoliikkeen asia mitä he ovat tästä asiasta mieltä. Kaupassa on vastuu niin ostajalla kuin myyjälläkin, mutta autoliike on valitettavan usein se osapuoli joka on virtsassa näiden reklamaatiotapausten johdosta.
En ole autokauppias, mutta jotenkin pidän näitä Karpo-sarja ongelmia itselleni kaukaisina - ellen jopa uusavuttomien touhuna. :)
Minulle välttää kolaroitu ja hyvin korjattu auto, mutta sehän on autoliikkeen asia mitä he ovat tästä asiasta mieltä. Kaupassa on vastuu niin ostajalla kuin myyjälläkin, mutta autoliike on valitettavan usein se osapuoli joka on virtsassa näiden reklamaatiotapausten johdosta.
En ole autokauppias, mutta jotenkin pidän näitä Karpo-sarja ongelmia itselleni kaukaisina - ellen jopa uusavuttomien touhuna. :)
On tainnut olla hieman enemmän kolaroitu, jos ei edes liikkeeseen ole kelvannut?
Aika outoa jos vaan muutama ns. irto-osa vaihdettu ja vielepä merkkiliikkeessä dokumentteineen ja sitten ei kelpaa ollenkaan vaihtoautona.
Eli joko sitä on kolaroitu enemmänkin, minkä voit itsekin käydä tarkistamassa dokumenteista. Tai sitten liike on pullollaan vaihtoautoja, niinkuin tänäpäivänä melkein kaikki liikkeet on, joten eivät viitsi ottaa sisään hiemankaan epävarmoja vaihtoautoja. Mutta yleensä kyllä tekevät niin huonon tarjouksen, että varmasti saavat omansa pois jos kaupat siitä huolimatta syntyy.
EDIT: Siis kysymyksessä oli tuontiauto? No ei ihme jos ei kelpaa. Hyvä kun ottavat "ehjiäkään" vaihdossa. Ilmankos autokauppa onkin ihan jumissa.
Aika outoa jos vaan muutama ns. irto-osa vaihdettu ja vielepä merkkiliikkeessä dokumentteineen ja sitten ei kelpaa ollenkaan vaihtoautona.
Eli joko sitä on kolaroitu enemmänkin, minkä voit itsekin käydä tarkistamassa dokumenteista. Tai sitten liike on pullollaan vaihtoautoja, niinkuin tänäpäivänä melkein kaikki liikkeet on, joten eivät viitsi ottaa sisään hiemankaan epävarmoja vaihtoautoja. Mutta yleensä kyllä tekevät niin huonon tarjouksen, että varmasti saavat omansa pois jos kaupat siitä huolimatta syntyy.
EDIT: Siis kysymyksessä oli tuontiauto? No ei ihme jos ei kelpaa. Hyvä kun ottavat "ehjiäkään" vaihdossa. Ilmankos autokauppa onkin ihan jumissa.
Oma kohtainen kokemus: -94 olin myymässä neljä vuotta vanhaa coupe Audia. Autosta teki suoran ostotarjouksen myös silloinen merkkiliikkeen automyyjä. Koeajon jälkeen tämä väitti autoa kolaroiduksi. Autosta oli toki pari vuotta aiemmin maalattu naapurikaupungin merkkiliikkeessä katto ja vasen kylki ilkivallan takia syntyneiden naarmujen takia. Jostakin syystä tehtyjä korjaustöitä ei kuitenkaan näkynyt liikkeen tietokannassa. Minulla oli iso työ vakuutella, että autoa ei ole kolaroitu millään tavalla.
Ei varmaan tarvi rettelöidä kiitos neuvoista. Laadulla merkkiliikkeessä laitettu. ei runkoa ole tarvinnut oikoa. Penkeistä oli vain kuskinpenkki vaihdettu, vaikka myyjä laittoi dramaattisesti että penkit on vaihdettu. Ei vaan kelpaa laakkoselle uuteen audiin vaihdossa liekkö motiivina myyjän "kateus" ja se että piha on täynnä pitkäpäiväisiä autoja.
Itse en ole kyllä vielä törmännyt Suomessa valmistettuihin Volkkareihin.
Kuka on niin väittänytkään??
Jos kommenttisi viittasi kirjoittamaani tekstiin, niin siinä luki ns. tuontiautoja.
Kerro toki, jos tiedossasi on jokin muukin yhtä vakiintunut yksittäinen sana kuvaamaan käytettynä, muun kuin virallisen maahantuojan, maahantuotuomia moottorikäyttöisiä ajoneuvoja?
Tai voithan mennä sinne Laakkoselle viisastelemaan ketjun aloittajan auton kanssa, kun ne sanoo että emme ota vaihdossa tuontiautoja.
Ajatuksella meinasinkin juuri autokauppojen nihkeää suhtautumista "tuontiautoihin". niinku ne sen kummepia vessoja olis kuin nämä Suomen ruosteiset paskat,samallalailla ne huijaa suomessa ja saksassa.
Kyseinen auto olisi varmasti kelvannut vaihdossa jos olisi "suomi-auto" ja kolarijäljet korjattu jossain nyrkkipajalla ilman mitään dokumenttejä.
Kyseinen auto olisi varmasti kelvannut vaihdossa jos olisi "suomi-auto" ja kolarijäljet korjattu jossain nyrkkipajalla ilman mitään dokumenttejä.
Enpä ole koskaan autoa myydessä tullut maininneeks, että jos joku jossain vaiheessa auton minulla ollessa on vaikka perään ajanut että se on kolariauto. Itse ainakin olen AVK autoja pitänyt kolariautoina ja nämä vakuutuksen piikkiin korjatut autot ovat ihan normaaleja.
Varmasti moniakin autoja autoliikkeet myyvät missä ei kerrota, että joku tuollainen vakuutusyhtiön korjaama pusu autoon on tehty. Tosin itseäni ei se kyllä hirveämmin kiinnosta, jos on uusilla osilla tehty ja muutenkin asiallisesti korjattu. Voipi jopa olla parempi kuin samanlainen käytetty joka ei missään kolarissa ole ollut. Enemmänän siinä on uutta maalia ja uusia osia.
Varmasti moniakin autoja autoliikkeet myyvät missä ei kerrota, että joku tuollainen vakuutusyhtiön korjaama pusu autoon on tehty. Tosin itseäni ei se kyllä hirveämmin kiinnosta, jos on uusilla osilla tehty ja muutenkin asiallisesti korjattu. Voipi jopa olla parempi kuin samanlainen käytetty joka ei missään kolarissa ole ollut. Enemmänän siinä on uutta maalia ja uusia osia.
Ajatuksella meinasinkin juuri autokauppojen nihkeää suhtautumista "tuontiautoihin". niinku ne sen kummepia vessoja olis kuin nämä Suomen ruosteiset paskat,samallalailla ne huijaa suomessa ja saksassa.
Näinhän se on. Eikai liikkeet saisi myytyä muuten näitä takuulla hyviä, priimoja suomi-autoja joissa jopa persgrillitkin ja lohkolämmitin usein varusteena. (verrokkina saksantuonti, sport penkkeineen, kattoluukkuineen, autom. ilmastointineen, hienoimpine vanteineen ym ym.)
Lisäargumenttina vielä että kaikki saksantuonnit on ruuvattuja jne jne ja suomiauton 5 talvea vanhat hkpl 2 nastarenkaat on arvokkaat :)
Näihin argumentteihin itse joskus törmännyt.. Lähinnä nauratti, tosin voin hyvin kuvitella kun se Hra47 saa hymyn nassulleen kun ei tarvitse enää kadehtia naapurin tuontiautoa kun siinä on ne kaikki herkutkin, ja voi tyytyä itse ajelemaan omalla suomi-karvalakki mallillaan. - On siinä se lohkis ja persgrillitkin. (joista tietenkään kuskinpuoleinen ei toimi)
Ei kai tässä tuontiautojen hylkimisessä ole takana muuta kuin kauppaiden v*tutus omien vaihtoromujen jäämistä pihaan. Kuka se nyt ostaa X-mallin Suomi-Corollan jos saa edullisemmin GTXETi-mallin? Suojelevat markkinoitaan, joka on sinällään ihan järkenkäypää.
Sitten kun tulee vastaan tällainen "kolaroitu tuontiauto" ollaankin ratketa riemusta kun päästään tyrmäämään asiakkaan vaihdokki.
Niinhän se on että tuontiautojen ystävät vaihtelevat niitä tuontiautojaan lähinnä keskenään, turha niitä on liikkeisiin tarjota. Saa sen päivänsä pilattua muutenkin kuin kuuntelemalla parin tonnin tarjouksen kymppitonnin autosta, samalla kun siinä kauppiaan rivissä seisoo se Suomi-romu moninkertainen hinta ikkunassaan ja ilman niitä Keski-Euroopan normaaleita varusteita.
Sitten kun tulee vastaan tällainen "kolaroitu tuontiauto" ollaankin ratketa riemusta kun päästään tyrmäämään asiakkaan vaihdokki.
Niinhän se on että tuontiautojen ystävät vaihtelevat niitä tuontiautojaan lähinnä keskenään, turha niitä on liikkeisiin tarjota. Saa sen päivänsä pilattua muutenkin kuin kuuntelemalla parin tonnin tarjouksen kymppitonnin autosta, samalla kun siinä kauppiaan rivissä seisoo se Suomi-romu moninkertainen hinta ikkunassaan ja ilman niitä Keski-Euroopan normaaleita varusteita.
Olisiko mitenkään mahdollista että asiakkaat eivät arvosta tuontiautoa yhtä korkealle kuin suomalaista, josta johtuen vaihdossakaan siitä ei voida tarjota yhtä hyvää hintaa? Voihan toki olla, että tyhmempi kauppamies siitä tarjoaa alihintaa, mutta yleensä se vapaassa markkinataloudessa tarkoittaa sitä ettei kauppaa synny ollenkaan. Voin vakuuttaa ettei sellaiseen ole kenelläkään varaa, vaan kyllä myyjien pitää oikeasti myydä tavara käypään hintaan mikäli haluaa kilpailla alalla. Tuskin siinä tämän kummempaa juttua taustalla on, Markkinatalous 1.0.1 vain jyllää. Se tosiaan on sitten eri asia onko kuluttajilla mitään perustetta arvostaa tuontiautoja huonommaksi. Asiakas sen hinnan kuitenkin määrää, ei myyjä.
no ehkä se arvostus johtuu juurikin myyjien propagandasta.. aina vaan toitotetaan että joo saksassa rukataan mittareita, sun muuta että ne on viettämässä loppuelämänsä ensimmäistä päivää. yleisesti ottaen esim saksassa on parempi kuntoset tiet ja näin ollen alusta sun muut pysyy kaikella järjellä paremmassa kunnossa.
kuitenki voi käyttää järkeä jos autossa on penkinpäälliset rikki ja muuta käytön aiheuttamia jälkiä ja sit lukee mittarissa 100tkm niin sillon voi jo ajatella jo omalla järjellä.
ja kyllä niitä mittareita osataan suomessaki runkata.
jos itse pitäisi valita niin kyllä tuontiautoon sortuisin enemmin jos hinta komeilis samana
ps. onhan mullaki auto ajettu +400tkm ja mittarissa komeilee 552tkm ;) johtuen vaihetusta mittarista.
kuitenki voi käyttää järkeä jos autossa on penkinpäälliset rikki ja muuta käytön aiheuttamia jälkiä ja sit lukee mittarissa 100tkm niin sillon voi jo ajatella jo omalla järjellä.
ja kyllä niitä mittareita osataan suomessaki runkata.
jos itse pitäisi valita niin kyllä tuontiautoon sortuisin enemmin jos hinta komeilis samana
ps. onhan mullaki auto ajettu +400tkm ja mittarissa komeilee 552tkm ;) johtuen vaihetusta mittarista.
no ehkä se arvostus johtuu juurikin myyjien propagandasta.. aina vaan toitotetaan että joo saksassa rukataan mittareita, sun muuta että ne on viettämässä loppuelämänsä ensimmäistä päivää.
Jos ne on sellaista myymässä niin eivät taatusti ainakaan hauku sitä. Mikäli taas ottamassa vaihdossa niin kenties, mutta kyllä niistäkin suurin osa varmasti pitää mielessä sen että kauppaakin pitäis käydä, paskan puhumisesta ei leipä pöytään tule. Edelleen, asiakashan sen valitsee millä ehdoilla kauppa syntyy. Myyjät vain ehdottaa.
On vanha ketju, mutta katotaan jos sais upittua. Mulla siis sama tilanne. Ostin käytetyn auton liikkeestä helmikuussa 2014, okei on jo vanha auto, ´02 Audi A6, mutta olin kuitenkin siinä uskossa että ostan ehjän auton. Hinta oli aika kova, mutta silloin oli pakkotilanne saada auto ja ei siinä mitään. Nyt sitten on perheenlisäystä tulossa kaksi kerralla, niin tarviisi tila-auton ja meninkin paikalliseen Rinta-Joupin liikkeeseen tarjoamaan Audia vaihtoon. Kauppias kaivoi Audin tiedot ja ilmoitti että autohan on kolariauto. 2011 marraskuussa vedetty lunastukseen ja IF on auton lunastanut. Mitään tietoa ei ole, että mitä on tapahtunut ja mitä on korjattu, mutta on saatu rekisteröityä uudelleen vanhalla rekisterinumerolle.
Tänään soitin Audin myyjälle että mitäs helvettiä mulle ei ole kerrottu että ostin lunastetun auton. Myyjä sitten siihen että eihän se tuon ikäisessä autossa mitään vaikuta eikä hänellä kuulemma ollut mitään tietoa että auto on edes koskaan lunastettu. RInta-Joupin kauppias kuitenkin sanoi että tuo kyseinen seikka tiputtaa auton vaihtoarvoa useilla tonneilla. Audin kauppias Keravan Pakumestassa sitten tyylikkäästi löi luurin korvaan puhelun päätteeksi kun sanoin että minäpä hieman vielä selvittelen asiaa.
Joten mitvttua? Mikä neuvoksi? Soitto kuluttaja-asiamiehelle? Liivijengi käymään neuvottelemassa? Vai mitä häh?
Tänään soitin Audin myyjälle että mitäs helvettiä mulle ei ole kerrottu että ostin lunastetun auton. Myyjä sitten siihen että eihän se tuon ikäisessä autossa mitään vaikuta eikä hänellä kuulemma ollut mitään tietoa että auto on edes koskaan lunastettu. RInta-Joupin kauppias kuitenkin sanoi että tuo kyseinen seikka tiputtaa auton vaihtoarvoa useilla tonneilla. Audin kauppias Keravan Pakumestassa sitten tyylikkäästi löi luurin korvaan puhelun päätteeksi kun sanoin että minäpä hieman vielä selvittelen asiaa.
Joten mitvttua? Mikä neuvoksi? Soitto kuluttaja-asiamiehelle? Liivijengi käymään neuvottelemassa? Vai mitä häh?
Jos se korjaus on hyvin tehty, niin kuin ilmeisesti on, kun et ole mitään huomannut, ei siitä ole tosiaan muuta haittaa kuin että nuo isot ketjut ei noita suostu ottamaan vaihdossa.
Se, että se on samoilla kilvillä kuin ennen lunastusta ei oo mitenkään ihmeellistä. Omiinkin projekteihin tilataan lähes järjestään sama tunnus kuin oli edellisellä kerralla kun se oli rekisterissä.
Otteesta tuon näkee siitä, että lisätiedoissa lukee edellinen rekisteritunnus, oli se sitten sama tai eri kuin nykyinen (tai esim. ulkomainen).
Se, että se on samoilla kilvillä kuin ennen lunastusta ei oo mitenkään ihmeellistä. Omiinkin projekteihin tilataan lähes järjestään sama tunnus kuin oli edellisellä kerralla kun se oli rekisterissä.
Otteesta tuon näkee siitä, että lisätiedoissa lukee edellinen rekisteritunnus, oli se sitten sama tai eri kuin nykyinen (tai esim. ulkomainen).
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa