VW Passat 1.9 -04 automaatti

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

VW Passat 1.9 -04 automaatti

ViestiKirjoittaja rane_69 » 5.8.2008 21:06

Vw Passat automaatti 4 vaihteinen:
Täysin uusi laatikko.Pitoja pitäisi saada lisää.Nyt nostetaan laatikon maks painetta ja öljy vaihdetaan F-typeen jossa kitka ominaisuudet paremmat mutta voitelu on huonompi tähän vaihteistotyyppiin vaaditaan ,vaihteistoöljylle tulee ilmajäähdytin jotta saadaan lämpöjä edes vähän alas.
Osaako kukaan tässä maassa muuttaa softaa jotta saatais vaihtoalueita ylospäin ja turbiini lukon toimintaa muutettua? K.M /Jyväskylä ei voi muuttaa.
Jos kommenttina on että muuta manuaaliksi niin ei tarvitse kommentoida koska tässä tapauksessa se ei ole vaihtoehto.Viimekädessä automaatista tulee manuaaliohjattu.

golffari71
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 6.8.2008 21:12

....

ViestiKirjoittaja golffari71 » 6.8.2008 21:16

Manuaali olisi paras omasta mielestäni, vaikka en tosin mikään tekniikan ihmelapsi olekaan. Miksi ei vaihtoehto?

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 7.8.2008 18:52

Nyt muutettiin ohjauspaineita ja vaihdettiin öljytyyppi.
Vaihdon kytkeytyminen muuttui tarävemmäksi ja kiihtyvyys seuraa paremmin moottorin
kierroksien nousua.Selkeästi joka vaihteen luisto pieneni.Seuraavaksi muutetaan
vaihteiston jäähdytys nyt lämpötila ollut yli sadan.

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 7.8.2008 19:32

Mistä niitä ohjauspaineita sa nostettua,otattaako öljypohjan pois?

Tohon mun portteriin vois kokeilla vähän paineitten nostoa,kuinka paljon kiristitte,vai kuinka tuo homma pelaa?

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 7.8.2008 19:42

Sulla on eri vaihteisto. Tässä VW 01 N:ssä ö-pohja pois. Venttiilikoneikossa turbiinin puoleisessa päässä on vaakatasossa muovinen sakaralukitteinen mutteri joka pyörii vain myötäpäivään.Sakarat ikäänkuin räikkiä.Torx avaimella kiristettiin ko. ruuvia kaksi kierrosta.Se kiristää jousen esijännitystä ohjauskaralle.

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 7.8.2008 20:17

Onkohan tuossa mun laatikossa semmosta ruuvia?

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 8.8.2008 7:19

On!
Siis tuossa TDIA portterissa.
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=62154

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 8.8.2008 17:15

Kiitos Baltic,kuinkakohan monta naksahdusta tuota uskaltaisi kääntää?

Oliko se niin,että takaisinpäin ei voi kääntää?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa