Minkälaiset hifiasennukset Jetta 2?
Valvoja: ffp jäsenet
Minkälaiset hifiasennukset Jetta 2?
Omat ideat aivan auki, joten kysytäänpä muilta foorumin käyttäjiltä, miten olette toteuttaneet noita Jetan äänentoisto laitteiden asennuksia?
Kiitoksia etukäteen.
Kiitoksia etukäteen.
itse kanssa suunitellut tuohon käyttis jettaan soittimia..Etuovien midit vielä on hieman hakusessa mutta eiköhän tuo selkene tällä vkolla viimeistään..
Vahvistimeksi on jo valikoitunut caliberin 6 kanavainen joten saadaan aika hyvä etupää rakennettua vahvarin omilla suotimilla jo.
No,vois oikeastaan ottaa muutaman kuvan tänne jahka saa jotain näkyvää aikaiseksi = )
Vahvistimeksi on jo valikoitunut caliberin 6 kanavainen joten saadaan aika hyvä etupää rakennettua vahvarin omilla suotimilla jo.
No,vois oikeastaan ottaa muutaman kuvan tänne jahka saa jotain näkyvää aikaiseksi = )
Onko tuo kattopaneeli merkiltään Pelo Top? Olen itse asiassa tuollaista paneelia etsinyt, mutta edes googlesta ei noisesta tietoa löydy. 80- luvun taitteessa tuollaista oli kaupan ja senaikaiseten kaiuttimien tasoon verrattuna äänenlaatu oli varsin hyvä.
Pelohan se, ja äänenlaatu on hässäkän iän ja designin huomioon ottaen suorastaan erinomainen, tuo soittaa jopa bassoakin. Osansa äänenlaadusta tekee tietysti se, että kaiutin soi suunnilleen sentin päässä korvasta, mutta kuitenkin. :)
Omaan Jettaani oon tehny seuraavanlaiset kyhäelmät. Etuovien "roskisten" tilalle hommasin alkuperäiset kaiutin sovitteet, mutta kaiuttimia en ole vielä asentannut koska 6.5" ovat hieman reilun kokoiset. :) Joten 5.25" tai 4" joudun hommata. Hattuhyllyllä pauhaa 6x9". Ja takakontista löytyy 2kpl vahvistimia, konkka ja telekänpönttö. :)
Ovet (5.25" + diskantti)
Kickpanel (8" midbasso)
Takaluukku 1 (2x12" + päätteet molemmin puolin)
Takaluukku 2
Tommoset joskus tuli Jettaan rakenneltua.
Soivat varsin mukavasti..
Kickpanel (8" midbasso)
Takaluukku 1 (2x12" + päätteet molemmin puolin)
Takaluukku 2
Tommoset joskus tuli Jettaan rakenneltua.
Soivat varsin mukavasti..
kuinka tuollaisesta saa tasapainoisen äänen autoon
Jos autoon symmetrisesti asetetuista kaiuttimista haluaa saada tasapainoisen äänen, pitäisi istua auton keskilinjalla, olivat ne ämyrit sitten katossa tai kojetaululla.
Yksi selkeä etu tuollaisessa paneelissa oli: kun kaiutinta siirretään kauemmaksi kuuntelijasta, laitteiston tehontarve moninkertaistuu -noihin aikoihin autoradioitten tehot olivat ihan toista luokkaa kuin nykyään.
Sekin sääntö pätee edelleen, että korkeampia ääniä toistava elementti pitäisi aina suunnata kuuntelijaa kohden.
No kysellääs täältä, kun löytyi melkein kysymystä koskettava topikkikin. Jetan takaikkunalta on toinen blaukkari sanonut sopimuksensa irti osittain. Tarkoitus olisi nyt päivittää sinne elementit. Mahtuuko sinne minkäkokoinen elementti maksimissaan ja tappelematta? Nykyset on sen verran tuhnut, että vois ottaa vaikka pykälää tai paria isommat. Mikäli sellaiset vaan mahtuu...
...ei munkaan mielestä kyllä takaa hyvää lopputulosta välttämättä aina tosiaan se että diskantit suunnataan kuuntelijaan päin...itsellä oli paras ja tasapainoisin ratkaisu mun ja monien muidenki kuuntelijain mielestä joskus aikoinaan pioneerin vehkeillä toiotassa (PTHYI!!!) kun diskantit suuntasi suoraan toisiinsa...
taitaapi alkujaan olla nuo kakkoskorisen kojiksen paikat tehty 3,5" kailottimille. 4 tuumasen sinne saa survottua mut usein ongelmaksi koituu nelarin isompi magneetti joka tuppaa ottamaan ilmakanavaan kiinni.
Tämänkin jotkut ovat ratkaiseet sillä että ovat kuumailma puhaltimen kanssa lämmittäneet ilmakanavaa ja sit varovasti kajarilla painaneet sitä kuopalle sen verran et kajari mahtuu paikallensa.
Tämänkin jotkut ovat ratkaiseet sillä että ovat kuumailma puhaltimen kanssa lämmittäneet ilmakanavaa ja sit varovasti kajarilla painaneet sitä kuopalle sen verran et kajari mahtuu paikallensa.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”