Ocu2 Combi / ajomelu / Dynamat
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Ocu2 Combi / ajomelu / Dynamat
Tilasin paketin Dynamatia ja lätkin tänään konttiin.
käytännössä koitin laittaa kaikkiin hieman suurempiin pelteihin joilla voisi olla taipumusta väristä tai johtaa ääntä läpi.
..Vaikutus.. Korvakuulolta sanoisin etten huomannut eroa vakioon =)
Enemmän oli mielestäni vaikutusta, kun aiemmin hommasin tavaratilan pohjalle paksun kumisen "liukueste maton".
Pistin samalla tuota takapenkin allekin.
Pitää varmaan koittaa laittaa mattoa etu oviinkin josko siinä jo eron huomaisi.
http://www.sunpoint.net/~pirkonen/skoda ... /kuski.jpg
http://www.sunpoint.net/~pirkonen/skoda ... ankari.jpg
http://www.sunpoint.net/~pirkonen/skoda ... kuski2.jpg
http://www.sunpoint.net/~pirkonen/skoda ... nkari2.jpg
Toisaalta.. saahan sen 120€ ja päivän näinkin kulumaan =)
käytännössä koitin laittaa kaikkiin hieman suurempiin pelteihin joilla voisi olla taipumusta väristä tai johtaa ääntä läpi.
..Vaikutus.. Korvakuulolta sanoisin etten huomannut eroa vakioon =)
Enemmän oli mielestäni vaikutusta, kun aiemmin hommasin tavaratilan pohjalle paksun kumisen "liukueste maton".
Pistin samalla tuota takapenkin allekin.
Pitää varmaan koittaa laittaa mattoa etu oviinkin josko siinä jo eron huomaisi.
http://www.sunpoint.net/~pirkonen/skoda ... /kuski.jpg
http://www.sunpoint.net/~pirkonen/skoda ... ankari.jpg
http://www.sunpoint.net/~pirkonen/skoda ... kuski2.jpg
http://www.sunpoint.net/~pirkonen/skoda ... nkari2.jpg
Toisaalta.. saahan sen 120€ ja päivän näinkin kulumaan =)
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Olisit vetänyt vararengasmontun vielä matolla.. Sitten kaikkiin paikkoihin minne mahtuu, niin laittaa dynalinerin tuon dynamatin päälle. Pitäs hiljentyä.. Myöskin jos mahdollista, tuplatiivisteet ovenkarmeihin + luukkujen reunoihin ja vaimentaa katon, ovet ja koko lattian samalla dynamat+dynaliner-metodilla. pitäs tulla hiljainen, mutta ikävä kyllä maksaakin..
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Takamuovit lähtivät ihan nätisti, mutta kun laitoin takaenkin alle, niin meinasi palaa hermot.. Irroitus onnistui sielläkin ihan nätisti väkivallalla, mutta takaisinlaitto pitää suorittaa niin että B-pilarista se ylin muovi pois (ruuvvi sen airbag tekstin alla) ja kasata taas niin että toi viimeisenä ja sitä ennen se alempi musta ja sitä ennen se takapenkin viereinen.
Ajattelin että rengasmontun päällä on joka tapauksessa se paksu kumimatto ja rengasmontun pohjalla pingotettuna pultilla peltiä vasten kumipyörä.. eli ei pitäisi päästä paljon värisemään tai ainakaan melu sisälle asti?
Tarkoitus tällä hommalla olikin että saisi ajomelua "mielyttävämmäksi".
Tavaratilan kanttakin yritin vuorata muovien alta, mutta en saanut paneleita irti.. pitänee vissiin katsoa ELSAsata miten ne irroitetaan.. varmaan joku kikka.
Käsittääkseni juuri nuo suuret pinnat tuovat eniten ääntä läpi ja toimivat "kaiuttimina" joten lisämassalla niistä pitäisi ainakin resonanssitaajuus laskea ja leikaa korkeita ääniä.
Toisekseen nurkkiin ei kannata paljon laittaa, koska vesi jää niihin muhimaan.
Solumuovi ei pidä kondenssivettä loitolla pellin ja solumuovin välistä, eikä myöskään hengitä.. sitä laittaisin viimeisenä vaihtoehtona.
Vanhassa skodassani sain aika hyviä tuloksia paksulla huopamatolla, kun vuorasin sillä kaikki sivupahvien yms. aluset.
Voisi melkein kokeilla laittaa tähän uuteenkin.
Tänään kävin emännän kanssa rällästelemässä ja hän kyllä sanoi että takapenkillä olisi hiljaisempaa.. kuulemma vähän niinkuin olisi korvatulpat päässä verrattuna vanhaan.. ja kuvaili että rengas suhina olisi pienentynyt.
noh.. sillä on tarkempi korva moiselle kuin minulla =)
Vähän on hakusessa mistä toi meteli tulee, vanhassa ocussa tuli selkeästi takaa, nyt en oikein tiedä.. ainakin sivulasien läpi tulee jonkin verran.
Vanha Ocu oli selkeästi hiljaisempi kuin tämä kulkine.. joskin olin siitä myös alustan massannut.
Ajattelin että rengasmontun päällä on joka tapauksessa se paksu kumimatto ja rengasmontun pohjalla pingotettuna pultilla peltiä vasten kumipyörä.. eli ei pitäisi päästä paljon värisemään tai ainakaan melu sisälle asti?
Tarkoitus tällä hommalla olikin että saisi ajomelua "mielyttävämmäksi".
Tavaratilan kanttakin yritin vuorata muovien alta, mutta en saanut paneleita irti.. pitänee vissiin katsoa ELSAsata miten ne irroitetaan.. varmaan joku kikka.
Käsittääkseni juuri nuo suuret pinnat tuovat eniten ääntä läpi ja toimivat "kaiuttimina" joten lisämassalla niistä pitäisi ainakin resonanssitaajuus laskea ja leikaa korkeita ääniä.
Toisekseen nurkkiin ei kannata paljon laittaa, koska vesi jää niihin muhimaan.
Solumuovi ei pidä kondenssivettä loitolla pellin ja solumuovin välistä, eikä myöskään hengitä.. sitä laittaisin viimeisenä vaihtoehtona.
Vanhassa skodassani sain aika hyviä tuloksia paksulla huopamatolla, kun vuorasin sillä kaikki sivupahvien yms. aluset.
Voisi melkein kokeilla laittaa tähän uuteenkin.
Tänään kävin emännän kanssa rällästelemässä ja hän kyllä sanoi että takapenkillä olisi hiljaisempaa.. kuulemma vähän niinkuin olisi korvatulpat päässä verrattuna vanhaan.. ja kuvaili että rengas suhina olisi pienentynyt.
noh.. sillä on tarkempi korva moiselle kuin minulla =)
Vähän on hakusessa mistä toi meteli tulee, vanhassa ocussa tuli selkeästi takaa, nyt en oikein tiedä.. ainakin sivulasien läpi tulee jonkin verran.
Vanha Ocu oli selkeästi hiljaisempi kuin tämä kulkine.. joskin olin siitä myös alustan massannut.
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
tuossa pohjalla noissa päällystämättömissä kohdissa oli palkkia alla.
Sitä mietin jo alkujaankin että laitanko ollenkaan pohjalle, kun siinä on se reilun 5mm kumimatto joka syö äänet jo hyvin.
Lähinnä tarkoitus oli päällystää kyljet ja pyöränkotelot, mutta kun satsissa oli niin paljon mattoa, niin heitin pohjalleki.
Muutenhan tonne ei jäänyt kuin nurkkia päällystämättä.
Ja tietenkin sivukotelon pohja (joka on kyllä aika pieni alue, ehkä 8cm x 20cm) koska siellä lilluu kondensiovesi ja pohjalla on vedenpoisto aukko.
Pienet päällystämättömät peltipinnat eivät kyllä käytännössä johda ääntä läpi, koska pelti ei pääse resonoimaan äänilähteen mukana.
Olikohan volksvääkenillä pohjalla kumimattoa?
Niinkuin sanottua sillä sai jo selkeästi korvin kuutavan eron ajometeliin.
Dynamat oli kyllä helppoa laitella, joskin folion reuna jäi leikatessa teräväksi ja nyt on sitten kämmenet auki, kun enhän mä mitään hanskoja pidä. =/
Sitä mietin jo alkujaankin että laitanko ollenkaan pohjalle, kun siinä on se reilun 5mm kumimatto joka syö äänet jo hyvin.
Lähinnä tarkoitus oli päällystää kyljet ja pyöränkotelot, mutta kun satsissa oli niin paljon mattoa, niin heitin pohjalleki.
Muutenhan tonne ei jäänyt kuin nurkkia päällystämättä.
Ja tietenkin sivukotelon pohja (joka on kyllä aika pieni alue, ehkä 8cm x 20cm) koska siellä lilluu kondensiovesi ja pohjalla on vedenpoisto aukko.
Pienet päällystämättömät peltipinnat eivät kyllä käytännössä johda ääntä läpi, koska pelti ei pääse resonoimaan äänilähteen mukana.
Olikohan volksvääkenillä pohjalla kumimattoa?
Niinkuin sanottua sillä sai jo selkeästi korvin kuutavan eron ajometeliin.
Dynamat oli kyllä helppoa laitella, joskin folion reuna jäi leikatessa teräväksi ja nyt on sitten kämmenet auki, kun enhän mä mitään hanskoja pidä. =/
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
En osaa kyllä sanoa.
siellä takakontin sivuilla (joista kaikki sisätilojen läpi menevä ilma kulkee kylmän ulkopellin vierestä) on sellaiset ilma läppä venttiilit jotka kuvissakin näkyvät.
Pohjalla on sitten erikseen poistoreijät, joten ainakin veteen on varauduttu.
Sun pitänee purkaa syys keleillä ne takaverhoilut kun ulkoilma on nollan tietämillä, niin veikkaisin että silloin siellä sitä vettä on eniten.
itse olen eräästäkin vanhuksesta rapsutellut äänieriste bitumeita irti ja poikkeuksetta se ruoste löytyy juuri niiden alta.
joskin jos nyt sitä laittaa tämän vuosimallin skodaan, niin uskoisin eetei se ole minun ongelmani.. ei vaan anna luonto periksi tahallaan rikkoa autoa =/
siellä takakontin sivuilla (joista kaikki sisätilojen läpi menevä ilma kulkee kylmän ulkopellin vierestä) on sellaiset ilma läppä venttiilit jotka kuvissakin näkyvät.
Pohjalla on sitten erikseen poistoreijät, joten ainakin veteen on varauduttu.
Sun pitänee purkaa syys keleillä ne takaverhoilut kun ulkoilma on nollan tietämillä, niin veikkaisin että silloin siellä sitä vettä on eniten.
itse olen eräästäkin vanhuksesta rapsutellut äänieriste bitumeita irti ja poikkeuksetta se ruoste löytyy juuri niiden alta.
joskin jos nyt sitä laittaa tämän vuosimallin skodaan, niin uskoisin eetei se ole minun ongelmani.. ei vaan anna luonto periksi tahallaan rikkoa autoa =/
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Nyt en mene takuuseen, mutta mielestäni kakkos octaviassa ei ole muovisia sisälokareita.
Eli ovat jotain peheähköä materiaalia.. vähän niinkuin huopaa tai jotain paperi massaa =)
Voisi kyllä koittaa ottaa sisälokarit irti ja vetää massan sinne sisään.
I-octavia hiljeni jonkin verran, kun massasin sen.. mutta tein koko pohjan laakista, niin paha sanoa mistä alueelta auttoi eniten.
Olisi aika jees saada desibelejä alas ennen kuin taas saa pultata nastarenkaat ujeltaaan alle.
Eli ovat jotain peheähköä materiaalia.. vähän niinkuin huopaa tai jotain paperi massaa =)
Voisi kyllä koittaa ottaa sisälokarit irti ja vetää massan sinne sisään.
I-octavia hiljeni jonkin verran, kun massasin sen.. mutta tein koko pohjan laakista, niin paha sanoa mistä alueelta auttoi eniten.
Olisi aika jees saada desibelejä alas ennen kuin taas saa pultata nastarenkaat ujeltaaan alle.
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
eipä ole kumimattoa mulla takakontis ollenkaan, vaan se orkkis kangashärpäkkä...
ja joo, octavia II:ssä ei oo muovisia sisälokaria vaan tollasta vettäimevää ihme ainetta, tein jo kans ton projektin ja löin sisälokarit täyteen katepalia, vaikutusta ny tuli jonkunverran...
ja vinkkiä sain paikalliselta ruostesuojas mieheltä; kannattaa repiä etulokareista ne superlonin palat helvataan mitkä on pistetty muovipussien sisään -> keräävät ajan myötä helkutisti kosteutta ja ovat parin vuoden päästä litimärät 24/7... siis kuulemma... otin itteltä ne pois (toki varmaan vähä taas lisää rengasmeteliä) ja toinen oli jo litimärkä (autolla oli ajettu 4tkm)
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=43663
tuol on aikapaljon juttua kyseisestä aiheesta, en kyl käsitä mitä toi topikki tekee bensa puolella ku tänne sisusta/autohifi puolelle sen alkujaan alotin mut mitäpä tuolla on väliä..
ja joo, octavia II:ssä ei oo muovisia sisälokaria vaan tollasta vettäimevää ihme ainetta, tein jo kans ton projektin ja löin sisälokarit täyteen katepalia, vaikutusta ny tuli jonkunverran...
ja vinkkiä sain paikalliselta ruostesuojas mieheltä; kannattaa repiä etulokareista ne superlonin palat helvataan mitkä on pistetty muovipussien sisään -> keräävät ajan myötä helkutisti kosteutta ja ovat parin vuoden päästä litimärät 24/7... siis kuulemma... otin itteltä ne pois (toki varmaan vähä taas lisää rengasmeteliä) ja toinen oli jo litimärkä (autolla oli ajettu 4tkm)
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=43663
tuol on aikapaljon juttua kyseisestä aiheesta, en kyl käsitä mitä toi topikki tekee bensa puolella ku tänne sisusta/autohifi puolelle sen alkujaan alotin mut mitäpä tuolla on väliä..
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Pistin tänään korvan juureen mattoa.
Hommaa en voi suositella kenellekkään =)
Hemmetilinen leikkaa liimaa tehtävä, kun oven sisällä oli aikamoinen läjä johdon kiinnikkeitä yms rompetta.
Nyt tosin tuntui kuin ajomelu olisi lievästi vaimentunut ja ehkäpä vastaantulevien renkaatkin hieman hiljenivät:
http://www.sunpoint.net/~pirkonen/skoda ... skietu.jpg
http://www.sunpoint.net/~pirkonen/skoda ... kietu2.jpg
Vähän täytyy tosin kerätä voimia jos vielä vänkärin puolenkin haluaa laittaa =/
Hommaa en voi suositella kenellekkään =)
Hemmetilinen leikkaa liimaa tehtävä, kun oven sisällä oli aikamoinen läjä johdon kiinnikkeitä yms rompetta.
Nyt tosin tuntui kuin ajomelu olisi lievästi vaimentunut ja ehkäpä vastaantulevien renkaatkin hieman hiljenivät:
http://www.sunpoint.net/~pirkonen/skoda ... skietu.jpg
http://www.sunpoint.net/~pirkonen/skoda ... kietu2.jpg
Vähän täytyy tosin kerätä voimia jos vielä vänkärin puolenkin haluaa laittaa =/
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Toiseen topicciin vastasinkin, mutta laitan tännekin.
jep, eli kyllä sieltä nurkasta meni rikki kiinnike ja pääsin liimaus hommiin.
Onpa mukavaa ettei ollut tekijässä vika vaan ominaisuus =)
Niitä pikku klipsejä murtui pahvin kiinnikkeestä läjä, mutta toimivat vielä.
Eli sain samoilla kiinni ja tuntui pysyvän ihan tukevasti.
Vähän tuntui siltä että ovipahvit oli tehty ainoastaan kiinnitettäväksi, joska takaisin laitto oli johto showta lukuunottamatta tosi helppo.. kiinnikkeet nipsahtivat todella helposti jne.
Mutta irroituksessa sai käyttää voimaa ja sitä myöten tulikin irto osia =)
jep, eli kyllä sieltä nurkasta meni rikki kiinnike ja pääsin liimaus hommiin.
Onpa mukavaa ettei ollut tekijässä vika vaan ominaisuus =)
Niitä pikku klipsejä murtui pahvin kiinnikkeestä läjä, mutta toimivat vielä.
Eli sain samoilla kiinni ja tuntui pysyvän ihan tukevasti.
Vähän tuntui siltä että ovipahvit oli tehty ainoastaan kiinnitettäväksi, joska takaisin laitto oli johto showta lukuunottamatta tosi helppo.. kiinnikkeet nipsahtivat todella helposti jne.
Mutta irroituksessa sai käyttää voimaa ja sitä myöten tulikin irto osia =)
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa