Soitin ei irtoa Gof mk2 kojelaudasta!
Valvoja: ffp jäsenet
Soitin ei irtoa Gof mk2 kojelaudasta!
Pioneerin soitin ei lähde millään irti, vaikka avainlipsukoilla yrittää vetää!? Onkohan mahdollista, että johdot on vedetty niin kireälle ettei liikkumisvaraa ole lainkaan? Tuo tuntuu ainoalta mahdollisuudelta enää..
-
- -
- Viesti:
Milläs keinoille on porukka saanu sen soittimen takas sinne paikalleen, mulla se jää ulos siitä kolostaan ~5cm. Ei millään mene enää pitemmälle, johdot oon koittanu tungee sivuun että mahtuis menee mutta silti ottaa kiinni. Vissiin se metallin pala mikä siellä takana on, ottaa kiinni?
Sillain oon yleensäkkin tehny rammarin asennuksen että laittaa nippareita/putkea/spiraalia johtosarjojen ympärille ja "tarjoo" niitä johonkin sivulle/alas menevään vapaaseen tilaan jo ennen kuin alkaa työntämään mankkaa paikalleen (johtojen niputtaminen pienentää myös mahdollisuutta että jäisivät johonkin kiinni kun mankkaa ottaa joskus pois).
Vinkki nr.2 : älä käytä sokeripaloja, vievät tilaa.
Ja jos en väärin muista niin jetassa ainakin taisi olla jokin pehmuste/tärinän vaimennus pala siinä mankan takana, eli ota pois niin saat yhden centin mankkaa sisään päin.
Milläs keinoille on porukka saanu sen soittimen takas sinne paikalleen, mulla se jää ulos siitä kolostaan ~5cm. Ei millään mene enää pitemmälle, johdot oon koittanu tungee sivuun että mahtuis menee mutta silti ottaa kiinni.
Mk2 Golffissa on ainakin sielä perällä se muovi "uloke", johon sen mankan takaosa pitäisi kiinnittää. Se siellä monesti hanaa vastaan. Kerran tehtiin kaverin golffin kanssa niin, että terotettiin lattaraudan päästä 2cm veitsen teräväksi ja käännettiin 90 asteen kulmaan se 2 cm pätkä. Sitten pilleillä rauta punahehkuun ja siitä mankan aukosta kuuma "veitsi" sisään. Sillä lähti uloke kivuttomasti sulattamalla irti. Sitä kun on ilman purkamatta vaikea päästä poistamaan tai muuten sahamaan irti. Se mankka vaan oli niin pitkä, että ei fyysisesti mahtunut sinne muuten. Ilmeisesti sen verran iso vahvistin ja sen jäähdytysrivat.
Sitten tuosta tuli mieleen, että miksi ei lähde mankka irti niin syy on varmaankin juuri se, että joku johto tai sulake/häiriönpoistaja jää johonkin kiinni. Ilmeisesti sen verran vanha mankka, että piuhat on kiinni mankan perässä eikä siinä kehikossa? Itsellä oli kerran hieman sama ongelma, mutta syy oli se, että edellinen omistaja oli teipannut rca-liittimet kiinni ja asentanut mankan paikoilleen ja lopuksi vetänyt rca-piuhoista löysät pois alakautta kun menivät takakonttiin. Ei juurikaan hievahtanut kehikko ennen kun purki piuhan lattiamaton alta irti.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”