Elikkä rakas Beetlemme on vuotanut hieman öljyä jostain jonkun aikaa. Tippa siellä toinen täällä.
Tänään hävisi autosta vedot ja tuli savuinen käynti.
Kun nostin auton ylös on auto näköjään tiputellut öljyä välijäähyn putken juuresta, eli öljy valunut turbolta putkea pitkin välijäähylle.
Pakoputken joustinputki on aivan öljyssä.
Elikkäs taitaa olla turbo rikki ja uuden etsiminen edessä.
Auto 1998 1.9 tdi 90 hv jenkkimalli.
Laitetaanko samalla jonkun esim 110 heppaisen pakosarja ynnä turbo? Käykö tuohon mikään esim. audin malleista?
Itsellä kokemusta a4 110 hv mallista ja nyt 131hv mallista.
Kiitos kuulemiin
Ps jos jollain turboa tarjolla yms olemme todella kiinnostuneita;)
tdi:N turbo nyt kaput;)
Valvoja: ffp jäsenet
Kannattaa vielä tarkistaa että ottaa ahtoputken irti sieltä mistä näyttää märältä. Jos siellä on desilitroja sitä öljyä niin sillon on turbo väljä. Myös turbon välys kannattaa kokeilla imupuolelta.
Yleensä siellä ahtoputkistossa on jonkun verran oljyä joka on tullut huohottimen kautta kymmenien tuhansien jopa satojen kilometrien aikana jos ei ole putsattu. Ja sieltä mistä tulee oljyä nuista ahtoputken liitoksista niin sieltä se vuotaa vähän ahtopainettakin pois. Tarkista myös mahdolliset ahtovuodot.
(Mulla olisi pari 90hv vnt turboa poikittaiskoneeseen)
Yleensä siellä ahtoputkistossa on jonkun verran oljyä joka on tullut huohottimen kautta kymmenien tuhansien jopa satojen kilometrien aikana jos ei ole putsattu. Ja sieltä mistä tulee oljyä nuista ahtoputken liitoksista niin sieltä se vuotaa vähän ahtopainettakin pois. Tarkista myös mahdolliset ahtovuodot.
(Mulla olisi pari 90hv vnt turboa poikittaiskoneeseen)
Tuo Fin Turbon tarjoama 150 hv turbo vetää puoleensa. Painepuolelle vain adapteri ja käy näin suorilta.
Tiistaiksi pitäisi saaman ja tiivisteet kanssa. Pakosarjassa olevat 2 pulttia jotka pitävät painekellon tai mikä lie ovat vain todella tiukassa ja päät haurastuneet.
Mutterit ajattelin hitsata päähän ja yrittää sillä.
Tiistaiksi pitäisi saaman ja tiivisteet kanssa. Pakosarjassa olevat 2 pulttia jotka pitävät painekellon tai mikä lie ovat vain todella tiukassa ja päät haurastuneet.
Mutterit ajattelin hitsata päähän ja yrittää sillä.
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 9.12.2009 21:18
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa