Hyvä ja ilmainen virustorjunta/palomuuri
Valvoja: ffp jäsenet
Hyvä ja ilmainen virustorjunta/palomuuri
Menee hermot tuohon f-secureen ja netistä kuulemma löytyy ilmaisia ja paljon parempia virustorjuntaohjelmia. Ohjelma saisi ollla helppokäyttöinen ja huoleton. Jossain suositeltiin Avast! ohjelmaa, onko jollain kokemuksia? Mitä ohjelmaa suosittelette?
Antivir/AVG ja Kerio/Zonealarm.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=91 ... =palomuuri
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=91 ... =palomuuri
Avast on kaikkein paras + helppokäyttäsinkin vielä, mitään muuta en edes suosittele noista ilmaisista. Töissäkun olen tietokoneita korjaavassa/huoltavassa liikkeessä, niin kokemusta on noista ohjelmista.
http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html tuolta vaan rullaat alaspäin ja lataat suomenkielisen version. Multa saat vaikka yv:llä "aktivointi" avaimen, kun sen työpaikanpuolesta tiedän :D
http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html tuolta vaan rullaat alaspäin ja lataat suomenkielisen version. Multa saat vaikka yv:llä "aktivointi" avaimen, kun sen työpaikanpuolesta tiedän :D
-
- -
Hämmennetään nyt vielä lisää...
Itse olin myös vankkumaton AVG Free + Zonealarm (se vanha) kannattaja kunnes tuossa jokunen kuukausi takaperin jouduin asentelemaan XP:n uusiksi levyrikon takia. Siinä sitten googlettelin ja luin pari palomuuritestiä, joissa ZA sai aikamoisia pyyhkeitä. Taisi jossakin jopa Wintoosan oma muuri olla "parempi".
Siirryin sitten pitkän vertailun jälkeen Online Armorin ilmaiseen versioon, eikä ole tarvinut valittaa. Pirun tiukka ja tarkka muuri ainakin, eli paljon saa klikkailla vastauksia asennellessaan uusia ohjelmia - mutta mielestäni paree niin. Ei ainakaan mikään pulikka huutele nettiin itsestään ilman minun lupaani.
Itse olin myös vankkumaton AVG Free + Zonealarm (se vanha) kannattaja kunnes tuossa jokunen kuukausi takaperin jouduin asentelemaan XP:n uusiksi levyrikon takia. Siinä sitten googlettelin ja luin pari palomuuritestiä, joissa ZA sai aikamoisia pyyhkeitä. Taisi jossakin jopa Wintoosan oma muuri olla "parempi".
Siirryin sitten pitkän vertailun jälkeen Online Armorin ilmaiseen versioon, eikä ole tarvinut valittaa. Pirun tiukka ja tarkka muuri ainakin, eli paljon saa klikkailla vastauksia asennellessaan uusia ohjelmia - mutta mielestäni paree niin. Ei ainakaan mikään pulikka huutele nettiin itsestään ilman minun lupaani.
-
- -
-
- -
- Viesti:
Minulla ainakin kaatoi aikoinaan fuck-secure konetta kokoajan. Ei löytäny läheskään kaikkia viruksia mitä koneella majaili ja käyttöliittymä äärettömän hidas.
F-Secure toimii niin kovilla resursseilla, ettei viruksilla ole tilaa toimia (heheh). Suorituskyky kokoajan 90% ja muuta tällaista. Vaihdoin silloin AVG:hen, joka löysi ne piilovirukset heti asennuksen jälkeen, mitä f-secure ei osannu tehdä. Konekki nopeutu kummasti tuolloin kun vaihdoin AVG:hen, ja nyt lähes kaks vuotta sitten vaihdoin Avastiin, kun AVG ei ruvennu päivittämään itseään enkä jaksanu ruveta kikkailemaan silloin.
Avast! <3
F-Secure toimii niin kovilla resursseilla, ettei viruksilla ole tilaa toimia (heheh). Suorituskyky kokoajan 90% ja muuta tällaista. Vaihdoin silloin AVG:hen, joka löysi ne piilovirukset heti asennuksen jälkeen, mitä f-secure ei osannu tehdä. Konekki nopeutu kummasti tuolloin kun vaihdoin AVG:hen, ja nyt lähes kaks vuotta sitten vaihdoin Avastiin, kun AVG ei ruvennu päivittämään itseään enkä jaksanu ruveta kikkailemaan silloin.
Avast! <3
^F-securen ongelma ei taida olla niinkään se ettäkö ei asiaansa ajaisi, kyllähän se aika toimiva sen osalta on. vaan se että se on jumalattoman raskas ja syö konetehoa kohtuuttoman paljon. Tosin itsellä ei sitä ole koskaan ollut vaan näin olen saanut kuulla. Ja juurikin siksi sitä ei ole koskaan mulla ollut (ja siksi että se maksaa). En sitten tiedä onko mua huijattu, koijattu ja petkutettu taas...
Elekää enään niitten winshittien kanssa tapelko :) http://kubuntu.org/
Eemeli kirjoitti:^F-securen ongelma ei taida olla niinkään se ettäkö ei asiaansa ajaisi, kyllähän se aika toimiva sen osalta on. vaan se että se on jumalattoman raskas ja syö konetehoa kohtuuttoman paljon. Tosin itsellä ei sitä ole koskaan ollut vaan näin olen saanut kuulla. Ja juurikin siksi sitä ei ole koskaan mulla ollut (ja siksi että se maksaa). En sitten tiedä onko mua huijattu, koijattu ja petkutettu taas...
Raskaudesta en tiedä, ei nuo ole mun koneita hidastaneet. Itse ku olen asennellut käyttöjärjestelmät sun muut, niin siinä on tullut seurailtua...
Itsellä alkoi nyt zonealarm ryttyilemään ensimmäisen kerran. Zone kun on päällä niin verkkoon ei pääse laisinkaan, ei firefoxilla eikä muullakaan selaimella. Eikä pelkästään selaimia koske tuo ongelma vaan kaikkea verkkoliikennettä. Sikäli hauskaa että zonealarmin kun pistää päivittämään itsensä niin sekään ei pääse verkkoon. Sitten kun sen ottaa pois päältä niin kaikki toimii ihan ok. Poistin sen ja asensin uudelleen niin ongelma ei poistunut.
Mikähän piru tuossa nyt mättää?
Mikähän piru tuossa nyt mättää?
Viimeksi muokannut Eemeli, 12.7.2008 12:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No ei mulla mitään kiroamista ole ollut uton zonealarmin puoleen. Ennen tätä on toiminut vuosia vallan moitteetta.
En nyt tarkkaan tiedä mistä tuo johtui että windowsin päivityksen jälkeen ei toi enää toiminut. Mutta jos Suomen valtio päättää kaventaa teitä niin että volkkarilla ei enää mahdu niillä ajamaan niin en mä VW:tä kiroa vaan valtiota.
En nyt tarkkaan tiedä mistä tuo johtui että windowsin päivityksen jälkeen ei toi enää toiminut. Mutta jos Suomen valtio päättää kaventaa teitä niin että volkkarilla ei enää mahdu niillä ajamaan niin en mä VW:tä kiroa vaan valtiota.
Niin, vaikuttaa siis suoralta kiusanteolta Mikkisoftan puolelta vain ja ainoastaan Zonealarmia kohtaan ;)
Olskos Zonealarmin koodareitten jollain tapaa pitänyt ennakoida Microsoftin tulevat muutokset?
Mulle nyt on toisaalta ihan sama missä päässä kämmi on käynyt. Varsinkin kun kaikki toimii taas moitteessa kun sain päivitettyä tuon palomuurin.
Olskos Zonealarmin koodareitten jollain tapaa pitänyt ennakoida Microsoftin tulevat muutokset?
Mulle nyt on toisaalta ihan sama missä päässä kämmi on käynyt. Varsinkin kun kaikki toimii taas moitteessa kun sain päivitettyä tuon palomuurin.
Ainakin siitä, ettei koneelta ole satunnaisilla skannauksilla pöpöjä vuosien varrella löytynyt.^ ^ Kuinka voit tietää että se xp palomuuri riittää ;)
Eipä paljastu, kun ei suostu suorittumaan koko testi :( Vaatii muka IE:n???Esim tällä paljastuu XP:n heikkoudet
E: Perskeles, mullahan onkin NAT ja kaikki mahdolliset suojaukset päällä tuossa Buffalon purkissa. No, työkone ainakin on milloin missäkin verkossa kiinni vailla ongelmia.
No kun niitä ei ole tähän mennessä löytynyt. Vai osaatko kertoa sellaisen, joka asentamisen jälkeen ei kysele mitään ja toimii taustalla hiljaisesti hidastamatta konetta liikaa?Kyllä en minä luottaisi pelkästään Windowsin palomuurin jos hyviä ohjelmia on tarjolla ilmaiseksi :)
tos: Oisko mahdollisesti jotain puolueetonta testeriä?
Meil on f-secure ja kyl tuo symantekin sivu näyttää kaiken olevan kunnossa
http://www.auditmypc.com/firewall-test.asp tuossa on myös joku..
Sinne alalootaan pitää kopsata se ip osote.
We completed the audit and did not find any open ports.
This is ideal for the average visitor.
Joo ja IE pitää olla ;)
e: lisää testejä:
http://hackerwhacker.com/freetools.php
https://hackerwhacker.com/quickscan.php
^ ^ Kuinka voit tietää että se xp palomuuri riittää ;)
Ainakin siitä, ettei koneelta ole satunnaisilla skannauksilla pöpöjä vuosien varrella löytynyt.
Tätä voin sanoa jo harvinaiseksi, ainakin mielestäni. Meinaan vaikka itselläni oli entisessä koneessa XP:n muuri päällä ja lisäksi myös Sygate niin kylläpä virtasi turhat tiedostot.. Millä ohjelmalla skannaat koneesi?
No kun niitä ei ole tähän mennessä löytynyt. Vai osaatko kertoa sellaisen, joka asentamisen jälkeen ei kysele mitään ja toimii taustalla hiljaisesti hidastamatta konetta liikaa?
No toistaseksi en ole löytänyt, Sygate kysyi vain muutamasti pahimmista jutuista :) Tuntuu kyllä että sama mikä ohjelma on suojana, silti ne turkasen konetta hidastavat ohjelmat pääsevät jostain pujahtamaan :(
HijackThis ja AD-Aware on tullut käyteltyä. Lisäksi koneella on McAfeen virustutka jossa ei ole mitään palomuuria (vanha versio).Millä ohjelmalla skannaat koneesi?
Mutta kuten todettua, kotikoneen perässä on jonkin sortin rautamuuri (jonka jo meinasin unohtaa) Buffalon WLAN-tukiasemassa. Lisäksi käytän Firefoxia, en IE:tä. Sitä kyllä hieman itsekin ihmettelen, ettei tuohon työkoneeseen ole pöpöjä eksynyt. Voipi olla, että on tuuriakin mukana.
Vielä jokunen vuosi sitten käytin ZoneAlarmia, mutta meni hermot siihen, että esimerkiksi Firefoxin päivityksen jälkeen ZA halusi aina blokata sen. Muutenkin ZA kyseli hieman liikaa. Varsinkin jos/kun konetta käyttää joku tietotekniikasta vähemmän ymmärtävä, niin joutui itse aina konsultointihommiin noiden kyselyboksien kanssa.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”