Jos joku osaisi neuvoa mitä tehdä kun Briggs&Stratton moottorillinen ruohonleikkuri oirehtii siten että sen käynti seilaa kokoajan. Jopa niin paljon että meinaa sammua. Se myös tuprauttelee mustia pakokaasuja.
Otin siitä ilmanputsarin irti ja sen alla kun on ne kaasarin jouset niin se pisin tekee sellasita edestakaista liikettä. Ilmanputsari ja tulppa on putsattu. Muuta en oikein osaa tehdä ko. värkille.
Ongelmia ruohonleikkurin kanssa
Valvoja: ffp jäsenet
Kaasarin ja bensatankin välissä on kalvo, joka toimii tiivisteenä olon lisäksi myös bensapumppuna. Venyessään kalvo aiheuttaa tuota mainitsemaasi ongelmaa ja heikkoa käynnistyvyyttä. Toinen vaihtoehto tukkoinen kaasari, tankkiin kun tahtoo mennä kesässä noin seipäälinen heinää.
Edit. Kerkispä xite p*rkele... :)
Edit. Kerkispä xite p*rkele... :)
Viimeksi muokannut HVM, 14.7.2008 7:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 222
- Liittynyt: 2.5.2008 8:35
Kalvo maksaa 5€, työkaluja 12 ja 13 millin listalenkki ja ristipääruuvimeisseli..
Katso sitten kun niitä regulaattorin jousia kasaat että menee varmasti oikein takaisin.. muuten kiertääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää BUUMM.....
Tuon kalvon pilaa muuten nykybensa, kun tuttiryypyt ja vastaavat kalvot tuli markkinoille niin ne kesti vuosia, nyt sen saa vaihtaa liki vuosittain..
Katso sitten kun niitä regulaattorin jousia kasaat että menee varmasti oikein takaisin.. muuten kiertääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää BUUMM.....
Tuon kalvon pilaa muuten nykybensa, kun tuttiryypyt ja vastaavat kalvot tuli markkinoille niin ne kesti vuosia, nyt sen saa vaihtaa liki vuosittain..
täällä lähes samat ongelmat...
Sattui unohtumaan että ruohonleikkurin bensaan ei sekoitetakkaan 2-tahti öljyä...
löin tankin täyteen moottorisahaan varattu öljytty bensaa ja johan alkoi käynti ontumaan.
Tajuttuani virheeni imin tankin tyhjäksi imuvaihtajalla ja ajoin 2 tankillista puhtaalla bensalla mutta käynti ei kun huononi kunnes loppui kokonaan. Nyt ei edes lupaa..pitänee siis katsoa tuo kalvo ja antaa vähän paineilmaa kaasarille jos se siitä tokenisi.
Sattui unohtumaan että ruohonleikkurin bensaan ei sekoitetakkaan 2-tahti öljyä...
löin tankin täyteen moottorisahaan varattu öljytty bensaa ja johan alkoi käynti ontumaan.
Tajuttuani virheeni imin tankin tyhjäksi imuvaihtajalla ja ajoin 2 tankillista puhtaalla bensalla mutta käynti ei kun huononi kunnes loppui kokonaan. Nyt ei edes lupaa..pitänee siis katsoa tuo kalvo ja antaa vähän paineilmaa kaasarille jos se siitä tokenisi.
Kalvo tosiaan maksaa 5€ ja työkaulina saattaa joutua käyttämään tuumaisia avaimia.
Omassa Klipossa tankki oli kiinni tuumakoon hässäköillä.
Bensan sekaan kannattaa laittaa suoja-aine (olikohan se venttiilinsuoja-aine) nimeltään.
Kätevä annostelupurkki jossa pullosta puserretaan litkua pienempään säiliöön jossa on mitta-asteikko. Kun on tarpeeksi ainetta niin korkki auki ja se kaadetaan tankkiin. Itse laitan sitä jo jerrykannuun aina kun käyn sen täyttämässä niin ei tarvi niin usein läträtä.
Omassa Klipossa tankki oli kiinni tuumakoon hässäköillä.
Bensan sekaan kannattaa laittaa suoja-aine (olikohan se venttiilinsuoja-aine) nimeltään.
Kätevä annostelupurkki jossa pullosta puserretaan litkua pienempään säiliöön jossa on mitta-asteikko. Kun on tarpeeksi ainetta niin korkki auki ja se kaadetaan tankkiin. Itse laitan sitä jo jerrykannuun aina kun käyn sen täyttämässä niin ei tarvi niin usein läträtä.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa