Asiallinen katsastusasema Oulussa?
Valvoja: ffp jäsenet
Asiallinen katsastusasema Oulussa?
Eli hakusessa on katsastusasema, jossa auton katsastuksen saa hoidettua ilman että katsastusmies väkisellä koittaa hakata auton pohjaan reikää tai vast. Viimeksi (eri paikkakunta) homma meni todella hyvin laitetummankin auton kanssa.
Nyt en siis hae mitään konsteja saada romuautoa pakolla läpi, vaan että ei tarvitse ruveta tappelemaan kaikista auton laillisista muutoksista kun hieman olen parista asemasta pahaa kuullut.
Nyt en siis hae mitään konsteja saada romuautoa pakolla läpi, vaan että ei tarvitse ruveta tappelemaan kaikista auton laillisista muutoksista kun hieman olen parista asemasta pahaa kuullut.
itse oon käyttäny alppilan katsastuksella, onko sse nyt sitten oulun katsastus tms. rengas seran tiloissa kuiteski. Asiallista toimintaa ainakin ite olen saanut, aikoinan jetassaki oli pari reikää pohjassa niin inssi vaan piirsi ympyrän massaan reiän kohalle ja kehotti korjaamaan ennen seuraava vuotta ja lähtiessä huusi ovelta että "kannattis tuo alustasarja kans muutoskatsastaa niin ei tuu ongelmia virkavallan kanssa". Muistaakseni tein nämä muutokset heti seuraavalla viikolla koska mieli oli virkiällä tuoreesta leimasta:-) ja jos jotaki sattuu niin ei ainakaan konttoria näistä syytettäs...että semmosta
minä kävin kempeleessä, lakeuden katsastuksessa. oli halvempi kun kaupungilla ja muutenkin vähän rennompi paikka. inssi itekin oli huomattavasti mukavampi mitä kaupungilla on tullu vastaan. sama jannu kattonu entisen auton ja tämän nykyisen niillä kahdella kerralla mitä oon käyny siellä. taisi löytyä vakiopaikka, mikäli hinnat pysyy kurissa.
-
- -
- Viesti:
ja asiasta kolmanteen...
Semmonen multa vaan et oli aika hauskaa ku kävi caddyä näyttää tattarisuon autokatsastuksessa ja olin just koulussa uusinu helmat ja monia kohtia pohjasta ja tietty massat yms. päällä. Niin se katsastus mies tökki sillä sorkkaraudalla useaan otteeseen ja parikin kertaa siten että muka lampulla katteli jousitusta ja siinä sivussa sit huitas viel pari kertaa helmaan. Ei meinannu uskoo varmaan et ne massat ei oo minkään ruosteen päällä vaan tuoreen pellin.
Niin ja kaiken lisäks se onnistu rikkomaan kuskin penkin. Sillä caddyssä on kakkakopan penkit joissa on se pituussäätö vipu väärällä puolelle ja ei sillon siis toiminassa niin se lyhyt katsuri koitti saada penkki lähemmäs rykimällä sekä pituus että korkeus säätö vivuista ja jotenki sai rikottua selkänojan kippaukseen liittyvän metallisen osan penkistä niin nyt selkänoja heiluu ku hullun mulkku huoran perseessä.
Kaeken näköstä
Semmonen multa vaan et oli aika hauskaa ku kävi caddyä näyttää tattarisuon autokatsastuksessa ja olin just koulussa uusinu helmat ja monia kohtia pohjasta ja tietty massat yms. päällä. Niin se katsastus mies tökki sillä sorkkaraudalla useaan otteeseen ja parikin kertaa siten että muka lampulla katteli jousitusta ja siinä sivussa sit huitas viel pari kertaa helmaan. Ei meinannu uskoo varmaan et ne massat ei oo minkään ruosteen päällä vaan tuoreen pellin.
Niin ja kaiken lisäks se onnistu rikkomaan kuskin penkin. Sillä caddyssä on kakkakopan penkit joissa on se pituussäätö vipu väärällä puolelle ja ei sillon siis toiminassa niin se lyhyt katsuri koitti saada penkki lähemmäs rykimällä sekä pituus että korkeus säätö vivuista ja jotenki sai rikottua selkänojan kippaukseen liittyvän metallisen osan penkistä niin nyt selkänoja heiluu ku hullun mulkku huoran perseessä.
Kaeken näköstä
Minä oon ainakin saanut hyvää palvelua ruskon a-katsastuksesta. Puolenkymmentä kertaa käyttänyt eri autoja siellä leimalla ja jos on tullut tupinaa inssin suunnasta niin yleensä siihen on ollut jotain aihettakin. Kerran tosin kesti katsastus vajaat 1,5 tuntia kun oli inssillä joku oppipoika matkassa ja se sille selosti koko ajan että mitä nyt tehdään :)
Juurikin samaisessa paikassa Limingantullissa käytin itsekkin autoa, enpä käytä enää...
Itselläni samanlaisia kokemuksia ko. paikasta...sinne en enää autoani vie...Ruskon katsastusasemalla on lepposan oloiset inssit...ei ole tullut turhaa kitinhää...siellä olen käyttänyt ja vien varmaan jatkossakin...
ei ihan liity tähän keskusteluun mut en jaksanu uuttakaan alottaa joten tietääkö kukaan missä päin jyväskylää olis samanlainen katsastus asema joka ei pienistä alkais valittamaan? :D
laittaa auton siihen kuntoon että ei ala pienistäkään asioista kitiseen..
itse maaliskuussa käytin auton leimalla niin tuli korjauskehotus pakoputkesta ja hylky alatukivarren puslasta. mitä sitten. laitoin kuntoon ja inssi oli tyytyväinen seuraavana päivänä ;)
Juurikin samaisessa paikassa Limingantullissa käytin itsekkin autoa, enpä käytä enää...
Eipä itselläkään tuossa autoa tarvitse käyttää, vaikka samassa pihassa työskentelenkin. Palvelua ei saa ei tiskiltä eikä katsastajilta. Ainakaan hyvää sellaista. Jäälissä K1-katsastajilla käyttänyt autoa, ja siellä hommasta jää kiva maku suuhun.
Ruskossa mitä oon käyny hoitamassa ajokorttiasioita ja rekisterölintiasioita, niin saapa olla viimenen kerta että menen siihen puljuun.
Rahatilanne oli vähän heikohko, eli joutui maksamaan osittain käteisellä ja osittain kortilla. No ensin menin siihen virkailijan luo ja löin paperit tiskiin ja se siinä tuumaili "Tekee 25e" silloin asialla ei ollu niin kiirettä, kunhan vain hinnan saa tietoon.
Vähän ajan päästä menin sitten uudelleen, oli eri virkailija ja minulla ei sitten ollut entisen omistajan luovaria, joten nainen vaan sanoi "josset saa luovaria niin unohda koko juttu" Tuli kieltämättä sellanen WTF-fiilis, sitten tuli toinen virkailija jolta kysyin että eikö rekisteröinti pitäis onnistua ilman luovariaki ja että maksaa 25e, nainen totesi ettei heillä tuollasia hintoja olekkaan, vaan se oli sitten kuitenki jotain 22-24e en muista tarkkaa hintaa.
SIinä sitten täyttelin tarvittavia papereita, niin se saamari sama eukko tulee siihen ja toteaa isoon ääneen "Kuinka voitte jaksaa tehdä tuota rekisteröintiä ilman luovaria, saatanan isotöistä hommaa", minä sekä tyttöystäväni ja naisvirkailija katsottiin tätä huutelijaa vähän sillee "Hei, näin ne hommat kuuluis tehdä"
Toivottavasti tuo ei ole enää töissä siellä, palo käämit sen verran pahasti, hyvä etten menny repimään tuoretta rekisteriotetta kun pääsin pihalta ja lisäksii olin kurvata suutuspäissäni lisenssin smarttiin :D :D
Muuten tuolla on hyvä henkilökunta, mutta erään diivan takia sinne ei pahemmin kehtaa mennä.
Rahatilanne oli vähän heikohko, eli joutui maksamaan osittain käteisellä ja osittain kortilla. No ensin menin siihen virkailijan luo ja löin paperit tiskiin ja se siinä tuumaili "Tekee 25e" silloin asialla ei ollu niin kiirettä, kunhan vain hinnan saa tietoon.
Vähän ajan päästä menin sitten uudelleen, oli eri virkailija ja minulla ei sitten ollut entisen omistajan luovaria, joten nainen vaan sanoi "josset saa luovaria niin unohda koko juttu" Tuli kieltämättä sellanen WTF-fiilis, sitten tuli toinen virkailija jolta kysyin että eikö rekisteröinti pitäis onnistua ilman luovariaki ja että maksaa 25e, nainen totesi ettei heillä tuollasia hintoja olekkaan, vaan se oli sitten kuitenki jotain 22-24e en muista tarkkaa hintaa.
SIinä sitten täyttelin tarvittavia papereita, niin se saamari sama eukko tulee siihen ja toteaa isoon ääneen "Kuinka voitte jaksaa tehdä tuota rekisteröintiä ilman luovaria, saatanan isotöistä hommaa", minä sekä tyttöystäväni ja naisvirkailija katsottiin tätä huutelijaa vähän sillee "Hei, näin ne hommat kuuluis tehdä"
Toivottavasti tuo ei ole enää töissä siellä, palo käämit sen verran pahasti, hyvä etten menny repimään tuoretta rekisteriotetta kun pääsin pihalta ja lisäksii olin kurvata suutuspäissäni lisenssin smarttiin :D :D
Muuten tuolla on hyvä henkilökunta, mutta erään diivan takia sinne ei pahemmin kehtaa mennä.
Mainitsemallani asemalla tuli perjantaina käytettyä Audia. Moitittavaa sen verran, että varattu aika luvattiin 11.30, mutta sisään pääsi vasta 11.40. Muuten ihan asiallinen katsastus, eri inssi oli tällä kertaa. Aiheesta huomautti sen mitä vikaa oli. Uusintakatsastus olisi takajarrujen osalta kuukauden sisään.
-
- -
- Viesti:
Auto tuli katsastettua tuolla Kempeleessä ja ihan hyvä maku jäi suuhun asiasta, ainoa huomautus tulikin etulasien kalvoista ja sepä nyt olikin aiheellinen. Tosin hinta oli minusta jotain järkyttävää, 75euroa 20 minuutin hommasta, ei hyvää päivää. Kaksi vuottai sitten Ylivieskassa hinta oli muistaakseni jotain alle 60 euron.
En yhtään ihmettele jos noiden katsastusten hintoihin meinataan puuttua.
En yhtään ihmettele jos noiden katsastusten hintoihin meinataan puuttua.
Suomussalmella käytettiin golffia viikko sitten maanantaina leimalla (30.6) asiallista porukkaa löytyi niin toimistosta kuin hallinkin puolelta. Päästöistä tuli hylsy 680/600 mutta muuten kunnossa ja heijastimista mainitsi että pitäisi olla (kuukausi ajoaikaa)
Tosin 10min asia ja 71€, järkyttävää. Isäntä totes että muutama vuosi sitten pääsi 35€ katsastaa auton ja siihen sisältyivät päästötarkastukset mutta nyt ottivat euron siitäki riemusta
Tosin 10min asia ja 71€, järkyttävää. Isäntä totes että muutama vuosi sitten pääsi 35€ katsastaa auton ja siihen sisältyivät päästötarkastukset mutta nyt ottivat euron siitäki riemusta
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”