Hankinnassa Passat Variant 1.8T 99 - 03, vinkkejä kaivataan.

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Mikko_
-
Viestit: 3
Liittynyt: 30.6.2008 19:02

Hankinnassa Passat Variant 1.8T 99 - 03, vinkkejä kaivataan.

ViestiKirjoittaja Mikko_ » 3.7.2008 0:16

Tarkoitus olisi hankkia nyt kesän aikana VW Passat Variant 1.8T, vuosimallia väliltä 99-03.
Haluaisin nyt apua teiltä kyseisestä autosta/ mottorista tietäviltä, mitä tyyppivikoja, mitä kannattaa ostaessa tarkistella jne.

Haulla yritin etsiä mutta ei oikein tärpännyt..

Kiitos jo etukäteen!

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.7.2008 0:25

Etupyöräntuennan nivelet.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 3.7.2008 7:33

paremmat tukivarret tuli vuosimalliin -00. Omassa -02:ssa mittarissa 246tkm ja nyt ensimmäinen tukivarsi on alkanu kolisemaan.

Ovien mikrokytkimet on myös murheenkryyni. Tosin antaa vikakoodinkin.

1.8t:ssä puolat taitaa olla murheenkryyni mutta tarvikeosa maksaa alle 40€

Mikko_
-
Viestit: 3
Liittynyt: 30.6.2008 19:02

ViestiKirjoittaja Mikko_ » 3.7.2008 15:44

Onko nuo paremmat tukivarret tullut heti -00 vuoden alusta?
Millainen homma vaihtaa 1.8T:ssä nuo sytytyspuolat?

Tällä hetkellä mielessä oleva on juurikin vm. 2000, ensirek. 9-2000, ja tuossa olisi edessä juurikin niiden sytytyspuolien vaihto. Meneekö ne yleensä millä aikavälillä rikki?

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 3.7.2008 15:53

Jos on työkalut lähistöllä ja ne pysyy käsissä ni ei montaa minuuttia per puola mee vaihtoon aikaa.

poffi
-
Viestit: 86
Liittynyt: 21.9.2007 21:30

ViestiKirjoittaja poffi » 3.7.2008 18:07

moroo! noita 3b pasuunoja tulee lähes päivittän huollettua joten tässä pläjäys huoltoselosteeseen kirjaamia vikoja. etujarru letkut halkeilevat. uloimmat etuvetarien suojakumit halkeilevat/rikki. taka-akselin kumihelat repeilevät. venttiilikopan tiiviste vuotaa. 2litraisten ja turbokoneiden laturin moniurahihnat halkeilevat. sedanien rekisterivalojen pohja mätänee sekä luukku valojen ympärillä ruostuu. keskuslukitus vikoja. vesivuotoja sisälle jossa osa ohjainlaitteista siellä pohjan luona majailee tulee melkoiset kustannukset kun ohjainlaitteet ja joskus myös johtosarjat joudutaan uusimaan.syy useimmiten vesikaukalon tukossa olevat "kumitutit" eli kannattaa tarkistaa että ne on heitetty sieltä hevon kuuseen. sitten tosiaan niitä väljiä tukivarsia ja raidetankoja löytyy. ovien haitarikumien alta johdot katkeilevat tai liittimet irtoilevat. v6 syövät öljyä. tehtaan ohjeistuksen mukaan vaihdettava mäntiin "paremmat" männän renkaat ja niin kuin voi kuvitella sekin remppa maksaa maltaita ja auto on pajalla ainakin viikonverran. vanhemmissa etuputken haitari/jousto osa repeää irti ja jossain vaiheessa se putkikin siitä tielle rojahtaa. ohjaustehostimen säiliön alla olevien letkujen liitokset vuotavat. ahto putkien liitoksissa egr-venttiilistä öljyvuotoja pahimmillaan turbo puhaltaa ohi eli korjattavaksi tai uusiksi. lämpötila anturi vikoja. haljenneita alipaine ja aktiivihiili säiliön letkuja. pyörien laakeri vikoja sekä edessä että takana. jumittuvat takajarrut. etu ja takapyyhkijöiden vivustot jumittuvat. pissapojan letkut irtoilevat liitoksistaan. ajovalo pesurien pumput vuotavat. ajovalolyhtyjen korkeuden säätö rullat murenevat eli umpiot menevät uusiksi. ajovalojen pinnat "muoviset" iän myötä halkeilevat.tässähän noita mitä heti tuli mieleen melko synkkää luettavaa mutta näin se vaan on. 20 vuotta noita on tullut vv-autossa väännettyä tosin 3b tuli myyntiin v.97 ja olihan se stoccakin välillä soppaa hämmentämässä.

Mikko_
-
Viestit: 3
Liittynyt: 30.6.2008 19:02

ViestiKirjoittaja Mikko_ » 3.7.2008 19:56

Kiitoksia oikein paljon clock! Synkkää luettavaahan nuo on, mutta niimpä ne on joka autolla omat vikansa.. :) tietääpähän nyt että mitä juttuja kyseisestä autosta kannattaa tarkkailla ostettaessa ja myöhemminkin säännöllisesti hyvä noita tarkistella.

Sami H
-
Viestit: 81
Liittynyt: 11.6.2005 21:36

ViestiKirjoittaja Sami H » 3.7.2008 22:39

Nimimerkki clock nyt ei luetellut yhtään otsikkoon liittyvää vaan kaikkea muuta. Itellä on eka turbo menossa ja muilla tutuilla yhteensä 6 ja ei ole ollut vikoja. Propagandaa voi aina viljellä tälläkin sivustolla.

Paanu
-
Viestit: 215
Liittynyt: 13.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Paanu » 4.7.2008 6:46

Noi kellon luettelemat viat on kyllä aika tuttua luettavaa Vagin omistajalle...

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 4.7.2008 6:59

Kauhufilmien tyyliin:"juuri kun luulit päässeesi pahasta niin se iskee kaksinverroin takaisin" = elämäänsä vittuuntunut huoltoneuvoja on karannut ultimate-vw:ltä näköjään tänne.

Asenne ja jutut on varmaankin jatkossa (kuten ultimate-vw:llä) niin ihanan tuttua ja turvallista "asiakaspalvelua ja neuvontaa" merkkiliikkeestä.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 4.7.2008 7:59

clockin "vikaluettelo" on ihan normaali mille tahansa tuon ikäselle automallille. Mutta tuskin noi kaikki justiin omalle kohalle osuu ja samalla kertaa.
Niin tosiaan ja listaan vois lisätä renkaiden, tuulilasinpyyhkijöiden ja jarrupalojen vaihdot jotta se olisi täydellisempi vanhan auton omistajan päiväkirja.

Tukivarsista, bypässeistä ja puolista yleensä aina varotellaan, mutta joskus nekin on vaihdettava ja sit taas mennään pitkät tovit huoletta. Ainakin siltä osin huoletta ;)
Tuommonen passatti ei ole ylläpitokuluiltaan halvimmasta päästä, mutta pitää muistaa että mukavuus maksaa ja teho ei tuu tyhjästä.

poffi
-
Viestit: 86
Liittynyt: 21.9.2007 21:30

ViestiKirjoittaja poffi » 4.7.2008 18:13

mikko kyseli tyyppivikoja kyseiseen autoon johon vastasin oman tietämykseni mukaan mitä tein väärin? ja maikille tiedoksi en ole elämäänsä vittuuntunut täh? enkä todellakaan mikään huoltoneuvoja! niin ja muille eihän noi kaikki luettelemani viat kerralla tule vaan ajan myötä mutta usein on niin että jos auto on ollut huollossa vuotta aiemmin eikä huomattuja vikoja ole korjattu niin sama vikalistahan siitä kirjoitellaan ja yleensä uusiakin on siinä vuoden aikana siunaantunut. tällä viikolla oli työn alla juuri tälläinen -02 passat eli vuosi sitten huomattuja vikoja ei ollut edelleenkään korjattu mainitakseni etujarruletkut nyt jo niin halki että jarrunestettä tihkui jo hieman ulos. alapallojen etutukivarsien suojakumit edelleen rikki. nyt myös väljänä. ym... nämähän ovat jo ajoturvallisuuteen vaikuttavia tekijöitä. no auto on menossa katsastukseen joten kait ne siellä pahimmat määräävät korjaamaan?


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa