Golf mk3 2.0 jakopään kasaus
Valvoja: ffp jäsenet
Golf mk3 2.0 jakopään kasaus
Noniin. Alkais kansiremontti olla jakopään kasausta vaille valmis. Tänään sitten huomasin, että permanenttitussilla tehdyt merkit ovat suttaantuneet epäselviksi. Nokka-akselin merkki tohon venttiilikoppaan on selkeä, mutta mites noitten kahden muun hihnapyörän merkit? Virranjakajan pyörijä on siinä loven kohdalla ja ykkösmäntä yläkuolokohdassa, mutta merkit eivät jotenkin tunnu täsmäävän mitenkään. Apuja tarvitaan ja kiitos etukäteen.
http://web.abnormal.com/~thogard/vw/timebelt.gif
80-luvun vehkeissä jotakuinkin noin. Kampurassa muistaakseni lovi ja apuakselissa kaks täplää merkkeinä.
edit: Ettei kampuran hihnapyörää pystyis asentamaan "väärinpäin"?
80-luvun vehkeissä jotakuinkin noin. Kampurassa muistaakseni lovi ja apuakselissa kaks täplää merkkeinä.
edit: Ettei kampuran hihnapyörää pystyis asentamaan "väärinpäin"?
http://web.abnormal.com/~thogard/vw/timebelt.gif
80-luvun vehkeissä jotakuinkin noin. Kampurassa muistaakseni lovi ja apuakselissa kaks täplää merkkeinä.
edit: Ettei kampuran hihnapyörää pystyis asentamaan "väärinpäin"?
Tossa apuakselissahan on merkkeinä piste ja sitten O.T. Eli kumpaakohan merkkiä pitää tuijottaa?
Mikäs momentti kannen pulteja kiristäessä tarvitsee olla ..? Auto samainen kun ekassa postauksessa. Tarkennusta 2E eli se 8 venttiilinen kiuas. Ristiinhän nuo kiristetään mutta jos jollain on tarkat kiristys järjestykset ei olisi pahitteeksi =)
Kiristysjärjestys:
_________
| 10 4 2 6 8 |
| 7 5 1 3 9 |
--------------
Momentti on
1. 40Nm
2. 60nm
3. 90 astetta
4. 90 astetta
Nyt on auto nipussa ainakin päälisin puolin. Pieni taistelu oli hihnojen kanssa mutta kyllähän ne sinne sitten meni. Pari asiaa kuitenkin jäi askarruttamaan. Huomenna sitten savut kun saan putkiston ja pakosarjan liitettyä.
1. Tarkastin jaon nokka pyörästä ja venakopasta ( Merkit kohallaan). Jakopään alinta pyörää en saanut auki joten katsoin jaon laatikon ouolelta muovi mutterin alta. (Merkit kohallaan)
teinkö oikein ?
2. Kaasuläpän yläosassa on liitos n.6mm letkulle. Tuleeko tähän bensa kiskon päästä haara letku kiinni jonka toinen pää jatkaa ilmanputsari kotelolle ?
1. Tarkastin jaon nokka pyörästä ja venakopasta ( Merkit kohallaan). Jakopään alinta pyörää en saanut auki joten katsoin jaon laatikon ouolelta muovi mutterin alta. (Merkit kohallaan)
teinkö oikein ?
2. Kaasuläpän yläosassa on liitos n.6mm letkulle. Tuleeko tähän bensa kiskon päästä haara letku kiinni jonka toinen pää jatkaa ilmanputsari kotelolle ?
Nyt on sytkä säädetty kohdalleen ja auto pelaa kaikin puolin hyvin. Ainoa haitta on kylmä käynnistys. Auto lähtee vasta kolmannella käyntiin. Ensimmäisellä ei mitään, toisella lupaa ja saattaa hörähtää mutta sammuu. Kolmannella kerrasta ilman oireita. Auto ei muuten käyttäydy ollenkaan ihmeellisesti. Pari kertaa myös lämpösenä ollut oikkuilija startatessa. Voisiko tuo johtua tyhjäkäynti venttiilistä. ? Oli pirusti moskaa sisällä ja koitin saada mahd paljon pois. Jospa se vielä on sitten tukossa ? Ei anna vikokoodeja ne katsoin tänään.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa