Markantalo boikottiin.
Valvoja: ffp jäsenet
Markantalossa, markan palkka. Mun mielestä ei työntekijän kyllä tarvitse
palkanalennusta hyväksyä. Aika pascé homma kyl. :|
Just tänään tuli mietittyä, näinköhän tuo kauppa kannattaa nykyaikana,
kun saa tavaraa huimasti halvemmalla tilattua interweb-kaupoista. Ehkä
se on sitten tää vanha-kansa joka tykkää käydä räpläämässä kaupassa
vielä.
palkanalennusta hyväksyä. Aika pascé homma kyl. :|
Just tänään tuli mietittyä, näinköhän tuo kauppa kannattaa nykyaikana,
kun saa tavaraa huimasti halvemmalla tilattua interweb-kaupoista. Ehkä
se on sitten tää vanha-kansa joka tykkää käydä räpläämässä kaupassa
vielä.
^^^ Pointti tässä hommassa on se että riistokapitalistit jossakin v..n Britanniassa polkee työntekijöiden ehtoja kun eivät muuten saa firmaa pyörimään, poloiset. Eivät enää keksi muita keinoja kuin kyykyttää työntekijöitä. Olisiko syytä tarkastella toimintastrategia uusiksi?? Onneksi useimmat kuluttajat ovat nykyään sen verran laatutietoisia ja valistuneita että katsovat mitä ostavat ja mistä. Ei tuon puljun toimintamalli vakuuta muutenkaan, että joutaakin konkkaan.
Koodi: Valitse kaikki
PS. Markantalo kuuluu nykyisin brittiläiselle DSG:lle. @ Taloussanomat.fi
Aaa..menipä väärin tämäkin muistiasia, kas kun muistin oikein tuon Gigantin kanssa saman omistajuuden. Perinteinen kuvio: ensin on ok tuottava ketju, jonka iso konserni ostaa ja soveltaa siihen omat toimintapansa talon sisällä -> kellään ei ole talossa enää kivaa, hyvät myyjät lähtevät ja tuloksen tippuessa laitetaan yt:eiden jälkeen lopuksi homma pakettiin.. Mikään homma ei toimi ilman hyvää johtoa, monen yrityksen kohdalla tullut vastaan kun omistajat ja toimintatavat ovat vaihtuneet.
Ihmettelen tuota lopussa sanottua 6€::n tuntipalkan / 40% kuukausi palkan alennusta? (Joku taisi sitä ihmetellä tuolla artikkelin kommenteissakin)
Paljonko ne markantalon myyjät on ennen saanut palkkaa? Äkkiä tuosta jos laskee (6€*7,5h*21pv/60%= 1575 € /kk)niin sen myyjän palkka on ollut ~ 10€(??) ja tuota on jo kerran alennettu 20%:lla? eli alun perin palkka on ollut 12,5€? Ja nyt niille tarjotaan 4€/h?
Noh luulen laskuissani on virhe tai sitten artikkelin lukuja on hiukan provosoitu (luulen että molempia), mutta härskiä toimintaa kuitenkin, toivottavasti tuota ei sallita muuten siirtyy muihinkin kauppoihin sama menettely...
Paljonko ne markantalon myyjät on ennen saanut palkkaa? Äkkiä tuosta jos laskee (6€*7,5h*21pv/60%= 1575 € /kk)niin sen myyjän palkka on ollut ~ 10€(??) ja tuota on jo kerran alennettu 20%:lla? eli alun perin palkka on ollut 12,5€? Ja nyt niille tarjotaan 4€/h?
Noh luulen laskuissani on virhe tai sitten artikkelin lukuja on hiukan provosoitu (luulen että molempia), mutta härskiä toimintaa kuitenkin, toivottavasti tuota ei sallita muuten siirtyy muihinkin kauppoihin sama menettely...
Onneksi voi se työntekijäkin äänestää jaloillaan.
Valitettavaa, että melkein kaikki kodinkoneliikkeet on näitä joitain ketjuja. Itse ainakin kodinkonehankintoja tehdessä haluan marssia sinne kauppaa, katsella ja vertailla mitä on tarjolla, ja hyvä palvelu rokkaa.
Nettikaupat varamasti syö näiltä normi liikkeiltä asiakkaita. Etenkin kun trendi on se, ettei enää jakseta/osata tinkiä kaupan tiskillä. Itse taannoin ostin taulutelkkarin Stockalta, pienen tinkimisen jälkeen kapine maksoi saman verran kuin ko. tuote hintaseurannan mukaan halvimmassa paikassa. Lisäksi kapine kannettiin autoon eikä tarvinnut odittaa.
Valitettavaa, että melkein kaikki kodinkoneliikkeet on näitä joitain ketjuja. Itse ainakin kodinkonehankintoja tehdessä haluan marssia sinne kauppaa, katsella ja vertailla mitä on tarjolla, ja hyvä palvelu rokkaa.
Nettikaupat varamasti syö näiltä normi liikkeiltä asiakkaita. Etenkin kun trendi on se, ettei enää jakseta/osata tinkiä kaupan tiskillä. Itse taannoin ostin taulutelkkarin Stockalta, pienen tinkimisen jälkeen kapine maksoi saman verran kuin ko. tuote hintaseurannan mukaan halvimmassa paikassa. Lisäksi kapine kannettiin autoon eikä tarvinnut odittaa.
Eiköhän markantalo saada nurin suomessa jos ei työntekijöitä ole, hankalaa on saada tuottoja jos ei ole myyjiä eikä muutakaan henkilökuntaa. Sittenpähän britit miettivät mikäköhän meni pieleen kun muut kodinkonemyyjät myy paremmin ts.tekee tuottoa ja markantalo on nurin ja ehkä seuraavana gigantti? Työntekijät voi tarpeen vaatiessa kaataa firman jollei sitä firman johto tee itse.
Itse kun viimeeksi asioin markantalossa niin oli tarkoitus ostaa pari navia + puhelin, kysyin sit ystävällisesti tiukkaa hintaa niille niin myyjä tokaisi päin näköä että "Meillä ei tingitä näistä" selvä, romut tiskille ja hakemaan muualta..
Eikä sinällään et välttämättä olisi tarvinnut montaa euroa tinkiäkkään tai välttämättä yhtään mutta jokin roti miten asiat esitetään asiakkaalle.
Eipä oo tarvinnut sen jälkeen käydä.
Eikä sinällään et välttämättä olisi tarvinnut montaa euroa tinkiäkkään tai välttämättä yhtään mutta jokin roti miten asiat esitetään asiakkaalle.
Eipä oo tarvinnut sen jälkeen käydä.
Eiköhän markantalo saada nurin suomessa jos ei työntekijöitä ole, hankalaa on saada tuottoja jos ei ole myyjiä eikä muutakaan henkilökuntaa.
Poikkesin 15.6 Turussa Länsikeskuksen Euromarketissa ja sen sisällä on Markantalon liike, mutta oli lippusiimalla eristetty muusta myymälästä ja lapussa luki: LIIKE SULJETTU TYÖVOIMAPULASTA JOHTUEN. Siinä hieman ihmettelin, että on se kumma jos ei myyjää sunnuntaina saa töihin, mutta nyt en ihmettele yhtään.
Jos tuo 6 euron alennus tuntipalkkaan on yhtä kuin se 40 prosenttia, niin eikös se meinaa että palkka aiemmin on ollut 15 euroa tunnilta, ja jatkossa se olisi 9 euroa? Ei kait tuokaan nyt aivan surkea palkka ole, vaikka toki palkanalennus aina kurja asia on. Eipä tuo tosin varmaan ensimmäinen saati viimeinen palkanalennuksia tarjoava liike ole. Valitettavasti.
En tiedä, pitäisikö tuntea huonoa omaatuntoa, kun en ole koskaan mitään ko. liikkeestä hankkinut. Pari kertaa olen käynyt ja toisella kerralla muutama viikko sitten paikalle pölähti nuori miesmyyjä esittelemään coolboxia. Kaveri haisi niin pahasti tupakalle, että piti herkkänenäisen siirtyä sivummalle. Kun myyjä ilmoitti, että en tiedä tuotteesta mitään, jäi tuotekin kaupan hyllylle. Mielikuvamarkkinointia.
Globaalit markkinat ja halpa dollari ovat ohjailleet ainakin omia kulutushyödykeostoksiani. Ei myöskään tarvitse seisoskella ruuhkissa matkalla markettiin, kun tavara tulee kätevästi postilla suoraan kotiin: sähköhammasharjan vaihtopäät tilasin viimeksi jenkkilästä ja partakoneen ajopäät Australiasta.
Globaalit markkinat ja halpa dollari ovat ohjailleet ainakin omia kulutushyödykeostoksiani. Ei myöskään tarvitse seisoskella ruuhkissa matkalla markettiin, kun tavara tulee kätevästi postilla suoraan kotiin: sähköhammasharjan vaihtopäät tilasin viimeksi jenkkilästä ja partakoneen ajopäät Australiasta.
Ainakin Lielahden(Tampereen seudulla) Markantalossa olen niin huonoa palvelua saanut että on jo ihan sentakia jäänyt tavarat ostamatta
Autosoitinta käytiiin joskus kaverin kanssa kyselemässä, soitin oli jo netistä katsottu ja mentiin sitten siitä liikkeestä kyselemään. Kahdesti myyjä kävi hakemassa "oikean soittimen" varastosta joista kumpikaan ei ollut hakemamme, vaikka tarkka mallinimike oli selvillä. Tämän jälkeen kyseinen myyjä alkoi ylimielisesti naureskelemaan ja sanoi että ei tämä firma tuommoista edes myy, kävi jopa itse internetistä varmistamassa. Olisi tietenkin voinut vaikka ilmoittaa että ei löydy varastosta/myymälästä että tilaushommiksi menee.
Autosoitinta käytiiin joskus kaverin kanssa kyselemässä, soitin oli jo netistä katsottu ja mentiin sitten siitä liikkeestä kyselemään. Kahdesti myyjä kävi hakemassa "oikean soittimen" varastosta joista kumpikaan ei ollut hakemamme, vaikka tarkka mallinimike oli selvillä. Tämän jälkeen kyseinen myyjä alkoi ylimielisesti naureskelemaan ja sanoi että ei tämä firma tuommoista edes myy, kävi jopa itse internetistä varmistamassa. Olisi tietenkin voinut vaikka ilmoittaa että ei löydy varastosta/myymälästä että tilaushommiksi menee.
Kyllä nyt pahalta tuntuu lukea tuota 6€ ja 40% palkanalennusta kaupanalalla, koska ei siellä oikeasti myyjät/myymälävastaavat yms kovin paljoa tienaa :( Ei kuukausipalkkalaisena, saatika tuntipalkalla! Paikallisjohtajat yms on asia erikseen, joilla on päätösvaltaa ja suuremmat vastuut!
Jaa ettäkö mistä tiedän? No siitä, että olen ollut n. 7-vuotta aikoinaan kaupanalalla eräässä suuressa hyvässä Suomalaisessa perhe-yrityksessä töissä ja aikas hyvin oli palkkajakautumat tiedossa!
Kyllä nyt vaikuttaa siltä, että kuppi menee ympäri hyvin nopeasti, kun myyjän karkaa! Ja siinähän sitten johtajat nuolevat näppejään! Ehkä?
Mutta kerran olen Lielahden Markantalossa käynyt ja palvelu oli ihan per*eestä!
Jaa ettäkö mistä tiedän? No siitä, että olen ollut n. 7-vuotta aikoinaan kaupanalalla eräässä suuressa hyvässä Suomalaisessa perhe-yrityksessä töissä ja aikas hyvin oli palkkajakautumat tiedossa!
Kyllä nyt vaikuttaa siltä, että kuppi menee ympäri hyvin nopeasti, kun myyjän karkaa! Ja siinähän sitten johtajat nuolevat näppejään! Ehkä?
Mutta kerran olen Lielahden Markantalossa käynyt ja palvelu oli ihan per*eestä!
Ampuu kyllä aika pahasti itseään jalkaan tälläisellä touhulla Markantalo... Taitaa koko hataralla pohjalla bisnes olla, jos tuollaista joutuvat tekemään? Saattaa olla, että muutaman vuoden päästä on Markantalot historiaa...
Vaikka aika kovat tuntipalkat noilla on myyjiksi ollut, jos 15 euroa on ollut tuntipalkka. Kuitenki tuo 20% palkanlasku (mitä kodinkonemyyjillä about on tuon artikkelin mukaan) on aika iso juttu, ihme jos menee läpi tuollaisenaan. :o
Vaikka aika kovat tuntipalkat noilla on myyjiksi ollut, jos 15 euroa on ollut tuntipalkka. Kuitenki tuo 20% palkanlasku (mitä kodinkonemyyjillä about on tuon artikkelin mukaan) on aika iso juttu, ihme jos menee läpi tuollaisenaan. :o
Se on muuten aika hyvä elämänohje että ei boikotoi ketään eikä mitään, vaan pelkästään tuijottaa omaan napaansa ja ottaa muutkin huomioon. Sieltä ostetaan mistä tavaraa löytyy, hinta ei ole aina se päällimmäinen kriteeri.
Ei kyllä synny lauluja meikäläisenkään Markantalon kaupoista - voisin jopa väittää myyjiä joiden kanssa olen asioinut mulkuiksi. Olen tosin ehkä asiakkaanakin hankala ja itseriittoinen. :) Takuuasiat ovat ihan toivottomia hoitaa, ja kaupantekotilanne on kaukana turkkilaisen torin meiningistä; hinnat sanellaan, ja päälle siihen vielä ylimieliset v*ttuilut, jos asiakkaallakin sattuu olemaan oma näkemys tavaran katuarvosta.
Parhaat kaupat ja kattavimman takuupalvelun tarjoavat paikalliset pienet liikkeet. Reklamaatiotilanteessa on asiakkaan etu jos v*ttuilun kohde on lihaa, verta ja tuttu. Sähköposti ei osaa ottaa v*ttuilusta itseensä ja laittaa töpinäksi.
Nämä kasvottomat ale-p*skaketjut ovat tappaneet pienten paikkakuntien tv- ja muutkin erikoisliikkeet. Nyt on ajettava 100Km jokaisen pienen nippelin perässä. Hurraa, saahan ostoksista sitä bonusta.
Miinun puolestani joutaa mennä perseelleen ja lakkauttaa koko Markantalo. :)
Ei kyllä synny lauluja meikäläisenkään Markantalon kaupoista - voisin jopa väittää myyjiä joiden kanssa olen asioinut mulkuiksi. Olen tosin ehkä asiakkaanakin hankala ja itseriittoinen. :) Takuuasiat ovat ihan toivottomia hoitaa, ja kaupantekotilanne on kaukana turkkilaisen torin meiningistä; hinnat sanellaan, ja päälle siihen vielä ylimieliset v*ttuilut, jos asiakkaallakin sattuu olemaan oma näkemys tavaran katuarvosta.
Parhaat kaupat ja kattavimman takuupalvelun tarjoavat paikalliset pienet liikkeet. Reklamaatiotilanteessa on asiakkaan etu jos v*ttuilun kohde on lihaa, verta ja tuttu. Sähköposti ei osaa ottaa v*ttuilusta itseensä ja laittaa töpinäksi.
Nämä kasvottomat ale-p*skaketjut ovat tappaneet pienten paikkakuntien tv- ja muutkin erikoisliikkeet. Nyt on ajettava 100Km jokaisen pienen nippelin perässä. Hurraa, saahan ostoksista sitä bonusta.
Miinun puolestani joutaa mennä perseelleen ja lakkauttaa koko Markantalo. :)
kyllä ainaski rovaniemellä yhen pikku liikkeen pitäjä oli sanonu ku gigantti tuli sinne että ei haittaa. kyllä ne asiakkaat tulee takasi. ja että voi hänki myyä samaan hintaan tavaraa.
ja oma käsitys kans noista isoista ketjuista on just tuo että siellä et voi tinkiä mutta siinä vieressä olevasta puljusta saat kuitenki loppujen lopuksi sen verran pois että voit kantaa sen teeveen gigantin ohi ja hymyillä
ja oma käsitys kans noista isoista ketjuista on just tuo että siellä et voi tinkiä mutta siinä vieressä olevasta puljusta saat kuitenki loppujen lopuksi sen verran pois että voit kantaa sen teeveen gigantin ohi ja hymyillä
http://www.pam.fi/mp/db/file_library/x/ ... te2007.pdf
Tuolta voi katsoa paljonko TESin mukaan kaupassa tienaa.
Tuolta voi katsoa paljonko TESin mukaan kaupassa tienaa.
Kuten tuosta artikkelista voi lukea (laskea), niin entinen palkka tosiaan oli 15 euroa, mikäli siis kuukausi- ja tuntipalkkaisten palkanlasku oli vastaava... Ei kai nuo palkat voi ainakaan alle TESsin olla alennustenkaan jälkeen, vai?
Toisella foorumilla spekuloitiin, että tämä olisi Markantalon alasajoa, ja keskitytään emoyhtiön "pääketjuun" eli Gigantiin. Vaikuttaisi ihan uskottavalta, ainakin minusta.
Toisella foorumilla spekuloitiin, että tämä olisi Markantalon alasajoa, ja keskitytään emoyhtiön "pääketjuun" eli Gigantiin. Vaikuttaisi ihan uskottavalta, ainakin minusta.
-
- -
-
- -
Aika hyvin se markantalon muija veti maikkarin kympin uutisissa "meillä maksetaan jo muutenkin yli tessin" wtf, ei kai pamissa ole määritelty kuinka paljon tuollainen myyjäkohtainen bonus on myydystä tuotteesta? Jos palkka perustuu tulokseen niinkuin useimmiten tälläisillä myyjillä on, niin pamin tuntipalkka on paska. Onse pamin tuntipalkka muutenkin paska, että eipä sen puoleen. Gigantti ja markantalo avasivat ilmaisen vihjepuhelimen tämän vuoden alussa, minne työntekijät saavat jättää nimettömiä juoruja vihaamistaan työtovereista. Nojoo mikrobitin hintaseurannasta saa muutenkin tavaraa halvemmalla kuin gigantista tai markantalosta, että eipä ole huolta että noissa paikoissa enää kävisin. Perus kaupanalan tuntipalkkalaisella se tuntiliksa pyörii siinä 9-10euron välissä.
Viimeksi muokannut opapopa, 27.6.2008 0:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aika moni myynti-ala ei vaadi mitään koulutusta. Kertokaa toki minullekin, mistä koulusta valmistuu kavereita jotka tietää perustiedot niin verkkokortista, taulutelkusta kuin pesukoneestakin. Toki, luulisi, ja voisi pitää ihan suotavanakin että työpaikkaa täytettäessä huomioitaisiin ko. seikat.
Sinällään veikeetä, inflaatio jyllää, lentäjät sun muut haluaa lisää liksaa, mutta markantalon johdon mielestä ilmeisesti infaatio on kuvitelmaa, ja samalla rahalla saa nyt reilusti enemmän, joten lasketaan liksaa:)
Sinällään veikeetä, inflaatio jyllää, lentäjät sun muut haluaa lisää liksaa, mutta markantalon johdon mielestä ilmeisesti infaatio on kuvitelmaa, ja samalla rahalla saa nyt reilusti enemmän, joten lasketaan liksaa:)
-
- -
Sinäpä sen sanoit GTI-Perttu.. Mentiin ostamaan muijalle näyttöä sieltä, niin myyjä luki tiedot siitä esittelylapusta ja totesi vielä "tässä on vieläpä tämmöinen uudempi DDI liitin".. En tiedä olisiko pitänyt itkeä vaiko nauraa, kun eivät edes lukea osaa :) (se siis on DVI-liitin)
Tuo on valitettavasti ihan yleistä, oli sitte kodinkoneketju mikä tahansa! Ite otan yleensä muuta kautta selvää tuotteista ja menen hakemaan vasta kun olen päätöksen tehny! On ne monesti ollu ihmeissään ku ei oo mikään muu kelvannu! =)
No tottahan tuo on, menee ostamaan näyttöä, mutta he eivät tiedä mitään niin tyrkyttävät mikroaaltouunia, siitä he tietävät :) Tosin eihän noita nyt voi tosta maanrakoon haukkua, onhan ne sentään KODINKONEliikkeitä, ei IT-alan rautaisia ammattilaisia :)
Saatiinpahan joskus 1800e sonyn digitv johonkin 1400e koska antoivat mukaan sellaisen digi-tv:ttömän (tämä siis aikoja sitten)! Väittivät että tehtaalla pakanneet väärään lootaan, mutta kun sitä tuossa olohuoneessa kattoi niin eihän se ollut edes samalainen mikä ostettiin! Möivät sitten tosiaan kalliimman halvemman hinnalla, sinäänsä asiallista toimintaa!
Saatiinpahan joskus 1800e sonyn digitv johonkin 1400e koska antoivat mukaan sellaisen digi-tv:ttömän (tämä siis aikoja sitten)! Väittivät että tehtaalla pakanneet väärään lootaan, mutta kun sitä tuossa olohuoneessa kattoi niin eihän se ollut edes samalainen mikä ostettiin! Möivät sitten tosiaan kalliimman halvemman hinnalla, sinäänsä asiallista toimintaa!
Mielenkiinnolla luin juttua ja kyllä täytyy sanoa, että uskomattomalta kuulostaa tollanen sopimus. Mutta se mikä on vielä uskomattomampaa on tämä yhden myyjän palkka ennen näitä kahta palkanalennusta:
6€ alennus = 40% -> 15€ lähtöpalkka ja sitä ennen 20% alennus johti tuohon 15€ palkkaan, joten alunperin palkka 18,75€/tunti. Melko hyvä palkka kodinkonemyyjälle...ja monelle muulle.
6€ alennus = 40% -> 15€ lähtöpalkka ja sitä ennen 20% alennus johti tuohon 15€ palkkaan, joten alunperin palkka 18,75€/tunti. Melko hyvä palkka kodinkonemyyjälle...ja monelle muulle.
Tuo ylläoleva esimerkki on kyllä niin ääritapaus. Jos yksi myyjä tienaa 18€ mutta kun alan muu taso on tuolla 9-11€ onko se sitten sopiva? Sivusta seuranneena on selvinnyt PAM on liitoista kyllä kaikista saamattomin ja onnettomin. Millään muulla alalla ei taida noin surkeita TESsejä olla kuin palvelualoilla.
Tossahan toi -6€ ja -40% oli siis ääritapauksia, eli kyllähän nyt joku pelimies myyjä varmasti voi tuommoisia yllä laskelmoituja lukuja tienatakkin.
Eli eihän kaikilla nyt siis liksa oo noin paljoa laskenut. Tuo nyt on totta kai median mehustamista myös.
Ja mitä nyt noita komentteja lukee ko-ketjun asiakaspalvelun tasosta, niin ei mun mielestänii ehkä kohtuutonta laittaa tommosesta paikasta porukkaa pihalle. Ne hyvät myyjät jotka sitä oikeaa palkaa ansaitsee, saa varmasti duunia paikasta jossa työntekijöitä arvostetaan.
Eli eihän kaikilla nyt siis liksa oo noin paljoa laskenut. Tuo nyt on totta kai median mehustamista myös.
Ja mitä nyt noita komentteja lukee ko-ketjun asiakaspalvelun tasosta, niin ei mun mielestänii ehkä kohtuutonta laittaa tommosesta paikasta porukkaa pihalle. Ne hyvät myyjät jotka sitä oikeaa palkaa ansaitsee, saa varmasti duunia paikasta jossa työntekijöitä arvostetaan.
Viime vuonna kun duunipaikkoja katselin, ihmettelin miksi melkein joka Markantaloon haetaan väkeä. Market Markantalot oli aika epäonnistunut kokeilu, supermarketin sisällä oleva elektroniikkakauppa ei toimi ihan samalla tavalla kuin liittymiä tyrkyttävä teini joka nojaa puhelinoperaattorin "roskapönttöön" Citymarketin sisääntulon jälkeen.
Markantalosta on tullut tehtyä muutamat ostokset, Hämeenlinnassa tuli ostettua tarpeetontakin tavaraa kun myyjä osasi hommansa ja kaupanteko sujui. Kaveri myös sai erittäin hyvän palvelun Hämeenlinnan Tiiriön myymälästä.
Toista ääripäätä edustaa tuore kokemus toukokuulta -08 Tampereen Lielahden myymälästä, oltiin hakemassa tiettyä hittituotetetta joka oli kaikkialta loppu. Viimeisenä oljenkortena mentiin Lielahden MT myymälään, jossa purkkaa jauhava bimbo ei edes tervehtinyt! Hyllystä haettiin viimeinen kpl kyseistä tuotetta, kassalla palvelu oli seuraavaa: myyjä laskee kännykän korvalta, ampuu tuotteen viivakoodin, nappaa kortit kädestä ja pussitettuaan tavaran jatkaa puheluaan teiniluurillaan. huhhuh...
Markantalosta on tullut tehtyä muutamat ostokset, Hämeenlinnassa tuli ostettua tarpeetontakin tavaraa kun myyjä osasi hommansa ja kaupanteko sujui. Kaveri myös sai erittäin hyvän palvelun Hämeenlinnan Tiiriön myymälästä.
Toista ääripäätä edustaa tuore kokemus toukokuulta -08 Tampereen Lielahden myymälästä, oltiin hakemassa tiettyä hittituotetetta joka oli kaikkialta loppu. Viimeisenä oljenkortena mentiin Lielahden MT myymälään, jossa purkkaa jauhava bimbo ei edes tervehtinyt! Hyllystä haettiin viimeinen kpl kyseistä tuotetta, kassalla palvelu oli seuraavaa: myyjä laskee kännykän korvalta, ampuu tuotteen viivakoodin, nappaa kortit kädestä ja pussitettuaan tavaran jatkaa puheluaan teiniluurillaan. huhhuh...
Ne kaikki asiansa osaavat myyjät on aina varattuja, siinä sit nappaa jonkun kädet taskussa seisoskelijan esitteleen tuotetta kun ei se itse uskalla tulla tyrkyttään mitään. Näissä tapauksissa asiakkaalla kestää kaks minuuttia valita ottaako tuotteen vai ei, kun taas osaava myyjä kertoo jostain kodinkoneesta sen 5- 10 min, eli useinmiten sattuu kohdalle se huono myyjä kun ne kerkee suoltaan enemmän asiakkaita läpi samassa ajassa.
Meni hiukan epäselväksi selitykseksi...
Tossa jus viimeviikolla poikettiin kyselemässä verkkokauppa.comissa näistä full HD töllöistä ja soittimista. Myyjä osas sanoo just sen mitä sen pc:n ruudulla luki, eli ei ne huonostiosaavat myyjät oo pelkästään markantalon asiakkaiden ongelma.
Meni hiukan epäselväksi selitykseksi...
Tossa jus viimeviikolla poikettiin kyselemässä verkkokauppa.comissa näistä full HD töllöistä ja soittimista. Myyjä osas sanoo just sen mitä sen pc:n ruudulla luki, eli ei ne huonostiosaavat myyjät oo pelkästään markantalon asiakkaiden ongelma.
supermarketin sisällä oleva elektroniikkakauppa ei toimi ihan samalla tavalla kuin liittymiä tyrkyttävä teini joka nojaa puhelinoperaattorin "roskapönttöön" Citymarketin sisääntulon jälkeen.
Menee hieman offtopic, mutta lähes päivittäin tuossa Citymarketissa tulee poikettua ja olenkin ihmetellyt, että mitä se juippi siihen Soneran ständiin nojailee. Kertaakaan siinä ei ole näkynyt yhtäkään asiakasta, silti se kovasti läppäriään naputtaa. Ei ne edes yritä kaupata siinä mitään.
Lisää hienoja uutisia Markantalosta, Markantalo juoksuttaa myyjiä ympäri Suomea. Nyt alkaa kyllä meikäläinenkin boikotoida. Tosin kun tuossa viimeksi kävin juttuja kysymässä Markantalon myymistä tuotteista, päädyin ostamaan muualta ihan ilman erillisiä boikottipäätöksiäkin.
Näin markantalossa asioita hoidetaan: www.digitoday.fi/tyo-ja-ura/2009/02/06/ ... 0093401/66
^Onnistuuhan se jos ei ole perhettä ja asuntolainoja maksettavana. Muutoin vakipaikalta ei niin vain lähdetä, ellei ole jo toista vakinaista duunia tarjolla.
Mut kyllä asia on niin, että jos työ tai palkka alkaa haisemaan niin mol.fi tai puskaradio suhisemaan. Ei sitä shittua tarvii kauaa niellä - näin tein itsekin.
Mut kyllä asia on niin, että jos työ tai palkka alkaa haisemaan niin mol.fi tai puskaradio suhisemaan. Ei sitä shittua tarvii kauaa niellä - näin tein itsekin.
Jos ei palkka miellytä ni duunipaikka vaihtoon.Turha sitä on itkeä.
Nimenomaan. Itse yleensä siihen työsoppariin on nimi laitettu yms.
Muutoin vakipaikalta ei niin vain lähdetä, ellei ole jo toista vakinaista duunia tarjolla.
Onko tänäpäivänä sillä toistaiseksi voimassa olevalla työsopparilla paljoakaan merkitystä? Ainakaan itselleni se toistaiseksi sana siinä työsopparissa ei merkitse yhtään mitään. Mieluummin useita määräaikaisia ja mieleisellä palkalla, kuin paskalla palkalla "toistaiseksi"..
Tosta myyjän ammatista.. ihmisiä nekin vaan on, eikai nekään nyt kaikkea voi tietää.
Ja jos niin fiksuks itseään luulee niin saa ihan vapaasti kokeilla millasta hommaa se myyminen on. Saa meinaan kaikenlaista sontaa kuulla ja esim. tuotteen kallis hinta on myyjän vika ja ihmetellään että "täähän oli sillon 25 vuotta viis kertaa halvempi..." jne.
Myyjä on silloin ehkä väärällä alalla jos ei kestä asiakkaan vittuilua, eikä vitutuksesta johtuen anna tulla asiakkaalle takaisin. Sitten väitetään että saa mulkkua palvelua, mutta taitaa enemmän johtua siitä kuinka asiallisesti ITSE esittää asiansa myyjälle.
Aasiakas on aina oikeassa..
Ja jos niin fiksuks itseään luulee niin saa ihan vapaasti kokeilla millasta hommaa se myyminen on. Saa meinaan kaikenlaista sontaa kuulla ja esim. tuotteen kallis hinta on myyjän vika ja ihmetellään että "täähän oli sillon 25 vuotta viis kertaa halvempi..." jne.
Myyjä on silloin ehkä väärällä alalla jos ei kestä asiakkaan vittuilua, eikä vitutuksesta johtuen anna tulla asiakkaalle takaisin. Sitten väitetään että saa mulkkua palvelua, mutta taitaa enemmän johtua siitä kuinka asiallisesti ITSE esittää asiansa myyjälle.
Aasiakas on aina oikeassa..
^ Melko vaikea sen myyjän on opetella satojen tuotteiden speksit ulkoa. Varsinkin kun ne vaihtuvat käytännössä koko ajan. Tämä siis koskee lähinnä noita Tekniset/Gigantti/Musta Pörssi yms "isoja ketjuja" joissa tuotteita on paljon myynnissä.
En ole myyjä, mutta asiakkaana minulle riittää ystävällinen palvelu, ei minua haittaa vaikka myyjä joutuisi vähän esitteestä lunttaamaan että oliko tässä telkkarissa 3 vai 4 scart-liitäntää :)
En ole myyjä, mutta asiakkaana minulle riittää ystävällinen palvelu, ei minua haittaa vaikka myyjä joutuisi vähän esitteestä lunttaamaan että oliko tässä telkkarissa 3 vai 4 scart-liitäntää :)
Pieni harrastuneisuus alaa kohtaan ei varmaankaan olisi myyjälle pahitteeksi, se nyt on selvä. Ei kuitenkaan tule ongelmaa jos myyjä ei satu tietämään speksejä jostain tietysti asiasta, jos myöntää sen ja ottaa selvää. Tuskaa sen sijaan ovat myyjät jotka eivät tiedä, ja yrittävät silti tarjota jotain väärää arvausta oikeana tietona, tai ei ryhdy ottamaan selvää. Syksyllä kotiteatteripaketteja etsiessä tuli juttua HDMI-liitännöistä ja optisista ääniliitännöistä, ja kolmessa eri liikkeessä myyjä arveli suurella varmuudella että monikanavaiset HD-äänet kulkisivat optisen liitännän kautta, mutta myöhempi kuuklaaminen osoitti ettei näin kuitenkaan ole. Samoin monesti käy niin että jos myyjä ei satu jotain yksityiskohtaa tietämään, tämä ei tee elettäkään selvittääkseen asian vaan koettaa kuitata asian mitättömänä ja vain patistaa asiakasta ostamaan, vaikka kyse saattaisi olla asiakkaan kannalta kovinkin tärkeästä yksityiskohdasta.
Jos on jotain pakettiratkaisua etsimässä, onko sillä mitään merkitystä, onko HD-äänet vai ei. Tuskin pakettiratkaisun myyjääkään silloin tarvitsee syytellä, että tämä ei osaa erottaa eri liittimiä toisistaan.
Aika raakaa on peli, jos pääluottamusmies on jollain vippaskonstilla onnistuttu savustamaan talosta ulos. Aamulla markantalon mainoslehteä lukiessa tuli kyllä aika negatiivinen mielikuva -enkä ole vielä koskaan liikkeessä käynytkään.
Aika raakaa on peli, jos pääluottamusmies on jollain vippaskonstilla onnistuttu savustamaan talosta ulos. Aamulla markantalon mainoslehteä lukiessa tuli kyllä aika negatiivinen mielikuva -enkä ole vielä koskaan liikkeessä käynytkään.
Itse kun on tullut myyjiä koulutettua, niin ensimmäinen asia mitä on tullut aloittelijoille opetettua, niin tiettämättömyys ei ole vika. Kaikkea ei voi tietää, mutta kaiken tiedon voi selvittää. Alussa tyhmiä kysymyksiä ei ole.
Jos ei ole varma tiedostaan, niin kysyy kokeneemmilta. Lopputuloksena pitää kuitenkin aina olla, että asiakas saa oikean tiedon. L-Jannen ja jiisimulan kertomat asiat ovat juuri noin, kyllä myyjän pitää tietää mitä myy, tai ainakin omata tiedot mistä aina selvittää vastaukset.
10v eri myyntitöissä, enkä kyllä häpeä sanoa asiakkaalle: "Enpä kuule tiedä, mutta selvitän." ,jos tulee jotain uutta ja ihmeellistä eteen. Syytä on kuitenkin oppia tiedot, ettei tosiaan aina ole prosyyrin varassa, se ei ole kovin luottamusta herättävää pidemmän päälle. Aina pitää oppia jotain uutta.
Kaikkia asiakkaitahan ei voi miellyttää. Joillekin se, ettet jotain tiedä, on merkki huonosta myyjästä, mutta kun artikkeleita voi olla satoja/tuhansia, tai niiden ominaisuuksia, niin menee hetki ennen kuin niitä oppii.
Kodinkonekaupassa artikkelit vaihtuu melko tiheään, ja usea myyjä tulee pystymetsästä hommiin, ja opetetaan vain myynninperusteita hieman -> lopputuloksena paljon mitään sanomattomia myyjiä, joukossa muutama luontainen kyky jotka kyllä sitten erottuvat.
Eli usein tulee vastaan tuo jiisimulan tilanne, jossa myyjällä ei ole mitään hajua mistään. Siinä onkin ko. myyjän asiakaspalvelijan taidot koetuksella, että hoitaa tilanteen ok, vaikkei vielä tiedä tuotteesta mitään.
Nykyään kun vielä monella on asenteena, että 'olen vain täällä töissä' eli ei mitään kunnoitusta työtään kohtaa. Tällöin ei myös nähdä vaivaa opetella mitään ekstraa, mutta tämähän johtuu taas suurimmaksi osaksi työnjohdon kykenemättömyydestä motivoida työväkeä ja osoittaa heille ARVOSTUSTA.
Markantalo oli itselle vakiopaikka kunnes nykyiset omistajat sen ottivat komentoonsa, sitten onkin ollut pelkkää alamäkeä. Kauankohan menee ennen kuin ajavat sen kokonaan alas..
Sunnuntai on aina mukava päivä hieman 'filosofoida'...:)
Jos ei ole varma tiedostaan, niin kysyy kokeneemmilta. Lopputuloksena pitää kuitenkin aina olla, että asiakas saa oikean tiedon. L-Jannen ja jiisimulan kertomat asiat ovat juuri noin, kyllä myyjän pitää tietää mitä myy, tai ainakin omata tiedot mistä aina selvittää vastaukset.
10v eri myyntitöissä, enkä kyllä häpeä sanoa asiakkaalle: "Enpä kuule tiedä, mutta selvitän." ,jos tulee jotain uutta ja ihmeellistä eteen. Syytä on kuitenkin oppia tiedot, ettei tosiaan aina ole prosyyrin varassa, se ei ole kovin luottamusta herättävää pidemmän päälle. Aina pitää oppia jotain uutta.
Kaikkia asiakkaitahan ei voi miellyttää. Joillekin se, ettet jotain tiedä, on merkki huonosta myyjästä, mutta kun artikkeleita voi olla satoja/tuhansia, tai niiden ominaisuuksia, niin menee hetki ennen kuin niitä oppii.
Kodinkonekaupassa artikkelit vaihtuu melko tiheään, ja usea myyjä tulee pystymetsästä hommiin, ja opetetaan vain myynninperusteita hieman -> lopputuloksena paljon mitään sanomattomia myyjiä, joukossa muutama luontainen kyky jotka kyllä sitten erottuvat.
Eli usein tulee vastaan tuo jiisimulan tilanne, jossa myyjällä ei ole mitään hajua mistään. Siinä onkin ko. myyjän asiakaspalvelijan taidot koetuksella, että hoitaa tilanteen ok, vaikkei vielä tiedä tuotteesta mitään.
Nykyään kun vielä monella on asenteena, että 'olen vain täällä töissä' eli ei mitään kunnoitusta työtään kohtaa. Tällöin ei myös nähdä vaivaa opetella mitään ekstraa, mutta tämähän johtuu taas suurimmaksi osaksi työnjohdon kykenemättömyydestä motivoida työväkeä ja osoittaa heille ARVOSTUSTA.
Markantalo oli itselle vakiopaikka kunnes nykyiset omistajat sen ottivat komentoonsa, sitten onkin ollut pelkkää alamäkeä. Kauankohan menee ennen kuin ajavat sen kokonaan alas..
Sunnuntai on aina mukava päivä hieman 'filosofoida'...:)
Monikohan markan koneen tai veikon talon myyjä oikeasti tietää nykyisten fullhd ja ääniformaattien kulkureitit ja siirtotavat. Ei näissä pysy tavan kuolevainen perässä mitenkään. Otetaan vaikka keskitason BD-soitin ja aletaan käydä läpi, mitä kaikkia formaatteja sillä voi toistaa, millaista ääntä saa mistäkin liitännästä ja minkä tasoisena, on oikeasti aika kova paikka tavan hallimyyjälle vaikka olisi miten googlet käytössä.
Jollakin merkillä voi olla kymmeniä eri taulutv-malleja, putkiaikaan riitti muutama per tuumakoko.
Jollakin merkillä voi olla kymmeniä eri taulutv-malleja, putkiaikaan riitti muutama per tuumakoko.
-
- -
Eikös kuitenkin suuremmat tv-valmistajatkin pidä näitä ns. opastuksia aina kun uusia vehkeitä tulee? Itse ainakin aikoinani olen ollut sony:n TV brieffissä, missä sonyn suomen edustaja on tullut firmaan esittelemään tuotteen ja häneltä sai vielä kysyä kaikkea! oli erittäinkin tyhjentävä koulutus, ei jäänyt oikeastaan mitään pimentoon :) Luulisi ainakin, ettei nyt aivan parissa vuodessa moinen koulutus ole loppunut!
Sekin nyt vaan menee oikeastaan niin, että tuumakoosta riippumatta useimmiten sama telkkari samalla valmistajalla. Sitten kun mennään eri valmistusmenetelmiin (3LCD jne.) niin on hieman erilaista nippelitietoa! Mutta jos niitä telkkareita nyt on useampaa mallia per tuumakoko, niin veikkaisin (warning, warning, mutua tulossa), että itse kuvan ominaisuudet eivät juurikaan vaihtele, vaan voi olla kääntyvää jalkaa jne. Mutta tässä päästään jälleen siihen, että jos on muutamaa eri valmistajaa, jonka telkkarit edes varteenotettavia, niin ei se vielä tuota myyjälle ongelmia muistaa niiden ominaisuuksia.
Kun eräässä alan liikkeessä hetken töissä olin (kuljettaja), niin kyllä piti sanoa että asiakaspalvelutaidot olivat uskomattomat verrattuna esim. juurikin giganttiin ja markantaloon! Myyjät oikeasti tiesivät mitä möivät, eikä se heille tuottanut ongelmia?
Sekin nyt vaan menee oikeastaan niin, että tuumakoosta riippumatta useimmiten sama telkkari samalla valmistajalla. Sitten kun mennään eri valmistusmenetelmiin (3LCD jne.) niin on hieman erilaista nippelitietoa! Mutta jos niitä telkkareita nyt on useampaa mallia per tuumakoko, niin veikkaisin (warning, warning, mutua tulossa), että itse kuvan ominaisuudet eivät juurikaan vaihtele, vaan voi olla kääntyvää jalkaa jne. Mutta tässä päästään jälleen siihen, että jos on muutamaa eri valmistajaa, jonka telkkarit edes varteenotettavia, niin ei se vielä tuota myyjälle ongelmia muistaa niiden ominaisuuksia.
Kun eräässä alan liikkeessä hetken töissä olin (kuljettaja), niin kyllä piti sanoa että asiakaspalvelutaidot olivat uskomattomat verrattuna esim. juurikin giganttiin ja markantaloon! Myyjät oikeasti tiesivät mitä möivät, eikä se heille tuottanut ongelmia?
Aika paljon esim. Sonylla eri tauluja, joista pitäisi kaikista osata kertoa asiakkaalle tietoa.
Parikymmentä vuotta sitten cd-soittimen myyjän ei juuri tarvinnut muuta tietää laitteesta kuin että sillä ei voi soittaa vinyylilevyjä ja että se kytketään stereoihin rca-piuhalla. Nykyisestä cd-levyäkin toistavasta BD-soittimesta löytyvät lisäksi mm. HDMI, coaxial, optical, svhs, scart, composite, component, 6.1, LAN jne. Pitäisi myös tietää, mitä kaikkia lomitustaajuuksia laitteesta saa ulos progressiivisena ja lomiteltuna, mitä eri dvd-formaatteja laite tukee ja onko eri BD/DVD aluekoodeille mahdollista saada tuki jne.
Sitten pitäisi osata auttaa laitteen liittämisessä kodin tietoverkkoon. Tässä vaiheessa epävarman myyjän kannattaisi ehkä siirtyä valkoisen linjan puolelle myymään pesukoneita.
Parikymmentä vuotta sitten cd-soittimen myyjän ei juuri tarvinnut muuta tietää laitteesta kuin että sillä ei voi soittaa vinyylilevyjä ja että se kytketään stereoihin rca-piuhalla. Nykyisestä cd-levyäkin toistavasta BD-soittimesta löytyvät lisäksi mm. HDMI, coaxial, optical, svhs, scart, composite, component, 6.1, LAN jne. Pitäisi myös tietää, mitä kaikkia lomitustaajuuksia laitteesta saa ulos progressiivisena ja lomiteltuna, mitä eri dvd-formaatteja laite tukee ja onko eri BD/DVD aluekoodeille mahdollista saada tuki jne.
Sitten pitäisi osata auttaa laitteen liittämisessä kodin tietoverkkoon. Tässä vaiheessa epävarman myyjän kannattaisi ehkä siirtyä valkoisen linjan puolelle myymään pesukoneita.
Menee kyllä lukkarin perimmäinen pointti ainakin meikältä ohi, kun sanoo että tuotteissa on aivan liikaa tietoa kenenkään muistettavaksi mutta kuitenkaan osaamattoman myyjän ei pitäisi tavaraa lainkaan myydä? Siis että meidän kaikkien pitäisi itse opiskella ajan kanssa verkossa tuotteiden ominaisuudet ja myös tilata verkosta? Muuten ihan jees mutta silti jotenkin se kivijalkamyymälästä ostaminen tuo itselleni paremman mielen, varsinkin kun takuuasioiden hoitaminen on moisen liikkeen kanssa huomattavasti selkeämpää. Oma pointtini oli että vaikkei myyjä tietäisikään tuotteista kaikkea, pitää sillä olla keinot ja ennen kaikkea mielenkiintoa selvittää asiakkaan kysymät ominaisuudet. Oletko eri mieltä?
Ei se ihan noin mene, paneeli saattaa olla samalta valmistajalta, mutta isoimmat erot lienevät kuvankäsittelypiireissä, virittimissä (HD), skaalaimissa, liitännöissä, muistin määrässä (teksti-TV, ym) jne jne. Usein nuo erot ovat ihan konkreettisia ja jokapäiväisessä käytössä tuntuvia.tuumakoosta riippumatta useimmiten sama telkkari samalla valmistajalla. Sitten kun mennään eri valmistusmenetelmiin (3LCD jne.) niin on hieman erilaista nippelitietoa! Mutta jos niitä telkkareita nyt on useampaa mallia per tuumakoko, niin veikkaisin (warning, warning, mutua tulossa), että itse kuvan ominaisuudet eivät juurikaan vaihtele, vaan voi olla kääntyvää jalkaa jne
Ei kodinkonemyyjä voi kaikkea tietää, mutta hyvä myyjä tietää paljon ja selvittää loput.
Esimerkki: Joskus digiboksien alkuaikoina katselin Mustassa Pörssissä philipsin boksia ja kysyin, osaako ko. boksin kake ohjata myös TV:tä. Koska myyjä ei asiaa tiennyt ja ohitti kysymykseni ylimalkaisella kommentilla, äänestin jaloillani ja marssin ulos liikkeestä. Asiallinen myyjä olisi kaivanut boksin manuaalin esiin ja tarkistanut sieltä. Vastaavaa tulee aina välillä eteen.
Nyttemmin mulla onkin ollut tapana penkoa jo etukäteen netistä muutama itseäni kiinnostava vaihtoehto ja marssia liikkeeseen tekemään lopullinen valinta vaihtoehtojen välillä. Oppii samalla myyjäkin jotain laitteista kun on liikkeeseen astuessa lukenut netistä ladatut manuaalit läpi ;)
Nyttemmin mulla onkin ollut tapana penkoa jo etukäteen netistä muutama itseäni kiinnostava vaihtoehto ja marssia liikkeeseen tekemään lopullinen valinta vaihtoehtojen välillä.
Tämähän on nykyaikana kohtalaisen yleistä, kun ihmiset tajuavat että internet on älyttömän helppo käyttää.. Juurikin tätä varten myyjät eivät varmaan enään jaksa opiskellakkaan kaikkea tietoa niinkuin ennen, koska asiakkaat ottavat suurimman osan asioista selvää jo kotosalla..
Giganttiin kun menee rahatukun kanssa ostamaan telkkaria ja toteaa myyjälle, että nyt pojjaat ostetaa laadukas telkkari, niin hän suurinpiirtein kaivaa nenää ja ehdottaa 400e matsuita, kehtaa vielä valehdella että on markkinoiden paras kuvanlaatu ja kaikki telkkarit kasattu markkinoiden laadukkaimista osista! Eihän niillä ennen ollutkaan muita kun elfunkkeja, matsuita ja muita tuntemattomia halpamerkkejä.. nykyään taitaa olla samsunggia, sonya jne hyllyssä!
Markantalon alasajoa ei tossa nyt oo mun mielestä mitään epäselvää. Eka emoyhtiä laittaa markantalon huonoon maineeseen, sen takia ettei kukaan kävisi siellä. Näin hommasta saadaan äkkiä kannattamatonta. Tämän jälkeen homma saadaan lopullisesti pakettiin ja asiakkaiden syyksi kun ei liiketoiminta kannata. Lopuksi unohdetaan kaikki syyt siihen miksei homma ollut voitollista.
Muutaman kerran kaveri on Gigantin 30.päivän täyttä vaihto-oikeutta käyttänyt. Toisella kertaa hommasi ison taulu TV:n jääkiekon MM-kisojen ajaksi ja kisojen jälkeen TV takaisin ja toisella kertaa samat temput Naville. Tuo taitaakin olla ainut hyvä juttu koko puljussa.
Itse olen siirtynyt ostamaan kaikki elektroniikan suoraan netistä kun ainakin täällä Seinäjoella on saanut täysin pask** palvelua kaikista liikkeistä jo monta vuotta.
Itse olen siirtynyt ostamaan kaikki elektroniikan suoraan netistä kun ainakin täällä Seinäjoella on saanut täysin pask** palvelua kaikista liikkeistä jo monta vuotta.
Iltalehden sivuilta tänään :
PAM osoittaa mieltään Markantaloa vastaan
11.2.2009 15:13
Palvelualojen ammattiliitto PAM järjestää torstaina useita mielenilmauksia Markantalon myymälöiden edustalla.
PAM protestoi Markantaloa vastaan, koska yhtiö päätti äskettäin purkaa sen valtakunnallisen pääluottamusmiehen työsuhteen. Markantalon mukaan luottamusmies oli osallistunut liiton koulutukseen ilman työnantajan lupaa. Liitto taas uskoo, että yhtiö halusi päästä eroon aktiivisesta luottamusmiehestä.
Mielenilmaukset järjestetään Hämeenlinnassa, Kouvolassa, Kuopiossa, Lahdessa, Porissa, Tampereella ja Vantaalla.
PAM kehottaa kuluttajia myös välttämään Markantalon myymälöissä asiointia. Liitto on ottanut yhteen Markantalon kanssa aiemminkin.
PAM osoittaa mieltään Markantaloa vastaan
11.2.2009 15:13
Palvelualojen ammattiliitto PAM järjestää torstaina useita mielenilmauksia Markantalon myymälöiden edustalla.
PAM protestoi Markantaloa vastaan, koska yhtiö päätti äskettäin purkaa sen valtakunnallisen pääluottamusmiehen työsuhteen. Markantalon mukaan luottamusmies oli osallistunut liiton koulutukseen ilman työnantajan lupaa. Liitto taas uskoo, että yhtiö halusi päästä eroon aktiivisesta luottamusmiehestä.
Mielenilmaukset järjestetään Hämeenlinnassa, Kouvolassa, Kuopiossa, Lahdessa, Porissa, Tampereella ja Vantaalla.
PAM kehottaa kuluttajia myös välttämään Markantalon myymälöissä asiointia. Liitto on ottanut yhteen Markantalon kanssa aiemminkin.
Yks kaatunu paskaketju on ihan hyvä pään avaus pamilta, varsinki jos markantalo tuossa nyt lopettaa niin siitähän ammattiliitot saavat lisää "voimaa" ja vastaavia ongelmatapauksia ei ehkä yhtä helposti tule. Hupsista keikkaa. Olen juuri huomenna menossa hämeenlinnan motonettiin et pitääki käydä riehumassa markantalon edustalla samalla.
http://www.pam.fi/markantalo/
http://www.pam.fi/markantalo/
Hämeenlinna, Katsastusmiehentie 4, klo 15.00
Kouvola, Puhjontie 17, klo 16.30
Kuopio, Teollisuuskatu 1, klo 16.00
Lahti, Launeenkatu 2, klo 16.00
Pori, Eteläväylä 4, klo 14.00
Tampere, Sellukatu 22, klo 15.00
Vantaa, Hagelstamintie 32, klo 14.00
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”