Passat 3b 1.9 tdi (ahu) lakkaa menemästä kiihdyttäessä?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

juG
-
Viestit: 7
Liittynyt: 27.11.2007 12:35

Passat 3b 1.9 tdi (ahu) lakkaa menemästä kiihdyttäessä?

ViestiKirjoittaja juG » 27.5.2008 14:51

Elikkäs kun kiihdyttää vaikka kolmosella tappiin asti niin johonki 3000 kierrokseen asti menee ihan normaalisti mutta sen jälkeen meno hyytyy täysin ja kun käynnistää auton uudestaan niin toimii taas normaalisti?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 27.5.2008 14:52

Luultavasti rikkinäinen N75 -> ahtopaineet karkaa liian korkeiksi ja ecu leikkaa menon poikki. Vikakoodit lukuun.

Btw, tästä samasta ongelmasta on n määrä topicceja, kannattaa kokeilla tuota foorumin haku toimintoa.

juG
-
Viestit: 7
Liittynyt: 27.11.2007 12:35

ViestiKirjoittaja juG » 28.5.2008 9:26

Juu kiitoksia vaan vastauksesta. juu oon koittanut ettii kyllä. Mites se n75 on vaihtaa ja miten kallis on?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 28.5.2008 9:39

Katsot(utat) ne koodit ensin. Venttiili maksaa noin 80e, ei ole paha rasti vaihtaa.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 28.5.2008 14:16

Onkos N75 toinen niistä mokkuloista tulipellissä. Siinä on kaksi lähes samannäköistä, ja molempiin menee sähköä ja ali/ylipaineletkuja.

kevinc
-
Viestit: 60
Liittynyt: 3.9.2006 19:04

ViestiKirjoittaja kevinc » 31.5.2008 0:42

Tuossa omassa autossa oli samaa vikaa, kone AFN, joskus vuodenpäivät sitten. Varsinkin puolilämpöisellä koneella saattoi mennä vikatilaan reilummissa kiihdytyksissä.

Vika oli ilmeisesti itse turbossa, jossa säätösiivet jumitteli karstan takia.

Ensiavuksi ajelin kolmosella 4000rpm mittarissa parikymmentä kilometriä ja sen jälkeen aina joskus kiihdyttelenvähän reippaammin, että kierrokset nousee sinne 3000 yli. Nyt ei ole vuoteen ollut mitään ongelmia. Tukkoon näyttävät menevän, jos koko ajan vaan väännättää pienillä kierroksilla.

Tuossa Mikon Golffissa on muuten ollu samaa vikaa aikoinaan ja tuli ihan ajamalla kuntoon :) Pitkittäiskoneisessa se N75 venttiili on moottorin ja syylärin välissä, lähellä turboa.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 31.5.2008 2:23

Mulla teki rikkinäinen n75 tätä kun hyppi paineet 0.6-1.5 kilon välillä vuorotellen ja kovassa vedossa kun tarpeeksi kauan oli liikaa painetta veti varaohjelmalle. tällä hetkellä on väliaikaisesti manuaalinen säädin kiinni ja toimii hyvin. Siirreettiin myös ohjelmasta limp mode arvoa ylöspäin niin ei mene niin herkästi vikatilaan jos on hetken aikaa liikaa paineita.

passat1234
-
Viestit: 20
Liittynyt: 19.3.2008 20:27

ViestiKirjoittaja passat1234 » 3.6.2008 0:13

ootko Nuikki saanut vikaa selville??
minula juuri sama ongelma. 3000 kierroksissa loppuu veto, muuten ei huomaa rauhallisessa ajossa mitään. vika ei ole joka käynnistys kerralla vaan ehkä joka 3 tai 4 :s ajokerta, uusi käynnistys nollaa vian.
Laita Nuikki postia kun vika selviää

arveccío
-
Viestit: 54
Liittynyt: 4.8.2007 21:08

ViestiKirjoittaja arveccío » 4.6.2008 9:06

AHU on hukkaporttiturbolla. N75 vaihtoon vaan. Kannattaa samalla räpellellä ne pikkuletkut läpi vuotojen varalta. N75 on siinä jakohihnakotelon kyljessä semmosessa pienessä metallijalassa kahdella pultilla kiinni. jos ei muuten löydy niin seurailee hukkaportin kellolta/turbolta lähteviä pieniä letkuja.

passat1234
-
Viestit: 20
Liittynyt: 19.3.2008 20:27

ViestiKirjoittaja passat1234 » 1.9.2012 19:28

Vika on ollut kokoajan jumiutuvissa turbon siivissä.
MRmuscle käsittely autoi asiaan

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 2.9.2012 12:28

Joku pysyvä topikki näistä ois hyvä.. Näitä kun tulee liukuhihnalta

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 3.9.2012 14:01

AHU:n ahtimessa ei ole jumiutuvia johdinsiipiä. Jos muskelikäsittely on auttanut niin se on tehonnut joko hukkaporttiin tai sitten EGR:ään.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 3.9.2012 15:13

Tässä tais taas vaihtua auto ja kirjoittaja välillä :)
Eli ilmeisesti herra passatilla oli juuttuvasiipinen, joka ei sitten enää ole jumissa....


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa