Ongelmia Superskoda.comin tilauksen kanssa

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Willhard
-
Viestit: 32
Liittynyt: 16.3.2008 20:36

Ongelmia Superskoda.comin tilauksen kanssa

ViestiKirjoittaja Willhard » 19.5.2008 22:28

Kyseinen pulju päätti sitten tehdä meikäläiselle oharit! Ensimmäisen tilauksen tein heiltä vuoden vaihteessa ja kaikki meni hienosti. Lähettivät tosin vääränlaiset sellaiset rosterilätkät noihin penkin säätövipuihin, niissä piti lukea Octavia, mutta lukikin RS. Tästä kun mainitsin heille paketin saatuani niin lähettivät ilmaiseksi oikeat ja sanoivat, että saan pitää väärät RS:n lätkät pahoitteluna heidän kämmäilystään. Eli kerrassaan asiallista toimintaa.

Noh, nyt näköjään kun kuherruskuukausi oli ohi ja tilasin toista satsia osia niin jopas alkoikin homma mutkistua. Aiemmin keräsivät paketin lähes samantien, nyt menikin jokunen viikko. Noh ajattelin, että ei vain ollut heillä kaikkea tavaraa hyllyssä. Tsekin postin seurantakoodilla, jonka olivat tilaukseen laittaneet ei löytynyt Tsekin postilta mitään tietoja paketista. Tätä kun ihmettelin ja heiltä kysyin niin selittelivät vaan, että en muka voisikaan seurata muuta kuin niitä jotain pika-EMS-lähetyksiä. Potaskaa ajattelin, mutta kiltisti odottelin pakettia. Meni about kuukausi ja mitään ei tullut. Asiaa heiltä tiedustelin ja pahoittelivat tilannetta ja sanoivat, että koittavat etsiä mihin paketti on hävinnyt. Taas odoteltiin ja tässä vaiheessa Visa-laskukin erääntyi (PayPalilla kun maksoin, luojan kiitos!) Sitten alkoikin kommunikointi tökkiä. Sanoivat, että joo pari päivää vielä odottavat ja sitten vain laittavat mulle tulemaan uuden paketin.

Ja sitten ei olekaan kuulunut mitään. Olen laittanut vaikka kuinka monta mailia heille, mutta vastauksia ei vain tule. Ilmoitin heille, että mikäli ei ala vastauksia tulemaan, laitetaan Luottokunnan miehet asialle. Ei näyttänyt sekään tehoavan, joten nyt saavat Luottokunnan verikoirat selvittää homman. Luojan kiitos maksoin toisenkin paketin Visalla! Ensin ajattelin, että pitäisikö säästää se pari euroa mitä PayPalista tulee lisää kustannuksia, koska ensimmäinen tilaus meni niin hienosti, mutta onneksi en maksanut tuotteita suoraan heille.

Joten näyttäisi siltä, että firmalla ei olekaan ihan puhtaat jauhot pussissa. Kannattaa siis ehkä pysyä erossa ko. lafkasta jos tämä on meininki. Katotaan miten homma etenee, Luottokunnan pitäisi kuitenkin antaa rahat takaisin, täytyy vaan tehdä heille kirjallinen reklamaatio, jossa on kuitit ym. mukana. Että tällaista kivaa...
Viimeksi muokannut Willhard, 2.6.2008 18:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Willhard
-
Viestit: 32
Liittynyt: 16.3.2008 20:36

ViestiKirjoittaja Willhard » 1.6.2008 22:32

No niin, ihme tapahtui: paketti saapui tossa joku päivä sitten perille! Oli sitten melkolailla reissussa rähjääntynyt, mutta kaikki oli kuitenkin ehjänä. Olin just kerennyt laittamaan Luottokunnan verikoirat asialle eli tehnyt niille selvityksen asiasta, mutta eivät olleet kerenneet vielä olla Superskodaan yhteydessä, kun paketti saapuikin. Eli ilmeisesti firma vaan odotteli, että Tsekin posti saisi kaivettua paketin jostain maan raosta esiin ja lähetettyä sitten mulle. Mutta eipä tuolta enää arvaa mitään tilata, kun noin vaikeaksi meni toi homma! Itse asiassa sen verran tuli tossa tilauksessa takkiin, että paketista jäi uupumaan pissapoikien kromiset koristelätkät. Tosin mun profiilin tiedoissa niiden sivuilla lukee, että lähetetään myöhemmin kun osat saapuneet. Saas nähä tulevatko ikinä, tuskinpa...

Noh, any way, ilmoitin Luottokunnalle, että eivät ala tutkimaan asiaa enempää. En jaksa alkaa mihinkään hirveään selvittelyrumbaan, kun kumminkin noi kaikki arvokkaammat osat tuli perille. Äänestän nyt vaan siis jaloillani, enkä enää tilaa lafkasta mitään.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 2.6.2008 9:37

PayPalilla kun maksoin
saavat Luottokunnan verikoirat selvittää homman

Oma kokemukseni: Luottokunta ei puutu PayPalilla tehtyihin kauppoihin, koska PayPalilla on oma, vastaava reklamaatioprosessinsa. Jos on maksanut Visalla suoraan kauppiaalle, tällöin reklamaation voi osoittaa Luottokunnalle.

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 2.6.2008 11:51

Justiin heränneenä kun tän luki, niin mulle tuli vain mieleen, että eikai se ton firman vika ole jos tsekin posti hävittää paketin?

Tottahan olisivat voineet paremmin vastailla maileihin jne.

tanttu
-
Viestit: 436
Liittynyt: 28.7.2003 0:40

ViestiKirjoittaja tanttu » 2.6.2008 15:08

Justiin heränneenä kun tän luki, niin mulle tuli vain mieleen, että eikai se ton firman vika ole jos tsekin posti hävittää paketin?

Tottahan olisivat voineet paremmin vastailla maileihin jne.


ITosin mun profiilin tiedoissa niiden sivuilla lukee, että lähetetään myöhemmin kun osat saapuneet. Saas nähä tulevatko ikinä, tuskinpa...




Itseasiassa tuli vähän sama fiilis. Kyllähän tuninkiosien toimitusajat on muutenkin monesti sen 1-2kk. Ettei nyt vaan olis tapahtunu lievää ylireagointia,jos kerran posti on sählännyt?

chinz
-
Viestit: 273
Liittynyt: 24.9.2005 19:56

ViestiKirjoittaja chinz » 2.6.2008 15:23

Itseäkin vähän jäi ihmetyttämään, mitä superskoda tässä muka mokaili?

Mitä tekemistä PayPalilla on luottokunnan kanssa? Kyllä se varmin tapa on maksaa luottokortilla, jolloin luottokunta korvaa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 2.6.2008 16:16

Varmaankin sekoillaan tuon PayPalin suhteen, koska PayPalissahan on olemassa (monessa paikassa) mahdollisuus maksaa Visa-kortin numeroa "käyttäjätunnuksena" käyttäen, jolloin ei tarvitse rekisteröityä PayPalin käyttäjäksi, tehdä rahansiirtoja eikä muita. PayPal nappaa vaan rahat + välityspalkkion Visalta ja kauppias saa rahansa PayPalilta.

Eli PayPal on tässä vain välikätenä ja veloittaa sen muutaman euron ekstraa. En sitten tiedä kummalle tässä tapauksessa pitää reklamoida ongelmatapauksessa, todennäköisesti PayPalille.

Willhard
-
Viestit: 32
Liittynyt: 16.3.2008 20:36

ViestiKirjoittaja Willhard » 2.6.2008 18:02

Omasta mielestäni ei ole ylireagointia jos firma ei vaivaudu lainkaan informoimaan asiakasta, kun tavaraa ei kuulu. Jokainen järkevä ihminen osaa olla suuttumatta, jos saa vastapuolelta asianmukaisen selityksen, jos tavaran toimituksessa on joku ongelma. Toisin sanoen, jos itselleni olisi Superskodan toimesta sanottu, että valitettavasti Tsekin postin on ryssinyt pahemman kerran ja heidän on vain rauhallisesti odotettava, että posti selvittää mitä paketille on tapahtunut, olisin toki tyytynyt selitykseen ja kiltisti odottanut josko paketti jostain löytyisi. Myös jos olisi sanottu, että asian selvitys saattaa viedä pari kuukautta niin senkin luonnollisesti olisin ymmärtänyt, eihän se firman vika ole jos posti töppää.

MUTTA, jos firma yht'äkkiä lakkaa informoimasta asiakasta ja pakettia ei kuulu etkä yhtään tiedä onko paketti edes ylipäätään tulossa niin ei silloin mielestäni firma kovinkaan hyvin ole hommaa hoitanut. Vai onko jonkun mielestä toiminta ihan hyväksyttävää? Omasta mielestäni ei ole ja tämän takia tuskin heiltä enää arvaan mitään tilata. En tietenkään yritä turhan päiten firmaa mollata vaan ajattelin ystävällisesti jakaa vain muiden kanssa omia kokemuksiani firman toiminnasta. Kuten sanottua ensimmäinen tilaus meni aivan loistavasti ja sain erinomaista palvelua. Toinen tilaus taas ei mennyt ensinkään nappiin ja siitä syystä en arvaa heiltä enää mitään tilata.

Willhard
-
Viestit: 32
Liittynyt: 16.3.2008 20:36

ViestiKirjoittaja Willhard » 2.6.2008 18:25

Piti editoida aihetta vähemmän provosoivaksi :)


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa