Golf gti -99 temppuilee, ajonestoko?? (nyt koodit luettu)

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

keht
-
Viestit: 81
Liittynyt: 23.5.2004 17:18

Golf gti -99 temppuilee, ajonestoko?? (nyt koodit luettu)

ViestiKirjoittaja keht » 31.5.2008 0:31

Viikko takaperin yritin kysellä Golffin vikaa mutta vastauksia ei oikein tullut.

Eli oireet on että joskus käynnistettäessä ei lähde käyntiin, vaan vain "pörähtää". Eli siis vika ajonestossa. Lähtee kyllä sitten toisella tai viimeistään pari kertaa myöhemmin käyntiin.
Mutta kun sitten ajossakin tekee sitä että sammuu kuin "puukosta" eli varoittamatta sammuu. Saattaa lähteää pienen katkon jälkeen heti käyntiin ihan vauhdissa, mutta joskus täytyy pysähtyä muutaman kerran starttaamaan. Missään vaiheessa ei vilkuttele mitään ajonestovaloja tms...

Virtalukonpohja on vaihdettu. Eli mikä on vikana kun kahdella avaimella tekee samaa. Lukupuolako?? En vain oikein tiedä voiko ajonesto lyödä päälle muutamaksi sekunniksi kesken ajon. Kertokaahan joku voiko se näin tehdä...??
Viimeksi muokannut keht, 3.6.2008 11:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 31.5.2008 14:38

Jos se ajonesto on, sen pitäisi jättää jälkensä vikamuistiin.

Sama vanha vastaus: lue/luetuta vikakoodit.

Jonne
-
Viestit: 133
Liittynyt: 28.9.2003 13:41

ViestiKirjoittaja Jonne » 31.5.2008 18:06

Ei pitäisi ainakaan mun käsittääkseni ajoneston sammuttaa autoa keskenajon, vaan korkeintaan startatessa, ja yleensä jättää ajoneston valon mittaristoon palamaan, ja ainakin vikakoodin. Tosin omassa a3 oli ajonesto paskana eli mittaristo vaidettiin, eikä se jättänyt mittaristoon mitään valoja, vikakoodin kylläkin..

Mutta niinkuin mak383 sanoikin, vikakoodit lukoon, ja virtalukonpohja vois olla tietty yksi aika varteenotettava vaihtoehto.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 31.5.2008 18:19

Virtalukon pohjaa myöskin, tai sitten jotain asentotunnistinta veikkaisin minä.

Ainakin kampiakselin asentotunnistin voi olla syynä tuohon ajossa sammumiseen.

keht
-
Viestit: 81
Liittynyt: 23.5.2004 17:18

ViestiKirjoittaja keht » 1.6.2008 20:34

Niin kuin tuossa kirjoitin on se virtalukonpohja tällä viikolla vaihdettu. Ne vikakoodit on kyllä ollut tarkoitus luetuttaa, mutta kun tuo huolto on noin 50 kilometrin päässä. Ei siis ole vielä ehtinyt.

Mitään valoja se ei kojetauluun jätä ja tiedän että startatessa oireet viittaa täysin ajonestoon. Tiedän sen kun Polossani on ollut aikoinaan toinen avain rikki. Tässä vaan mietityttää se kun kesken ajon sammuu...

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 1.6.2008 23:26

Jos ajonesto kytkeytyy päälle, syttyy ajoneston valo mittaristoon. Eli vika taitaa olla jossain muualla tällä kertaa.

keht
-
Viestit: 81
Liittynyt: 23.5.2004 17:18

ViestiKirjoittaja keht » 3.6.2008 11:55

Koodit on nyt yritetty lukea. Eli itse luettiin ja niitähän piisasi. Tuntui että ihan kaikki oli rikki! :)
No mutta yritettiin sitten ensin nollailla kun vikoja oli niin paljon. Sitten auto käyntiin ja hetki käyttöä, eikä mitään koodeja. Sit uudelleen käyntiin ja minuutin kun oli käynyt, niin otti ja sammui taas. Koodit tuli kaikista neljästä ruiskusuuttimista. Eli ensimmäinen oli 01249 jne.

No mitäpä tuo nyt sitten kertoo. Sanokaas te jotka paremmin tiedätte...??

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 3.6.2008 12:34

No enpä nyt muista noita koodeja kuitenkaan ulkoa. Niinkuin ei varmaan moni muukaan. Mikä mahtoi olla koodin selite? Katkos virtapiirissä vai mikähäh?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 3.6.2008 12:38

01249 Syl1 suihkutussuutin, oikosulku maadoitukseen.

Käytännössä tod näk suuttimien virransyöttöhäiriö.

keht
-
Viestit: 81
Liittynyt: 23.5.2004 17:18

ViestiKirjoittaja keht » 3.6.2008 13:02

01249, 01250, 01251, 01252 oli koodit eli kaikki suuttimet autodatan mukaan. Selite oli 26-10-Output Open - Intermittent

Noin siinä lukee eli virransyöttöhäiriö varmaan jo mutta mutta... Mistähän tota nyt sitten alkais viikaa etsimään...??

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 3.6.2008 13:28

Suuttimista?

Tarkasta kaikki lämpötila- ja kierroslukuanturit myös. Joskus nuo anturit aiheuttaa jos jonkinnäköisiä ihmeellisiä vikoja 1.8T-koneissa.

Mutta ekana katsoisin, että kaikki sulakkeet ja releet ovat ehjät/kunnolla paikallaan. Sitten suuttimien johtosarjan tutkintaan. Onko hapettumia liittimissä, katkoksia johdoissa jne. Mittaa myös suuttimet (resistanssi).

Mutta melkein voisin lyödä vetoa jonkin anturivian puolesta...


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa