Golf IV alustasarjan asennus

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

mk4 V5
-
Viestit: 7
Liittynyt: 26.5.2008 19:58

Golf IV alustasarjan asennus

ViestiKirjoittaja mk4 V5 » 26.5.2008 20:07

Eli vaatiiko mitään erikoistyökaluja ja kannattaako varata jotain alustan "kulutusosia" (puslia,koiranluita etc...)100tkm ajettuun noin 10v vanhaan Golfiin...kokemuksia?

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 26.5.2008 20:16

Vaikkapa 2-käpäläinen ulosvetäjä ja jousipuristimet + muut yleistyökalut.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 26.5.2008 20:17

Mihin sitä ulosvetäjää tarvitsee?

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 26.5.2008 21:01

Etuvakaajan helat kannattaa vaihtaa samalla, eivät maksa montaa kymppiä ja kuluvat aika nopeasti jäykemmällä alustalla, jos alkavaa välystä on....

mk4 V5
-
Viestit: 7
Liittynyt: 26.5.2008 19:58

ViestiKirjoittaja mk4 V5 » 27.5.2008 16:05

Kiitoksia vinkistä! Tuleeko kellään mitään muuta mieleen? Luultavasti päätymässä Eibachin Pro-systemiin..< kokemusta kenelläkään ko alustasta?

pagiboy
-
Viestit: 47
Liittynyt: 13.8.2005 19:25

ViestiKirjoittaja pagiboy » 27.5.2008 16:29

niinkuin Mak383 jo mainitsikin mihin tarvitsee ulosvetäjää???


itse kun vaihdoin tossa kaverin golffiin alustan niin ainut mikä oli hiukan ongelmallinen niin apukuskin iskarin alapää...

ei meinaa sopia tulemaan pois jos autossa on vakiojouset sen verran pituutta orig, jousilla mutta pienellä houkuttelulla sain sen sieltä pois..

itselle vaihdoin säädettävät tolpat edelliset jouset olivat -40mm niin silloin sopinätisti tulemaan pois myös apparin puolelta...

vakio jousilla tosiaan tuppaa olemaan hankalaa saada se apparinpuoleinen tolppa pois..

muuten ihan perustyökalut riittävät operaatioon..

HannuK
-
Viestit: 69
Liittynyt: 10.10.2006 2:20

ViestiKirjoittaja HannuK » 27.5.2008 22:51

Oman kokemuksen perusteella (tossa reilu viikko sitten vaihdoin omaan iv kolffiin iskarit, jouset, puslat yms joka nurkkaan) suosittelisin irroittamaan noi etutolpat kokonaan, siis vetarit ja alapallot irti. Voihan nuo varmaan venkoilla silleen että alapallot ja vetarit on kiinni, mutta aika paljon työläämpää se noin on + isompi riski että murjoo jotain rikki. Helpompaa muutenkin kun saa sen alakynkän ruuvipenkkiin kiinni. Kiiloille, leikkuumeistille yms välineille on kans käyttöä ja ei haittaaa jos osaa ja ymmärtää käyttää niitä oikein ;D

Noita puslia jos meinaa vaihtaa, niin aika turha edes yrittää saada vanhoja puslia lyömällä irti, eli riippuen projektin laajuudesta, noille ulosvetäjille on varmasti käyttöä. Ite sain porakoneen ja hylsyjen ja pulttien kanssa vedätettyä vanhat puslat irti ja noi powerflexin polyuretaanipuslat sai kiinni melko vaivatta ruuvipenkin avulla.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 28.5.2008 7:06

Oman kokemuksen perusteella (tossa reilu viikko sitten vaihdoin omaan iv kolffiin iskarit, jouset, puslat yms joka nurkkaan) suosittelisin irroittamaan noi etutolpat kokonaan, siis vetarit ja alapallot irti. Voihan nuo varmaan venkoilla silleen että alapallot ja vetarit on kiinni, mutta aika paljon työläämpää se noin on + isompi riski että murjoo jotain rikki. Helpompaa muutenkin kun saa sen alakynkän ruuvipenkkiin kiinni. Kiiloille, leikkuumeistille yms välineille on kans käyttöä ja ei haittaaa jos osaa ja ymmärtää käyttää niitä oikein ;D

Ei tarvi irroittaa kokonaan, sillä kyllä ne helpommin sieltä olkavarressa irti lähtee! Käyttää vain jotain kiilamaista työkalua, jolla saa levitettyä iskarin alapään kiinnitystä ja nostaa iskarin pois! Tietenkin muistaa vaan ottaa kiinnipitävän pultin auki ja pois ;)

William
-
Viestit: 635
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 28.5.2008 9:29

^Koiranluu kannattaa myös irrottaa alatukivarresta, niin tulee enemmän tilaa, eikä vakaajatanko pistä niin paljon hanttiin.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 28.5.2008 12:37

Tossa on aika hyvä Howto hommaan.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 28.5.2008 16:55

^Koiranluu kannattaa myös irrottaa alatukivarresta, niin tulee enemmän tilaa, eikä vakaajatanko pistä niin paljon hanttiin.

Unohtui mainita ;)

Janse
-
Viestit: 41
Liittynyt: 20.11.2007 16:34

ViestiKirjoittaja Janse » 30.5.2008 21:44

mitenkäs saan edestä jouset irroitettua? Takaa onnistui helposti mut edestä en saa tolppaa irti alapäästä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 30.5.2008 21:55

Se on taitaa olla vaan tiukasti kiinni... Itse kerran saman kanssa ähelsin.

William
-
Viestit: 635
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 30.5.2008 22:07

Kuten Murre tuossa jo mainitsi:
Käyttää vain jotain kiilamaista työkalua, jolla saa levitettyä iskarin alapään kiinnitystä ja nostaa iskarin pois! Tietenkin muistaa vaan ottaa kiinnipitävän pultin auki ja pois.


Eli kiilaat sitä kiinnitystä auki, mutta kannattaa muistaa että siellä välissä on iskarissa kiinni oleva peltilätkä. Kiilaustyökalu ei saa haitata sen liikkumista.

mk4 V5
-
Viestit: 7
Liittynyt: 26.5.2008 19:58

ViestiKirjoittaja mk4 V5 » 3.6.2008 16:09

Ihan kiitettävästi tullut vastauksia aiheeseen, kun nyt pääsisi kokeilemaan vinkkejä kätännössä...


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa