Ohjelma nettiselailun estämiseksi
Valvoja: ffp jäsenet
Ohjelma nettiselailun estämiseksi
Olisi tarvetta ohjelmalle, joka estää internetin käytön tietokoneella, käyttöjärjestelmänä Windows XP ja selaimena Explorer 7. Kaikkea verkkoliikennettä ei kuitenkaan voi estää, sillä tietokoneessa pyörii ohjelma joka käyttää sisäverkkoa.
Nyt pitäisi löytää ohjelma, jolla olisi mahdollista estää internetin käyttö kellonaikoihin sidottuna, tai sitten kokonaan ja ohjelmalla salasanasuojaus. Minun alan sanasto on vajavainen, joten en googlettamisen tuloksena löytänyt mitään halutunlaista.
Nyt pitäisi löytää ohjelma, jolla olisi mahdollista estää internetin käyttö kellonaikoihin sidottuna, tai sitten kokonaan ja ohjelmalla salasanasuojaus. Minun alan sanasto on vajavainen, joten en googlettamisen tuloksena löytänyt mitään halutunlaista.
Pelkkä kuvakkeen poisto ei ihan taida riittää. Koneessa on jo virustorjunnat asennettuna, joten toista rinnakkaista ohjelmaa ei ole tarvis asentaa. Toki pitäisi vielä löytää sellainen ohjelma, jonka lisenssi on ilmainen...
Explorerissa itsessänkin taisi olla jonkinnäköinen esto joko tietyille sivuille tai kokonaan, mutta muistaakseni se oli kömpelön oloinen.
Explorerissa itsessänkin taisi olla jonkinnäköinen esto joko tietyille sivuille tai kokonaan, mutta muistaakseni se oli kömpelön oloinen.
Tommonen löyty pienellä hakemisella: http://www.ilmaisohjelmat.fi/k9-web-protection
Mieten olisi järjestelmävalvojaoikeuksin asettaa verkko-ominaisuuksissa DNS-palvelimeksi(nimipalvelin) vaikka joku olematon, pysypois.maailmalta.com ja editoida hosts -tiedosto sisäverkkotarpeisiin. Voihan sinne hosts -tiedostoon sitten lisätä sallitut nettiosoitteet jne.
Käyttäjät lienevät pelkästään users -oikeuksilla työasemilla joten eivät pääse muuttamaan näitä asetuksia!?
Oli unohtua ne kellonajat. Ajastettu cmd/bat -tiedosto kopioi verkkoasetukset ajastetusti tjsp...
Käyttäjät lienevät pelkästään users -oikeuksilla työasemilla joten eivät pääse muuttamaan näitä asetuksia!?
Oli unohtua ne kellonajat. Ajastettu cmd/bat -tiedosto kopioi verkkoasetukset ajastetusti tjsp...
Tumpula: Totta puhuen en ymmärtänyt juuri mitään neuvoistasi, vaikka kuulostaakin hyvältä. ;) Ajattelin testata tuota Williamin linkistä löytyvää ohjelmaa, uskoisin sen riittävän.
Kyseessähän on siis vain yksi aina käynnissä oleva tietokone, johon ei tarvitse erikseen kirjautua. Tarkoituksena ei ole tämän asian tiimoilta rakentaa maailman ihmettä, vaan ohjata työajan käyttö tuottavampaan tarkoitukseen.
Kyseessähän on siis vain yksi aina käynnissä oleva tietokone, johon ei tarvitse erikseen kirjautua. Tarkoituksena ei ole tämän asian tiimoilta rakentaa maailman ihmettä, vaan ohjata työajan käyttö tuottavampaan tarkoitukseen.
helpoin tapa olis poistaa ie7:an
Tämä on todella huono tapa, ainakin XP:ssä IE:n poisto aiheuttaa sen, että windows update sivusto irtisanoo toimintansa, eikä edes automaagiset päivitykset toimi.. Ja kun kone on päivittämätön niin se on haavoittuvainen (vaikka onhan se kyllä päivitettynäkin ;D)! En tiedä onko jossakin updatessa tämä vika korjattu, mutta näin siis ennen
-
- -
-
- -
Yks mihin törmäsin jossain lehdessä oli semmonen USB-tikku, joka valvoi konetta ja nettiliikennettä ja tallenteli kaikkee ja siihen pysty laittaa kellonajat millon murkun kone sammuu. Asennettiin salasanalla ja jos fiksu murkku ajatteli et ottaa vaan pois niin kone sammu siihen. Eli ei pystynyt käyttämään konetta ilman tuota mokkulaa. Tuntuis aika kattavalta mutta oli sillä hintaakin joku 300-400 dollaria.
Tarkoituksena ei ole tämän asian tiimoilta rakentaa maailman ihmettä, vaan ohjata työajan käyttö tuottavampaan tarkoitukseen.
Kuulostaa ihan meidän työpaikalta...saako teillä lukea palkattomalla ruoka-ajalla mitään lehteä? Meillä kielletty kaikki paitsi talon julkaisut ja ns. metalliliiton vihreä raamattu.
-
- -
Kuulostaa ihan meidän työpaikalta...saako teillä lukea palkattomalla ruoka-ajalla mitään lehteä?
Jos se on ns. palkatonta aikaa, se on OMAA aikaa.
Jos joku tulee aukomaan naamaansa jos vaikka luet Jallua ruokatauolla, niin pyydä/käske imemään omaansa (mikäli yltää).
Kukaan ei tuollaisena aikana pysty estämään esim. run***amista tuona aikana ;-)
Itse käytän tuon ajan yleensä uuden työpaikan etsimiseen...
Niin, itse olen estänyt tietyt sivustot ihan Avast:n kautta. Eli kun Tamagotchit jne meinasi viedä turhankin paljon läksyjen tekemiseen varattua aikaa, laitoin vaan estoksi ***.tamagotchi.*** ja toistaiseksi on toiminut :-)
Donitsi kirjoitti:Saako teillä käydä paskalla työajalla vai pitääkö säästellä taukoon tai laskea housuun?
Saa toki.
Naurattaa vaan tuon lafkan toiminta. Kahviossakaan ei saisi käydä, muuten kun ruoka-ajallaan.
Iso firma ja tuommoiset haistapaskasäännöt "jouduttu" tekemään, kun osalla se kahvittelu on venähtänyt ja tauoille on jääty lukemaan iltapäivälehdet loppuun.
Toisaalta mä ymmärrän, että on jouduttu tekemään tuommoisia sääntöjä, mutta tuossakin asiassa voisi käyttää maalaisjärkeä.
Nettisurffailu ei vain kuulu työtehtäviin.
Sillä ei varmaan ole kovin suurta merkitystä jääkö ne hommat tekemättä nettisurffailun vai peukalonpyörittelyn takia?
Meinaan vain että jos joku jättää hommat tekemättä nettisurffailun takia, niin tuskin se sen enempää työhön panostaa vaikka nettiä ei olisikaan.
Aina löytyy jotain vaihtoehtoistoimintaa kynsien pureskelusta, nenän kaivamiseen ja klemmareiden vääntelyyn.
Eri asia tietysti jos samat koneet ovat osana tuotantoa ja epämääräisillä sivuilla vieraileminen saa koneet jumiin.
Jos kerran firma kyseessä niin mars ostamaan kunnon palomuuri, sillä saa sitten kontrolloitua kaikki koneet kerralla ilman, että käyttäjällä olisi yhtään mitään mahdollisuuksia kiertää estoja. Kaikis fiksuis muureis on myös ajastetut säännöt, eli netti voidaan estää vaikka 8-11:30 ja 12-16:00 välisinä aikoina tai ihan miten vaan. Firma saa koko roskan vaikka liisarilla niin ei kerralla tarvii maksaa ihmeellisiä summia.
EDIT. Itse olen asennellut semmoisia palomuureja kuin Fortigate ja Watchguard mitkä tälläiseen pystyvät. Samalla saa proxyt sun muut joilla voi estellä vaikka tietyt sivustot ja estää webbisivujen komponentteja kuten java, activex yms ja estää ikävien tiedostojen latailu (bännää vaikka kaikki .exe tiedostot). Muitakin valmistajia löytyy mutta niistä ei ole omakohtaista kokemusta.
EDIT. Itse olen asennellut semmoisia palomuureja kuin Fortigate ja Watchguard mitkä tälläiseen pystyvät. Samalla saa proxyt sun muut joilla voi estellä vaikka tietyt sivustot ja estää webbisivujen komponentteja kuten java, activex yms ja estää ikävien tiedostojen latailu (bännää vaikka kaikki .exe tiedostot). Muitakin valmistajia löytyy mutta niistä ei ole omakohtaista kokemusta.
Olette paisuttaneet kärpäsestä härkäsen. Williamin linkittämä ohjelma toimi tarkoituksessaan hyvin, eikä tarvetta ole hankkia palomuureja tai vastaavia.
Defeatille kerrottakoon, että työnteko ei edellytä tietokoneen käyttöä. Tässä tapauksessa kahvitauot tuppasivat venymään internetin olemassaolon takia.
Defeatille kerrottakoon, että työnteko ei edellytä tietokoneen käyttöä. Tässä tapauksessa kahvitauot tuppasivat venymään internetin olemassaolon takia.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”