Passatti kurvatessa piippaa?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Pekkani
-
Viestit: 20
Liittynyt: 27.12.2005 3:00

Passatti kurvatessa piippaa?

ViestiKirjoittaja Pekkani » 25.5.2008 2:52

Mikä ihme piippa mulla autossa piilee kun tiukassa kurvassa oikeelle kuuluu jostain piipitystä?? Toiseen suuntaa kurvatessa en vastaavaa ääntä ole huomannut. Auto siis -91 G60 farkkupassatti.
Ja toinen onkelma kun vauhtiin pääsin, tulee jarruissa. Kun painaa jarrua niin ratti väpättää ja vauhti hidastuu nykien. Kunnolla polkiessa ei tuommoista tee tai ei tunnu. Olisko levyt irti/löysällä? Muistaakseni siellä ei ainakaan lukitusruuveja(?) ole ehyenä. Vaiko palat toispuoleisesti kuluneet. Kesäkumien vaihdon jälkeen ongelmaa ei alkuun ollut.

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 25.5.2008 8:11

Jäähdytinnestettä liian vähän

mazdagt
-
Viestit: 156
Liittynyt: 20.8.2006 11:08

ViestiKirjoittaja mazdagt » 25.5.2008 8:17

ainakin levyt mahtaa olla kierot jos normaali jarrutuksessa täristää.

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 25.5.2008 9:36

minä kans äänestän piippauksen syyksi alle minimin vajunutta jäähdytinnestettä. varmaan välähtää jäähdytinnesteen lamppukin kojetaulussa?

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 25.5.2008 10:15

Mulla oli jetassa öljyvalo mikä vilahti ja piippasi tiukemmassa käännöksessä kun oli hiukan vajetta... :D Mutta siis jompi kumpi näistä se varmaan on kun piipittää.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 25.5.2008 12:30

Olisko levyt irti/löysällä?

No jos sulla on renkaat kiinni/paikallaan kunnolla niin ei ne levyt siellä irti voi olla. Ei niissä mitään sen kummempia kiinnitysruuveja edes ole. Ainoastaan se yksi ruuvi joka pitää levyä sen verran paikallaan että renkaiden vaihto on helpompaa (mulla ei edes noita ole tainnut juuri koskaan olla missään autossa paikallaan.). Pyörän pultit ne levyt siellä varsinaisesti paikallaan pitää.
Aika varmasti levyt siellä vaan on hiukan kierot. Korjaantuu vaihtamalla uudet levyt.
Voi sinne tietysti olla mennyt jotain paskaakin levyn alle, mutta sillon kyllä pitäisi kyllä renkaakin täristää ajossa ilman jarruttamistakin.

Pekkani
-
Viestit: 20
Liittynyt: 27.12.2005 3:00

ViestiKirjoittaja Pekkani » 27.5.2008 0:13

Kiitoksia vinkeistä. Pitää tarkistaa noi nesteet.
Kummastuttaa noi levyjen kieroon menot. Ei ole kuin vuosi tai vähän päälle kun vaihdoin levyt juuri kierouden takia ja taas uudet mennyt kieroksi.
Pitää varmaan hakea kunnolliset levyt marmoritiskiltä että saa tarpeeksi laadukkaat. Motonetin laatu tuskin riittää pitämään ajomukavuutta yllä.
Mitäs muuten katsastussetä sanoo täristävistä/kieroista jarrulevyistä. On meinaan katsastusaika likellä?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 27.5.2008 7:19

Aika monissa halvoissa tarvikelevyissä on ollut tuota kieroutumistaipumusta.
Kannattaa katsoa hieman, että minkä merkkisiä osia autoon laittaa.
Jotain "neverheard"-merkkisiä ei ehkä kannata, vaikka kuinka olisi halvemmat kuin ne Lucaksen tai Aten tekeleet. Ja samahan pätee melkein mihin tahansa osiin, mitä autoonsa laittaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa