1.8T moottorin rakentamista.

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 9.5.2007 23:21

Kansipahvihan näissä on monikerrosmetallitilke. Eikö se muka kestä?

TH
-
Viestit: 253
Liittynyt: 24.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja TH » 9.5.2007 23:32

Nakuttamaan kun et päästä, niin kyllä se peltitiiviste varmasti sen 150hv/pytty kestää.

lasses
-
Viestit: 607
Liittynyt: 25.8.2003 15:27

ViestiKirjoittaja lasses » 10.5.2007 10:04

Silleen olen nähnyt liekkirenkaita tehdyn, että lohkoon työstetään ura ja siihen sorvataan sopiva rengas kuparista mikä hehkutetaan.

Se missä tarvitaan todellista näppituntumaa on se, että kuinka paljon kansipahvi menee kiristettäessä kasaan ja kuinka paljon liekkirengas menee kasaan kun kansi on momentissa. Ei saisi jäädä kantamaan liekkirenkaista -> vesivuoto.

Järjettömiä paineita kestää jos tuo homma on hyvin tehty.

jabajee
-
Viestit: 692
Liittynyt: 26.7.2004 18:36

ViestiKirjoittaja jabajee » 10.5.2007 12:51

Miksei lohkon tiivistetasoa ole oikaistu (hiottu)?
Kuvassa näyttää ainakin ihan koskemattomalta.
Mielestäni se nyt olisi ainakin kannattanut tehdä. Turbokoneessa varsinkin.
Ei ainakaan huononna kannentiivisteen tiiveyttä.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 10.5.2007 16:53

^En osaa sanoa miksi, mutta omasta mielestä tuo pinta oli ihan ok, kun lähemmin sitä tarkastelin!
Sanoin koneistamolle, että kaikki tarpeellisen saa tehdä!

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 10.5.2007 17:59

minustakin tuo näyttää ihan hyvältä. Tummat kohdat viittaavat lievään syöpymiseen tai tummenemiseen. Pinta kuitenkin tasainen ja pitävä yleensä.
On ollut parissa omassakin koneessa ja ei ole ongelmia aiheuttanut.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 10.5.2007 18:01

^Yhdyn samaan kanssasi! Koskaan ei ole ollut tarvetta hieroa lohkon tiivistepintoja muulla kuin rätillä ja puhdistusaineella!

jabajee
-
Viestit: 692
Liittynyt: 26.7.2004 18:36

ViestiKirjoittaja jabajee » 10.5.2007 19:37

Ei oikeesti montaa kymppiä maksa tasohionta samalla kun muutakin koneistusta tehdään.
Pinta voi näyttää vaikka kuinka hyvältä ilmankin, mutta varmasti ei oikaisusta/tarkastuksesta haittaakaan ole. Varsinkin jos pohdiskelee "tarvitsisinko liekkirenkaat".

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 10.5.2007 20:06

No ei maksa tietenkään, kaikilla tyylinsä notta kannattaako tuo nyt kantaa takaisin sinne koneistukseen.
Ja näyttää monelta koneistajalta jäävän vaikka sanot että tehkää kaikki.

Mietiskelin noitta liekkirenkaita itsekin mutta jos et tulevaisuudessa ole tekemässä tästä sitten todella woimamoottoria niin IMO heität rahaa hukkaan. Varmuutta se tuo lisää ja kesto tietty mutta esim. tuolla turbolla ei semmoisille tehoille ylletä että itse näkisin sitä tarpeelliseksi :)
En tarkoittanut tätä pahalla sitten :)

Toi metallinen kannentiiviste kestää tehotavoitteesi(mitkä päässäni kuvittelen) aivan varmasti.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 10.5.2007 23:49

^Juu ei menny tukkoon =)

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 11.5.2007 13:16

Eiköhän asianosaava koneistamo ole tarkastanut ton lohkon. Se että sitä ei ole koneistettu tarkoittaa vaan sitä, että ei ole ollut syytä koneistaa. Turha sitä on työstää ilman mitään syytä, vaikka halpaa oiskin.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 16.5.2007 22:03

Hei kaikki elektroniikka nerot, antennit pystyyn!!

Kertokaas, että onko tuohon Greddy:n e-01 ahtopaineen säätimeen mahdollista vaihtaa näytön valaistuksen väriä??

Tässä Greddy avattuna..!


E: Enempää en tuota vielä uskaltanut purkaa :(

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.5.2007 1:40

Noista ei saa selvää, mutta jos tuossa on elektroluminenssipaneeli niin siitä ei väriä vaihdeta.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 17.5.2007 5:15

Tuo ei kerro minulle mitään :(

Täytyy rohkeasti vaan sit purkaa lisää!

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.5.2007 15:38

Semmonen tasainen valoisa levy. Sen päälle tulee sit näyttöelementti jossa itse kuva on. Voi olla yhtä pakettiakin.

Elektroluminenssin valon väriin vaikuttaa aine jota siinä on käytetty.

Gloid
-
Viestit: 282
Liittynyt: 19.12.2004 15:32

ViestiKirjoittaja Gloid » 17.5.2007 17:22

The large LCD screen, with green elecro-illuminesant backlighting is easy to see.

Tuommosta löyty täältä. Taitaa tarkoittaa juuri tuota H. Jormalaisen mainitsemaa levyä?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.5.2007 18:15

No sitähän se...

Mahdollista on että tuon paneelin sais vaihdettua toiseen joka on halutun värinen.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 18.5.2007 1:52

Ajattelin vain, että joskus tuli vaihdeltua nokialaisiin puhelimiin noita ledejä ja oletin että tuohonkin voisi vaihtaa. Uusi sävy olisi ollut sininen tai punainen??

Tarvii varmaan sit enemmän, vai onko joku elektroniikka nero tulossa seuraavaan miittinkiin Pirkanmaalle, niin voisi tuota katsoa tarkemmin??

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 18.5.2007 4:21

Tuskin tarvii kenekään kattoa....

Jos saat sen valaisevan elementin irti niin se kädessä Elektorille tiedustelemaan mahdollisuutta uuden hankintaan. Voi olla erikoisen kokoinen jotta ei mikään yleismalli sovi ollenkaan. Mikäli edes irtoaa näyttäelementistä.

Tsiigaa ennalta www.farnell.fi ja www.elfa.fi

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 29.6.2007 17:57

Turbotekniikan myymää alapuoleista pakosarjaa GT??R/RS sarjan ahtimille..

Löytyykö keltään kokemuksia??
Kuva
Kuva

E: Tässä vielä tuo yläpuoleinen, josta makee:lla olikin jo kokemusta :) :
Kuva

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 7.7.2007 13:15

Kansikin viimein saapui J.Kosuselta :)

Nyt saa alkaa kasaamaan..

Kuva
Kuva
Kuva

j_u_k_i
-
Viestit: 530
Liittynyt: 23.7.2003 8:10

ViestiKirjoittaja j_u_k_i » 7.7.2007 18:11

Mitäs kaikkea kannelle tehtiin?

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 7.7.2007 21:02

Kaikki tarpeellinen kanavien muokkaus, venttiilien muokkaus jne jne...Kannelle luvattu riittävät teho lukemat!

Lisää kuvia tulossa, kun pääsee kasaamaan :)

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 9.7.2007 10:04

Rohkoneeko kysyä että paljonkos tuollainen kannen muokkaus maksaa?

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 9.7.2007 10:23

Kyllä se vaatii se touhu tonnin huonnomman puolen...:( Ja tietty riippuu varmaan ihan siitä, että kuinka hyvin tekijän tuntee?!?

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 9.7.2007 10:34

Auts! Tarvii kyllä olla sit huomattava muutos et moinen homma kannattaa tehä!

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 9.7.2007 13:43

Tais muuttua suunnitelmat, kun olit laittanu ahtimen myyntiin. Ajattelitko siirtyä pykälää isompaan garrettiin?

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 10.7.2007 21:30

Hmm ;)

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 19.7.2007 16:11

Nonniin..Nyt on saatu vanha paketti myytyä pois ja alkaa uusien osien metsästys ;)

E: Siis ahdin, pakosarja, dp ja rst imuputki...

driver
-
Viestit: 94
Liittynyt: 5.10.2005 16:14

ViestiKirjoittaja driver » 31.7.2007 11:51

Joko on löytynyt uutta palikkaa? : )

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 31.7.2007 12:05

^EI oo vielä ehtinyt tilaamaan/ostamaan :( Juuri maanantaina saavuin takaisin Suomeen, joten tällä viikolla on tarkoitus alkaa kyselemään tarjouksia ;)

jakk
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.9.2007 20:04

ViestiKirjoittaja jakk » 21.10.2007 16:56

no joko se lohko on porattu?! :D

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 23.10.2007 7:34

^Kyllä se on jo ajat sitten porattu ;D


Eikös tuohon käy ihan kaikki 92.8 iskuiset kampiakselit? Vai onko jotakin erikoista

Mistäs tuota kampuraa kannattaa lähtee metsästään, eli mistä kone malleista/tyypeistä tuo löytyisi? Ja mitenkähän niiden keston kanssa kävisi?

ps. Tää projekti on vaan kestäny ja kestäny, kun tuota vapaa aikaa ei paljoa ole jäänyt töiden jälkeen =( Mut jos nyt taas vaikka sais hiukan vauhtia?? ;)

E: Näytti Tuulilasin artikkelissa tietojen mukaan iskunpituus olevan 93,6mm ja 82,5mm männillä litratilavuuden olevan tasa 2 litraa...

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 23.10.2007 17:20

2001,3cm3 näyttäis tulevan 82,5x93,6 mitoilla.

Kuinkas paljon tuollainen iskupituuden nosto vaikuttaa puristussuhteeseen? Eikös tuosta 8,5:1:stä kärsisi vielä hieman nostaa ruttua?

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 23.10.2007 17:59

Juu eihän noita mäntiä sit enään tuossa tultaisi edes käyttämään. Uusilla ja halkaisijaltaan isommilla männillä se jäisi sinne 8,5:1-9,0:1, ainakin tuon Eurospecin mukaan...tarvii ottaa selvää paremmin!

jakk
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.9.2007 20:04

ViestiKirjoittaja jakk » 23.10.2007 23:59

älä jatka enään murre... mulle tulee muuten liikaa osia... ;P ... mulla o kohta puolet sun projektin osista... xd

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 24.10.2007 7:15

^ =P

driver
-
Viestit: 94
Liittynyt: 5.10.2005 16:14

ViestiKirjoittaja driver » 5.5.2008 16:01

Rupeeko tää rojekti oleen jo "taputeltu" ? = )

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 5.5.2008 18:36

Ei ole haudattu ei... :-/

Nyt on vain ollut sen verran hiljais eloa tämän harrastuksen kohdalla. Koska pidempi aikainen sairastelu veti vakavaksi liian myöhään. Vei kaiken huomion työstä ja harrastuksista :(

Nyt on päästy jo normaaliin elämänrytmiin kropan ollessa parempaan päin ja työtkin jo sujuvat normaalisti urheilun parissa. Ja koulu töiden ohella kuljettaa toiselle paikkakunnalle...

Joten pikkuhiljaa tätäkin tarvisi jatkaa eteenpäin!
Kunhan sitä inspiraatiota löytyisi hiukan, että potkaisisi perseeseen ja kun tuota virtaa riittäisi ;)

Pahoitteluni vain kaikille, kun mitään ei ole kuulunut.. :(

Muutama muutos on tullut tähän projektiin, mutta niistä sitten myöhemmin...

jakk
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.9.2007 20:04

ViestiKirjoittaja jakk » 8.5.2008 8:05

hihi, tiänki ne muutokset jo :) niitä odotellessa... vai kerkeekö mun uus projekti tuleen valmiiks ensin :D

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 24.5.2008 11:20

E: HerrTossavainen ymmärsi yskän ja asia on korjattu!
Viimeksi muokannut Murre, 25.5.2008 22:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

makee
-
Viestit: 81
Liittynyt: 4.2.2004 17:01

ViestiKirjoittaja makee » 24.5.2008 12:46

Jämiää toimintaa!

HerrTossavainen
-
Viestit: 4
Liittynyt: 21.8.2007 21:35

ViestiKirjoittaja HerrTossavainen » 26.5.2008 20:21

Pahoittelen hirveesti sitä mitä olen mennyt hölmöilemään. Suuret anteeksi pyynnöt Murre:lle ja kaikille FFP jäsenille.Toivottavasti voidaan jatkaa hyvin mielin eteenpäin? :)

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 26.5.2008 22:51

No etpä oo ensimmäinen idiootti joka lainailee muiden kuvia ja ajatuksia. Aika pienet on nää "foorumi piirit" suomessa, et kyllä käry käy nopeesti. Jos ei ite pysty mitään oikeesti tekeen niin kannattaa tyytyä haaveilemaan ja luomaan niitä fantasia-autoja ihan sinne omalle koneelle ja pitää ne siellä...


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa