adressi dielsel veron poistamiseksi
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 928
- Liittynyt: 31.7.2003 1:45
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 928
- Liittynyt: 31.7.2003 1:45
- Viesti:
Tuskimpa dieselvero poistuu edes, suomipoika on niin tyhmä että maksaa eikä marise.maksu on ja pysyy dieselin hinta nostetaan bensan yli. näinhän se varmaan menee. Kunnon lakko pystyyn vaan, koko suomen autot seis kuukaudeksi, eiköhän sellainen aala muuttamaan kataisen mieltä ja laske hintoja alemmas.
Tuskimpa dieselvero poistuu edes, suomipoika on niin tyhmä että maksaa eikä marise.maksu on ja pysyy dieselin hinta nostetaan bensan yli. näinhän se varmaan menee. Kunnon lakko pystyyn vaan, koko suomen autot seis kuukaudeksi, eiköhän sellainen aala muuttamaan kataisen mieltä ja laske hintoja alemmas.
Kai joku säätää ensin lain jotta kaiken pitää silti toimia. Vähän kuin sairaanhoitajien lakkokin. Viinakaupankaan lakko ei pahemmin vaikuttanut. (moni alko pysyi silti auki)
Mieleen tulee myös bussilakko muutaman vuoden takaa, ei sekään kauhean paljoa vaikuttanut.
Sais tulla jotain sanktiota jo autoverostakin. Ainakaan mun mielestä auto ei edelleenkään liiku Saksasta (tai muusta EU maasta) suomeen ilman veron kaltaista seuraamusta. Tämä kuitenkin on yksi EY:n perustamiskirjan ydinasioista.
Sairaanhoitajien nimellisestä 5% korotuksesta jäi korotuksen saaneille käteen vain noin 2.5% ostovoiman lisäys. Pienen ryhmittymän itsekkään edun vuoksi korotusten kustannuksista maksavat kaikki.
Jos käyttövoimavero poistuu, dieselin hintaa on pakko nostaa verokertymän säilyttämiseksi. Dieselin hinnanousu on ollut viime aikoina rajua muutenkin, mikä välillisesti vaikuttaa hyvin monien tuotteiden ja palveluitten hinnan nousuna.
Jos käyttövoimavero poistuu, dieselin hintaa on pakko nostaa verokertymän säilyttämiseksi. Dieselin hinnanousu on ollut viime aikoina rajua muutenkin, mikä välillisesti vaikuttaa hyvin monien tuotteiden ja palveluitten hinnan nousuna.
Ai Lukkari nytkö on niin, että nimenomaan vain ja ainoastaan Tehyn työtaistelu on inflaation suurin ja radikaalein syy? Että ilman sitä inflaatio olisi pysynyt kurissa? Älä ny viitti naurattaa.
P.S. Aika paljon "faktaperäisyydestä" kertoo jo se, että puhutaan sairaanhoitajista, vaikka he ovat vain osa korotuksen saaneista.
P.S. Aika paljon "faktaperäisyydestä" kertoo jo se, että puhutaan sairaanhoitajista, vaikka he ovat vain osa korotuksen saaneista.
Viimeksi muokannut Petteri, 21.5.2008 8:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En nyt lähtis yleistämään sairaanhoitajien lakonuhan merkitystä inflaatiolle. Ne on kuitenkin vaan todella pieni osa Suomen veronmaksajista. Melkein yhtä paljon nousi palkat kunnan lapioon nojaajilla, kahvitauolla istujilla, opettajilla, lääkäreillä, monella teollisuuden alalla... Prosenttilukuna se voi näyttää isolta, mutta rahamääräisesti se ei ole iso summa.
Jos käyttövoimavero poistuu, dieselin hintaa on pakko nostaa verokertymän säilyttämiseksi
eikö sitä ole jo nostettu turhan paljon muutenki? ennen oli bensalla ja dieselillä hintaero n.30senttiä. eilen katoin niin oli n.15senttiä. taitaa se 15senttiä mennä valtion kassaan¨.
edit: onkohan kansanedustajat suunnittelemassa taas jotain lisärakennusta?
Koska asia on melko ajankohtainen ja tuosta tehyläisten ostovoiman lisäyksestä suhteessa palkankorotukseen on ollut ajankohtaisohjelmissa puhetta, otin korotuksen esimerkkinä. On toki muitakin isoja korotuksia saaneita, ovathan esim. Suomen paperimiehet melkein hinnoitelleet itsensä ulos alalta.
Dieselin hinnannousun kustannusten kerrannaisvaikutuksia voi vain arvioida.
Dieselin hinnannousun kustannusten kerrannaisvaikutuksia voi vain arvioida.
Auttaisi jos tuossa adressissa olisi edes huomioitu kaikki faktat ja se olisi kirjoitettu juurta jaksaen. 500 nimeä nyt ei vielä tunnu missään, mutta luulisi jos esim. 100 000 autoilijan nimen saisi adressiin, että se tuntuisi jossain?
Tai sitten tehdään kunnon protesti ja poltetaan auto eduskunnan rappusilla!
Tai sitten tehdään kunnon protesti ja poltetaan auto eduskunnan rappusilla!
^ Mistäs ne rekat saadaan, kun tostahan nimenomaan vähän ajavat hyötyisivät ja tällä hetkellä kannattavasti dieselillä ajavat ottaisi takkiinsa. Eikös yleensä niillä rekoilla ajeta vähän enemmän kun muutama tkm vuodessa? =)
Saisi kyllä diesel ja bensa mun puolesta olla samanhintasta ja tuollaiset turhuudet pois.
Saisi kyllä diesel ja bensa mun puolesta olla samanhintasta ja tuollaiset turhuudet pois.
Rekkabarrikadit vaan pariksi päivää pk seudun kehäteille.
Rekat parkkiin,satamasta ahtaajat mukaan niin ihme jos ei ala tapahtumaan. Suomi nyt sattuu olemaan erittäin riippuvainen raskaasta liikenteestä. Eikö se yks kansanedustaja vaatinut polttoaineveroa pienemmäksi vai liekö kerääkö vaan irtopisteitä.
Se on vaan niin että kun diiselin hinta nousee, nousee myös rahtikustannukset, bussiliput ym eli loppujen lopuksi se maksaja on taas vanha tuttu tavalline katujen tallaaja.
Onkos muilla jo bensan / diiselin hinta vaikuttanut ajoihin? Meillä 2 bensa-autoa ja kyllä ite ainakin olen vähentänyt autoilua kun alkaa käydä pienipalkkaisen metallimiehen kukkarolle.
70e tärähtää tällä hetkellä kun golffin laarin täyttää, sillä pääsee 2 viikkoa jos ei pitempiä reissuja tee.
Lama on tulossa mutta moniko sen huomaa??
Onkos muilla jo bensan / diiselin hinta vaikuttanut ajoihin? Meillä 2 bensa-autoa ja kyllä ite ainakin olen vähentänyt autoilua kun alkaa käydä pienipalkkaisen metallimiehen kukkarolle.
70e tärähtää tällä hetkellä kun golffin laarin täyttää, sillä pääsee 2 viikkoa jos ei pitempiä reissuja tee.
Lama on tulossa mutta moniko sen huomaa??
-
- -
- Viestit: 173
- Liittynyt: 31.7.2003 15:34
-
- -
- Viestit: 262
- Liittynyt: 23.9.2005 8:23
Meillä on ollut dieseli nyt reilun kolme vuotta. Kilometrejä on tullut n.144t. Golfissa kun valon välähtäessä ajaa tankille niin sinne menee sellaiset 50L noin suunnilleen. Dieselistin urani alkuvaiheessa hintaa tankillisella oli alle 50€. Nyt tankillisen hinta lähenee 70€. Toisena autona on Sierra. Ennen hirvitti tankata riesaa, iso tankki ja bensa kallista. Nyt tänään maksaa Golfin tankkaaminen samoja summia kuin riesan aiemmin... onneksi toisen auton tarve on nykyisin vähempää kuin parina aiempana vuonna. Ja näillä näkymin ei noi Golfin kilometrit juurikaan vähene kun töissä tulee kuitenkin käytyä. Tähän odottaisin nostoa kulukorvauksiin jotta verovähennykseet saadaan lähemmäs oikeaa tasoa.
Pöh, mitä siitä stressiä ottaa maksaako se 1,30 vai 1,50, kuitenkin sen tankin täyteen tankkaa.
Onhan se jo vuosia jeesusteltu Bensan / dieselin hinnalla, aina ollut samat jutut. Ei ajella kauppaa, muutetaan duunia lähemmäs, ei käydä sukuloimassa autolla, myydään auto pois yms. Silti tuolla tien päällä on porukkaa. Samoin näkyy Särkän parkeillakin nuorisia jotka eivät liene tuohon aikaan enää duuniin menossa eikä lapsia olla päiväkodista hakemassa.
Vähän sama kuin viinakin, maksoi mitä maksaa, kyllä sitä silti ostetaan.
Kallista se bensa minustakin on, mutta ei sen hinta siitä jeesustelemalla laske.
Onhan se jo vuosia jeesusteltu Bensan / dieselin hinnalla, aina ollut samat jutut. Ei ajella kauppaa, muutetaan duunia lähemmäs, ei käydä sukuloimassa autolla, myydään auto pois yms. Silti tuolla tien päällä on porukkaa. Samoin näkyy Särkän parkeillakin nuorisia jotka eivät liene tuohon aikaan enää duuniin menossa eikä lapsia olla päiväkodista hakemassa.
Vähän sama kuin viinakin, maksoi mitä maksaa, kyllä sitä silti ostetaan.
Kallista se bensa minustakin on, mutta ei sen hinta siitä jeesustelemalla laske.
70e tärähtää tällä hetkellä kun golffin laarin täyttää, sillä pääsee 2 viikkoa jos ei pitempiä reissuja tee.
Hyvinhän tuota vielä pääset:) Täällä tulee kilometrejä reilu 850 viikossa työajoa, joka kolmas päivä saa olla autoa tankkaamassa, meinaa jo hiukan ottaa opiskelijan luonnolle... Mutta minkäs teet, oman alan töiden perässä on pakko antaa golffin rullata vaan:)
joo skootteria on täälläkin jo harkittu. uusi kärry tulee silti pihaan kohtapuoleen, mutta bensasn hinnan takia pitää lisätä pyörällä ajoa joka tapauksessa. kaatosateella on vaan vähän huono sitten koittaa perustella itelleen että kunto siinä vaan kasvaa... bussilla en mene, kun maksaa aika pirusti nykyään sekin eikä sillä silti voi pyörähtää kaupan pihassa ruokaa ostamassa.
Mutta mikä on se kipuraja millä se auto jää pihaan? Ennen puhuttiin että vanha 10mk mutta eipäs pitänyt paikkaansa
No ei kyllä ole missään vaiheessa tainnut markalla olla niin paljon arvoa että n. 1.50 vastaisi vielä lähellekkään kymppiä. Lienee jotain seittemää 2000-luvun markkaa vastaava?
Jos ensi kesänä mennään jo yli parin euron (mitä en kyllä usko ennen kuin itse näen) niin kuin lehdet väittävät, niin pitää itsekin varmaan autosta luopua. Vaikka onhan sitä nytkin tullut mietittyä josko töiden loppuessa syksyllä myisi auton. Jos vaikka löytyis töitä mihin julkisilla pääsis.
Vaikka kovasti porukka on noita rajoja vetänyt niin kauan kun henkilöautoja Suomessa on ollut, niin tuskin se autonkäyttö tulee vähenemään vielä pitkään aikaan. Vaikka bensa maksaisi parin vuoden päästä 3 euroa litralta, niin tuskinpa noita kotteroita mitenkään merkittävästi vähemmän tuolla pyörisi. Onhan sitä aikoinaan uhottu autoilun loppuvan kahteen markkaan, viiteen markkaan tai 1.5 euroon litralta... Näkis vaan.
On vaan pakko päästä liikkuun! Hevonenko tässä pitäs seuraavaksi ostaa...
Tämmösen kun itse vääntää ja hankkii kulkevan koiran, niin on liikkuminen halpaa. Putki, jousi ja kannake romupyörästä niin valjakkopyörä maksaa kolme euroa. :-D
Kulkee skootterivauhtia ääniohjauksella - "vetoon".

Ja pitää nyt tännekin tuo sama sarjispätkä nakata. Paras ratkaisu on nääs tää:

Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa