Googlen kuvahaun vastaus: oman sivuston kuva 1.

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

Tumpula
-

Googlen kuvahaun vastaus: oman sivuston kuva 1.

ViestiKirjoittaja Tumpula » 16.5.2008 19:36

Ylläpidän vapaa-ajallani erästä joukkueen harrastesivustoa. En ole mikään koodari ja hallitsen vain perusteet html -kielestä. Sivuston tekoon olen käyttänyt Dreamweaver8:a.
Normaalilla Googlen nettihaulla sivusto ilmesty monellakin eri sanahaulla listan ensimmäiseksi, sillä olen "osannut" käyttää näitä;
meta name="description" content=
ja
meta name="keywords" content=

Siltä osin kaikki OK. Mutta miten saan Googlen kuvahaun toimimaan yhtä hyvin? Nyt kun haen samoilla sanoilla kuvaa, ilmestyy ensimmäisenä "kilpailevan" seuran joukkuekuva ruutuun. Olemmehan monesti pelanneet heitä vastaan ja joukkueemme nimi löytyy useasti mainittuna heidän otteluselostuksissaan.
Tämä v****taa. Voisiko joku www-nero opastaa tällaista n00bieta oikeaan suuntaan?

Tuomas
admin
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 16.5.2008 20:43

Nosta sivusi yleistä pagerankkia (googleta Pagerankin nostamisesta ja katso vaikka http://fi.wikipedia.org/wiki/PageRank ekana). Googlen kuvahaku ei indexoidu kovin usein (itse asiassa törkeän harvoin) joten asialle ei varmaan paljoa voi tehdä muuta kuin kehittää sivustoaan yleisesti paremmaksi, kerätä kävijöitä ja linkkejä muilta sivuilta ja odotella jos se kuvahaku päivittyisi sinun sivusi osalta.

Tumpula
-

ViestiKirjoittaja Tumpula » 16.5.2008 21:20

Kiitos vastauksesta näin jääkiekko-ottelun lomassa!
Mahdollisuudet nostaa sivustoa rankingissa on melkoisen vaikeata - yritetään toki...

OT:n mainittakoon että kuvahakuna Googlessa "ffp" tuo ffp-sivuston pipo-lippis -kuvan kolmantenatoista osumana ruutuun - lienee siis melko hyvin rankattuna tämä sivusto?!

OverAndOut

Arto S
-

ViestiKirjoittaja Arto S » 16.5.2008 22:19

Näkyy Firefoxin jonkun lisäosan mukaan olevan FFp.fi eli etusivun pagerang- arvo 4/10 :) Keskusteluosion etusivun arvo on taasen 2/10, ei suosittu paikka ;)

Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”