VW caddy 1.6d -86

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

VW caddy 1.6d -86

ViestiKirjoittaja Late_86 » 24.9.2007 22:27

elikkäs ajattelin itsekkin laittaa tänne pientä projekti selosteluu..

tuli keväällä löydettyä tollainen 86 caddy.. ja ollaan puolisoni kanssa sille kolmannet omistajat.. nyt syksyn tullen auto lähti työn alle.. tarkotus ois poistaa ruosteet ja reijät sekä laittaa td tekniikka sekä kakkos golffin kojelauta..

lähtökohta on kohtuukuntoinen "lapin auto" edellinen omistaja vanha naapurin setä ajellu sillä jo vuodesta 88 eli historia tiedossa..

projekti etenee hitaasti koska pääsen työstämään autoa vain viikonloppuisin kun opiskelupaikkakunnalla ei ole paikkaa missä rakennella..

mut eiköhän se siitä..

Tässä linkki kuva kallriaan niin ei tarvi joka kuvaa linkistä availla:
http://s228.photobucket.com/albums/ee16 ... filter=all
Viimeksi muokannut Late_86, 26.10.2007 16:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Late_86 » 25.9.2007 10:35

Elikkäs kuvia..
auto ostohetkellä...
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... IM2112.jpg
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... IM2158.jpg
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... IM2115.jpg

Sitten tuli hankittua jonkun sortin vannetta:
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... IM2246.jpg

takapuskurit lähti parhaiten irti vasaralla..
työkaluihin saatto kyllä vaikkutaa muutama neuvoa antava ennen työnaloittamista :)
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... IM2249.jpg

uusi kojelauta odottamassa asennnusta..
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... IM2273.jpg

penkit pois ja lattiaverhoiluja purkamaan:
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 007083.jpg

ääni eristeenä oli jotain vaahtomuovia ja SANOMALEHTIÄ..
ihme kyllä ei ollu ruostunu tuon lehden alla..
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 007085.jpg
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 007086.jpg

ensimmäinen kunnollinen työvaihe oli lavan hiominen ennen lumen tuloa..
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... G_2035.jpg
ja löytyyhän sieltä pikkureikiäkin..
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... G_2036.jpg

seuraavaksi ois tarkoitus hitsailla ja maalata lava sekä alkaa hiomaan ohjaamon lattiaa.. minkaslaista äänieristystä ois järkevin laittaa tonne ohjaamoon?

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 25.9.2007 14:16

Vaikkapa Vibroplastia. Ainoa, että on hinnaltaan melko suolaista, mutta eipä sitä Caddyyn paljoa taida mennä. Vibroa saa vaikkapa tuolta -> www.powerset.fi

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 25.9.2007 15:00

Itse laitoin mattojen alle lumppumattoa ja tietty bitumia alle, toimi samalla liimana. Ovipelteihin olen myös tykännyt laittaa bitumia. Ei varmaan merkkituotteiden veroista, mutta kun 3l kannu maksaa parikymppiä, sitä ei tarvitse säästellä.

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 26.9.2007 0:40

vibrosta pelkkää hyvää sanottavaa, helppo laittaa, pysyy hyvin, taittuu melkein mihkävaan ja viel se, että eristää todella hyvin =)

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Late_86 » 26.9.2007 9:48

tätyneen harkita sitä vibroplastia tonne klojelaudan alle, oviin, ja hytän takaosaan.. pohjan ajattelin mieluummin eristää jollain netemmäisellä.. onko kellään kokemuksia reilusta kerroksesta alusta massaa äänieristeenä?

AndeN
-
Viestit: 10
Liittynyt: 23.10.2006 23:16

ViestiKirjoittaja AndeN » 26.9.2007 10:00

Itse laitoin edelliseen Cadyyn mm. metsäkoneohjaamoissa käytettyä äänieristelevyä joka paikkaan sisätiloissa. Ja täytyy sanoa että oli sen käsittelyn jälkeen erittäin hiljainen sisältä. Samaa värkkiä työstän myös nykyiseen Caddy projektiin..

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 26.9.2007 11:05

Huomasin, että oma kädiprojekti -topikkini oli häipynyt foorumilla, harmi, sillä siellä olisi ollut paljon asiaa, myös eristämisestä.
Ensimmäinen asia, mikä kannattaa tehdä, on mennä pimeään tlliin ja laittaa voimakas valo konehuoneeseen ja tutkia kojetaulun alta jne. kaikki reiät, joista ääni pääsee sisään.
Mattojen alla saa pysymään hyvinkin paksun kerroksen mattoa ja mitä raskaampaa löydät, sen parempi. Alustamassaakin voi käyttää, mutta itse käytin bitumia, koska se on monin verroin halvempaa.
Kopin takaseinässä ei ole niin väliksi, koska siellä takana ei melunlähteitä ole, se kannattaa pinnoittaa niin, että ei kumise ja resonoi. Itse vedin muutaman kerroksen siveltävää bitumia ulkopuolelle. Sisälle liimasin tuollaisen huopamaton.
Sisälokarit (ja roiskeläpät) kannattaa olla, pienentää rengasmelua ja kivien ropinaa oleellisesti. Sinne lokarien alle pelteihinkin mahtuu siveltävää eristettä. Itse vetelin lokarien molemmat pinnat paksulti bitumilla. Saman homman olen tehnyt kolmosfarkkuun ja Caravelleenkin.
Ovien sisäpeltejä ei kannata unohtaa. Kädissä ne on helppo sivellä äänieristeellä. Caravelleen, jossa on hieman isommat ovet, meni pari litraa bitumia.

d0gi
-
Viestit: 117
Liittynyt: 3.11.2006 21:47

ViestiKirjoittaja d0gi » 26.9.2007 11:24

Mistäs tuollaista metsäkoneissa käytettyä vaimennusmattoa saa ostaa? Tai minkänäköistä se on?

AndeN
-
Viestit: 10
Liittynyt: 23.10.2006 23:16

ViestiKirjoittaja AndeN » 26.9.2007 12:23

Ööö..en oo ihan varma mistä "normi" ihminen sitä saa. Itse satun vain käsittelemään sitä työkseni. Kokemuksiltani paras on ollut sellainen raskasmatto missä on noin 4-5mm bitumikerros ja tämän bitumin alla jonkun sortin pehmuste. Kontaktiliimalla olen niitä laittanut kiinni. Tämän raskasmaton alle on liimattu noin 15x15cm paloja n.2-3mm bitumilevyä. Äänieristyksen ammattilaisten mukaan nämä pienet palat vaimentavat paremmin kuin yksi "iso" pala. Tai no. En varmasti muista oli näiden "pienten" palojen tarkoitus vaimentaa esim. auton ovenpellein "resonointia" tai jotain sinne päin..

Nooh..
Esim. yksi äänieristeiden valmistaja on Noisetek. En tiedä kuinka pieniä määriä myivät. Vai myivätkö olleenkaan yksityishenkilölle.
http://www.noisetek.fi/

Voin laittaa kuva tästä materiaalista kun ehdin.

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Late_86 » 26.9.2007 14:20

tarkotus ois päästä halvalla.. tuota vibroplastia on kehuttu.. mutta on kovin kallis..
sitä alusta massaa mulla sattuu olemaan jonkin verran kaapissa ennestään..
ja jos siihen laittas lisäksi bitumii.. pitää kattoa nyt..

sitten viellä ehkä tyhmä kysymys.. mimmosta se pelkkä bitumi on aineena? ja mistähän sitä saa?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 26.9.2007 14:28

Katepal K-36 siveltävä saumaliima mistä tahansa rautakaupasta esim. 3l hinkissä. Lämpimällä levitys on helpompaa. Jos on irrallinen lämpölevy, voi laittaa keitokset lämpenemään, nii on helppo asentaa. Voihan tuon tietty keittiön hellallakin kuumentaa tai toholla.

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Late_86 » 26.9.2007 14:44

^ oisko lukkari sulla laittaa yhtään kuvaa siitä vaiheesta kun oot laittanu niitä eristeitä?

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Late_86 » 15.10.2007 22:04

Joo.. tässä on taas muutaman viikonlopun aikana tullut edistyttyä.. jonkin verran..

eli lava saatiin paikattua ja maalattua mustalla maalilla.. samaa maalia käytetään mm. bombardierin tehtaalla kelkkojen ohjaustangoissa.. merkistä ei tietoa..
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... IM2330.jpg
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... IM2331.jpg

lavan jälkeen siirryn sisutan kimppuun ja välillä hitsailu olosuhteet ei olleet mitkään parhaat koska ei ole nosturia käytössä.. joten piti tehä tollanen ramppihässäkkä..
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 007112.jpg
isä kävi tossa vaiheessa jo nauramassa että ei taija poijjalla tulla hommasta mitään ku viikonlopun konttailin tuolla auton alla.. :D
kuskin jalkatilassa oli reikä joka oli pakko paikata altapäin koska se oli sen palkin alla johon penkki kiinnittyy etureunastaan..
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 007114.jpg

sama paikka maalattuna ja massattuna..
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 007148.jpg
sisustan maalina käytin samaa mustaa kuin lavallakin ja äänieristeeksi laitoin näin aluksi dinitrolin alustamassaa.. pitää kattoa jos on kovin kova ääninen niin pitää sitten jälestä hommata siihen jotain muuta lisäksi..
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 007153.jpg

kojelaudan irrotin jo valmiiksi ja puhistelin siltä pölyt pois.. ja tuli sinneki palkkeihin vähän massaa siveltyä.. oli sinne kyllä pölyä kertynyt aikalailla..
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 007156.jpg
sais olla joku sääntö että 20v välein pitäis joka autosta käyttää kojis pois ja puhistaa pölyt.. parantais varmaan paloturvallisuuttakin?

sitten viellä kerkesin leikellä tosta perästä tuon ruostuneen pellin pois..
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... IM2349.jpg
tohon kössin paikaksi palan isän peräkärryn laidasta..

ensi viikolla onkin sitten loma edessä.. tarkotus ois saada hitsaus hommat päätökseen ja alotella tekniikan vaihto.. oisko kellään tarjota viisi vaihteista lootaa ykköskoppaan.. kakkoskopan laatikkohan sinne ei taida suoriltaan käydä?

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Late_86 » 26.10.2007 16:33

Joo loma viikko alkaa olemaan lopuillaan.. Tekniikan hommaaminen jäi puolitiehen kun rahaa ei kerennykään tulla.. No uusi yritys sitten jälleen parin viikon päästä..

Mutta tulihan tuota muutakin tehtyä kuin surettua rahapulaa..

Kojelaudan sain asenneltua paikalleen ja niihin pätyjen kyynnitys paikkoihin tuli tehtyä tälläiset sovitepalat..
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... IM2354.jpg
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... IM2355.jpg

Tämän ansiosta sain käytettyä kojelaudassa olleen alkuperäisen kiinnitys reijän ja lisäksi tuli ylälaitaan vielä toinen reikä johon tuli toinen pultti.. lopputuloksena kojelauta on senverran tukevasti paikallaan että ei ainakaan tärise..
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... IM2361.jpg
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... IM2363.jpg

Kojelauta istui kohtuullisella työllä päistä piti ottaa pari senttiä pois että sen sai painumaan tapeeksi syvälle tuulilasia kohti että ei jää rumaa rakoa sinne ylös..

Kun sain kojarin kiinni oli hitkellisesti into poissa koko kojellaudan värkkäämisestä... joten piti laittaa uutta peltiä takahelmaan..
tavaran luovuttajana toimi vanha peräkärry.. ja jälki oli tälläistä..
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... IM2358.jpg
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... IM2359.jpg
Kulmapalat oli kohtuu haastava muokata oikean mallisiksi.. ja ennenkaikke saada ne "sarana" tapit oikeisiin paikkoihin.. valitettavasti niistä tapeista ei ole kuvaa..

Kun tuota oli hitsaillu alko taas tuo kojelauta urakka maittamaan.. Puskurin päissä oleviin ilma suuttimiin halusin tulevan muutakin kuin kylmä ilmaa joten en ottanut käyttöön caddyn alkuperäisiä ilmaputkia.. Ostin taipuisaa hatairiletkua jolla tein uudet vedot samasta ilma lähdöstä josta tulee ilma tuulilasilekkin.. Otan hässäkästä kuvan kunhan saan sen käyttökuntoiseksi..

Kuljettajanpuolella tuli ahasta tämän imasuuttimen ja kojelaudan kiinnityksen suhteen joten sitä joutui hieman muokkaamaan
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... IM2370.jpg
Koska en irrottanut kojelautaa ja osan sopivuus oli varmaa niin pätin hitsata muuterit tähän kiinni niin oli paljon helpompaa saada osa taikaisin sinne ahtaaseen koloon..

http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... IM2373.jpg
Kojelauta aikalailla soviteltuna jokaista ala laidan muoviosaa joutui sahailemaan vähän sieltä sun täältä mutta kyllä ne paikalleen loppujen lopuksi istuivat.. lattia verhoilu pitäisi seuraavaksi saada istumaa kunnolla paikalleen.. kun tuo jetan verhoilu on hiukka leveämpi ja keskitunnelli korkeampi joten ei ollu ihan "heitä paikalleen" juttu..

Nyt takaisin talliin.. subbalootaa suunnitelemaan ja lattiaverhoilua sovittelemaan..

Iippo_
-
Viestit: 34
Liittynyt: 11.3.2007 13:24

ViestiKirjoittaja Iippo_ » 28.10.2007 17:20

Subikotelolle on mun mielestä fiksuin paikka repsikan penkin takana. itse tein sinne ~20 litran refleksikotelon 8 tuuman subbarille. subina hertz hx200. kotelo on hytin takaseinän, lattian ja penkin selkänojan muotojen mukaan tehty, ettei repsikan penkin tarvitse olla aivan edessä. kotelo tulee myös hiukan "kardaanitunnelin" yli ja se refleksiputki on kuskia kohti suunnattu.Kuva boksista löytyy linkistä: http://www.minunauto.com/cars/10394/r_1193585237.jpg

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Late_86 » 28.10.2007 20:31

tuo kotelohan on varsin fiksun mallinen.. itse en jaksanut alkaa värkkäilemään kantikasta.. ja jostain syystä halusin kokella että elementti tulee ylöspäin..

http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... IM2376.jpg
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... IM2386.jpg

toi kotelo menee osittain tuonne penkin alle.. jolla sai vähän lisää litratilavuutta.. mutta jäähän tuo penkki vähän liian eteen.. pitää kokeilla minkalainen siitä tulee käytännössa..
jos ei oo hyvä niin ainahan tuota voi muokata.. :D

nyt taas pari viikko liian kaukana autollista joten otin matkaan takavaloille menevän johtosarjan.. oli kosteus ja lika tehny tehtävänsä.. eli pitää tehä uusiksi ne johdot..

vwd
-
Viestit: 231
Liittynyt: 10.1.2007 17:51

ViestiKirjoittaja vwd » 12.11.2007 18:19

käytitkö caddyn omaa lämmityslaitetta vai golffin?itellä olisi kanssa kojetaulun vaihto suunnitelmissa,pitäs vaan tietää on sinne hankala asentaa se golffin lämppäri systeemi.

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Late_86 » 13.11.2007 19:30

Ensin oli tarkotus laittaa golffin lämppäri.. mutta se on niin erinmallinen että päätin luopua siitä idesta..

vaihdoin vaan siihen caddyn lämppäriin se golffin ne säätövivut.. ja sovitin tuulilasille menevään kanavaan nuo sivusuuttimille menevät putket..

vielä helpommalla pääsee jos antaa sen kylmän ilman tulla niihin reunoihin niin ei tarvi mitään patentteja tehdä..

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Late_86 » 4.1.2008 22:30

juu.. kylmenneestä työskentelytilasta huolimatta tuli joululomankin aikana jotain tehtyä..
otin etupuskurin pois..
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 007197.jpg
tilalle tulee kromipuskuri uusi kesäksi ja käytetty lisävalojen kera talveksi.. kuva niistä tulee myöhemmmin..
muuten tässä ennenkuin alan konetta irrotteleen niin ajattelin kysyy että joutuuko lootasta laskeen öljyt ennen irrotusta vai pysyykö näissä malleissa öljyt sisällä vaikka vetarit irrottaa?

ja sisustusta on tullut myös hiukan ehosteltua.. ajattelin säästää orkkis ovipahvit koska oli niin hyvässä kunnossa ja teen ihan alusta asti uudet..
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 007233.jpg
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 007234.jpg
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 007240.jpg
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 007244.jpg

eli toi ovihomma meni niin että otin paksuhkon kirkkaan muovin jonka avulla piirsin muotin alkuperäisestä pahvista ja leikkasin siihen reijät jonka jälkeen piirsin reikien läpi muodot tollaselle ohuelle levylle ja leikkelin sen.. kahvan tein puusta ja kahvan muodot on leikattu rikkinäisistä corollan ovipahveista,
halusin myös oviin kotelot joten taas ryöstöretkelle corollan ovipahveihin, otin niistä kotelon ulkopinnan ja lisäsin siihen syvyyttä leikkaamalla lastulevystä sellasen rinkulan, senjälkeen tein kajarille paikan ovenkahvan takia jouduin laittaan sen äänentoiston kannalta ehkä vähän huonoon paikkaan.. ton kajarin vierestä kolme nastaa on korvattu muttereilla jotka on hitsattu peltilevyyn kiinni.. pysyy ainakin kajarin kohalta kiinni ovessa...

ja pinta muodot haettiin tutulla kaavalla.. äidin kaapilta kössitty verho pingotetaan ja nidotaan kiinni oikeisiin muotoihin jonka jälkeen kangas kastellaan hartsilla, hartsin kuivuttua laitetaan lasikuitua pari ohutta kerrosta päälle..

leikatuista ja hiotuista ovipahveita kuvia myöhemmin,
verhoilun ajattelin tehä mustalla keinonahalla sitten kun saan aikaseksi ostettua kankaan kun pitäis nuo penkitkin verhoilla...

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Late_86 » 21.4.2008 16:55

Kevät tulee taas..
Tässä aloittelin Caddyn hiomisen maalauskuntoiseksi, enää puuttuu oikeastaan muutaman lommon pakkelointi ja hiominen..

Eli kori alkaa olla muuten pohjamaalia vailla..
Kuvia myöhemmin Caddystä..

Tekniikaksi oli tarkoitus laittaa se 1.6 td, mutta näiltä leveysasteilta ei tuntunut löytyvän sopivaan hintaan konetta mistään joten tuli ostettua tällainen..
http://s228.photobucket.com/albums/ee160/late_86/Jetta/
Jetassa on joskus viritelty td kone välijäähyllä, madallettu alusta, gti:n penkit sekä jarrut, yms..

Tuosta kattoluukusta kyselisin että onkohan kuvan perusteella kellään tietoa mahtaako tuo olla ihan Jetan alkuperäinen vai onko tarvike härpäke, mietin että jos laittaisi senkin Jettaan mutta siinä on tuo kahva rikki..

Jetasta jää jonkun verran palikkaa luonnollisesti ylimääräiseksi joita myydään pois heti kun saan varmuudella tiedon mitä en tarvitse.
Ainakin: puskurit, valot, maski takaluukku spoilereineen ja peitelevyineen sekä ovet ja niiden verhoilut ovat ainakin jouten,
eli jos jollain on kiinnostusta osista niin laittakaa tarjouksia privaan...

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 21.4.2008 23:14

Ei ole alkuperäinen luukku, Finlandia tai vastaava.

Orginaali on ollu sisäänliukuva.

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Late_86 » 30.4.2008 8:40

Joo tuosta luukustahan ei tietenkään enään saa tiivistä jos sitä alkaa siirtämään autosta toiseen..

Tässä muutama kuva cäddystä kun käytin sitä ulkona tallista.
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 008362.jpg
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 008364.jpg
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 008365.jpg
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 008366.jpg

Nyt pyhien ja viikonlopun aikana ois tarkotus uurastaa ton korin kimpussa että sais siten seuraavalla viikolla vetästä jo pohjamaalin..

Pinta maaliksi olen alustavasti ajatellu jotain tuon tyyppistä kuin sisustassa on:
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... IM2416.jpg

Heitelkääpä jotain värivaihtoehtoja jotka vois sopii caddyyn cromipuskimilla,
mutta mitään hirmutummaa väriä en oo pintaan vetämässä, ja helmiäiset ajattelin myös unohtaa.

Muuten, tietääkös joku neuvoa mitä kautta on helpoin tapa saada auki jetan takimminen mootorin kannake, on niin hankalasti siellä turbon alla piilossa..

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 30.4.2008 12:58

Kyllä sen luukun tiiviiksi saa.

Kari.L
-
Viestit: 1746
Liittynyt: 23.7.2003 21:48

ViestiKirjoittaja Kari.L » 30.4.2008 14:13

lukkari kirjoitti:Kyllä sen luukun tiiviiksi saa.


Joo saa ihan tosi tiiviiksi ja helpolla sittenkin. Finkku on myös tunnetusti tyylitietoisen rakentajan valinta. :)

Late86
-
Viestit: 52
Liittynyt: 23.4.2008 19:07
Viesti:

ViestiKirjoittaja Late86 » 30.4.2008 21:24

mielenkiintoinen projekti kaimalla.

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Late_86 » 3.5.2008 17:48

Tämä viikonloppu meni ihan hänekseen.. niin paljon joutu muita autoja laittelemaan...

Kerkesin kummiskin irrottamaan koneen jetasta ja pesemään sen kun venttiilinkopan tiiviste näkyy vuotavan..

Muuten onkos kellään tarkempaa tietoa mimmonen homma on tehä tolle kakkoskopan vaihdelaatikolle kannake tohon caddyyn? vai pystyykö tota caddyn omaa kannaketta jotenki pikkumodauksella käyttämään? toi jetan kannakehan ei käy ollenkaan..

Huomenna ajattelin alkaa ihmetteleen tota moottoria kun siinä menee niin epämääräsesti niin pitkiä ja paljon eri letkuja..

mistäs garretin turboista näkee mikä malli se turbo on.. äkkiseltään en huomannu muuta selkeää merkintää kuin että siinä luki garret

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 3.5.2008 23:45

se kiinnikeeen voi tehdä sillain että katkaisee siitä kiinnitys kohtia enne ja ottaa jetan kiinnikkeestä pätkän uutta tilalle.

Turbosta näkee mallin siitä pienestä kilvestä imupesässä

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Late_86 » 5.5.2008 18:34

joo.. tota kävi myös vaiekampi vaihtoehto mielessä tuon vaihteiston kiinnityksen kanssa, kun tuo jetta tossa pihassa kökötti.. että onko kellään tietoa käykö tuo jetana etuakselisto tohon caddyyn sillonhan pystyis käyttämään kätevästi tota jetan omaa vaihteiston kannatinta ja välttyis noilta omatekoisilta "virityksiltä"...

Edit:
joo idea näky olevan tosiaan vaikeampi vaihtoehto..
tai ellei jopa mahdoton.. oli sen varta rillaiset systeemit.. sitä se teettää kun ideoi kaikkea ennenkuin vertailee osia toisiinsa..

pepputemppu
-
Viestit: 74
Liittynyt: 8.8.2007 10:39

ViestiKirjoittaja pepputemppu » 19.5.2008 14:53

Huudellaan vieraisiin pöytiin:

Selviskös minkätakia tuo lattia oli noin märkä etupenkkien takaa? ts. onko Caddyssä tyyppivikaa mistä vedet tulevat sisään, kun ei tuollainen määrä ole normaalia kosteutta.

Omassa Caddyssä tuulilasin reunat vuotivat ja ne paikattiin, samalla vaihtui tuulilasi. Samoin takalasin reunat korjattiin. Mutta silti tuli "onnistumisen" ilo kun eilen otin matot pois ja siellä oli sentti, pari vettä...

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Late_86 » 19.5.2008 19:00

Joo suurinosa vedestä oli varmaan tullut lattiassa olleiden reikien kautta.. takaliataan tullu ilmeisesti katon ja korin saumasta (siinä lavan reunan korkeudella..)

Eteen oli vesi tullu varmaan myös lämppärin kautta tai jostain muusta kautta sieltä koska n yhjennys reijät oli tukossa..


Sitten omiin kysymyksiin... tossa olin "pähkäilemässä" kumman auton laturin laitan. jetan laturi ois tehokkaampi ja uudempi, mutta sjetassa siihen oli tullut yksi piuha enemmän siine jossa oli merkintä "W" tai "M" mihinkähän toi piuha menee tai mikä virka sillä on ku caddyssä ei sellaista ole laisinkaan..

:Veltsu:
-
Viestit: 22
Liittynyt: 12.5.2008 7:55

ViestiKirjoittaja :Veltsu: » 19.5.2008 19:43

Muistaakseni se W nasta on sähköistä kierroslukumittaria varten eli voit laittaa sen laturin paikalleen. Korjatkaa jos olen väärässä.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 20.5.2008 0:58

^Olet ihan oikeassa! Sieltä se rundikello saa signaalin.

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Late_86 » 20.5.2008 17:56

no sepä hyvä tieto.. saa paremman laturin laittaa.. aamulla ois tarkotus nostaa mylly paikalleen, tänään sain jakopään kasaan..

tota saako tosta laturista sitten "tarvike" kiekkamittarillekki otettua sen signaalin? jos sellasen innostuu tässä hommaamaan..

eeeti
-
Viestit: 17
Liittynyt: 18.5.2008 10:32

ViestiKirjoittaja eeeti » 25.5.2008 20:04

Onpa makea projekti.
itekki ostin viimeviikolla kädin ja alko kiinnostaan tuo kojelaudan vaihto. tekstin mukaan ei kauhea homma ole. jos kerta niin on niin voispa alkaa ettiin kakkoskopan kojelautaa. :D

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Late_86 » 27.5.2008 21:56

juu ei se kova homma ole.. mulla ois tossa viellä yksi alkuperäiskuntoinen jetan kojelauta "ylimäräisenä", voisin ehkä myydäkki sen.. ja jos hinnasta sovitaan niin vaikka sellasena että istuu suoraan caddyyn.. ;)

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Late_86 » 5.7.2008 19:00

Joo sainpas taas aikaseksi istahettua koneelle..

Meni täälläki tää projektikertomus "vähän" häneelleen kun ei oo kesäikaan tätä nettii aina käden ulottuvilla saati konetta johon vois tallentaa kuvia..

Mutta koneen sain kasattua tosin meinasi olla ongelmia välijäädyttimen ja sen putkiston kanssa tilanpuutteen takia, mutta tarpeeksi kun käytti mutkia ja mielikuvitusta niin sinne se mahtu..

Mylly lähti käyntiin kertalaakista jos ei laske sitä yritysta kun akunkengät oli unohtunut irti.. :D

Koeajolla oli kyllä suu messingillä ja kotitalon soratie "mustalla mullalla"..

Kun kone alkoi toimimaan alko armoton pohjien hiominen ja auton valmistelu maalausta varten..

Koko pohja tuli massattua uusiksi, ja lavan jatkokappaleet hitsattua ja pakkeloitua saumattomasti koriin. Toinen etulokari tuli laiskuuttaan tilattua motonetistä kun alkuperäinen oli jo niin heikossa kunnossa..

Nyt autossa on pohjamaali pinnassa ja tunnin päästä lähen suhhuuttelemaan pintaväriä, kun pinta on valmis otan kuvia laitan tänne..

Ainiin tuulilasi tuli potkittua "jenkkileffa tyylillä" irti ennen maalausta kun se oli rikki ja meenee vaihtoon jokataupauksessa.. Oli sielläki tiivisteen alla tietty ruostetta mutta onneksi niin vähän että selvis pelkällä hiomisella..

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Late_86 » 30.7.2008 13:47

kone huone näyttää nytten tältä: http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 008488.jpg

lavan jatkopalat hitsasin siäpuolelta tukevasti koriin ja pakkeloin sen saumattomaksi koriin :
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 008499.jpg

iski laiskuus hitsauksen suhteen ja ostin uuden lokarin pinnat lokarin sisäpolella (siis rungossa) oli ruosteettomia..

pari kuvaa kun auto on pohjamaaleissa :
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 008524.jpg
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 008522.jpg
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 008518.jpg

pari kuvaa tuoreesta maalipinnasta keinovalaistuksesa:
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 008526.jpg
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 008529.jpg

Sitten auto kasaan ja konttorille:
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 008539.jpg
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 008540.jpg

Kottorilla tuli hylkäävä lausunto pakokaasu arvot olivat kaksinkertaiset sallittuun verrattuna =D
takaiskarit joutui vaihtamaan ja muuta sellaista pientä..
viat korjattiin, matkustajan puoleisen takaiskarin ylempi kiinnitys pultti meni tietty poikki ja vastamutteri oli hitsattu kiinni, rälläkkä ei mahtunu koloon niin piti ajaa naapuriin niin sai leikattua pillillä mutterin halki, pariin kertaan oli aika rajun näköstä kun massat ja iskarin kiinnike kumi oli liekeissä ja tankki siinä aivan vieressä..

toisella yrityksellä leima tuli mottorin muutoskatsastukseen riitti pörhöltä saatu käsin kirjoitettu todistus siitä että caddyn joka mallissa on samankokoiset jarrut ja oli myös ton jetan paperit siinä..
papereiden ja kilpien saamisessa meni kaks ja puol tuntia muka koneet pätki? ei ollu vissiin vähään aikaan muutoskatsastuksia tehny kun niin mietteliäänä katto lappuja..
mutta kilvet tuli oisin kyllä mieluummin ottanu vanhemman malliset lätkät mutta menee ne nuokin toistaiseksi..
lopuski sitten kuva viellä kilpien saannin jälkeen vieressä kaverin caddy..
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 008571.jpg

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 30.7.2008 15:25

Jänskä väri. Ei-eurokilvet saa konttorilta erikseen pyytämällä.

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Late_86 » 30.7.2008 18:57

joo niin olisi saanut.. mutta tuossa on katsastus viimesen numeron perusteella niin olisi joutunut heti vuodenvaihteen jälkeenkäymään konttorilla..
kun ei ollut sopivaa numeroa vapaana..

nytten on ajoaikaa kumminkin jouluun 2009 loppuun...

no eipä tuo haittaa.. parissa paikassa on porukka luullut vaan sen takia tuontiautoksi tota..

sakemanni
-
Viestit: 51
Liittynyt: 25.7.2007 22:42

ViestiKirjoittaja sakemanni » 31.7.2008 15:25

Taisi olla tänään rovaniemen prisman pihalla tämä pirssi?

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Late_86 » 31.7.2008 20:52

juu pitkin rovaniemeä pyörii.. kaverille muuttoapuna pääsee tällä oleen niin joutu laittaan siihen viellä sellasen resun kuomun päälle.

talven aikana pitäis laittaa se kuomukin sellaseen kuntoon että kehtaa pitää häpeämättä paikallaan..

pepputemppu
-
Viestit: 74
Liittynyt: 8.8.2007 10:39

ViestiKirjoittaja pepputemppu » 11.8.2008 7:14

Huudellaan taas vieraisiin pöytiin:

Pistin tän kysymyksen tuonne sisustus-alueelle mutta ei ole vielä vastaajia niin pistän tännekkin:

Mitä kaikkea pitää muistaa ottaa irti kun irroitan Caddystä kojelaudan?
Päädyissä on 2 pulttia molemmin puolin ja mittaristosta muutama ruuvi mutta mitä muuta?
Esim miten lämppärin kanssa pitää menetellä, lähteekö se laudan mukana?

Tarkoitus olisi saada laudan natinoita vähemmäksi, samalla äänieristettä alle ja ennenkaikkea mittarivalojen lamppuja ehjäksi.

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Late_86 » 13.8.2008 12:23

en muista ihan tarkalleen oliko siellä alalaidasssa.. mutta kun irottaa sen mittarston kehyksen niin kyllä näkee sen alla olevat mutterit päätyjen muttereiden irrotuksen jälkeen voi alkaa heilutteleen sitä kojelautaa että tuntee mistä se on kiinni.. tuulilasin laidassa on klipsikiinnitys joka tuntuu tukevalta (ihan kuin siellä ois pultit, varsinkin jos ei ole irroitettu aikaisemmin) mutta irtoaa vetäen kohtuulliella voiman käytöllä..reunoihin tulevien ilmasuuttimien putket lähtee ilrtimyös vetämällä..

ja sitten omaa asiaa.. ei kellään sattuis olemaan pikkuikkuinaisen kakkoskopan peilejä?
itsellä on nuo tarvikepeilit jotka vääristää näkymää, ja ajomatkan jälkeen näyttävät mihin sattuu, eli eivät ole mistään kotooisin..

tuli mällättyä takakulma puuhun kun oli laiska eikä jaksanut säätää peilejä ennen parkkiin peruuttamista, kuomu oli paikallaan ja yksi puu metikossa jäi koko peruutustilanteen ajaksi ns. katvealueelle ja kolahti takakulmaan halkaisten lasikuituisen kulmapalan..

Eili ensi talvekis jälleen tekemistä.. kulman korjaus, recarot ois tuolla myös odottamassa ja sisustaa pitäisi muutenkin ehostella... saa nähdä miten tuossa kerkeää taas kun on tuloillaan uusikin projekti..

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Late_86 » 19.8.2008 16:08

suunniille kuukausi ja viistuhatta kilsaa istuttu nytten turbo caddyn ratissa.. mutta nälkä kasvaa syödessä..

eli lisää tehoja.. tällä hetkellä on todettu että nykyinen "vaparin" putki ahistaa ja ahdot ei nouse yli 0.8:sin..

tavoite ois päästä 1.4:ään.. pähkäilin tässä että vääntäisinkö uuden putken 2" vai 2½" kaupassa katelessa toi 2½ tuntui jo vähän liioittelulta vai onko?

minkalaisia tehoja vakio kytkin kestää? entä onkos kellään kokemuksia millasiin teholukemiin noilla ahdoilla suunnilleen pääsee.. vetonivelet ainakin menee uusiksi kun rutisee nyt jo tosin ehkä vanhuuttaan..

minkahan laisilla muutoksilla noita lisätehoja ois mahdollista saada laillisia..

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 19.8.2008 17:11

Suoraan vaan se 2,5" putki sinne. Välijäähy jos on papereissa niin eihän se ole ku ruuvailla menemään. Omassa ainaki tuntus kestävän motonetin 210mm uus kytkin, tehoista entiä mutta tyhjää ainaki kiskasee herkästi pikkuvaihteilla ku talloo menemään.

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Late_86 » 19.8.2008 18:24

joo välijäähy oli kyllä katsastuksessa.. mutta ei siitä ole mitään mainintaa papereissa.. :S
olisiko pitänyt olla jonkinlainen maininta?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 19.8.2008 19:21

Sama vika, jäähy nokalla uudelleenrekisteröinnin ajan jolloin kirjasi tuon td koneen papereihin. Inssi vielä ahtoputkiin nojaili :) Koneenvaihtoonhan se luetaan, ja koneen vaihdosta merkinnät jonka yhteydessä kuuleri ollu niin tottapa kelpaa..

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Late_86 » 2.9.2008 10:30

moi.. onkos jollain kokemusta tälläisestä ongelmasta kun tuo minun syöttöpumppu vuotaa tuosta kaasun "palautusjousen alta"..

tai mielestäni vuoto tapahtuu jostain siitä.. mistä kohti se mahdollisesti voi vuotaa ja minkalainenhan tapaus kyseinen ongelma ois korjata?

Toni K
-
Viestit: 114
Liittynyt: 22.1.2007 18:45

ViestiKirjoittaja Toni K » 2.9.2008 15:14

Uusi kaasuakseli tiivisteineen siihen ni loppuu vuoto :)

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Late_86 » 2.9.2008 20:09

joo varasin ajan pr-dieselille..
kallista puuhaa käyttää ammatilaisella.. mutta tällähetkellä ei paikkaa jossa tehdä itse ja viikonloppuna pitkät ajomatkat edessä..

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Late_86 » 17.11.2008 13:27

joo kirjotellaampa taas vaihteeksi tännekkin...
eli tuli taas todistettua että hätäilemällä ei saa kuin kusipäisiä kakaroita, eli:
keväällä, tai olikohan se jo kesää.. oli niin kiirus saada toi Caddy ajoon että en kehannu käyttää konetta auki, nyt tässä kuukausi sitten sille alkoi maistumaan öljy oikein toden teolla, tai maistu alusta asti.. vuotaa nesteiden sekaan sekä ulos.. no onneksi on taas talvi aikaa rassailla sitä eli kone on jo melkein pöydällä (lattialla) tarvittavat tiivisteet ja laakerit yms ostettu.. ja se pakari pitäisi vaihtaa.. tuli tämä kone remontti vähän yllättäen iskuna vyön alle joten täytyy toivoa jos ne vetonivelet kestäis viellä ensikesän..

tuli otettua mittaristo irti että pääsee viikollakin jotain puuhaileen autoon liittyvää, pitää purkaa ja pestä se ja tekeillä olisi jonkinlaiset "anime" tai vastaavat pohjat mittareille,
onkos muuten jollakin kokemusta miten näistä mittaristoista saa tuon kirkkaan muovin irti ehjänä, tuntuu olevan liimalla tai muulla vastaavalla kiinni..

oho.. tulipas sitä taas sepostettua, sitä se teettää kun on tylsää ja istuu koneella.. :D

Juu ja tuli tuossa syksyn aikana muuteltua tuotta autokantaa enemmän vag konsernia tukevaksi eili: Subaru tuli vaihettua golffiin ja Corolla Jetaan...

Sore
-
Viestit: 204
Liittynyt: 11.9.2003 15:07

ViestiKirjoittaja Sore » 17.11.2008 19:20

Kannattanee purkaa se mittaristo "takakautta", niin ei tarvitse sitä muovia irroitella.

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Late_86 » 17.11.2008 20:25

joo takakauttahan se purkaa pitää ku vaihtaa pohjia.. mutta haluttais maalata tuo musta osa korin väriin ja sitä toimenppidettä hankalittaa aikaroimasti kun tuo "linssi" on eessä..:D

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Late_86 » 24.11.2008 18:43

Juu tuli se mittaristo purettua ja pestyä kaikki muoviosat
Kuva: http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 008715.jpg
Mittarinpohjatkin on kutakuinkin valmiit ensimmäiset paperiset ja mustavalkoiset koe versiot on tulostettu ja uudet muokatut versiot ois tarkoitus tulostaa huomenna mutta niistä kuva vasta sitten kun olen saanut teetettyä lopulliset versiot tarrapaperille..
Yritin myös sitä "ikkunaa" irrottaa mutta se lähti halkeamaan onneksi ei kuintenkaan näkyvästä kohdasta jonten ajattelin sen sitten antaa olla..

Pakoputken alkupuoliskoa irrotellessa oli hauskaa auton alla, tuo kone oli vuotanut kohtalaisesti sitä öljyä niin pohja ja pakoputki oli täynnä sellasia 2-3cm pitkiä mustiä öljy läikkiä.. Harmi kun en siitä hoksinut kuvaa ottaa.. :D
kone on tosiaan taas vaihteeksi päässyt lattialle sen vanhan vakiopadan viereen..
Kuva kun kone poistui työtilastaan:
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 008723.jpg

Hetkisen tutkittuani pahin vuotokohta oli öljypohjan tiivisteessä, mutta kannen tiiviste ja venttilikopan tiivistekki olivat valskanneet jonka seurauksena koko lohko on musta :S

Harmi kun tuli tuonkin konehomman kanssa turhaa hommaa kun ei kevällä tehnyt kunnolla olisi nyt jo päässyt golffin kimppuun.
Muuten onkos kukaan nähny missään että oisko kukaan muuttanut caddyä nelivedoksi? Kävi sellainenkin hullu idea mielessä..


Tossa viellä kuva keulasta "talvipuskurilla":
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... /Keula.jpg

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Late_86 » 4.12.2008 15:41

juu.. tuli tossa viikonloppuna saatua tuo mittaristokin kuta kuinkin valmiiksi, eli noi pohjat tuli modattua netistälöytyneistä mustista orkkis pohjista ja parista kuvasta jotka löytyi myös googlettamalla..
kun pohjat olivat kuta kuinkin toivotunlaiset mittasin alkuperäisistä pohjista työntömitalla tarkat mitata.. jaa muutin photoshopilla kuvat oikean kokoisiksi, tuo olisi kannattanut tehdä ennen kuin liittää kuvat pohjiin ja yrittää löytää mahdollisimman lähelle oikean kokoiset kuvat sillä kun niitä joutui vähän reilummasti kutistamaa/suurentamaan ne menee vähän epäeslviksi..
pohjista tulostin eka koe versiot paperille tavallisella mustavalko tulostimella.. sovittelin ja vertailin että kaikki lukemat menee kohdillaan pikku korjalujen jälkeen tulostin sanalailla uudet versiot ja tarkistin uudelleen, sen jälkeen teetätin kuvat mainosliikkeessä valkealle tarrakalvolle joka viellä lopuksi laminoitiin yli että pysyy hyvinä, leikkelyn jälkeen pohjat pystyy liimaamaan alkuperäisten päälle samanlailla saippuavettä käyttäen kuin ikkunakalvotkin..

kuvatus: http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 008738.jpg

vielä pitäisi keksi viellä pitäisi keksiä jostain alkuperäisten mittarivalojen tilalle siniset ledit edullisesti.. vai pitäisköhän alkaa värrkään ihan perinteisistä ledeistä vastuksineen valot.. niitä ois tosin hankalampi vaihdella tulevaisuudessa..

ja sitten koneesta viellä jotain senhän sain irti jo pari viikkoa sitten.. viimeviikonloppuna en saanut muuta aikaseksi kuin irrottaa turbon ja pakosarjan koneesta koska siitä näkyi puuttuvan yksi kiitys mutteri (siis kannen ja pakosarjan liitoksesta), tietenkin se oli poikki ja tynkä siellä kannen sisässä, oisko kellään mitään kotikonstia miten sen saa sieltä irti??

ja lopuksi sattuiskohan kellään olemaan ylimääräisenä uusimman caddy mallin merkkejä tai tietoa mistä niitä sais edullisesti.. tuli luettua toi lukkarin carevelle topicci läpi ja rupes itteäkin kiinnostamaan laittaa caddyynki jotain merkkiä perään..

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 4.12.2008 16:24

Olisiko tuolta sopivaa? Tai tuolta?
Osa# 2K0 853 687 739 ei taida marmoritiskilläkään paljoa kymppiä enempää maksaa.

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Late_86 » 7.1.2009 20:45

juu hyvät uudet vuodet kaikille tännekkin..
loman aikana tuli taas saatua jotain aikaseksi.. eli projekti etenee hitaasti mutta epävarmasti..
mittaristoon väsäsin siniset ledvalot motonetistä löytyi sopivan kokoiset "lasikannan" korvaavat led valot mutta mistään ei tuntunut löytyvän näille sopivaa sitä muovi palikkaa johon se valo tökätään kun noissa orkkisvaloissa se hehku on kiinteästi siinä kiinni..
ongelma ratkesi leikkaamalla alkuperäisen hehkun navat irti ja vääntelemällä ledhehkujen navat tilalle ja tinalla kiinni.. näistä viritelmistä ei ole kuvaa kun kännykkäkameran suorituskyky loppui lähikuvissa..

koneen sain kutakuinkin purettua kannen pultteja irrotellessa tuli työkalujen kanssa huomattua että köyhällä ei ole varaa halpaan.. yhdeksän pulttia aukesi hyvin mutta viimeisen pultin kohdalla meni kaksi halpissarjan 12-kolo avainta palasiksi.. palasia tutkiessa totesin että ei ihmekkään, oli sen verran haperon näköstä se tavara mistä ne oli tehty..
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 008744.jpg
kannessa oli tuttuun tapaan jokaisen palotilan venttiilien välissä halkeama. lisäksi keskimmäisissä oli myös halkeama toisesta venttiilinaukosta tuota aukkoa kohti josta tulee polttoaine (näkyy hyvin tuossa kuvassa vasemmanpuoleissa palotilassa)
onkohan tuollainen halkeama vaarallinen vai uskaltaako tota kantta viellä käyttää?

lisäksi tässä lohkon kuvassa näkyy hyvin kuinka laajalta alueelta entinen kannen tiiviste oli vuotanut..
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 008746.jpg

kun kone oli purettuna niin tuli myös maalailtua muutamia koneen osia..
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 009748.jpg
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 009749.jpg
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 009750.jpg

uutena vuotena sitten pukkasi sen verta kovan pakkasen että piti siirtyä sisähommiin niin tuli purettua noita "recaroita"
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 009759.jpg
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 009760.jpg
pitää vähän niistä yrittää korjailla noita päälisiä jos niistä tulis mukavammat penkit kuin ne orkkis jakkarat oli..
istuinten päällis osat tuli pestyä pyykikoneessa ja melkein meni kone rikki kun unohtui pari rauta tikkua verhoilujen sissään ja tietty ne meni reijistä läpi, onneksi mitään pahempaa ei tapahtunut. nyt tässä olen yrittänyt etsiskellä edullista verhoilijaa joka tekis noihin uudet pääliset, mutta hintoja kuunnellessa rupes kytemään ajatus josko nekin väsäis itse kun ei kuulosta mahdoton toimenpide olevan..

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Late_86 » 22.2.2009 20:11

joo.. projekti on tekniikan kannalta aikalailla jäässä.. mutta tässä lomaa ootellessa kuitenkin olen suunnitellut että tässä kun osia koneeseen uusii niin vois olla sama uusia myös tuo kansi kun on niitä halkeamia sen verran..
jos ohjeet olen ymmärtänyt oikein niin tuo minun kansi on ilmeisesti niillä hydraulisilla nostimilla korjatkaa jos olen väärässä..
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 009769.jpg

sisustasta sen verran että tuli nyt viikonloppuna parina päivänä vähän ommeltua noita uusia penkinpäälisiä yllättävän helppoa kun tekee ajatuksen kanssa eikä pidä kiirusta..
tuon verran sain aikaseksi kumpaankin penkin istuinosaan:
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 009767.jpg
en tenhyt tarkotuksella yhtä osaa suoraan valmiiksi vaan tein kaksi tuohon vaiheeseen että tulee vähän rutiinia ennenkuin alkaa tuohon seuraavaan saumaan mahuttaan sen terennauhankin sinne väliin..

että tällästä tällä kertaa...

jonPPa89
-
Viestit: 67
Liittynyt: 4.8.2008 19:23

ViestiKirjoittaja jonPPa89 » 22.2.2009 20:39

mitäs materiaalia oot käyttänyt noihin penkin verhoiluihin?

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Late_86 » 22.2.2009 21:14

keinonahkaa ja toi sininen on ihan auton istuimiin tarkoitettua kangasta josssa on toisella puolen sellainen ohut pehmuste, en muista tarkalleen mistä materiaalista se kangas on tehty mutta voin tarkistaa viikonpäästä kun menen niitä taas tekemään että mitä se oli..

tunssi92
-
Viestit: 4
Liittynyt: 26.2.2009 19:52

pohja

ViestiKirjoittaja tunssi92 » 26.2.2009 19:55

Moni millisellä pelliollä paikkasit nuo lattian reiät ?

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Late_86 » 26.2.2009 21:56

en tiedä sen pellin paksuutta.. mutta tietokoneiden kanssa kun työkseni värkkään niin noita vanhoja tietokone koteloita on kertynyt nurkkiin niin niistä sai hyvää tavaraa reikien peittelyyn.. ei mittään rimpulipeltiä kuitenkaan, juuri ja juuri peltisakset siihen viellä pystyi.. ja tuo takaliata joka oli siis vanhasta peräkärrystä niin oli sen verta paksua että sen taitteluun sai käyttää jo reilusti voimaa..

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 27.2.2009 14:51

haponkestävää aika useasti tietokoneen kopat.oikeen hyvää paikkapeltiä :D

tunssi92
-
Viestit: 4
Liittynyt: 26.2.2009 19:52

ViestiKirjoittaja tunssi92 » 28.2.2009 19:36

No nyt on caddyä hiottu maalaamista varten ja hytistä purettu lattiat auki hitsaamista varten. tuli vaan mieleen että tietäiskö kukaan mikä mahtaa olla vikana lämppärissä kun pitää kummaa rotinaa kun laittaa täysille?

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Late_86 » 3.3.2009 17:38

ittellä ainakin tulee ekana tuulettimen moottorin laakerit mieleen sehän selviää parhaiten kun irrottaa sen lämppärin moottorin ja tutkailee sitä..

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Late_86 » 26.3.2009 7:00

moro.. pientä edistystä.. tuntuu että mitään ei saa aikaseksi ja ajokausi lähenee...

verhoiluista istuinosat alkaa oleen valmiit selkänojiakin on aloiteltu tekemään, niistä en muistanut viimeviikonloppuna kuvia ottaa..

sitten konehuoneen puolelle tuli vaihdevivustoa maalailtaua tähän malliin:
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 009787.jpg

lisäksi toi lootan päässä oleva lätkä vuoti joten käytin irti ja maalasin senkin ja laitoin kiinni reilulla liimamäärällä, edellinen asentaja oli käyttänyt liimaa nuukasti siellätäällä vähän..
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 009789.jpg

yritin myös purkaa vesipumpun mutta kun kaikki pultit paukku poikki tulin siihen tulokseen että ostin kokonaisen pumpun enkä puolikasta, tässä se jo paikallaan:
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 009797.jpg

lisäksi tuli hommattua myös se kauan suunnittelemani uusi kansi:
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 009798.jpg
ja yhteiskuva:
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 009801.jpg
kannen sisään ei tule muuta vanhaa kuin hokka-akseli.. ptikästikköhän tollasta kantta on suositeltavaa sisäänajaa?

eikä siinä viellä kaikki.. sitä pakoputken halkaisijaa tuli tuolla aiemmin pähkäiltyä että mitä laittais no tuli hommattua nyt sitten 3kpl 90°-mutkia, 2m suoraa putkea ja suoraan läpi tyyppinen änkkä ja kaikissa putken halkasija 2½"..

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Late_86 » 19.10.2009 18:30

joo.. eli jäi tuo caddy projektin loppukertoillu vähän kesken.. ollu niin kiireitä että ei ole ehtinnä tänne paljon kirjoteltua.. kesä tuli ajeltua ja kumi vinku.. tuli käytyä myös kiihyttämässä sillä ja katusäädöillä sain 1/8 mailin ajaksi 11,626 sec.
syöttöjä ois ollu varaa nostaa reilusti kun ahtoja oli vain 0.5, mutta vedin tarkoituksella noilla alhaisilla katsastuskelpoisilla säädöillä..

cädi oli mulla kokoajan vain kesäautona ja nyt tuli tarvetta toiselle talviautolle joten caddy sai siirtyä uuteenkotiin, kun en jaksanu siihen alkaa lokilämppärii, lavaketetta ja talvikelpoisia renkaita hankkimaan..

tilalle tuli Transporter 2.4d -91 lyhyt malli
http://s228.photobucket.com/albums/ee160/late_86/T4/

Tarkoitus ois nyt tollekin tehä tässä jotain kivaa.. hälytin keskuslukitus ja muutama paketti vibroplastia odottaa tuolla asennusta sen jälkeen alkaa poppien laitto ja ensikesänä ois tarkoitus käydä kukkaset läpi ja maalata auto..

sitten mietiskelin että pitäiskö jatkaa tästä porteristä höpöttelyy tähän (tietty muuttaa otsikkoa)
vai alotanko kokonaan uuden projektikertoilun (sittenkun on jotain kerrottavaa)..

Ainiin ja viellä piti kysymän mistähän vois johtua kun mittaristossa lämpömittari on kokoajan nollassa ja polttoainemittari toimii joskus..

vorkkari
-
Viestit: 29
Liittynyt: 16.1.2009 9:52

ViestiKirjoittaja vorkkari » 21.10.2009 10:05

Mittariston takana juotokset ei enään parhaassa iskussa, ei muuta kun kolvi käteen ja sulattelemaan.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 21.10.2009 10:29

Tee toki erillinen juttu tuosta portterista, noita ei paljoa tällä foorumilla ole esitelty.

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 24.10.2009 10:44

lopuski sitten kuva viellä kilpien saannin jälkeen vieressä kaverin caddy..
http://i228.photobucket.com/albums/ee16 ... 008571.jpg



eihän tuo sininen cadddy ole **r-126 rekkarilla?

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Late_86 » 25.10.2009 18:22

Kumpikaan ei ole moisella rekkarilla varustettu.. kuinka niin??

Ja aloittelen varmaan huomenissa portterista tonne sit uuden jutun.. on sillekkin jo tullut jotain pientä tehtyä..

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 25.10.2009 22:53

eiku näytti just samanlaiselta minkä myin parikuukautta sitten, Katastustarrat sivuikkunassa, kakkosen peilit, vinkkarit makaa tiivisteenpäällä


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa