passat vakionopeudensäädin ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
passat vakionopeudensäädin ongelma
Eli hommattu slamitilta tuo viiksisarja ja tökkäs tuossa kytkentävaiheessa aika pahasti.
Auto 97 tdi ahu moottorilla eli jos jollain tietoa liittimien väristä/pinni numeroista niin helpottaisi kummasti.Kytkentä ohjeet jotka tuli mukana ei oikeen natsaa autosta loytyvien liittimien/pinni numeroiden kanssa.Liekko ohje sitten käypänen uudempiin?Ainakin kuvissa liittimetkin eri näköiset.
Auto 97 tdi ahu moottorilla eli jos jollain tietoa liittimien väristä/pinni numeroista niin helpottaisi kummasti.Kytkentä ohjeet jotka tuli mukana ei oikeen natsaa autosta loytyvien liittimien/pinni numeroiden kanssa.Liekko ohje sitten käypänen uudempiin?Ainakin kuvissa liittimetkin eri näköiset.
Sama tilanne täällä, miten homma ratkesi vai ratkesiko? Olen nyt hetken tuossa pähkäillyt, että mille liittimelle nuo piuhat oikein pitäisi vetää. Slamitilta tuli Nelos Golffiin tarkoitettu piuha ja jonkinlainen ohje kytkemiseen. Hieman tuntuu olevan hepreaa tuo kytkeminen...
Slamit: "AHU-moottoriin asennettaessa on vesikaukalon liitinrasiasta vedettävä johdotus ohjainyksikön liittimelle asti." Eli mihin?
Slamit: "AHU-moottoriin asennettaessa on vesikaukalon liitinrasiasta vedettävä johdotus ohjainyksikön liittimelle asti." Eli mihin?
olen aikaisemmin laittanut alh koneiseen iv golffiin vakkarin ja siihen se meni juuri kuten
ohjeessa sanottiin.Eli johdot kytkettiin valmiisiin liittimiin vesikaukalon/kuskin jalkatilan välissä.
Nyt se tuossa keskiviikkona selviää mihin ne AHUssa kytketään kun löysin tuossa kaverin joka on itselleen sen kytkenyt samanlaiseen passattiin.Voinhan kysyä sitten niitä kytkentä ohjeita ja laittaa tänne tietoa siitä.
ohjeessa sanottiin.Eli johdot kytkettiin valmiisiin liittimiin vesikaukalon/kuskin jalkatilan välissä.
Nyt se tuossa keskiviikkona selviää mihin ne AHUssa kytketään kun löysin tuossa kaverin joka on itselleen sen kytkenyt samanlaiseen passattiin.Voinhan kysyä sitten niitä kytkentä ohjeita ja laittaa tänne tietoa siitä.
AHU, AHH, AFN ja AVG koneet -98 passatissa 80 pinnillä cruise pinnit boksilla ovat
musta 21
pun/harm 35
must/kelt 19
pun/kelt 10
pun/valk sitten johonkin mihin tulee virta aina kun virtalukolta virrat on kytkettynä.
Ainakin omassani 35 ja 10 piti vetää boksille asti. Joissakin taas kaikille
tulee valmiit johdot ohjausyksikön vieressä oleviin liittimiin.
VW:n tiskiltä saa parilla eurolla liittimiä jotka sopivat suoraan
ohjainlaitteen liittimen koloihin, ei tarvi mitään virityksiä tehdä.
musta 21
pun/harm 35
must/kelt 19
pun/kelt 10
pun/valk sitten johonkin mihin tulee virta aina kun virtalukolta virrat on kytkettynä.
Ainakin omassani 35 ja 10 piti vetää boksille asti. Joissakin taas kaikille
tulee valmiit johdot ohjausyksikön vieressä oleviin liittimiin.
VW:n tiskiltä saa parilla eurolla liittimiä jotka sopivat suoraan
ohjainlaitteen liittimen koloihin, ei tarvi mitään virityksiä tehdä.
Purin juuri oman pasuunan atomeiksi ja ohje käskee kytkeä johtoja oranssiin liittimeen ja sellaista ecun alla ei ole. -98 vm Farmari passatti AFN tekniikalla.
Ecussa näyttäs olevan 68 pinniä eli mihinkäs mun tuo vakkari nyt sitten pitäs työntää...
Nopeasta avusta saa 10 pistettä. Ei tarvis hirveän kauan tuota seisottaa purettuna.
Ecussa näyttäs olevan 68 pinniä eli mihinkäs mun tuo vakkari nyt sitten pitäs työntää...
Nopeasta avusta saa 10 pistettä. Ei tarvis hirveän kauan tuota seisottaa purettuna.
AHU, AHH, AFN ja AVG koneet -98 passatissa 80 pinnillä cruise pinnit boksilla ovat
musta 21
pun/harm 35
must/kelt 19
pun/kelt 10
pun/valk sitten johonkin mihin tulee virta aina kun virtalukolta virrat on kytkettynä.
Muuten hyvä mutta värit ei täsmää, mulla ei ole mitään mustaa tai musta keltaista, lisäksi nämä pinnit ovat jo käytössä... multa löytyy seuraavat johdot:jotka tulevat cruisen viikseltä seuraavilta liittimiltä:
PIN
4+7 musta/valkoinen
2 sininen
3 puna/kelt
5 puna/harm
6 puna/ valk
Mihin ECUn pinniin noi pitäis laittaa vm.-98 AHU Passattiin? ECU on 80 pinninen
Slamitin erillisen ohjeen mukaan joka muka pitäis olla juuri AHU moottorille menisi pinnit näin (ensin viiksen liitin sitten ECU)
4+7 -> 38
5 -> 76
2 -> 75
3 -> 57
6 -> sulakerasian 5 (virtajohto)
Muuten ihan hyvä, mutta PIN 57 ja 76 on jo käytössä
Kiitos jo etukäteen (nopeista) vastauksista
ps. vittu kun menee hermot kun mikään ohje ei tunnu olevan oikea...
Kytkin aluksi ohjeiden mukaisesti johdot ja myöhemmin kävi ilmi että virtajohdon paikka olikin virheellinen.
Nyt on piuhan paikka vaihdettu mutta, päälle aktivointia en saakaan tuolla V-Checkerillä tehtyä. "Login"-kohta löytyy Central Control-puolelta ("Engine electronics"-puolelta ei löytynyt) ja kun "5-digit password"-kohtaan naputtelin 11463 ja enter niin pienen odotuksen jälkeen tulikin vain "Comm. error!".
Missä vika? Vai pitääkö vaan kääntyä Vag-Com:n puoleen?
EDIT Vag-Com auttoi :)
Nyt on piuhan paikka vaihdettu mutta, päälle aktivointia en saakaan tuolla V-Checkerillä tehtyä. "Login"-kohta löytyy Central Control-puolelta ("Engine electronics"-puolelta ei löytynyt) ja kun "5-digit password"-kohtaan naputtelin 11463 ja enter niin pienen odotuksen jälkeen tulikin vain "Comm. error!".
Missä vika? Vai pitääkö vaan kääntyä Vag-Com:n puoleen?
EDIT Vag-Com auttoi :)
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 21.7.2013 18:32
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa