Latolöytö : Golf-76 1.1L 144tkm(katsastettu)
Valvoja: ffp jäsenet
Latolöytö : Golf-76 1.1L 144tkm(katsastettu)
Tuollainen löytö saa uuden kodin eli Golf-76 1.1L 144tkm
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... 001539.jpg
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... 001538.jpg
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... 001544.jpg
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... 001540.jpg
Seissyt viimeiset 12v ladossa. Poistettu rekisteristä -95.
Tällä hetkellä pikaisen tutkiskelun perusteella laitettavaa :
Kori :
- Pari peltipaikkaa täytyy hitsata sinne tänne
- alusta hiottava teräsharjalla, maalattava ja suojattava.
- toinen takalokasuoja korjattava, ruostevaurio
- takakontissa kaksi reikää paikattava
- takapuskuri puuttuu
- Toisessa ovessa ruostevaurio
- konehuoneesta iskaritornien ympärillä ruostevauriota, saattaa selvitä hiomalla ja maalaamalla.
- sadevesikaukalon suojamuovi puuttuu
Sähköt :
- vilkut ei toimi, hatävilkut toimii
- toinen takavalo ei toimi
- toinen ajovalo ei toimi
Muu tekniikka :
- bensatankki vuotaa letkuistaan
- konetta ei hirvinnyt kokeilla käyntiin ennenkuin vaihtaa öljyt ja nesteet
- jarrut ei toimi, paitsi käsijarru
Sisusta :
-Takapenkinpäällinen rikki
Suurin homma tuossa näyttäisi olevan korin kuntoon laitto.Tarkoitus olisi laittaa ajokuntoon kesäautoksi ja jos oikein hyvin kävisi niin ainakin kysellä millä muutoksilla menisi museorekisteriin.
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... 001539.jpg
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... 001538.jpg
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... 001544.jpg
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... 001540.jpg
Seissyt viimeiset 12v ladossa. Poistettu rekisteristä -95.
Tällä hetkellä pikaisen tutkiskelun perusteella laitettavaa :
Kori :
- Pari peltipaikkaa täytyy hitsata sinne tänne
- alusta hiottava teräsharjalla, maalattava ja suojattava.
- toinen takalokasuoja korjattava, ruostevaurio
- takakontissa kaksi reikää paikattava
- takapuskuri puuttuu
- Toisessa ovessa ruostevaurio
- konehuoneesta iskaritornien ympärillä ruostevauriota, saattaa selvitä hiomalla ja maalaamalla.
- sadevesikaukalon suojamuovi puuttuu
Sähköt :
- vilkut ei toimi, hatävilkut toimii
- toinen takavalo ei toimi
- toinen ajovalo ei toimi
Muu tekniikka :
- bensatankki vuotaa letkuistaan
- konetta ei hirvinnyt kokeilla käyntiin ennenkuin vaihtaa öljyt ja nesteet
- jarrut ei toimi, paitsi käsijarru
Sisusta :
-Takapenkinpäällinen rikki
Suurin homma tuossa näyttäisi olevan korin kuntoon laitto.Tarkoitus olisi laittaa ajokuntoon kesäautoksi ja jos oikein hyvin kävisi niin ainakin kysellä millä muutoksilla menisi museorekisteriin.
Viimeksi muokannut cool blue, 19.4.2008 23:18. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Mielenkiintoinen projekti ja onnittelut hienosta hankinnasta, noita ei Suomessa enää löydy tosta vaan !!
Puhtaasta projekti aiheesta vähän offtopic:
Tuohon malli epäselvyyteen.
Myöskään mielestäni kannellinen hanskalokero eikä keskikonsoli kuulu Golf L malliin. Koko kojelauta vois olla GLS mallista, johon myös keskikonsoli täsmää..tai sekoitus GL, LS ja GLS malleja...?
Hmm, lisäksi takahelman swallowtail pokkaus viittaa vm '75. Alkaako valmistenumero 175 vai 176?
Puhtaasta projekti aiheesta vähän offtopic:
Tuohon malli epäselvyyteen.
Myöskään mielestäni kannellinen hanskalokero eikä keskikonsoli kuulu Golf L malliin. Koko kojelauta vois olla GLS mallista, johon myös keskikonsoli täsmää..tai sekoitus GL, LS ja GLS malleja...?
Hmm, lisäksi takahelman swallowtail pokkaus viittaa vm '75. Alkaako valmistenumero 175 vai 176?
Aikoinaan nökötti tuossa pihan perällä -78 Golf LD, eli viimesiä kromipuskuri malleja, niin siinä oli prikulleen samanlainen kojetaulu ja keskikonsoli, sekä kromilistat maskissa ja ikkunoissa sekä kyljissä. Myös -79-80 LD-malleja on yht. 3 tuossa roikkunut, ja kaikki samanlaisilla mittaristoilla ja varusteilla, paitsi ei keskikonsolia, puskurit muovisia ja kromilistoilla.
Tuo takapellin pokkaus viittaisi kyllä siihen, että olisi vanhempi kuin -76. Missäs kromipeili(t)?
Mutta kaikenkaikkiaan loistava aihio, tsemppiä vaan! Tällä kertaa ei käy kateeksi jonkun muun ykkös projekti, kun itellekin tuli hommattua taas pitkästä aikaa murheenkryyni :D No ok, ehkä nuo kromihilut saattas kelvata mullekkin :)
Tuo takapellin pokkaus viittaisi kyllä siihen, että olisi vanhempi kuin -76. Missäs kromipeili(t)?
Mutta kaikenkaikkiaan loistava aihio, tsemppiä vaan! Tällä kertaa ei käy kateeksi jonkun muun ykkös projekti, kun itellekin tuli hommattua taas pitkästä aikaa murheenkryyni :D No ok, ehkä nuo kromihilut saattas kelvata mullekkin :)
Alkuajan malleissa ei ollut muistaakseni peruutusvaloja laisinkaan, taisitteoli kyseessä ei-L -malli. Taisi olla -79 eka muovipuskureilla. Keksikonsoli ei liene vakiona muissa kuin GL -malleissa.
Noita LD -malleja seisoi pihassa parikin, kun olin itse teini. -78 ja -80. Itsellä oli myöhemmin -79 GLD.
Noita LD -malleja seisoi pihassa parikin, kun olin itse teini. -78 ja -80. Itsellä oli myöhemmin -79 GLD.
Vähän tarkempaa tietoa tuosta autosta :
Tuotu Saksasta muuttoautona jo vuonna 1981.Ostettu Saksasta vanhemmalta pariskunnalta. Tuolloin sillä oli ajettu reilusti alle 100tkm.
(Niinkuin aina tuontiautoissa, vanhempi pariskunta ja ajettu vain kauniilla säällä :-) )
Suomessa ollut ainoastaan yhdellä omistajalla eli naapurillani. Poistettu siis rekisteristä Suomessa -95. Ei minkään vian vuoksi vaan siksi että ei ollut tarvetta kahdelle autolle. Siitä asti seissyt ladossa, pari kertaa vissiin ajettu pihassa tuon jälkeen.
Uskoisin että nuo kilometrit pitävät paikkansa, sen verran hyväkuntoinen tuo on.
Rekisteriotteesta poimittua :
malli : 4D GOLF L-17/2400
moottorin tilavuus : 1,09 l
valmistenumero : 1763358760 eli vm 76?
Noista varusteista, en usko että neljä-viisivuotiaaseen autoon olisi vaihdettu mittaristo toisenlaiseen Saksassa. Ei kai ne uudet mittaristot niin halpoja olleet edes v.1981?
Käsittääkseni 2-korista Golfiakin on saanut vaikka minkälaisella varustuksella riippumatta siitä mikä mallimerkintä on takaluukussa. Saksassa saattaa olla vielä asiat toisin kuin täällä.
Tuotu Saksasta muuttoautona jo vuonna 1981.Ostettu Saksasta vanhemmalta pariskunnalta. Tuolloin sillä oli ajettu reilusti alle 100tkm.
(Niinkuin aina tuontiautoissa, vanhempi pariskunta ja ajettu vain kauniilla säällä :-) )
Suomessa ollut ainoastaan yhdellä omistajalla eli naapurillani. Poistettu siis rekisteristä Suomessa -95. Ei minkään vian vuoksi vaan siksi että ei ollut tarvetta kahdelle autolle. Siitä asti seissyt ladossa, pari kertaa vissiin ajettu pihassa tuon jälkeen.
Uskoisin että nuo kilometrit pitävät paikkansa, sen verran hyväkuntoinen tuo on.
Rekisteriotteesta poimittua :
malli : 4D GOLF L-17/2400
moottorin tilavuus : 1,09 l
valmistenumero : 1763358760 eli vm 76?
Noista varusteista, en usko että neljä-viisivuotiaaseen autoon olisi vaihdettu mittaristo toisenlaiseen Saksassa. Ei kai ne uudet mittaristot niin halpoja olleet edes v.1981?
Käsittääkseni 2-korista Golfiakin on saanut vaikka minkälaisella varustuksella riippumatta siitä mikä mallimerkintä on takaluukussa. Saksassa saattaa olla vielä asiat toisin kuin täällä.
No, nuo varustelut selviää aikanaan.
Tarkoitus kuitenkin laittaa ensin normaalirekisteriin ja sit kysellä mitä tarvitsisi tehdä jotta saisi museorekisteriin.
Tänään tuli kartoitettua ja leikattua haperot pellit pois, mitä löytyi eli takaa oikealta :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... =taka1.jpg
Ja vasemmalta :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... =taka2.jpg
Etuhelma :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... =helma.jpg
ovi :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... nt=ovi.jpg
konetila :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... netila.jpg
Siinäpä ne peltihommat sitten taisi ollakin. Toivon mukaan. Pohjasta ei löytynyt paikattavaa. Helmat on vaihdettu jo joskus aikaisemmin. Eli näillä näkymin alle 0,5m2 peltiä menee tuohon.
Lisäksi oli maali hilseillyt sieltä täältä eli vaatii teräsharjaa, ruostesuojausta, uutta maalipintaa, pakkelia...
Saattaisi saada noi korityöt jopa tänä syksynä tehtyä jos muilta kiireiltä ehtii.
Sitten siellä on paljon hankalia paikkoja, mistä massa on hilseillyt pois ja rälläkällä ei mahdu hiomaan, miilä ne alkavat ruosteet saa helpoiten ahtaista paikoista pois?Käsiharjalla tietty, mut joku kone olisi tehokkaampi ja nopeampi?
Mistä löytyy värikoodi tuosta Golfista?Onko se takaluukussa vai tyyppikilvessä?
Mitäs tuolle koneelle kannattaisi tehdä ennenkuin kokeilee käyntiin ? Öljyt+suodatin ja jäähdytinnesteet vaihdan ennen starttia. Kannattaisiko niitä pyörittää hetken ja vaihtaa vielä uudet?
Sen verran tuli pyöräytettyä kampiakselista räikällä että kone ei ole jumissa.
Laitetaas tänne loppuun vielä tarvike & työaikalaskuri jota päivitän sitä mukaa kun homma etenee niin näkee suurinpiirtein mitä tähän menee aikaa ja rahaa.
Eli tähän mennessä :
Työaikaa (h) 4
katkaisulaikkoja 1kpl
hiontalaikkoja 1kpl
teräsharja rälläkkään 1kpl
pohjamaalia 1prk
kotelosuojaa 1prk
peltiä hitunen
Ettepäin....
Tarkoitus kuitenkin laittaa ensin normaalirekisteriin ja sit kysellä mitä tarvitsisi tehdä jotta saisi museorekisteriin.
Tänään tuli kartoitettua ja leikattua haperot pellit pois, mitä löytyi eli takaa oikealta :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... =taka1.jpg
Ja vasemmalta :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... =taka2.jpg
Etuhelma :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... =helma.jpg
ovi :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... nt=ovi.jpg
konetila :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... netila.jpg
Siinäpä ne peltihommat sitten taisi ollakin. Toivon mukaan. Pohjasta ei löytynyt paikattavaa. Helmat on vaihdettu jo joskus aikaisemmin. Eli näillä näkymin alle 0,5m2 peltiä menee tuohon.
Lisäksi oli maali hilseillyt sieltä täältä eli vaatii teräsharjaa, ruostesuojausta, uutta maalipintaa, pakkelia...
Saattaisi saada noi korityöt jopa tänä syksynä tehtyä jos muilta kiireiltä ehtii.
Sitten siellä on paljon hankalia paikkoja, mistä massa on hilseillyt pois ja rälläkällä ei mahdu hiomaan, miilä ne alkavat ruosteet saa helpoiten ahtaista paikoista pois?Käsiharjalla tietty, mut joku kone olisi tehokkaampi ja nopeampi?
Mistä löytyy värikoodi tuosta Golfista?Onko se takaluukussa vai tyyppikilvessä?
Mitäs tuolle koneelle kannattaisi tehdä ennenkuin kokeilee käyntiin ? Öljyt+suodatin ja jäähdytinnesteet vaihdan ennen starttia. Kannattaisiko niitä pyörittää hetken ja vaihtaa vielä uudet?
Sen verran tuli pyöräytettyä kampiakselista räikällä että kone ei ole jumissa.
Laitetaas tänne loppuun vielä tarvike & työaikalaskuri jota päivitän sitä mukaa kun homma etenee niin näkee suurinpiirtein mitä tähän menee aikaa ja rahaa.
Eli tähän mennessä :
Työaikaa (h) 4
katkaisulaikkoja 1kpl
hiontalaikkoja 1kpl
teräsharja rälläkkään 1kpl
pohjamaalia 1prk
kotelosuojaa 1prk
peltiä hitunen
Ettepäin....
Kannattaa syynäillä tarkasti sitä taka-akselin kiinnityspaikkojen ympäristöä, ainakin nuo ensimmäiset ykköset tuppaa lahoamaan sieltä aika selvästi. Itsellä mitä ollut noita isommilla takavaloilla, niin niissä kaikissa ollut hyvässä kuosissa, liekkö tuuria vai onko ne sitten paremmin suojattuja kuin vanhemmissa..
No hiekkapuhallus yltää ahtaisiinki paikkoihin :) Tai sitte joku paineilma toiminen vinku/dremel tms. missä on pieni se hiontalaikka, joku ~5cm halkasijaltaan koko laite.
Varmaan karstat irtoillu jo tuossa ajassa, niin paras olisi kun käytät kannen auki ja putsailet paikat. Mutta jos et meinaa avata konetta, niin kuitenki pyöritellä konetta käsin ensiksi, kaikki liemet sitten vaihtaa myllystä ja kokeilemaan. Kannattaa muuten laittaa polttoöljyä jonkuverran sen vanhan öljyn sekaan ja pyöritellä pari kertaa vielä konetta, ennenkuin laskee alas. Hyvä irrottamaan kaikkea paskaa tuo löpö. Ei tuo 1.1 taida muutenkaan olla kovin iso vahinko vaikkei toimiskaan, esim. kakkoskoppaisesta 1.3:sta vaan tilalle :)
Värikoodi löytynee kontin puolelta takapellistä. Semmonen valkonen about 8x5cm tarra. Mutta kuvan perusteella värikoodi on LA3A eli marsrot, tosin noissa vanhemmissa ollut muitakin punaisia.
No hiekkapuhallus yltää ahtaisiinki paikkoihin :) Tai sitte joku paineilma toiminen vinku/dremel tms. missä on pieni se hiontalaikka, joku ~5cm halkasijaltaan koko laite.
Varmaan karstat irtoillu jo tuossa ajassa, niin paras olisi kun käytät kannen auki ja putsailet paikat. Mutta jos et meinaa avata konetta, niin kuitenki pyöritellä konetta käsin ensiksi, kaikki liemet sitten vaihtaa myllystä ja kokeilemaan. Kannattaa muuten laittaa polttoöljyä jonkuverran sen vanhan öljyn sekaan ja pyöritellä pari kertaa vielä konetta, ennenkuin laskee alas. Hyvä irrottamaan kaikkea paskaa tuo löpö. Ei tuo 1.1 taida muutenkaan olla kovin iso vahinko vaikkei toimiskaan, esim. kakkoskoppaisesta 1.3:sta vaan tilalle :)
Värikoodi löytynee kontin puolelta takapellistä. Semmonen valkonen about 8x5cm tarra. Mutta kuvan perusteella värikoodi on LA3A eli marsrot, tosin noissa vanhemmissa ollut muitakin punaisia.
Tuo löpö on varmasti hyvä aine huuhteluun. Voi olla kuitenkin viisaampaa, että noin pitkään seissyttä konetta ei paljoa kierrätetä, ennen kuin kaikki paska on saatu pois koneesta. Aikanaan talven seissyt siskon Kastenwagen leikkasi oitis kiinni lämmettyään talviseisonnan jälkeen. Ilmeisesti jotain meni öljynkiertoon.
Näitä ei ole koskaan liikaa liikeellä, ei muutakuin museokilpiä metsästämään.
Tuolta www.mobile.de katteltuna löytyi 8kpl 5 ovista golfia vuosimalliltaan alle 1980.
Homma on edennyt pikkasen, pellit on hitsattu paikoilleen ja pakkelointi menossa. Kylmä keli hidastaa hommaa kun pitää lämmityslaitteella lämmittää ensin pelti ja sitten kuivata pakkeli. Hiontaa ei ole vielä aloitettu.
Öljyt+ suodatin ja jäähdytysnesteet tuli hommattua.
Siis pitäisikö koneen nykyisten öljyjen sekaan kaataa ensin löpöä, pyöritellä käsin hieman ja laskea pois. Uudet öljyt ja suodatin tilalle ja käyntiin. Lämpimäksi käyttö ja öljyjen vaihto.
Jos se nyt lähtee käyntiin.
Samalla meinasin laskea ensin jäähdytinnesteet pois, huuhdella vedellä ja sitten laittaa uudet liemet sisään.
Mitäs tuolle bensatankille kannattaisi tehdä, meinasin irroittaa ja huuhdella bensalla ennenkuin starttaa ja laittaa uudet bensat. Saisi ajokuntoon niin olisi helpompi temuta se pukkien päälle ajamalla eikä kuten nyt tehtiin, taljan avulla. Noita vanhoja volkkareita kun on piha täynnä niin täytyis muitakin laitella aina toisinaan. :-)
EDIT 10.10.07
Eli tähän mennessä ostettu/käytetty osa :
Työaikaa (h) 11
katkaisulaikkoja 1kpl
hiontalaikkoja 1kpl
teräsharja rälläkkään 1kpl
pohjamaalia 1prk
kotelosuojaa 1prk
peltiä hitunen
Pakkelia purkki
hienotäytettä purkki
puhdistussprayta 1prk
hitsauslankaa
öljyä 8l
jäähdytysnestettä
öljynsuodatin
trasselia
koneen nykyisten öljyjen sekaan kaataa ensin löpöä, pyöritellä käsin hieman ja laskea pois. Uudet öljyt ja suodatin tilalle ja käyntiin. Lämpimäksi käyttö ja öljyjen vaihto.
Eli juurikin noin. Ehkä se "turvallisin" keino, mikäli ei aio avata konetta ennen ekaa starttia pitkiin aikoihin. Ehkä pikkusen voi lorauttaa öljyä koneeseen ennen ekaa starttia, että olis edes vähän notkeeta tavaraa siellä yläkerrassa. Tai voihan sitä pyöritellä öljypumppua esim. porakoneella tms. (jos mahdollista "pikkulohkossa"), niin pääsee tavara vähän kiertämään.
meinasin laskea ensin jäähdytinnesteet pois, huuhdella vedellä ja sitten laittaa uudet liemet sisään
Vanhojen nesteiden sekaan jäähdytinjärjestelmän huuhteluaine. Lähtee kalkkeutumat pois.
Mopomiehet aikanaan puhdistivat tankkejaan kaatamalla sisälle karkeaa soraa ja heiluttelemalla reippaasti. Näin saatiin epäpuhtaudet irti. Toimii periaatteessa isommallakin tankilla. Liuotinpesu ja vedellä huuhtelu riittää tankille -ja tietty huolellinen kuivaus.
JIM -kanavalla aloitettiin juuri -38 Packardin entisöinti. Heilläkin oli tarkoitus vaihtaa öljyt useampaan kertaan ennen lopullista käyttöönottoa. Tuollaiselle moottorille suosittelisin lämpimästi Fortèn huuhtelua. Tuo vaatii tietty koneen käyttöä, jos vain voi olla varma, että koneessa ei ole niin pahoja sakkaumia, jotka ensimmäisellä käynnistyksellä tukkeisivat esim. öljykanavat.
-
- -
- Viestit: 928
- Liittynyt: 31.7.2003 1:45
- Viesti:
swallowtail??
Pikaisen googlettelun seurauksena http://www.swallowtail.info/
Siis hetkinen, onko tää mun Golf tuollainen harvinainen Swallowtail malli?Eli tuo perän pokkaus on erilainen kuin normigolfissa ?
sivuilta lainattua :
All model year 1975s and some early model year 1976 Rabbits had "Swallow Tails." They are interesting not only because they are rare and especially attractive, but they represent a major change in the automotive industry. The switch from the mighty Beetle to the Rabbit happened with them. They also have many parts that are unique to those years of production.
Pikaisen googlettelun seurauksena http://www.swallowtail.info/
Siis hetkinen, onko tää mun Golf tuollainen harvinainen Swallowtail malli?Eli tuo perän pokkaus on erilainen kuin normigolfissa ?
sivuilta lainattua :
All model year 1975s and some early model year 1976 Rabbits had "Swallow Tails." They are interesting not only because they are rare and especially attractive, but they represent a major change in the automotive industry. The switch from the mighty Beetle to the Rabbit happened with them. They also have many parts that are unique to those years of production.
Tänään tuli vaihdettua jäähdytysnesteet ja öljyt + suodatin. Ei tullu ihmeemmin puhdisteltua, riskillä mennään..
Bensaa tankkiin, uusi bensansuodatin paikoilleen ja kompressorilla paluuletkusta tankkiin painetta, jotta nousee kaasuttimelle asti. Ja starttaamaan :
Pari ensimmäistä starttia ja ei lupaustakaan. Lisää painetta tankkiin kun suodatin näytti tyhjältä. Nyt alkoi jo lupailemaan..ja eikun käymään !
Tyhjäkäynnillä ei tahtonut oikein pysyä niin sammutin ja tutkailin tulppia. Ensimmäinen osoittautui rikkinäiseksi, posliinieriste pyöri käsin tulpassa. Ventosta tilalle väliaikaisesti uusi tulppa ja taas käymään. Nyt pysyy jo tyhjäkäynnilläkin käynnissä. Pikkusen vielä seilaa tuo tyhjäkäynti edestakaisin. Täytyy tarkistella tarkemmin sitä jahka saa uudet tulpat.
Jäähdytinnesteiden kanssa onkin sitten hankalampaa. Ei tahdo nesteet kiertää kunnolla, lämmöt nousee tappiin. Epäilisin tuon lämmityslaitteen kennon olevan tukossa kun ei puhalla lämmintä kunnolla. Tai sitten kansi on halki.
Termostaatin otin auki ja sieltä kotelosta löytyi oikein kunnon kokkareita vanhaa jäähdytysnestettä. Sellaista vihreänvalkoista murua. Ei ihme jos kenno on tukossa. Flektikään ei pelaa, täytyy paneutua siihen kun kerkiää.
Kärsiiköhän tuonne lämmityslaitteen kennoon painaa paineilmaa vai hajoaako koko kenno?
Säästäisi ison purkamisen vaivan jos aukeisi tuolla tavalla.
edit. Pihassa tuli käytyä ajamassa pikku lenkki, jarruja ei tosin ollut, mutta kyllä oli suu messingillä :-)
TOTAL COUNTER :
Työaikaa (h) 15
katkaisulaikkoja 1kpl
hiontalaikkoja 1kpl
teräsharja rälläkkään 1kpl
pohjamaalia 1prk
kotelosuojaa 1prk
peltiä hitunen
Pakkelia purkki
hienotäytettä purkki
puhdistussprayta 1prk
hitsauslankaa
öljyä 8l
jäähdytysnestettä
öljynsuodatin
trasselia
Bensaa tankkiin, uusi bensansuodatin paikoilleen ja kompressorilla paluuletkusta tankkiin painetta, jotta nousee kaasuttimelle asti. Ja starttaamaan :
Pari ensimmäistä starttia ja ei lupaustakaan. Lisää painetta tankkiin kun suodatin näytti tyhjältä. Nyt alkoi jo lupailemaan..ja eikun käymään !
Tyhjäkäynnillä ei tahtonut oikein pysyä niin sammutin ja tutkailin tulppia. Ensimmäinen osoittautui rikkinäiseksi, posliinieriste pyöri käsin tulpassa. Ventosta tilalle väliaikaisesti uusi tulppa ja taas käymään. Nyt pysyy jo tyhjäkäynnilläkin käynnissä. Pikkusen vielä seilaa tuo tyhjäkäynti edestakaisin. Täytyy tarkistella tarkemmin sitä jahka saa uudet tulpat.
Jäähdytinnesteiden kanssa onkin sitten hankalampaa. Ei tahdo nesteet kiertää kunnolla, lämmöt nousee tappiin. Epäilisin tuon lämmityslaitteen kennon olevan tukossa kun ei puhalla lämmintä kunnolla. Tai sitten kansi on halki.
Termostaatin otin auki ja sieltä kotelosta löytyi oikein kunnon kokkareita vanhaa jäähdytysnestettä. Sellaista vihreänvalkoista murua. Ei ihme jos kenno on tukossa. Flektikään ei pelaa, täytyy paneutua siihen kun kerkiää.
Kärsiiköhän tuonne lämmityslaitteen kennoon painaa paineilmaa vai hajoaako koko kenno?
Säästäisi ison purkamisen vaivan jos aukeisi tuolla tavalla.
edit. Pihassa tuli käytyä ajamassa pikku lenkki, jarruja ei tosin ollut, mutta kyllä oli suu messingillä :-)
TOTAL COUNTER :
Työaikaa (h) 15
katkaisulaikkoja 1kpl
hiontalaikkoja 1kpl
teräsharja rälläkkään 1kpl
pohjamaalia 1prk
kotelosuojaa 1prk
peltiä hitunen
Pakkelia purkki
hienotäytettä purkki
puhdistussprayta 1prk
hitsauslankaa
öljyä 8l
jäähdytysnestettä
öljynsuodatin
trasselia
Niin se tahtoo olla, että hymyilyttää aina kun noilla vehkeillä ajaa :)
Hyvä että sait käyntiin, eikä ilmeisesti ole tuhoutunut mitään sen kummemmin. Kannattaa melkeen purkaa koko jäähdytysjärjestelmä ja huuhdella vedellä läpi kaikki putket ja syylärit sunmuut. Suosittelisin kyllä sen kennon irrotusta, ei se nyt aivan mahdoton urakka ole ykkösessä kun se päätyhän näkyy jo siinä kaasupolkimen vieressä. Mutta voihan sinne koittaa varovasti puhaltaa paineilmaa/vettä letkulla.
Heh, onkohan nuo vekottimet käyny tasaista tyhjäkäyntiä kunnolla uutenakaan :)
Ja kyllähän tuo autosi näyttää olevan swallowtail -mallia. Eikä ne nyt niin harvinaisia ole, Nettiautossakin tämän päivän selailujen perusteella pari kpl myynissä :) Enemmän pitäisin neliovisuutta harvinaisena.
Hyvä että sait käyntiin, eikä ilmeisesti ole tuhoutunut mitään sen kummemmin. Kannattaa melkeen purkaa koko jäähdytysjärjestelmä ja huuhdella vedellä läpi kaikki putket ja syylärit sunmuut. Suosittelisin kyllä sen kennon irrotusta, ei se nyt aivan mahdoton urakka ole ykkösessä kun se päätyhän näkyy jo siinä kaasupolkimen vieressä. Mutta voihan sinne koittaa varovasti puhaltaa paineilmaa/vettä letkulla.
Heh, onkohan nuo vekottimet käyny tasaista tyhjäkäyntiä kunnolla uutenakaan :)
Ja kyllähän tuo autosi näyttää olevan swallowtail -mallia. Eikä ne nyt niin harvinaisia ole, Nettiautossakin tämän päivän selailujen perusteella pari kpl myynissä :) Enemmän pitäisin neliovisuutta harvinaisena.
Täytyykin tutkailla tarkemmin tuota kennon irroitusta. II-Golfissa joutui purkamaan aika reilusti ja aikaa siinä tuhraantui.Tai sitten se johtui siitä että silloin vaihdoin ensimmäistä kertaa kennoa....n.10v sitten
Näyttäisi tuota kennoa vielä saavan motonetista 33,50e hintaan.Pitäisköhän se sit vaihtaa suosiolla uuteen, samalla termari,lämpökytkin ja sytytystulpat. Ei ole kyllä huono idea putsata noi kaikki letkut ja röörit samalla, sen verran kokkaretta siellä oli.
Osia on hiukan hukassa :
- paisuntasäiliö (käyköhän 2-golfin?)
- takapuskuri (millainenhan tuossa on ollut?)
- kylkilistan palanen takasivusta
- maskista toinen kromilista.
Saakohan noita jostain vielä uutena?
Näyttäisi tuota kennoa vielä saavan motonetista 33,50e hintaan.Pitäisköhän se sit vaihtaa suosiolla uuteen, samalla termari,lämpökytkin ja sytytystulpat. Ei ole kyllä huono idea putsata noi kaikki letkut ja röörit samalla, sen verran kokkaretta siellä oli.
Osia on hiukan hukassa :
- paisuntasäiliö (käyköhän 2-golfin?)
- takapuskuri (millainenhan tuossa on ollut?)
- kylkilistan palanen takasivusta
- maskista toinen kromilista.
Saakohan noita jostain vielä uutena?
http://www.typ-17.de/
http://www.bullock-style.de/golfshop/index.php
http://www.hoffmann-speedster.com/
Siinä nuo saksalaiset paikat mistä saa ainakin noita osia mitä listasit. Takana samanlainen puskuri kuin edessäkin, mutta ilman pesureita. ;)
http://www.bullock-style.de/golfshop/index.php
http://www.hoffmann-speedster.com/
Siinä nuo saksalaiset paikat mistä saa ainakin noita osia mitä listasit. Takana samanlainen puskuri kuin edessäkin, mutta ilman pesureita. ;)
Kiitti linkistä, näyttää noita osia vielä saavan, hinta onkin sitten toinen juttu. Kromipuskuri taakse 199e! Joo, no tuumaillaan.
Tuotanoin, olisko se pitänyt laittaa vaikka Tuomakselle kuvien kanssa niin olisi säilynyt jälkipolville tuolla tekstit osiossa?
Toi ohjeiden teko on ihan kannatettava idea, ainakin työläimmistä hommista.
Tein siitä aika kattavan ohjeenkin projektitopikkiini, mutta valitettavasti nuo topikit eivät säily täällä foorumilla vaan ne siivotaan pois siitäkin huolimatta, että pyrin esittämään myös sellaista dokumenttia, että niistä olisi jotain hyötyä
Tuotanoin, olisko se pitänyt laittaa vaikka Tuomakselle kuvien kanssa niin olisi säilynyt jälkipolville tuolla tekstit osiossa?
Toi ohjeiden teko on ihan kannatettava idea, ainakin työläimmistä hommista.
Joo-o. Homma on edennyt niin että ei ole kerennyt päivittää tätä tarinaa.
Lämmityslaitteen kenno oli hakusessa, vastaavanlaista ei enään saanut niin joutui letkuhommiin. Eli alkuperäinen oli laipalla ja uusi letkukaroilla. Laipallinen piirretty kuviin katkoviivalla.
Tuossa kuvassa näkyy (lainattu www.vagcat.com) :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... kenno1.png
Biltemasta 16mm sisähalkaisijalla olevaa letkua ja hommiin.Samalla tuli vaihdettua uudet letkuklemmarit. Yllättäen se ei sit ollukaan ihan simppeli homma. Luonnollisesti originaali letku oli toisesta päästä 19mm ja toisesta 16mm! No, tuosta alkuperäisestä laippakiinnityksestä sai sopivan jatkon kun leikkasi laipan pois. Toinen letku meni "heittämällä".
Tuo kennon irrotus oli todella simppeli homma keskikonsolin irroituksen jälkeen :
- letkut irti ja 1 ruuvi irti ja koko lämmityslaite on kädessä.Tiedä sit puuttuuko jostain ruuveja, mutta ainakaan en keksinyt missä ne olisivat. Täytyy tutkailla räjäytyskuvia.
Ei kun uudet nesteet sisään, puhallin kuumalle ja täysille ja kone käyntiin. Samalla tuli testattua tuo flektikin, toimii! Tosin vain kytkemällä suoraan akusta, mittailujen mukaan piuhat on ehjät, mutta lämpökytkin tod.näk. ei.
Korityötkin on edistyneet :
- etuhelma on saanut uutta peltiä, pakkelia ja helmamassaa. Tarvii enään maalia.
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... uhelma.jpg
konetilan kylki on paikattu pellillä :
rikki : http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... =kylki.jpg
ehjä : http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... etila1.jpg
Lokasuojat olivat molemmat sisältäpäin tämännäköisiä :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... asuoja.jpg
Nuo asettuivat pelkästään sillä että hioi rälläkän teräsharjalla irtoruosteet pois, puhdistus, maali ja massaa/kotelosuojaa päälle.
Tyhjäkäynnin kanssa joutuu varmaan vielä pelaamaan, sain nyt asettumaan kun sääti tyhjäkäyntiä kovemmalle. Tuntuu kuin välillä putoaisi käymään kolmella tai sitten joku ilmavuoto jossain.
TOTAL COUNTER :
Työaikaa (h) 30
katkaisulaikkoja 1kpl
hiontalaikkoja2kpl
teräsharja rälläkkään 3kpl
pohjamaalia2prk
kotelosuojaa 2prk
peltiä hitunen
Pakkelia purkki
hienotäytettä purkki
puhdistussprayta 2 prk
hitsauslankaa
öljyä 8l
jäähdytysnestettä 8 L
öljynsuodatin
trasselia
hiomapaperia
lämmityslaitteen kenno
letkuja lämmityslaitteeseen
klemmareita
Lämmityslaitteen kenno oli hakusessa, vastaavanlaista ei enään saanut niin joutui letkuhommiin. Eli alkuperäinen oli laipalla ja uusi letkukaroilla. Laipallinen piirretty kuviin katkoviivalla.
Tuossa kuvassa näkyy (lainattu www.vagcat.com) :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... kenno1.png
Biltemasta 16mm sisähalkaisijalla olevaa letkua ja hommiin.Samalla tuli vaihdettua uudet letkuklemmarit. Yllättäen se ei sit ollukaan ihan simppeli homma. Luonnollisesti originaali letku oli toisesta päästä 19mm ja toisesta 16mm! No, tuosta alkuperäisestä laippakiinnityksestä sai sopivan jatkon kun leikkasi laipan pois. Toinen letku meni "heittämällä".
Tuo kennon irrotus oli todella simppeli homma keskikonsolin irroituksen jälkeen :
- letkut irti ja 1 ruuvi irti ja koko lämmityslaite on kädessä.Tiedä sit puuttuuko jostain ruuveja, mutta ainakaan en keksinyt missä ne olisivat. Täytyy tutkailla räjäytyskuvia.
Ei kun uudet nesteet sisään, puhallin kuumalle ja täysille ja kone käyntiin. Samalla tuli testattua tuo flektikin, toimii! Tosin vain kytkemällä suoraan akusta, mittailujen mukaan piuhat on ehjät, mutta lämpökytkin tod.näk. ei.
Korityötkin on edistyneet :
- etuhelma on saanut uutta peltiä, pakkelia ja helmamassaa. Tarvii enään maalia.
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... uhelma.jpg
konetilan kylki on paikattu pellillä :
rikki : http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... =kylki.jpg
ehjä : http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... etila1.jpg
Lokasuojat olivat molemmat sisältäpäin tämännäköisiä :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... asuoja.jpg
Nuo asettuivat pelkästään sillä että hioi rälläkän teräsharjalla irtoruosteet pois, puhdistus, maali ja massaa/kotelosuojaa päälle.
Tyhjäkäynnin kanssa joutuu varmaan vielä pelaamaan, sain nyt asettumaan kun sääti tyhjäkäyntiä kovemmalle. Tuntuu kuin välillä putoaisi käymään kolmella tai sitten joku ilmavuoto jossain.
TOTAL COUNTER :
Työaikaa (h) 30
katkaisulaikkoja 1kpl
hiontalaikkoja2kpl
teräsharja rälläkkään 3kpl
pohjamaalia2prk
kotelosuojaa 2prk
peltiä hitunen
Pakkelia purkki
hienotäytettä purkki
puhdistussprayta 2 prk
hitsauslankaa
öljyä 8l
jäähdytysnestettä 8 L
öljynsuodatin
trasselia
hiomapaperia
lämmityslaitteen kenno
letkuja lämmityslaitteeseen
klemmareita
Takajarrut availin eilen ja toisella puolella tipahti jarrukengän kitkapinta käsiin kun irroitti rummun. Eli jarrukengät vaihtoon, asennussarja oli vielä kohtuukunnossa niin sitä en uusinut. Samalla vaihdoin takajarrusylinterit molemmille puolille kun jumittelivat.
Helpottaa kummasti jarruputkien availua kun lämmittää kaasupolttimella jonkun aikaa liitosta ennenkuin avaa. Helposti aukesi, eli putkia ei tarvinnut alkaa vaihtamaan.
Takajarrut on nyt siis kunnossa, mutta jossain on mätää kun polkimessa ei ole mitään tuntoa. Pääjarrusylinteri saattaa vuotaa kun pihisee, etupään jarrujen ilmaus ei onnistunut lainkaan.
Tuon pääsylinterin sain irroitettua, saakohan noihin korjaussarjaa mistään?Vai pitääkö uusia koko sylinteri?Mites tehostaja, saako niihin korjaussarjaa?
Seuraavana hommana olisi siten etujarrujen purku ja puhdistus.
Helpottaa kummasti jarruputkien availua kun lämmittää kaasupolttimella jonkun aikaa liitosta ennenkuin avaa. Helposti aukesi, eli putkia ei tarvinnut alkaa vaihtamaan.
Takajarrut on nyt siis kunnossa, mutta jossain on mätää kun polkimessa ei ole mitään tuntoa. Pääjarrusylinteri saattaa vuotaa kun pihisee, etupään jarrujen ilmaus ei onnistunut lainkaan.
Tuon pääsylinterin sain irroitettua, saakohan noihin korjaussarjaa mistään?Vai pitääkö uusia koko sylinteri?Mites tehostaja, saako niihin korjaussarjaa?
Seuraavana hommana olisi siten etujarrujen purku ja puhdistus.
Siis 30e? Kävin poikkeamassa AD-varaosamaailmassa ja sanoivat uuden pääjarrusylinterin hinnaksi pitkälti yli 200e! Mistä löytyy 30e hinnalla?
Tilasin sit vaan korjaussarjan joka oli 12,50e. Ei ollut hyllytavaraa, tulee tiistaina.
Myyjä vahvisti tuon myös että tehostajat ei ole avattavaa mallia. Uutta ei saa ainakaan AD:lta...Toivottavasti auttaa tuo pääjarrusylinterin tiivistesarjan vaihto. Kai noita tehostajiakin romikselta löytyy vielä.
Samalla piti tilata etujarrusylinterien korjaussarjat, mutta tietenkin niitä oli kahta eri mallia. Täytyy käydä kurkkaamassa kummat siellä lymyää kun ei ole tullut niin tarkkaan vielä katsottua.
EDIT
TOTAL COUNTER :
Työaikaa (h) 35
TARVIKKEET :
katkaisulaikkoja 1kpl
hiontalaikkoja2kpl
teräsharja rälläkkään 3kpl
pohjamaalia 2prk
kotelosuojaa 2prk
trasselia
hiomapaperia
peltiä hitunen
Pakkelia purkki
hienotäytettä purkki
puhdistussprayta 2 prk
hitsauslankaa
VARAOSAT :
öljyä 8l
jäähdytysnestettä 12 L
Jarrunestettä 2 purkkia
termostaatti
jarrukengät
takajarrusylinterit
flektin lämpökytkin
öljynsuodatin
lämmityslaitteen kenno
letkuja lämmityslaitteeseen
klemmareita letkuihin
Tilasin sit vaan korjaussarjan joka oli 12,50e. Ei ollut hyllytavaraa, tulee tiistaina.
Myyjä vahvisti tuon myös että tehostajat ei ole avattavaa mallia. Uutta ei saa ainakaan AD:lta...Toivottavasti auttaa tuo pääjarrusylinterin tiivistesarjan vaihto. Kai noita tehostajiakin romikselta löytyy vielä.
Samalla piti tilata etujarrusylinterien korjaussarjat, mutta tietenkin niitä oli kahta eri mallia. Täytyy käydä kurkkaamassa kummat siellä lymyää kun ei ole tullut niin tarkkaan vielä katsottua.
EDIT
TOTAL COUNTER :
Työaikaa (h) 35
TARVIKKEET :
katkaisulaikkoja 1kpl
hiontalaikkoja2kpl
teräsharja rälläkkään 3kpl
pohjamaalia 2prk
kotelosuojaa 2prk
trasselia
hiomapaperia
peltiä hitunen
Pakkelia purkki
hienotäytettä purkki
puhdistussprayta 2 prk
hitsauslankaa
VARAOSAT :
öljyä 8l
jäähdytysnestettä 12 L
Jarrunestettä 2 purkkia
termostaatti
jarrukengät
takajarrusylinterit
flektin lämpökytkin
öljynsuodatin
lämmityslaitteen kenno
letkuja lämmityslaitteeseen
klemmareita letkuihin
Golf
Kato nythän meidän vanha ykkönen on päässyt oikein kaikkien katseltavaks sieltä riihen periltä. Sehän on edistynyt jo kummasti, ei passaa aitiä teille päästää se muuten ostaa sen takasin kun saat valmiiks. Sen maali koodin varmaan iskä tietää kun on sen aikanaan maalauttanut, luultavasti alkuperäinen. Täytyy tulla joku päivä kattoon kun tuntuu aika usein olevan tallin valot päällä kun siitä ohi kurvaa.
Paikallisesta Koivusen tarvikelliikkeestä hain Sciroccoon, muistaakseni maksoi alennuksineen 28e. Motonetissa näkyy olevan 32e.
Hö,mitähän ne on kattonut varaosamaailmassa, tuskin noin isoa hintaeroa on?
Eikai -76 1.1 mallissa sentään tehostajaa ole? Ainakaan -81 dieselissä ei ollut, eikä -80:ssäkään.
Kyl tossa mun pelissä on.
Mutta asiaan. Miten toi tehostin toimii eli onko siellä joku, joka voi mennä ylipäätään rikki. Tuosta pääjarrusylinterin reiäastä kurkattuna siellä on joku iso jousi?
Tänään purin molemmat etujarrusylinterit. Samalla tuli hiottua rälläkän teräsharjalla irtopaskat pois. Olisi ollut hyvä maalata ne nyt mutta eipä tullut maalattua kun ei ollut käden ulottuvilla maalia :-)
Jarrupaloissa oli vielä pintaa, mutta levyt ovat aikas kuluneet. Jossain vaiheessa tulee uusiminen eteen. Muuten satulat oli hyvässä kunnossa, toiselle puolelle joutuu kuitenkin vaihtamaan männän tiivistekumin. Ei noista ottanut selvää onko ATE vai GIRLING, niin vien huomenna satulan mukana varaosaliikkeeseen.
Tuossa kuva :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... satula.jpg
Sattui pikkanen työtapaturmakin noiden satuloiden kanssa :
Paineilmalla kun työnti mäntää ulospäin niin tietysti kolme sormea jäi puristuksiin männän ja satulan rungon väliin! Meinas tulla jo hätä, onneksi oli emäntä kotona ni sai vasaran ja tuurnan avulla hakattua mäntää senverran et sormet vapautui. Kaikkeen sitä pitääkin sormensa työntää, perkele :-)
Toiselta puolelta otin iskunvaimentimenkin irti, jotta sai paremmin irtoruosteet hiottua pois.
Ei tarvinnut yhtään peltiä laittaa kuskin puolelle. Aikaisemmin tuota näkyy jo paikatun parista kohtaa.
Tuohon ruosteenestopohjamaali päälle ja massaa :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... ylki-1.jpg
TOTAL COUNTER :
Työaikaa (h) 40
TARVIKKEET :
katkaisulaikkoja 1kpl
hiontalaikkoja2kpl
teräsharja rälläkkään 3kpl
pohjamaalia 2prk
kotelosuojaa 2prk
trasselia
hiomapaperia
peltiä hitunen
Pakkelia purkki
hienotäytettä purkki
puhdistussprayta 2 prk
hitsauslankaa
VARAOSAT :
öljyä 8l
jäähdytysnestettä 12 L
Jarrunestettä 2 purkkia
termostaatti
jarrukengät
takajarrusylinterit
flektin lämpökytkin
öljynsuodatin
lämmityslaitteen kenno
letkuja lämmityslaitteeseen
klemmareita letkuihin
Kattelinkin noita Swallowtail varusteita niin ei niissä mun mielestä kovin ihmeellisiä asioita ollut. Tai siis nykyaikaan verrattuna, kun ei ole tietoa oliko esim.kärjetön sytytys yleistä vuonna 76 muilla merkeillä?Tai automaattiryyppy?
Joo, mutta asiaan. Tarkistin vielä tuon pääjarrusylinterin hinnan samasta liikkeestä uudelleen, nyt eri myyjältä : 49e. Eli olisko ne kattoneet vahingossa tehostajan hinnan aikaisemmin kun kysyin ?
Tiivistesarja tuli ja VÄÄRÄT osat. Jätin ne tiskille.
Purin kuitenkin tuon pääjarrusylinterin ja kun ei ne tiivisteet huonoilta näyttäneet niin laitoin takaisin läjään ja autoon kiinni. Toiseen etujarrusatulaan vaihdoin samalla suojakumin. Ja ei kun jarrunesteet sisään ja kaveri polkemaan jarrua.Ilmaus ristikkäisessä järjestyksessä ja avot, ei enään mitään ongelmaa jarrujen kanssa. Kyllä pitää !
Jarrut on nyt siis kunnossa ja takavalojen johdotkin tuli korjattua juottamalla johdot yhteen kun joku oli niin innokas rälläkän kanssa että katkaisi pari johtoa peltiä leikellessä :-)
Toisessa takavalossa oli iso vika, polttimo palanut. Sen sijaan peruutusvalotkaan eivät pelaa kummallakaan puolella, täytyy perehtyä jossain vaiheessa.
Maalin värikoodia on tullut selviteltyä, se ei ole tuo PHOENIXROT, liian oranssi.
Pari muuta purkkia ostanut ja aika lähellä jo ollaan. Oli hiukka hankalaa kun ei saanut mallipalaa vietyä maaliliikkeeseen.Olis pitänyt irroittaa ovi :-)
Onneks sattui löytymään ovesta vielä ruostetta niin siitä irtosi parin sentin kappale maalattua pakkelia... Nyt on malli minkä viedä mukanaan. Jos vaikka huomenna osuisi jo kohdilleen.
Tuon museoajoneuvoksi rekisteröinnin olen unohtanut jo tässä vaiheessa, liian paljon hommaa. Kyllä tästä taitaa tulla kesäauto tuon Caddyn lisäksi.
TOTAL COUNTER :
Työaikaa (h) 48
TARVIKKEET :
katkaisulaikkoja 1kpl
hiontalaikkoja 2kpl
teräsharja rälläkkään 3kpl
pohjamaalia 3 prk
kotelosuojaa 2prk
trasselia
hiomapaperia
peltiä hitunen
Pakkelia 1 prk
hienotäytettä 2 prk
puhdistussprayta 2 prk
hitsauslankaa
VARAOSAT :
öljyä 8l
jäähdytysnestettä 12 L
Jarrunestettä 2 purkkia
termostaatti
jarrukengät
takajarrusylinterit
Etujarrusatulan tiivistekumisarja
maalia 4 prk
flektin lämpökytkin
öljynsuodatin
lämmityslaitteen kenno
letkuja lämmityslaitteeseen
klemmareita letkuihin
Joo, mutta asiaan. Tarkistin vielä tuon pääjarrusylinterin hinnan samasta liikkeestä uudelleen, nyt eri myyjältä : 49e. Eli olisko ne kattoneet vahingossa tehostajan hinnan aikaisemmin kun kysyin ?
Tiivistesarja tuli ja VÄÄRÄT osat. Jätin ne tiskille.
Purin kuitenkin tuon pääjarrusylinterin ja kun ei ne tiivisteet huonoilta näyttäneet niin laitoin takaisin läjään ja autoon kiinni. Toiseen etujarrusatulaan vaihdoin samalla suojakumin. Ja ei kun jarrunesteet sisään ja kaveri polkemaan jarrua.Ilmaus ristikkäisessä järjestyksessä ja avot, ei enään mitään ongelmaa jarrujen kanssa. Kyllä pitää !
Jarrut on nyt siis kunnossa ja takavalojen johdotkin tuli korjattua juottamalla johdot yhteen kun joku oli niin innokas rälläkän kanssa että katkaisi pari johtoa peltiä leikellessä :-)
Toisessa takavalossa oli iso vika, polttimo palanut. Sen sijaan peruutusvalotkaan eivät pelaa kummallakaan puolella, täytyy perehtyä jossain vaiheessa.
Maalin värikoodia on tullut selviteltyä, se ei ole tuo PHOENIXROT, liian oranssi.
Pari muuta purkkia ostanut ja aika lähellä jo ollaan. Oli hiukka hankalaa kun ei saanut mallipalaa vietyä maaliliikkeeseen.Olis pitänyt irroittaa ovi :-)
Onneks sattui löytymään ovesta vielä ruostetta niin siitä irtosi parin sentin kappale maalattua pakkelia... Nyt on malli minkä viedä mukanaan. Jos vaikka huomenna osuisi jo kohdilleen.
Tuon museoajoneuvoksi rekisteröinnin olen unohtanut jo tässä vaiheessa, liian paljon hommaa. Kyllä tästä taitaa tulla kesäauto tuon Caddyn lisäksi.
TOTAL COUNTER :
Työaikaa (h) 48
TARVIKKEET :
katkaisulaikkoja 1kpl
hiontalaikkoja 2kpl
teräsharja rälläkkään 3kpl
pohjamaalia 3 prk
kotelosuojaa 2prk
trasselia
hiomapaperia
peltiä hitunen
Pakkelia 1 prk
hienotäytettä 2 prk
puhdistussprayta 2 prk
hitsauslankaa
VARAOSAT :
öljyä 8l
jäähdytysnestettä 12 L
Jarrunestettä 2 purkkia
termostaatti
jarrukengät
takajarrusylinterit
Etujarrusatulan tiivistekumisarja
maalia 4 prk
flektin lämpökytkin
öljynsuodatin
lämmityslaitteen kenno
letkuja lämmityslaitteeseen
klemmareita letkuihin
Kattelinkin noita Swallowtail varusteita niin ei niissä mun mielestä kovin ihmeellisiä asioita ollut. Tai siis nykyaikaan verrattuna, kun ei ole tietoa oliko esim.kärjetön sytytys yleistä vuonna 76 muilla merkeillä?Tai automaattiryyppy?
Joo, mutta asiaan. Tarkistin vielä tuon pääjarrusylinterin hinnan samasta liikkeestä uudelleen, nyt eri myyjältä : 49e. Eli olisko ne kattoneet vahingossa tehostajan hinnan aikaisemmin kun kysyin ?
Tiivistesarja tuli ja VÄÄRÄT osat. Jätin ne tiskille.
Purin kuitenkin tuon pääjarrusylinterin ja kun ei ne tiivisteet huonoilta näyttäneet niin laitoin takaisin läjään ja autoon kiinni. Toiseen etujarrusatulaan vaihdoin samalla suojakumin. Ja ei kun jarrunesteet sisään ja kaveri polkemaan jarrua.Ilmaus ristikkäisessä järjestyksessä ja avot, ei enään mitään ongelmaa jarrujen kanssa. Kyllä pitää !
Jarrut on nyt siis kunnossa ja takavalojen johdotkin tuli korjattua juottamalla johdot yhteen kun joku oli niin innokas rälläkän kanssa että katkaisi pari johtoa peltiä leikellessä :-)
Toisessa takavalossa oli iso vika, polttimo palanut. Sen sijaan peruutusvalotkaan eivät pelaa kummallakaan puolella, täytyy perehtyä jossain vaiheessa.
Maalin värikoodia on tullut selviteltyä, se ei ole tuo PHOENIXROT, liian oranssi.
Pari muuta purkkia ostanut ja aika lähellä jo ollaan. Oli hiukka hankalaa kun ei saanut mallipalaa vietyä maaliliikkeeseen.Olis pitänyt irroittaa ovi :-)
Onneks sattui löytymään ovesta vielä ruostetta niin siitä irtosi parin sentin kappale maalattua pakkelia... Nyt on malli minkä viedä mukanaan. Jos vaikka huomenna osuisi jo kohdilleen.
Tuon museoajoneuvoksi rekisteröinnin olen unohtanut jo tässä vaiheessa, liian paljon hommaa. Kyllä tästä taitaa tulla kesäauto tuon Caddyn lisäksi.
TOTAL COUNTER :
Työaikaa (h) 48
TARVIKKEET :
katkaisulaikkoja 1kpl
hiontalaikkoja 2kpl
teräsharja rälläkkään 3kpl
pohjamaalia 3 prk
kotelosuojaa 2prk
trasselia
hiomapaperia
peltiä hitunen
Pakkelia 1 prk
hienotäytettä 2 prk
puhdistussprayta 2 prk
hitsauslankaa
VARAOSAT :
öljyä 8l
jäähdytysnestettä 12 L
Jarrunestettä 2 purkkia
termostaatti
jarrukengät
takajarrusylinterit
Etujarrusatulan tiivistekumisarja
maalia 4 prk
flektin lämpökytkin
öljynsuodatin
lämmityslaitteen kenno
letkuja lämmityslaitteeseen
klemmareita letkuihin
Joo, mutta asiaan. Tarkistin vielä tuon pääjarrusylinterin hinnan samasta liikkeestä uudelleen, nyt eri myyjältä : 49e. Eli olisko ne kattoneet vahingossa tehostajan hinnan aikaisemmin kun kysyin ?
Tiivistesarja tuli ja VÄÄRÄT osat. Jätin ne tiskille.
Purin kuitenkin tuon pääjarrusylinterin ja kun ei ne tiivisteet huonoilta näyttäneet niin laitoin takaisin läjään ja autoon kiinni. Toiseen etujarrusatulaan vaihdoin samalla suojakumin. Ja ei kun jarrunesteet sisään ja kaveri polkemaan jarrua.Ilmaus ristikkäisessä järjestyksessä ja avot, ei enään mitään ongelmaa jarrujen kanssa. Kyllä pitää !
Jarrut on nyt siis kunnossa ja takavalojen johdotkin tuli korjattua juottamalla johdot yhteen kun joku oli niin innokas rälläkän kanssa että katkaisi pari johtoa peltiä leikellessä :-)
Toisessa takavalossa oli iso vika, polttimo palanut. Sen sijaan peruutusvalotkaan eivät pelaa kummallakaan puolella, täytyy perehtyä jossain vaiheessa.
Maalin värikoodia on tullut selviteltyä, se ei ole tuo PHOENIXROT, liian oranssi.
Pari muuta purkkia ostanut ja aika lähellä jo ollaan. Oli hiukka hankalaa kun ei saanut mallipalaa vietyä maaliliikkeeseen.Olis pitänyt irroittaa ovi :-)
Onneks sattui löytymään ovesta vielä ruostetta niin siitä irtosi parin sentin kappale maalattua pakkelia... Nyt on malli minkä viedä mukanaan. Jos vaikka huomenna osuisi jo kohdilleen.
Tuon museoajoneuvoksi rekisteröinnin olen unohtanut jo tässä vaiheessa, liian paljon hommaa. Kyllä tästä taitaa tulla kesäauto tuon Caddyn lisäksi.
TOTAL COUNTER :
Työaikaa (h) 48
TARVIKKEET :
katkaisulaikkoja 1kpl
hiontalaikkoja 2kpl
teräsharja rälläkkään 3kpl
pohjamaalia 3 prk
kotelosuojaa 2prk
trasselia
hiomapaperia
peltiä hitunen
Pakkelia 1 prk
hienotäytettä 2 prk
puhdistussprayta 2 prk
hitsauslankaa
VARAOSAT :
öljyä 8l
jäähdytysnestettä 12 L
Jarrunestettä 2 purkkia
termostaatti
jarrukengät
takajarrusylinterit
Etujarrusatulan tiivistekumisarja
maalia 4 prk
flektin lämpökytkin
öljynsuodatin
lämmityslaitteen kenno
letkuja lämmityslaitteeseen
klemmareita letkuihin
Homma edennyt taas hieman.
Maali koodi oli kuin olikin alkuperäinen eli Venusrot. Nyt on oikea väri löytynyt maaliliikkeen suosiollisella avustuksella.
Etuhelmapelti maalattuna :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... elma-1.jpg
takapään pohjatyöt menossa :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... hjatit.jpg
Helmamassaa tuli vedettyä tuohon asti :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... =takap.jpg
Ja takapää maalattuna :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... alattu.jpg
Apukuskin ovesta löytyi irtopakkelia niin joutui hiomaan ruosteet pois, uusi maaliraja tulee tuohon listan alareunaan :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... =ovi-1.jpg
Pohjatöitä on vielä tiedossa, maalia menee 2-3prk lisää vielä.
TOTAL COUNTER :
Työaikaa (h) 55
TARVIKKEET :
katkaisulaikkoja 1kpl
hiontalaikkoja 2kpl
teräsharja rälläkkään 3kpl
pohjamaalia 3 prk
kotelosuojaa 2prk
helmamassaa 3prk
trasselia
tinneriä
hiomapaperia
peltiä hitunen
Pakkelia 1 prk
hienotäytettä 2 prk
puhdistussprayta 2 prk
hitsauslankaa
maalia 5 prk
VARAOSAT :
öljyä 8l
jäähdytysnestettä 12 L
Jarrunestettä 2 purkkia
termostaatti
jarrukengät
takajarrusylinterit
Etujarrusatulan tiivistekumisarja
flektin lämpökytkin
öljynsuodatin
lämmityslaitteen kenno
letkuja lämmityslaitteeseen
klemmareita letkuihin
Maali koodi oli kuin olikin alkuperäinen eli Venusrot. Nyt on oikea väri löytynyt maaliliikkeen suosiollisella avustuksella.
Etuhelmapelti maalattuna :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... elma-1.jpg
takapään pohjatyöt menossa :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... hjatit.jpg
Helmamassaa tuli vedettyä tuohon asti :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... =takap.jpg
Ja takapää maalattuna :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... alattu.jpg
Apukuskin ovesta löytyi irtopakkelia niin joutui hiomaan ruosteet pois, uusi maaliraja tulee tuohon listan alareunaan :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... =ovi-1.jpg
Pohjatöitä on vielä tiedossa, maalia menee 2-3prk lisää vielä.
TOTAL COUNTER :
Työaikaa (h) 55
TARVIKKEET :
katkaisulaikkoja 1kpl
hiontalaikkoja 2kpl
teräsharja rälläkkään 3kpl
pohjamaalia 3 prk
kotelosuojaa 2prk
helmamassaa 3prk
trasselia
tinneriä
hiomapaperia
peltiä hitunen
Pakkelia 1 prk
hienotäytettä 2 prk
puhdistussprayta 2 prk
hitsauslankaa
maalia 5 prk
VARAOSAT :
öljyä 8l
jäähdytysnestettä 12 L
Jarrunestettä 2 purkkia
termostaatti
jarrukengät
takajarrusylinterit
Etujarrusatulan tiivistekumisarja
flektin lämpökytkin
öljynsuodatin
lämmityslaitteen kenno
letkuja lämmityslaitteeseen
klemmareita letkuihin
Mikäs siinä sprayssa on vikana? Ihan samaa maalia se on kun ruiskutavarakin. Ja kun ostaa tuollaisen maaliliikkeessä täytetyn spraypullon niin suutinkin on ihan erilainen kun normimarkettitavarassa. Noilla markettispraypulloilla ei kunnon jälkeä voi saadakaan aikaiseksi.
Kyllä ne erot maalipinnassa tulee ihan jostain muusta kuin siitä onko maali spraypullolla vedetty vaiko ruiskulla. Jos ja kun on harrastelijoista kyse. Väitän et tuolla purkkitavaralla saa paremman jäljen aikaiseksi kun halvoilla ruiskuilla.
Ruiskuvehkeissä on kuitenkin enemmän muuttuvia tekijöitä (kompressorin laatu, teho, vedenerottimet,ruiskun erilaiset säädöt, se miten puhdistat ruiskun, oikea maalin/ohenteen mitoitus suhteessa toisiinsa jne.)
Sen sijaan spraypullossa on maali aina samanlaista kun sen on ammattilainen sekoittanut, se on vain omasta kädestä kiinni millaisen jäljen saa aikaiseksi. Paikkamaalauksiin ihan passeli.
Ammattimaalarit ja vehkeet on sitten erikseen.
Kyllä ne erot maalipinnassa tulee ihan jostain muusta kuin siitä onko maali spraypullolla vedetty vaiko ruiskulla. Jos ja kun on harrastelijoista kyse. Väitän et tuolla purkkitavaralla saa paremman jäljen aikaiseksi kun halvoilla ruiskuilla.
Ruiskuvehkeissä on kuitenkin enemmän muuttuvia tekijöitä (kompressorin laatu, teho, vedenerottimet,ruiskun erilaiset säädöt, se miten puhdistat ruiskun, oikea maalin/ohenteen mitoitus suhteessa toisiinsa jne.)
Sen sijaan spraypullossa on maali aina samanlaista kun sen on ammattilainen sekoittanut, se on vain omasta kädestä kiinni millaisen jäljen saa aikaiseksi. Paikkamaalauksiin ihan passeli.
Ammattimaalarit ja vehkeet on sitten erikseen.
^Näin juuri. Itsekin aikoinaan maalasin kakkiksen isotakapuskurin alaosan ja erään takaspoilerin, niin siihen saakka sitä kehuttiin kunnes sanoin että spreillä maalasin. Siitä on 3 vuotta ja kun kys. autoa näin tuossa, niin eipä ne maalit siitä ollu mihinkään rapissu. Eikä varmasti ole maalailtu jälkeenpäin.
Mutta se siitä, mukavasti näyttää värkki edistyvän :)
Mutta se siitä, mukavasti näyttää värkki edistyvän :)
Mites tossa ykkösessä on noi vilkut kytketty?
Hätävilkut kyllä toimii, mutta muuten ei. Onko ne kytketty saman releen taakse siis hätävilkut ja suuntavilkut?
Mittaristoon ei edes syty valoa, jos laittaa vilkun päälle. Oli kyllä noi polttimoiden kannatkin niin mähnässä että en ihmettelis vaikka vilkun viiksessä olis sama homma...
Hätävilkut kyllä toimii, mutta muuten ei. Onko ne kytketty saman releen taakse siis hätävilkut ja suuntavilkut?
Mittaristoon ei edes syty valoa, jos laittaa vilkun päälle. Oli kyllä noi polttimoiden kannatkin niin mähnässä että en ihmettelis vaikka vilkun viiksessä olis sama homma...
Kelit on sen verran lämmenneet että kärsii tätäkin rojektia jatkaa.
Bensatankki piti irroittaa ja huuhdella isommista moskista pois. Bensansuodattimeen kertyy sellaisia pieniä hiutaleita jatkuvasti. Tankki ei sitten loppuviimein mahdu irtoamaan autosta ilman että purkaa koko taka-akselin pois. Se taas arvelutti että miten mahtaa pultit aueta.Tällä kertaa onneksi pultit aukesivat helposti, samalla tuli teräsharjalle käyttöä :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... kseli2.jpg
Ja löytyihän sieltä hieman paikattavaakin :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... spelti.jpg
Tuohon päälle vedin ruosteenestopohjamaalia, kotelosuojaa ja alustamassaa.
Tuo itse kiinnityspaikka oli ihan kovaa tavaraa.
tuollainen reikä ihmetytti, olisko edelliseltä korjaajalta jäänyt homma kesken?Laitoin kuitenkin uutta peltiä tuohonkin.
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... t=reik.jpg
Oli tuotakin useampaan kertaan jo aikaisemmin paikattu, ihan kunnon paksulla pellillä.
Samalla tuli käytyä loppukin alustasta läpi, muita paikkoja ei tarvinnut hitsata, muutamasta paikasta rapsuttelin rälläkän teräsharjalla irtoruosteet pois ja uutta massaa päälle.
Pohja olisi nyt sitten läpikäyty.Takalokasuojien sisäpuolet joutuu vielä rapsuttelemaan teräsharjalla ja suojaamaan samalla kun vaihtaa iskunvaimentajat ja jouset.
Mitenkähän nuo penkit, kärsiikö niitä pestä ihan vesipesulla vaikka painepesurilla ja viedä saunaan kuivumaan?
Seuraavana vuorossa olisi iskunvaimentajien vaihto,korin hiontaa ja maalausta, vilkkujen kuntoon laitto ja noille penkeille pitäisi tehdä jotain.
Käyköhän Golf II- penkit noille kiskoille suoraan.Jotenkin vierastan tuota niskatukien puuttumista...
Yksi kuva sisäpuolelta, ei paha 30v autoksi :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... =pohja.jpg
Työaikaa (h) 70
TARVIKKEET :
katkaisulaikkoja 2kpl
hiontalaikkoja 3kpl
teräsharja rälläkkään 4kpl
pohjamaalia 4 prk
kotelosuojaa 2prk
helmamassaa 3prk
trasselia
tinneriä
hiomapaperia
peltiä hitunen
Pakkelia 1 prk
hienotäytettä 2 prk
puhdistussprayta 4 prk
hitsauslankaa
maalia 5 prk
VARAOSAT :
öljyä 8l
jäähdytysnestettä 12 L
Jarrunestettä 2 purkkia
termostaatti
jarrukengät
takajarrusylinterit
Etujarrusatulan tiivistekumisarja
flektin lämpökytkin
öljynsuodatin
lämmityslaitteen kenno
letkuja lämmityslaitteeseen
klemmareita letkuihin
Bensatankki piti irroittaa ja huuhdella isommista moskista pois. Bensansuodattimeen kertyy sellaisia pieniä hiutaleita jatkuvasti. Tankki ei sitten loppuviimein mahdu irtoamaan autosta ilman että purkaa koko taka-akselin pois. Se taas arvelutti että miten mahtaa pultit aueta.Tällä kertaa onneksi pultit aukesivat helposti, samalla tuli teräsharjalle käyttöä :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... kseli2.jpg
Ja löytyihän sieltä hieman paikattavaakin :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... spelti.jpg
Tuohon päälle vedin ruosteenestopohjamaalia, kotelosuojaa ja alustamassaa.
Tuo itse kiinnityspaikka oli ihan kovaa tavaraa.
tuollainen reikä ihmetytti, olisko edelliseltä korjaajalta jäänyt homma kesken?Laitoin kuitenkin uutta peltiä tuohonkin.
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... t=reik.jpg
Oli tuotakin useampaan kertaan jo aikaisemmin paikattu, ihan kunnon paksulla pellillä.
Samalla tuli käytyä loppukin alustasta läpi, muita paikkoja ei tarvinnut hitsata, muutamasta paikasta rapsuttelin rälläkän teräsharjalla irtoruosteet pois ja uutta massaa päälle.
Pohja olisi nyt sitten läpikäyty.Takalokasuojien sisäpuolet joutuu vielä rapsuttelemaan teräsharjalla ja suojaamaan samalla kun vaihtaa iskunvaimentajat ja jouset.
Mitenkähän nuo penkit, kärsiikö niitä pestä ihan vesipesulla vaikka painepesurilla ja viedä saunaan kuivumaan?
Seuraavana vuorossa olisi iskunvaimentajien vaihto,korin hiontaa ja maalausta, vilkkujen kuntoon laitto ja noille penkeille pitäisi tehdä jotain.
Käyköhän Golf II- penkit noille kiskoille suoraan.Jotenkin vierastan tuota niskatukien puuttumista...
Yksi kuva sisäpuolelta, ei paha 30v autoksi :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... =pohja.jpg
Työaikaa (h) 70
TARVIKKEET :
katkaisulaikkoja 2kpl
hiontalaikkoja 3kpl
teräsharja rälläkkään 4kpl
pohjamaalia 4 prk
kotelosuojaa 2prk
helmamassaa 3prk
trasselia
tinneriä
hiomapaperia
peltiä hitunen
Pakkelia 1 prk
hienotäytettä 2 prk
puhdistussprayta 4 prk
hitsauslankaa
maalia 5 prk
VARAOSAT :
öljyä 8l
jäähdytysnestettä 12 L
Jarrunestettä 2 purkkia
termostaatti
jarrukengät
takajarrusylinterit
Etujarrusatulan tiivistekumisarja
flektin lämpökytkin
öljynsuodatin
lämmityslaitteen kenno
letkuja lämmityslaitteeseen
klemmareita letkuihin
Homma taas edennyt hiukkasen. Tarkoitus oli ostaa uudet jouset ja iskunvaimentajat joka nurkkaan.Ei siinä sitten ihan niin käynyt. Ensin takapää, hyllystä varaosaliikkeestä ei löytynyt kuin tolpat, olisi mennyt tilaukseen niin vaihdoin pelkät vaimentajat.
Etupäähän löytyi yllättäen sekä vaimentajat että jouset. Totuus kävi kuitenkin ilmi kun sain purettua paketin pois autosta :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... enerot.jpg
Eli uuden jousen yläpää on erilainen, ei käy jousilautaseen.No, palautin nuo ja jätin sit edestäkin jouset vaihtamatta. Madallusjousia odotellessa...
Tuollaista näkyi iskarin yläpään irti ollessa, ei pahassa kunnossa :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... telo-1.jpg
Tankki tuli laitettua kiinni ja tankin ja bensa syöttöputken välinen kumiletku meinasi tuottaa ongelmia. Löytyi VAG-tiskiltä vielä tilaamalla 22e hintaan.Tankin letku kiinni, bensaa tankkiin ja ei lähde enään käyntiin?Hiukan ihmettelyä ja totesin että olin laittanut polttoaineen meno- ja paluuletkut väärinpäin.No sattuuhan sitä.Letkujen vaihto ja auto käyntiin.
Maalaushommia kärsii taas tehdä kun kelit on lämmenneet, konepellistä hioin irtoruosteet pois, pohjaksi ruosteenestomaalia ja päälle automaalia :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... attuna.jpg
Kuljettajan puoleinen kylki maalattuna :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... attuna.jpg
Sähköihin joutuukin sit perehtymään enemmän, vikut ei toimi vaikka releen vaihtaa. Ilmeisesti hätävilkku käyttää samaa relettä kuin normi vilkkukin?Tuon viiksen purkaminen edessä ja hapettumien poisto. Muutoinhan tuosta puuttuu enään pari paikkamaalausta ja lokasuojien kiinnitys, kotelosuojaa, helmamassaa,penkkien istuinpäälliset ja jotain muuta pientä..
Etupäähän löytyi yllättäen sekä vaimentajat että jouset. Totuus kävi kuitenkin ilmi kun sain purettua paketin pois autosta :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... enerot.jpg
Eli uuden jousen yläpää on erilainen, ei käy jousilautaseen.No, palautin nuo ja jätin sit edestäkin jouset vaihtamatta. Madallusjousia odotellessa...
Tuollaista näkyi iskarin yläpään irti ollessa, ei pahassa kunnossa :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... telo-1.jpg
Tankki tuli laitettua kiinni ja tankin ja bensa syöttöputken välinen kumiletku meinasi tuottaa ongelmia. Löytyi VAG-tiskiltä vielä tilaamalla 22e hintaan.Tankin letku kiinni, bensaa tankkiin ja ei lähde enään käyntiin?Hiukan ihmettelyä ja totesin että olin laittanut polttoaineen meno- ja paluuletkut väärinpäin.No sattuuhan sitä.Letkujen vaihto ja auto käyntiin.
Maalaushommia kärsii taas tehdä kun kelit on lämmenneet, konepellistä hioin irtoruosteet pois, pohjaksi ruosteenestomaalia ja päälle automaalia :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... attuna.jpg
Kuljettajan puoleinen kylki maalattuna :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... attuna.jpg
Sähköihin joutuukin sit perehtymään enemmän, vikut ei toimi vaikka releen vaihtaa. Ilmeisesti hätävilkku käyttää samaa relettä kuin normi vilkkukin?Tuon viiksen purkaminen edessä ja hapettumien poisto. Muutoinhan tuosta puuttuu enään pari paikkamaalausta ja lokasuojien kiinnitys, kotelosuojaa, helmamassaa,penkkien istuinpäälliset ja jotain muuta pientä..
Onnea vain nuiden vanhojen sähköjen kanssa pelaamiseen :) Itellä tuntui olevan kaikkien sähkölaitteiden toiminta yhden releen takana, joten vaihdoin sitten toisen sulaketaulun. Pistää akunkengän kiinni niin näppää virrat päälle vaikkei avaintakaan lukossa. Lisäksi etuvalot katoilee vähän väliä, samaten pakki- ja jarruvalot. Ratkaisuna vaihtaa mk2 sähköt, tai ainakin sulaketaulu.
Tuosta vilkkujen toimimattomuudesta.Eli hätävilkut toimii ja normivilkut ei. Purin viiksen, ei hapettumia näkyvissä, laitoin kuitenkin kontaktisprayta sinnekin.Ei auttanut. Seuraavaksi sulaketaulu/reletaulu irti ja moninapaliittimiä irroittelemaan.Ainoastaan kahdessa oli selviä hapettuman merkkejä. Kontaktisprayta sinnekin kaikkiin liittimiin ja rassasin vielä rautalangalla liittimien pistokkeita. Eikä auttanut.
Muuta kun en enään keksinyt ennenkuin alkaa mittailemaan johtoja niin laitoin viiksen vilkkuasentoon ja aloin pyörittelemään sulakkeita paikoillaan. Yht´äkkiä rele heräsikin eloon :-)
Eli vika oli hapettuneessa sulakkeessa. Otin pois paikoiltaan ja laitoin takaisin ja taas pelaa vilkut!
Toinen ajovalo oli myös pimeänä, siellä oli kans onneksi pieni vika : lamppu palanut.
Eli sähköjen puolesta toi olisi nyt kondiksessa.
Tuota kromilistaa uupuu 1 tai 2 pätkää niin otin pois kaikki. Talteen hyllyyn.
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... 001540.jpg
Tarkoitus laittaa tilalle liimattavaa kromilistanauhaa mitä varaosaliikkeistä saa.
Huomenna pitäisi vanteita sovitella alle, sisustan puhdistusta, radion asennusta yms.
Työaikaa (h) 100
TARVIKKEET :
katkaisulaikkoja 2kpl
hiontalaikkoja 3kpl
teräsharja rälläkkään 4kpl
pohjamaalia 4 prk
kotelosuojaa 2prk
helmamassaa 3prk
alustamassaa 2prk
trasselia
tinneriä
hiomapaperia
peltiä hitunen
Pakkelia 1 prk
hienotäytettä 2 prk
puhdistussprayta 4 prk
hitsauslankaa
maalia 5 prk
VARAOSAT :
öljyä 8l
jäähdytysnestettä 12 L
Jarrunestettä 1l
termostaatti
jarrukengät
takajarrusylinterit
Etujarrusatulan tiivistekumisarja
flektin lämpökytkin
öljynsuodatin
lämmityslaitteen kenno
letkuja lämmityslaitteeseen
klemmareita letkuihin
Muuta kun en enään keksinyt ennenkuin alkaa mittailemaan johtoja niin laitoin viiksen vilkkuasentoon ja aloin pyörittelemään sulakkeita paikoillaan. Yht´äkkiä rele heräsikin eloon :-)
Eli vika oli hapettuneessa sulakkeessa. Otin pois paikoiltaan ja laitoin takaisin ja taas pelaa vilkut!
Toinen ajovalo oli myös pimeänä, siellä oli kans onneksi pieni vika : lamppu palanut.
Eli sähköjen puolesta toi olisi nyt kondiksessa.
Tuota kromilistaa uupuu 1 tai 2 pätkää niin otin pois kaikki. Talteen hyllyyn.
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... 001540.jpg
Tarkoitus laittaa tilalle liimattavaa kromilistanauhaa mitä varaosaliikkeistä saa.
Huomenna pitäisi vanteita sovitella alle, sisustan puhdistusta, radion asennusta yms.
Työaikaa (h) 100
TARVIKKEET :
katkaisulaikkoja 2kpl
hiontalaikkoja 3kpl
teräsharja rälläkkään 4kpl
pohjamaalia 4 prk
kotelosuojaa 2prk
helmamassaa 3prk
alustamassaa 2prk
trasselia
tinneriä
hiomapaperia
peltiä hitunen
Pakkelia 1 prk
hienotäytettä 2 prk
puhdistussprayta 4 prk
hitsauslankaa
maalia 5 prk
VARAOSAT :
öljyä 8l
jäähdytysnestettä 12 L
Jarrunestettä 1l
termostaatti
jarrukengät
takajarrusylinterit
Etujarrusatulan tiivistekumisarja
flektin lämpökytkin
öljynsuodatin
lämmityslaitteen kenno
letkuja lämmityslaitteeseen
klemmareita letkuihin
Se on nyt sit katsastettu ja rekisteröity!
Olipahan melkoinen show tuo katsastus. Torstaina kävin yrittämässä ja ainoa vika oli liian kuluneet jarrulevyt!No ei siinä mitään, 24e maksoi uudet jarrulevyt ja seuraavana päivänä uudestaan. Kilpien saamisessa oli vähän ylimääräistä touhua kun auto poistettu rekisteristä-95 ja Ake on uusinut järjestelmänsä sen jälkeen.Mitään historiatietoja ei löytynyt tästä autosta, ei valmistenumerolla eikä rekisterinumerolla !
Kaiken kaikkiaan tuo katsastus maksoi siirtolupineen päivineen n.150e. Ensin rahastivat vielä 37e lisää kun sanoin että pitäisi muutoskatsastaa samalla isommat vanteet.Onneksi katsastusmies oli tarkkana ja ohjeisti konttori-ihmisiä että rekisteröintikatsastuksen yhteydessä ei voi erikseen laskuttaa muutoskatsastuksesta vaan se sisältyy hintaan.Palauttivat sen jälkeen jo maksamani summan. Kaikkinensa tuli konttorilla vietettyä n.3-4h jonotuksineen kaikkineen.On se byrokraattista touhua.
Pääasia kuitenkin on että kilvet on autossa.
Tuossa uusimmat kuvat, (renkaat ja vanteet 205/40/17) :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... isusta.jpg
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... =sivu2.jpg
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... =takaa.jpg
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... sivu-1.jpg
Lämpöongelmia on tuossa autossa, lämmöt nousee tappiin vaikka termostaatti on poistettu kokonaan. Myöskään flekti ei lähde päälle vaikka uusin anturinkin.Suoraan akusta kyllä toimii.Eli nesteet ei vain kierrä. Vesipumppu ja jakopään hihna menee vaihtoon tänään, josko se auttaisi asiaan.Jos ei auta niin sit olisi varmaan tuo kansi aukaistava ja katsottava mitä se on syönyt.
Halpaahan harrasteautoilu ei ole, pikaisella laskutoimituksella on varaosiin ja tarvikkeisiin kulunut jo yli 1000e. Osa on noista vaihtunut varmuuden vuoksi.
Tähän mennessä kulunut :
Työaikaa (h) 125
TARVIKKEET :
katkaisulaikkoja 2kpl
hiontalaikkoja 3kpl
teräsharja rälläkkään 4kpl
pohjamaalia 4 prk
kotelosuojaa 2prk
helmamassaa 3prk
alustamassaa 3prk (pensselillä)
trasselia 3 pussia
korikittiä 1 tuubi
tinneriä
hiomapaperia
peltiä
Pakkelia 1 prk
hienotäytettä 2 prk
puhdistussprayta 4 prk
hitsauslankaa
pintamaalia 5 prk
värivahaa
VARAOSAT :
öljyä 8l
jäähdytysnestettä 12 L
jäähdyttimen puhdistusaine
bensaletkua x metriä
sulakerasia johdon väliin
kaapelia x metriä
Jarrunestettä 1l
termostaatti
jarrukengät taakse
jarrukenkien asennussarja
jarrulevyt eteen
jarrupalat eteen
takajarrusylinterit
Etujarrusatulan tiivistekumisarja
flektin lämpökytkin
1kpl katkaisijoita kojetauluun
öljynsuodatin 2kpl
ilmansuodatin
bensansuodatin
bensatankin ja tuloputken välinen letku
penkkien liukukiskojen liukupalat
lämmityslaitteen kenno
letkuja lämmityslaitteeseen
klemmareita letkuihin
kromilistaa 10m
iskunvaimentajat 4kpl
umpio eteen 1kpl
polttimoita
pyyhkimet (kaikki)
vaihteistoöljyä 2l
penkinpäälliset
vesipumppu
jakopään hihna
laturin hihna
katsastusmaksut
Olipahan melkoinen show tuo katsastus. Torstaina kävin yrittämässä ja ainoa vika oli liian kuluneet jarrulevyt!No ei siinä mitään, 24e maksoi uudet jarrulevyt ja seuraavana päivänä uudestaan. Kilpien saamisessa oli vähän ylimääräistä touhua kun auto poistettu rekisteristä-95 ja Ake on uusinut järjestelmänsä sen jälkeen.Mitään historiatietoja ei löytynyt tästä autosta, ei valmistenumerolla eikä rekisterinumerolla !
Kaiken kaikkiaan tuo katsastus maksoi siirtolupineen päivineen n.150e. Ensin rahastivat vielä 37e lisää kun sanoin että pitäisi muutoskatsastaa samalla isommat vanteet.Onneksi katsastusmies oli tarkkana ja ohjeisti konttori-ihmisiä että rekisteröintikatsastuksen yhteydessä ei voi erikseen laskuttaa muutoskatsastuksesta vaan se sisältyy hintaan.Palauttivat sen jälkeen jo maksamani summan. Kaikkinensa tuli konttorilla vietettyä n.3-4h jonotuksineen kaikkineen.On se byrokraattista touhua.
Pääasia kuitenkin on että kilvet on autossa.
Tuossa uusimmat kuvat, (renkaat ja vanteet 205/40/17) :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... isusta.jpg
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... =sivu2.jpg
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... =takaa.jpg
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... sivu-1.jpg
Lämpöongelmia on tuossa autossa, lämmöt nousee tappiin vaikka termostaatti on poistettu kokonaan. Myöskään flekti ei lähde päälle vaikka uusin anturinkin.Suoraan akusta kyllä toimii.Eli nesteet ei vain kierrä. Vesipumppu ja jakopään hihna menee vaihtoon tänään, josko se auttaisi asiaan.Jos ei auta niin sit olisi varmaan tuo kansi aukaistava ja katsottava mitä se on syönyt.
Halpaahan harrasteautoilu ei ole, pikaisella laskutoimituksella on varaosiin ja tarvikkeisiin kulunut jo yli 1000e. Osa on noista vaihtunut varmuuden vuoksi.
Tähän mennessä kulunut :
Työaikaa (h) 125
TARVIKKEET :
katkaisulaikkoja 2kpl
hiontalaikkoja 3kpl
teräsharja rälläkkään 4kpl
pohjamaalia 4 prk
kotelosuojaa 2prk
helmamassaa 3prk
alustamassaa 3prk (pensselillä)
trasselia 3 pussia
korikittiä 1 tuubi
tinneriä
hiomapaperia
peltiä
Pakkelia 1 prk
hienotäytettä 2 prk
puhdistussprayta 4 prk
hitsauslankaa
pintamaalia 5 prk
värivahaa
VARAOSAT :
öljyä 8l
jäähdytysnestettä 12 L
jäähdyttimen puhdistusaine
bensaletkua x metriä
sulakerasia johdon väliin
kaapelia x metriä
Jarrunestettä 1l
termostaatti
jarrukengät taakse
jarrukenkien asennussarja
jarrulevyt eteen
jarrupalat eteen
takajarrusylinterit
Etujarrusatulan tiivistekumisarja
flektin lämpökytkin
1kpl katkaisijoita kojetauluun
öljynsuodatin 2kpl
ilmansuodatin
bensansuodatin
bensatankin ja tuloputken välinen letku
penkkien liukukiskojen liukupalat
lämmityslaitteen kenno
letkuja lämmityslaitteeseen
klemmareita letkuihin
kromilistaa 10m
iskunvaimentajat 4kpl
umpio eteen 1kpl
polttimoita
pyyhkimet (kaikki)
vaihteistoöljyä 2l
penkinpäälliset
vesipumppu
jakopään hihna
laturin hihna
katsastusmaksut
Mikä ei ole muotia, ei ole muodissa.. Onnea tuoreesta leimasta! Prkle eipä ole omalle ykköselle muuta saanu aikaseksi ku purkaa sen, niin toisilla jo tuoreet leimat polttelee :)
Onhan nuissa isoissa vanteissa se hyvä puoli, ettei kone vingu viimesillään kun pörrää satasta tienpäällä, toisinku jollain 13":lla joissa 40-profiilin kumit.
Onhan nuissa isoissa vanteissa se hyvä puoli, ettei kone vingu viimesillään kun pörrää satasta tienpäällä, toisinku jollain 13":lla joissa 40-profiilin kumit.
Ei noilla 32v vanhoilla vehkeillä raaski enään muutenkaan revitellä, kuhan hissukseen lipuu :-)
Noista vanteista vielä niin varsinaisesti tuohon en niitä hommannut, nurkissa sattui pyörimään tuollaiset..toinen vaihtoehto olisi ollut 13" orggis peltivanteet 15v vanhoilla kumeilla :-) Ei se sitä lookkia niin paljon muuta että kannattaisi investoida satoja euroja uusiin vanteisiin ja renkaisiin.
Näyttelyynhän tuota ei olla viemässä eikä kauneuskilpailuun niin kelpaa mulle tuollaisenaan.Joka ei kestä katsoa niin kääntää päätä sit vaan 180 astetta toiseen suuntaan...
Noista vanteista vielä niin varsinaisesti tuohon en niitä hommannut, nurkissa sattui pyörimään tuollaiset..toinen vaihtoehto olisi ollut 13" orggis peltivanteet 15v vanhoilla kumeilla :-) Ei se sitä lookkia niin paljon muuta että kannattaisi investoida satoja euroja uusiin vanteisiin ja renkaisiin.
Näyttelyynhän tuota ei olla viemässä eikä kauneuskilpailuun niin kelpaa mulle tuollaisenaan.Joka ei kestä katsoa niin kääntää päätä sit vaan 180 astetta toiseen suuntaan...
Se on siinä ja siinä, onko nuo penkinpäälliset kauheammat ku mitä mulla oli passatissa ostettaessa, klik. Ja vanteista haluan myös ilmaista eriävän mielipiteen, etenkin kun nuo näyttää olevan vielä Alessiot tms. halpikset. Mutta jokainen tavallaan, ja minunkin turailuja saa tulla toki arvostelemaan omaan projektitopikkiini :) Pääasia ettei ykköskoppa mee paaliin.
edit: pään kääntäminen 180 astetta saa niskat kipeäksi...
edit: pään kääntäminen 180 astetta saa niskat kipeäksi...
se on siinä ja siinä, onko nuo penkinpäälliset kauheammat ku mitä mulla oli passatissa ostettaessa, klik.
Heh, tuollaiset olisin itse asiassa ostanut, mutta kun ei ole noita niskatukia :-)
Köyhän miehen sportti-istuimet. Nykyiset oli halvimmat mitä löytyi, jotkut piti saada äkkiä hiirensyömien tilalle. Kelpaa mulle tuollaisenaan.
vanteista haluan myös ilmaista eriävän mielipiteen, etenkin kun nuo näyttää olevan vielä Alessiot tms. halpikset.
Tekeekö se vanteesta huonon jos se on halpa?Ja se vanteesta hienon että se on kallis?
Jotenkin en allekirjoita tuota väitettä. Vanteen merkillä ei ole minulle ainakaan statusta nostattavaa merkitystä, en edes tiedä mitkä noi omat on.
Vanteet ja renkaatkin tuli aikoinaan pari vuotta sitten ostettua periaatteella "halvimmat uudet mitä löyty hyllystä rengasliikkeestä". Eipä ole tarvinnut katua sitä ostosta, saahan niihin laittaa vaikka tonneja jos ei ole parempaakaan rahareikää tiedossa.
Itse lyhennän ennemmin sillä rahalla asuntolainaa ja pidän autot ajokunnossa.
Mitään peruuttamatonta muutosta noihin vanhoihin autoihin ei kuitenkaan kannata tehdä, niin halutessaan voi palauttaa aina takaisin orggikseksi.
Mun puolesta on ihan mukava kuulla mitä muut ovat mieltä autosta niin negatiivista kuin positiivista. Ei se kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa että se kelpaa mulle tuollaisenaan lookkinsa suhteen.
Pääasia ettei ykköskoppa mee paaliin.
Näin on nappulat.
Tekeekö se vanteesta huonon jos se on halpa?Ja se vanteesta hienon että se on kallis?
Jotenkin en allekirjoita tuota väitettä. Vanteen merkillä ei ole minulle ainakaan statusta nostattavaa merkitystä, en edes tiedä mitkä noi omat on.
Nuita kaikkein halvimpia perusvanteita vaan löytyy joka amikselta eivätkä ne yleensä ole yhtä hyvännäkösiä ku kalliimmat. Itse hintahan ei periaatteessa merkkaa mitään, mutta sehän on selvä että joku assosiaatio on hinnan ja laadun välillä.
No eihän tuo katsastus show vielä loppunut tähänkään. Eilen ajattelin tarkistaa sen rekisteriotteen mitä olivat antaneet konttorilta mukaan.
Joo-o, hyvin menee:
Rekisteröintikatsastuspäivämäärän kohdalla luki 18.4.2008 ja vuoden 2008 katsastus on suoritettava 30.4-31.8.2008. ARRGH!
Ei muuta kun taas konttorille jonottamaan ja selvittämään asiaa ties monennenko kerran.
Tällä kertaa selityksenä oli taas AKE:n järjestelmä. Jos ensimmäinen käyttöönottopäivä merkataan otteeseen 00.00.76 niin heittää automaattisesti katsastusajankohdan huhtikuusta eteenpäin.
Joopajoo, no uusi ote on taas kourassa ja seuraava katsastus on nyt sitten merkitty ensi vuodelle. Saa nähdä loppuiko tuo show jo tähän.
Noitten lämpöjen kanssa on vieläkin takkuamista. Vesipumppu ja jakohihna vaihtui viikonloppuna, mutta ei mitään vaikutusta. Järjestelmä on huuhdottu pariinkin otteeseen oikein siihen tarkoitetulla aineella. Vaikka termostaatti on pois niin tyhjäkäynnillä nostaa lämmöt punaiselle.Flektin anturin kohdalla oleva vesi ei vain lämpene niin paljoa että flekti lähtisi päälle. Piti kytkeä se napilla toimivaksi.Tänään kävin ostamassa uuden lämpötilan anturin joka on tarkoitettu mittarille.Josko se olisi viallinen, saa nähdä.
Muutoin alkaa ideat jo sitten loppumaan mikä tuota vaivaa. Onko se sitten tukossa vai kansipahvi palanut/kansi halki?
Joo-o, hyvin menee:
Rekisteröintikatsastuspäivämäärän kohdalla luki 18.4.2008 ja vuoden 2008 katsastus on suoritettava 30.4-31.8.2008. ARRGH!
Ei muuta kun taas konttorille jonottamaan ja selvittämään asiaa ties monennenko kerran.
Tällä kertaa selityksenä oli taas AKE:n järjestelmä. Jos ensimmäinen käyttöönottopäivä merkataan otteeseen 00.00.76 niin heittää automaattisesti katsastusajankohdan huhtikuusta eteenpäin.
Joopajoo, no uusi ote on taas kourassa ja seuraava katsastus on nyt sitten merkitty ensi vuodelle. Saa nähdä loppuiko tuo show jo tähän.
Noitten lämpöjen kanssa on vieläkin takkuamista. Vesipumppu ja jakohihna vaihtui viikonloppuna, mutta ei mitään vaikutusta. Järjestelmä on huuhdottu pariinkin otteeseen oikein siihen tarkoitetulla aineella. Vaikka termostaatti on pois niin tyhjäkäynnillä nostaa lämmöt punaiselle.Flektin anturin kohdalla oleva vesi ei vain lämpene niin paljoa että flekti lähtisi päälle. Piti kytkeä se napilla toimivaksi.Tänään kävin ostamassa uuden lämpötilan anturin joka on tarkoitettu mittarille.Josko se olisi viallinen, saa nähdä.
Muutoin alkaa ideat jo sitten loppumaan mikä tuota vaivaa. Onko se sitten tukossa vai kansipahvi palanut/kansi halki?
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa