MK2 GTi 16V KR röpöttää

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Muoto
-
Viestit: 78
Liittynyt: 31.1.2007 19:04

MK2 GTi 16V KR röpöttää

ViestiKirjoittaja Muoto » 29.3.2008 13:26

elikkä golffi käy tyhjää, mutta ei ota kierroksia ja röpöttää. mikähän vois olla vikana?
puristukset ok, kipinä tulee, ohjauspaine ok ja suuttimet ok. jos vika on bensapumpuissa niin voisikohan ne korvata yhdellä sähköisellä pumpulla joka on konehuoneessa? esim. http://www.msdignition.com/fuel_7.htm ps. onko kukaan vaihtanut vaihdekeppiä kyseiseen laitokseen? jos on niin apu olisi tarpeen.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 29.3.2008 13:46

Sen tarkemmin jaksanut tarkastella noita pumpun tietoja, mutta k-jetti vaatii n. 6 baarin paineen.
Siirtopumppu on melkein oltava, jos pumpun meinaa konehuoneeseen askarrella. Pitäs saada se paine pumppu tankin sisään, niin sitten ehkä onnistuisi.

Jos painepumppu on sökö, niin halvempi tapa on korvata se jollain muun riittävän tuoton omaavalla k-jetin pumpulla.

Niin oireet vaikuttaa kyllä vähän bensanpuutteelta. Suodatin ok?
Joissakin malleissa on pieni sihti määränjakajan bensan tulo banjopultissa. Se kannattaa tarkistaa myös.

Muoto
-
Viestit: 78
Liittynyt: 31.1.2007 19:04

ViestiKirjoittaja Muoto » 29.3.2008 14:16

suodatin pitäis olla ok. sihti on tarkistettu. jos laittaisin sinne tankkiin tollasen walbron pumpun jossa pitäis paine ja tavaran tuotto riittää, niin pitääkö siihen väliin laittaa mitään varaajia yms. paineensäätimiä? http://www.futurez.fi/cat/product_details.php?p=142 meinaan että voiko siitä vetää suoraan letkun ruiskulle ja ruiskulta paluu suoraan tankkiin.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 29.3.2008 19:59

Varaajan puuttumien aiheuttaa käynnistys vaikeuksia erityisesti lämpimällä kelillä.
Mutta ilmankin pärjää.

Muoto
-
Viestit: 78
Liittynyt: 31.1.2007 19:04

ViestiKirjoittaja Muoto » 30.3.2008 10:36

mikähän olis hyvä koko sitten sille varaajalle? 1litra? ja eikös se varaaja pitäis laittaa siten että meno- ja paluuputket menevät sen läpi eikä pelkästään menoputken väliin. tai jos sen vois korvata yksinkertaisesti jollain takaiskuventtiilillä menoputkessa?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 30.3.2008 15:38

Varajaalla tarkoitin kyllä bensanpaineen varaajaa.

Mutta myös jonkunlainen kerääjäsäilö pitää rakentaa, jos heivaa sen alkuperäisen pumpun/kotelon sieltä pohjasta.
Tai sitten pitää aina yli 10 litraa bensaa tankissa.

Muoto
-
Viestit: 78
Liittynyt: 31.1.2007 19:04

ViestiKirjoittaja Muoto » 31.3.2008 16:26

ahaa..on nää hommat vielä vähän hakusessa. voisko joku kertoa mikä on ton kerääjäsäiliön tehtävä siinä systeemissä? nyt olis suunnitelma sellanen että ostan kopperoon tankinsisäisen walbron bensapumpun ja se sitte ajais niitten kahden vakiopumpun asiaa. sitte siitä ilmeisesti pitää vetää bensaletku siihen kerääjäsäiliölle, siitä määräjakajalle, määräjakajalta kerääjäsäiliölle ja siitä takaisin tankkiin. eikös niin, korjatkaa jos olen väärässä.

Muoto
-
Viestit: 78
Liittynyt: 31.1.2007 19:04

ViestiKirjoittaja Muoto » 3.4.2008 19:33

kenelläkään mitään vinkkejä mitä vielä kannattaisi tarkistaa vian löytymiseksi?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 3.4.2008 20:23

Joko tarkastit kummatkin bensapumput?

30 sekunnin aikana paluulinjasta mitattu tuotto vähintään: 10 voltilla 460cm3 12 voltilla 760cm3.
Siirtopumpun tuotto vähintään: 4 desiä 10 sekuntia.

Muoto
-
Viestit: 78
Liittynyt: 31.1.2007 19:04

ViestiKirjoittaja Muoto » 6.4.2008 16:36

en oo niitä vielä tarkastanut, kun en tiennyt miten. mutta nyt pääsen ne testaamaan. kannattaiskohan mun kokeilla lisätä bensanpainetta sieltä määräjakajasta? eikös sinne yhden ruuvin alle pidä lisätä joku ohut prikka niin paine nousee?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 7.4.2008 12:10

Tarkasta nyt ensin nuo pumput.

Muoto
-
Viestit: 78
Liittynyt: 31.1.2007 19:04

ViestiKirjoittaja Muoto » 12.4.2008 9:33

noniin, nyt on bensapumput tarkistettu. sain siirtopumpulla tulemaan reilun 4dl / 10s, ja painepumpulla noin 3,9dl / 30s. eihän auton tarvitse olla käynnissä testin aikana? sain meinaan nuo tulokset niin että suoraan tankille tuleva paluuletku limupulloon ja pumppu pyörimään ja sen jälkeen siirtopumpulta suoraan letku samaiseen limupulloon.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 12.4.2008 14:29

Voisiko vika olla suuttimessa/suuttimissa...?Limupullotesti niillekkin vaan...;)

Muoto
-
Viestit: 78
Liittynyt: 31.1.2007 19:04

ViestiKirjoittaja Muoto » 12.4.2008 16:37

juu voihan se tietysti niissäkin olla.. huomenna jos kerkeen niin testaan nekin.
mutta eikös toi nyt viittaa siihen ettei saa tarpeeksi soppaa?

Muoto
-
Viestit: 78
Liittynyt: 31.1.2007 19:04

ViestiKirjoittaja Muoto » 13.4.2008 20:05

taitaapi tuo vika olla siinä painepumpussa, kokeilin tänään golffia käyttää sellasseen 325i bemarin tankinsisäisellä pumpulla ja hyvin tuntu toimivan. elihkä nyt vissiin ostan siihen uuden bensapumpun, sellasen sähköisen mallin mikä korvaa ne kaksi vanhaa. voisko joku kertoa nyt ihan kädestä pitäen miten kannattaisi se pumppu sinne laittaa?

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 13.4.2008 20:29

No tuo sun painepumpun testattu tuotto kyllä vähän viittasikin siihen suuntaan kun vertaa tuohon ifa:n antamiin tuloksiin...

Itselläni tuossa heräsi kysymys, että kun nuita suuttimia testaa, niin pitääkö moottoria pyörittää startilla, vai riittääkö että virrat laittaa päälle jotta suuttimista alkaa tulee tavaraa...?Kyseessä siis sama KR moottori...

Muoto
-
Viestit: 78
Liittynyt: 31.1.2007 19:04

ViestiKirjoittaja Muoto » 13.4.2008 20:36

no mun ymmärryksen mukaan ne testataan niin että laitetaan bensapumpun releen tilalle hyppylanka ja nostetaan ilmamäärämittarin lautasta niin pitäis alkaa suuttimista tulemaan tavaraa. mitähän golffiin mahtaa maksaa uudet suuttimet?

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 13.4.2008 20:57

Miksi releen tilalle pitää laittaa hyppylanka...?ja minkä napojen tilalle lanka kytketään...?Motonetissä näky muuten olevan uusia suuttimia kyseiseen autoon myytävänä, ja jonkun kympin maksoi kappaleelta...;)

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 13.4.2008 20:59

Siksi että saat pumpun pyörimään koko ajan, kun testaat suuttimia. Hyppyjohto niitten isompien napojen välille.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 14.4.2008 12:13

Onkohan ihan OK jos teen "hyppylangan" pellin palasesta...?Ovat nimittäin sen verran kookkaat nuo releen navat, että ei oikein löytynyt sopivaa apikoliitintä, jotta olisi voinut tehdä sähköjohdosta...

sain meinaan nuo tulokset niin että suoraan tankille tuleva paluuletku limupulloon ja pumppu pyörimään ja sen jälkeen siirtopumpulta suoraan letku samaiseen limupulloon.

Tarviko tuossa testissä olla hyppylanka paikallaan, vai riittikö että virrat on päällä ja rele paikallaan...?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 14.4.2008 13:07

Pumppu ei siis pyöri jos ei tee muuta kuin laittaa virrat päälle releen ollessa paikallaan. Siispä se pitää ohittaa hyppylangalla.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 14.4.2008 14:03

Tavan uros abikotkin käy siihen johdon päihin.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 14.4.2008 19:18

Olenko käsittänyt oikein, että pumppu alkaa pyörimään vasta kun autoa starttaa koska se ottaa pyörimisnopeustiedon hall-anturilta...?

Tavan uros abikotkin käy siihen johdon päihin.

Kokeilin tuotakin, mutta kun releen napojen liittimet ovat 2 kertaa paksummat ja leveämmät kuin abikoliittimet, niin eivät normi uros abikot passanneet (olettaen siis, että hyppylanka kytketään niiden isompien napojen välille)...pitää soveltaa jotain...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 14.4.2008 20:03

Olenko käsittänyt oikein, että pumppu alkaa pyörimään vasta kun autoa starttaa koska se ottaa pyörimisnopeustiedon hall-anturilta...?
Juh.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 14.4.2008 20:48

Niin onhan liian kapeat sinne, mutta kyllä ne sen verran ottaa kiinni että sähkö kulkee.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 15.4.2008 14:51

no mun ymmärryksen mukaan ne testataan niin että laitetaan bensapumpun releen tilalle hyppylanka ja nostetaan ilmamäärämittarin lautasta niin pitäis alkaa suuttimista tulemaan tavaraa.

Miksi en tuolla testillä saanut tulemaan yhdestäkään suuttimesta tavaraa...!?Suuttimet on siis irti ja jokainen omassa limupullossaan, eikä pisaraakaan tullut bensaa!?voisko suuttimet olla niin kuivia kun ovat puolitoista vuotta olleet kuivillaan, että ei sen takia ala suihkuttamaan...?Bensapumpulta tulee kyllä tavaraa, kun irroitin paluuletkun, niin hetken päästä vararengaskotelo suorastaan tulvi, kun limupullossa ei enää riittäny tilavuus...:)Vaihdoin siis suodattimen ennen tätä testiä ja koko bensapumppupaketti käytettiin irti...letkut tarkistin vielä toistamiseen ja oikeinpäin pitäisi olla...vaan sellainen ihmeellinen bensan lotina kuului kun bensapumppu oli päällä, kuulosti niin kuin olisi ilmaa ollut letkuissa/pumpussa...?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 15.4.2008 15:11

Suodatin oikein päin, tai ylipäätään ehjä suodatin? Aikoinaan ostin mk1 gti:hin uuden suodattimen eikä siitä enää menny liemet läpi 10km:iä myöhemmin.

Muoto
-
Viestit: 78
Liittynyt: 31.1.2007 19:04

ViestiKirjoittaja Muoto » 15.4.2008 15:51

sun pitää nostaa sitä ilmamäärämittarin lautasta samalla kun pumppu pyörii, jos et nosta sitä niin kaikki bensa menee suoraan paluulinjaan eikä suuttimista tule mitään.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 15.4.2008 16:16

Vika korjattu: "JOKU" oli asentanut bensaletkut väärinpäin määräjakajaa ennen tulipellin lähettyvissä...:)ihmettelin kun irroitin määräjakajasta lähtevän paluukanavan bensaletkun, niin bensa suihkusi paineella...Nyt sitten kaikki käy kukkuu...:)

Mikuski
-
Viestit: 80
Liittynyt: 13.1.2006 10:43

ViestiKirjoittaja Mikuski » 21.4.2008 15:53

ja minkä napojen tilalle lanka kytketään...?Motonetissä näky muuten olevan uusia suuttimia kyseiseen autoon myytävänä, ja jonkun kympin maksoi kappaleelta.

Joo, koitin tilata niitä kun varastossa oli 2kpl tosa maaliskuun alussa ja 11.4. tuli ilmoitus ettei suuttimia enään saa, et silleen...

Muoto
-
Viestit: 78
Liittynyt: 31.1.2007 19:04

ViestiKirjoittaja Muoto » 23.4.2008 10:22

nyt kyllä syö miestä.. elikkä, mä sain golfin toimimaan uudella msd merkkisellä bensapumpulla konehuoneessa. mutta nyt kun auto seisoi 2 päivää niin eipä toimi enää. Kipinä on heikko, virranjakajassa öljyä, stefa vaihtoon? vai pitääkö ostaa kokonaan uus jakaja, jos pitää niin mitähän mahtaa maksaa?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 23.4.2008 11:00

Stefa vaihtoon, ja samalla vaihtuis hall-anturikin sinne jakajan sisälle kun sen joutuu kuitenki irti ottamaan tuossa stefan vaihdossa. jakaja irtipois ja pöydälle, eikä muuta kuin nylkemään sitä.

Muoto
-
Viestit: 78
Liittynyt: 31.1.2007 19:04

ViestiKirjoittaja Muoto » 23.4.2008 13:05

Tämä selvä, kävin äsken marmoritiskillä kysymässä uutta virranjakajaa, hintaa 223e :O elihkä taidampa vaan vaihtaa sinne sen stefan. Ja tuolla tekstit osiossa näkyy olevan siihen ohjeet ja stefan koko. Nyt vaan peukkuja pystyyn että natsipakastin hörähtää käymään ;)

Mikuski
-
Viestit: 80
Liittynyt: 13.1.2006 10:43

ViestiKirjoittaja Mikuski » 23.4.2008 16:07

Mulla on sama stefa ongelma. Virallinen kokohan sille on 12,5*19*5, ja toi 12*19*5:hän siihen menee, mut mä olen löytänyt vain 12*20*5, kun joka paikassa on sanottu, ettei noin "isolle" akselille 19mm stefaa saa.
Laittaisitko infoa mullekin jos löydät stefan?

Muoto
-
Viestit: 78
Liittynyt: 31.1.2007 19:04

ViestiKirjoittaja Muoto » 23.4.2008 18:29

Nyt löyty sopivia stefoja, koko on 12x19x3. Ajateltiin laittaa niitä 2kpl päällekkäin, tällöin tulee kaksi tiivistepintaa yhden sijasta. Hinta 10-20e kpl. Ei hyllytavaraa, itse tilasin ne riihimäellä sijaitsevasta konepaja mankinen nimisestä firmasta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa