Nuorten VAG-konsernin ensiautot vuonna 2018??
Valvoja: ffp jäsenet
Nuorten VAG-konsernin ensiautot vuonna 2018??
tuossa poika (7v) sanoi haluavansa ensiautoksi nyt omistamani passatin (3bg 1.9tdi 4motion) mikäköhän korvaa nyt suosiossa olevat golf3/4,vento,passat 35i,corrado,audi 80,100 c4,ym. 500-3000e autot,veikkauksia,mikäköhän on hinta esim audi s6 2.2t mallilla vuonna 2018??
Jos verosysteemi muuttuu välissä, niin eipä tollanen tänään uusi/pari vuotta vanha auto kovin hintava tule olemaan.
Toisaalta jostakinhan se raha otetaan pois... Kuten ruotsissa autojen vakuutuksista. Tuo mun vasta hankittu mese täyskaskolla kaikilla lisävarusteilla 500€ täällä ja ruotsissa identtinen vakuutus maksaa 1800€/v.
Toisaalta autoiluhan väistämättä kallistuu nykypäivänä ja se ei ole enää niin yleistä 10v kuluttua nuorison keskuudessa. Pilluralli on OUT.
Ja asiaan... Golf on ikinuori, kyllä se pitää pintansa.
Toisaalta jostakinhan se raha otetaan pois... Kuten ruotsissa autojen vakuutuksista. Tuo mun vasta hankittu mese täyskaskolla kaikilla lisävarusteilla 500€ täällä ja ruotsissa identtinen vakuutus maksaa 1800€/v.
Toisaalta autoiluhan väistämättä kallistuu nykypäivänä ja se ei ole enää niin yleistä 10v kuluttua nuorison keskuudessa. Pilluralli on OUT.
Ja asiaan... Golf on ikinuori, kyllä se pitää pintansa.
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
-
- -
- Viestit: 115
- Liittynyt: 3.11.2006 0:31
Epäilen toisin kuin slate: kakkiksia kyllä varmasti liikenteessä on muttei kovin montaa 10 v kuluttua. taitaa jossain 20 v, tietämillä olla nykyisin autojen paalausikä keskimäärin. vaikka niillä vielä kunnon puoleen eteenpäin pääsisikin niin nelosen hinta on jo tuossa vaiheessa melko alhaalla ja kakkonen antiikki auto.
Volkkarismi on sairaus, mitenkä niin? Öljy ei ole loppumassa maapallolta, idänihmiset ja jenkit todnäk tappelee vielä silloinkin keskenään ja öljyä porataan muualta. Ei siitä mitään kultaa ole tulossa :-)
Vielä kun media saisi iskostettua ajatuksen että 'kasvihuoneilmiö' ei ole ihmisen aiheuttama tapahtuma vaan jotain joka tapahtuu säännöllisin väliajoin tällä planeetalla, samoten kuin vastaavasti 'jääkausikin'.
Vielä kun media saisi iskostettua ajatuksen että 'kasvihuoneilmiö' ei ole ihmisen aiheuttama tapahtuma vaan jotain joka tapahtuu säännöllisin väliajoin tällä planeetalla, samoten kuin vastaavasti 'jääkausikin'.
-
- -
- Viestit: 115
- Liittynyt: 3.11.2006 0:31
Kyllä sitä ölliä on, mutta sotiminen maksaa ja nostaa sen hintaa. Kymmenen vuoden päästä se on niin kallista, ettei sitä saa ku rikkaat eri tilauksella harrasteajoneuvoihinsa. Silloin vety ja sähkö on bensaan verrattuna paljon halvempaa, että jopa amikset kulkee niillä. Ei silti, mielelläni mie ajaisin kymmenen vuoden päästä vielä omalla V6 Audillani, jos voisin. Voipi jopa hyvällä säkällä käyä niin, että muut polttoaineet valtaa niin kovasti alaa, että mokkikset joutuu myymään öljyä alennuksella ja me saadaan kunnon alennusloppukiri, ennen ku se loppuu..!
Kovasti luotan siihen ettei se ole 10v päästä loppumassa vielä, kartotuksien mukaanhan sitä on vaikka kuinka paljon vielä jäljellä. Toki nykyisistä paikoista on loppumassa pikkuhiljaa kun joudutaan yhä syvemmältä poraamaan. Mutta esim hiekan/soran seassa sitä on tällä pallolla vielä palajon.
Niin, eikä vedyllä/muulla korvaavalla polttoaineella ainakaan Suomessa voi ajella, kyllä ne siihen jonkun jäätävän veron keksii :-D
Niin, eikä vedyllä/muulla korvaavalla polttoaineella ainakaan Suomessa voi ajella, kyllä ne siihen jonkun jäätävän veron keksii :-D
Juu ei 10 vuotta ole kovin realistinen aikaväli öljyn käytön loppumiselle, ehkä joskus 30...50V päästä tilanne voi olla toinen. Öljyähän on kyllä vaikka millä mitalla jäljellä, hinta vaan pidetään sheikkien toimesta keinotekoisesti ylhäällä rajoittamalla myyntimääriä.
Biopolttoaineissakaan ei oikein ole järjeä, kasvatetaan pelloilla polttoainetta vaikka maapallolla nähdään nälkää. Varsinkin kun tuo polttoaineen kasvatus ei ole mikään ympäristöteko, ei se siellä pelloilla ilmaiseksi kasva. Tarvitaan lannoitteita, niiden kuskaamista, traktoreita, rekkoja kuskaamaan tuote käsiteltäväksi, jalostamoja, jne... Ei niin mitään järkeä tuossa, esimerkiksi jätteiden muuntaminen polttoaineeksi alkaisikin olemaan jollain tavalla järkevää, niitähän maailmassa riittää.
Hieman lipsahti aiheesta, pahoittelen.
Autoista: Katsotaanpa paljonko 10V kuluttua teillä liikkuu korealaisia ja kiinalaisia kulkineita. Tulee taatusti VAG-vehkeiden osuus peruskulkineina vähenemään :(
Biopolttoaineissakaan ei oikein ole järjeä, kasvatetaan pelloilla polttoainetta vaikka maapallolla nähdään nälkää. Varsinkin kun tuo polttoaineen kasvatus ei ole mikään ympäristöteko, ei se siellä pelloilla ilmaiseksi kasva. Tarvitaan lannoitteita, niiden kuskaamista, traktoreita, rekkoja kuskaamaan tuote käsiteltäväksi, jalostamoja, jne... Ei niin mitään järkeä tuossa, esimerkiksi jätteiden muuntaminen polttoaineeksi alkaisikin olemaan jollain tavalla järkevää, niitähän maailmassa riittää.
Hieman lipsahti aiheesta, pahoittelen.
Autoista: Katsotaanpa paljonko 10V kuluttua teillä liikkuu korealaisia ja kiinalaisia kulkineita. Tulee taatusti VAG-vehkeiden osuus peruskulkineina vähenemään :(
Niin, eikä vedyllä/muulla korvaavalla polttoaineella ainakaan Suomessa voi ajella, kyllä ne siihen jonkun jäätävän veron keksii
Tuohan otettiin pois vasta 2004. Sitä ennen vaihtoehtoispolttoaineet oli käytännössä mahdoton idea järjettömän korkean veron takia.
Mutta kyllähän 2000 luvun alun (siis 10v päästä vanhahkot) bensa autot kelpuuttaa etanolin ja metanolin menovedeksi. Ei edes kumiosat haperru... kuten tänä päivänä monissa yli 10v vanhoissa autoissa käy kun etanolilla ajaa.
Ruotsissahan on vanhoja autoja konvertoitu jo vajaa satatuhatta kulkemaan etanolilla, E85. Etenkin vanhoja kolmoskopan golffeja, ne kun on alkoholinkestäviä valmiiksi. Ja se vaiva vain sen takia että säästetään 4 kruunua/litra (kulutushan nousee n. 15-20%) ja auton vuotuinen käyttövero ja vakuutusmaksut pienenee.
Tälläkin saralla siis VAG autot on kärkinimiä edelleen :)
Jos ajassa mennään tarpeeksi kauas taaksepäin, niin ennen muinoin oli kova sana jo se että nuorella miehellä yleensäkään oli auto. 70-luvulla kelpas kuussataset fiiatit, minit ja muut. Sitä mukaa ku autojen koko kasvaa niin samalla elintaso nousee, ja siinä missä 90-luvun teinit ajo takaveto-corolloilla niin 2000-luvulla ne päästelee 500-sarjan bemarilla. Mitä sitten 2018, citymaasturit??
Mutta varsinaiseen kysymykseen; nykyään ku tuo ahdettu moottoritekniikka on yleistyny varsinkin VAG-konsernin piirissä niin uskon että helpon viritettävyytensä ansiosta nämä 1.8T ja TDI -koneet on suosiossa vielä 10 vuoden päästäkin. Pulttaa kiinni -palikkaa näihin on varmaan tarjolla silloin entistä enemmän.
Mutta varsinaiseen kysymykseen; nykyään ku tuo ahdettu moottoritekniikka on yleistyny varsinkin VAG-konsernin piirissä niin uskon että helpon viritettävyytensä ansiosta nämä 1.8T ja TDI -koneet on suosiossa vielä 10 vuoden päästäkin. Pulttaa kiinni -palikkaa näihin on varmaan tarjolla silloin entistä enemmän.
Kakkiksia on varmaan jonkin verran liikenteessä ja sit suurin osa varmaa neloskoppasia golffei, poloi yms. Jos bensiinin hinta nousee ja tota verotusta rukataa tää vuoskymmen kulutuksen mukaan niin pikkuautot on varmaa tulevaisuudessa suositumpia.
Ite vois pyrkii siihen, että olis 10v päästä yks toimiva kakkis jemmassa/ajossa ;D Eihän noissa ole käytännössä mitään päästörajoituksia jos vertaa nykyisiin autoihin, helppoa&huoletonta virittämistä?
Ite vois pyrkii siihen, että olis 10v päästä yks toimiva kakkis jemmassa/ajossa ;D Eihän noissa ole käytännössä mitään päästörajoituksia jos vertaa nykyisiin autoihin, helppoa&huoletonta virittämistä?
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa