Olisi syksyllä mahdollisuus poistua Norjaan vuodeksi/kahdeksi töihin ja tiedossa on kyllä kuinka suomesta hankitaan vientiauto. Mutta...sellainen jonka haluais maksaa niin pr..leesti, joten vaihtoehtona sakemanneista jonkin verran käytetty esim. 2 vuotta+-...
kuinka sellainen viedään Norjaan?
Ajetaanko suoraan kohdemaahan ja hommataan sitten Norjasta tullikilvet siihen/miten pitkäksi aikaa ne kilvet yleensä siihen saa?
Onko jollain tietoa tästä?
Töihin Norjaan+mistä auto?
Valvoja: ffp jäsenet
Ihan mielenkiinnosta kysyn: onnistuuko auton hankinta näin:
1. hakee Saksasta mieleisen käytetyn auton
2. tuo auton Suomeen
3. hankkii autoon Suomalaiset tullikilvet
4. vie auton kohdemaahan
5. oleskelee kohdemaassa vaaditun ajan
6. tuo auton takaisin Suomeen
Joutuisiko tässä tapauksessa maksamaan veroja autosta?
1. hakee Saksasta mieleisen käytetyn auton
2. tuo auton Suomeen
3. hankkii autoon Suomalaiset tullikilvet
4. vie auton kohdemaahan
5. oleskelee kohdemaassa vaaditun ajan
6. tuo auton takaisin Suomeen
Joutuisiko tässä tapauksessa maksamaan veroja autosta?
Mun mielestä tuo käytäntö on muuttunut sitten kun viimeksi olin asian kanssa tekemisissä. Eli ennen ei ollut sallittua hankkia vientikilpiä muuta kuin kotimaasta ostettuun tax-free autoon. Nykyisin saat esim. saksasta ostettuun autoon suomalaiset vientikilvet jotka ovat voimassa sen vuoden (auto pitää käyttää suomen kautta)
Vaikka autovero on laskenut niin silti mielestäni kannattaa tuoda auto varsinkin Norjasta koska se ei ole EU maa jolloin autosta ei tarvitse myöskään maksaa ALV:tä mihinkään maahan ;)
Vaikka autovero on laskenut niin silti mielestäni kannattaa tuoda auto varsinkin Norjasta koska se ei ole EU maa jolloin autosta ei tarvitse myöskään maksaa ALV:tä mihinkään maahan ;)
"OT: En näe auton ostoa enää järkevänä, nykyaikana. Näin halvan dollarin aikoina OSTA HARLEY DAVIDSON kallein malli. Laita se "naftaliiniin" 2 vuodeksi ja myy pois sievoisella voitolla. "
-ja miksihän et näe?
Jos autoa tarvii kuitenkin niin onhan nuo tax free hinnat Suomessa selkeästi alhaisempia kuin verolliset hinnat, vaikka verotus olis miten keventynyt.
-ja miksihän et näe?
Jos autoa tarvii kuitenkin niin onhan nuo tax free hinnat Suomessa selkeästi alhaisempia kuin verolliset hinnat, vaikka verotus olis miten keventynyt.
"-ja miksihän et näe?
Jos autoa tarvii kuitenkin niin onhan nuo tax free hinnat Suomessa selkeästi alhaisempia kuin verolliset hinnat, vaikka verotus olis miten keventynyt.". Oletin vain automaattisesti että sinulla on mielessä ansaitseminen. Eli auto myyntiin heti kun on mahdollista. Toki jos tarvit autoa niin motskarilla ei mitään tee. Mieti kahdesti haluatko kahlita itseäsi norjaan, auton takia.
Jos autoa tarvii kuitenkin niin onhan nuo tax free hinnat Suomessa selkeästi alhaisempia kuin verolliset hinnat, vaikka verotus olis miten keventynyt.". Oletin vain automaattisesti että sinulla on mielessä ansaitseminen. Eli auto myyntiin heti kun on mahdollista. Toki jos tarvit autoa niin motskarilla ei mitään tee. Mieti kahdesti haluatko kahlita itseäsi norjaan, auton takia.
Tomppa80.lle...
-Juu, kyllähän tuollaisen muuton takana on useampi asia kuin pelkästään auto. Eikä ne palkatkaan nyt niin ihmeellisiä ole, että sen takia pelkästään-riippuu tietenkin mitä tekee.
Mutta mutta...palkkaus+auto on jo yhdessä iso etu, itse näen sen kannattavaksi. Yksi auto on jo tullut haettuakin.
Ajatellaan Tomppa80 näin päin: Ostat Suomesta uuden 55 keur maksavan auton-ajat sillä 3 vuotta ja myyt pois. Minä ostan samanlaisen ja maksan siitä tax freenä 35 keur, ajan saman 3 vuotta ja myyn pois. Veikkaanpa et mun auton pitäminen 3 vuotta on ollut taloudellisesti kannattavempi;)
Tietty jos autoa ei tarvitse, kannattaa sama raha sijoittaa vaikkapa pankkiin kasvamaan korkoa.
-Juu, kyllähän tuollaisen muuton takana on useampi asia kuin pelkästään auto. Eikä ne palkatkaan nyt niin ihmeellisiä ole, että sen takia pelkästään-riippuu tietenkin mitä tekee.
Mutta mutta...palkkaus+auto on jo yhdessä iso etu, itse näen sen kannattavaksi. Yksi auto on jo tullut haettuakin.
Ajatellaan Tomppa80 näin päin: Ostat Suomesta uuden 55 keur maksavan auton-ajat sillä 3 vuotta ja myyt pois. Minä ostan samanlaisen ja maksan siitä tax freenä 35 keur, ajan saman 3 vuotta ja myyn pois. Veikkaanpa et mun auton pitäminen 3 vuotta on ollut taloudellisesti kannattavempi;)
Tietty jos autoa ei tarvitse, kannattaa sama raha sijoittaa vaikkapa pankkiin kasvamaan korkoa.
Aslaasi:ille. Anteeksi, ei ollut tarkoitus suututtaa, mutta nämä palstat ovat pullollaan haaveilijoita jotka kyselevät tulliautoista. Sinä et ilmeisesti kuulu "haaveilijoihin", vaan olet oikeasti lähdossä reissuun ja auton hankinta ei ole päätarkoitus. Jos pelkästään lähtee hakemaan autoa niin todellisuus hämärtyy monelta mieheltä. Aikaisemmin sanoin suoraan oman mielipiteeni asiaan. En tiedä nykyajan käytäntöä, mutta ystäväni osti vuonna 2004 vm-02 audi a4 2.5tdi quatron. Se oli silloin todella simppeli homma. Tietoa saa hyvin tullilta. Jos olet ostamassa tosiaan parivuotta vanhaa niin MB G-sarja on todella "munakas auto". Ostaisin sellaisen takuuvarmasti jos tulisi mahdollisuus. Arvo pysyy VARMASTI!
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”