Terve,
Ihmettelen että mitä vikaa on moisissa autoissa kun niitä myydään ihan sikana joka paikassa ja suht edulliseen hintaan? Onko luotettava, kallis pitää / ajaa(polttoaine kulut). Mikä on paras passatti ajaa (nyt en tarkoita w8 tai muita öky malleja). Kertokaa hivenen yleistä käyttö ja omistus kokemusta autosta. Malli pitäis olla 2002 tai uudempi syncro.
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V syncro?
Valvoja: ffp jäsenet
Samoja mallivikoja noissa on ku muissakin Passateissa. Mielestäni toi v6 neliveto on paras passatti mitä on ikinä linjalta rullannu. Alusta on tehtaalta jo sopivan jämäkkä ja muutenkin auto on yllättävän kevyt ajettava.
Itse en tollaista omista, mut osta pois jos halvalla saat.
Ehkä halpa hinta johtuu siitä, että noita saa saksasta halvalla.
Itse en tollaista omista, mut osta pois jos halvalla saat.
Ehkä halpa hinta johtuu siitä, että noita saa saksasta halvalla.
Itellä on ollu 4Motion versio (eli 3BG) nyt vajaan vuoden. Eipä tuossa mitään muuta vikaa ole kuin reiluhko bensankulutus (keskikulutus nyt 11.3litraa excelissä). Tosin edellinen 2-litrainen citikka vei 9.8 samoilla ajoilla... =)
Mutta sitten ne hyvät puolet... =) Torsen on kiva talvella - ei jää jalkoihin SEKÄ käyttäytyminen on lähes takapainotteista...
V6 sekä vääntää että tuottaa kivat tehot. Tosin uudenaikaiseen turbokoneeseen sitä on vaikea verrata, koska voima ei tule yhtenä könttinä vaan sitä kertyy kierrosten myötä, mutta kyllä sitä siellä on. Ja myös V6-äänet soivat verrattuna neloskoneeseen. Konetta kierrättää mielellään =)
Olen ollut jopa liiankin tyytyväinen autoon... ei haluta yhtään vaihtaa toiseen =)
Mutta sitten ne hyvät puolet... =) Torsen on kiva talvella - ei jää jalkoihin SEKÄ käyttäytyminen on lähes takapainotteista...
V6 sekä vääntää että tuottaa kivat tehot. Tosin uudenaikaiseen turbokoneeseen sitä on vaikea verrata, koska voima ei tule yhtenä könttinä vaan sitä kertyy kierrosten myötä, mutta kyllä sitä siellä on. Ja myös V6-äänet soivat verrattuna neloskoneeseen. Konetta kierrättää mielellään =)
Olen ollut jopa liiankin tyytyväinen autoon... ei haluta yhtään vaihtaa toiseen =)
Samoilla linjoilla Portoksen kanssa. Oma "vain" vm. -98, mutta tekniikka taitaa olla täysin sama. Tai ehkä jotain face liftien mukana tulleita pikkumuutoksia??
Bensaa toki syö, mutta yhdistetyssä kulutuksessa ei taida paljon 1.8T enempää viedä.
Vakuutusmaksujen suuruudesta en osaa sanoa. Kovin suurina en niitä pidä, kun edellisessä vm. -89 corrossa maksut suunnilleen samat.
Alusta on aika mukavuuspainotteinen, niinkuin moottorikin eli lepposaa kyytiä tarjolla. Välillä se räväkkyyden puuttuminen hieman ärsyttääkin, mutta pääosin kiva moottori.
Ajettavuus, ainakin omasta mielestä, tuli paremmaksi kun sijoitti kunnon alustasarjaan. Ja omaan tekis mieli hommata putkisto jolla ääniä sais paremmin ilmoille. Kyllä niitä kutosen ääniä enemmänkin haluis kuulla...
Ja passatin muodot on ainakin omasta mielestä erittäin onnistuneet, niin 3B:ssä kuin 3BG:ssä.
Bensaa toki syö, mutta yhdistetyssä kulutuksessa ei taida paljon 1.8T enempää viedä.
Vakuutusmaksujen suuruudesta en osaa sanoa. Kovin suurina en niitä pidä, kun edellisessä vm. -89 corrossa maksut suunnilleen samat.
Alusta on aika mukavuuspainotteinen, niinkuin moottorikin eli lepposaa kyytiä tarjolla. Välillä se räväkkyyden puuttuminen hieman ärsyttääkin, mutta pääosin kiva moottori.
Ajettavuus, ainakin omasta mielestä, tuli paremmaksi kun sijoitti kunnon alustasarjaan. Ja omaan tekis mieli hommata putkisto jolla ääniä sais paremmin ilmoille. Kyllä niitä kutosen ääniä enemmänkin haluis kuulla...
Ja passatin muodot on ainakin omasta mielestä erittäin onnistuneet, niin 3B:ssä kuin 3BG:ssä.
Lisätäänhän tähän pätkään.
Nyt on viikon verran ollut 04 vuosimallin V6 2.8 4motion talossa ja on se lepposa kaveri ajella. TT:llä kun ajaa niin sitä pitää revityttää ja polkea jo pelkästään siitä syystä että tietää kaiken olevan kunnossa (kieroutunutta :D ). Toisin kuin tällä. Autoon istahtaa rauhallisin mielin ja aivan täysin erillaisella mielellä ylpeästi ja kiireettömästi edeten kohti maailman tappia tuolla mennään. Hieno auto.
Huollot näyttää olevan tehty ajallaan kirjan mukaan.
Yksi asia jäi vain vaivaamaan. Autolla on ajettu 116tkm ja yhtään mainintaa mistään nelivedon huollosta ei ole. Kirjassa on täppä -valmius haldex filterille (siis kohta johon voi ruksin laittaa) mutta tuossahan on Torsen, mitenkä torsenia kuuluu huoltaa? Onko siinä samanlaisia öljynvaihtoja / filtterivaihtoja kuin haldexissa?
Nyt on viikon verran ollut 04 vuosimallin V6 2.8 4motion talossa ja on se lepposa kaveri ajella. TT:llä kun ajaa niin sitä pitää revityttää ja polkea jo pelkästään siitä syystä että tietää kaiken olevan kunnossa (kieroutunutta :D ). Toisin kuin tällä. Autoon istahtaa rauhallisin mielin ja aivan täysin erillaisella mielellä ylpeästi ja kiireettömästi edeten kohti maailman tappia tuolla mennään. Hieno auto.
Huollot näyttää olevan tehty ajallaan kirjan mukaan.
Yksi asia jäi vain vaivaamaan. Autolla on ajettu 116tkm ja yhtään mainintaa mistään nelivedon huollosta ei ole. Kirjassa on täppä -valmius haldex filterille (siis kohta johon voi ruksin laittaa) mutta tuossahan on Torsen, mitenkä torsenia kuuluu huoltaa? Onko siinä samanlaisia öljynvaihtoja / filtterivaihtoja kuin haldexissa?
Tuntuu tehottomalta koska on niin hiljainen, tietty massakin on 1700kg luokkaa mutta käytännössä kerkiää. Ainoa mikä hieman ärsyttää on se, että on vain 5v laatikko. Ykkösellä tuntuu meno hieman kulmikkaalta liikkeelle lähtiessä.
Viat tähän mennessä:
-moottorin lämpöanturi
-vasemman puolen takalambda
vm.2002 85tkm ajettuna.
Onko muuten kukaan loggaillu VAG-COM-lla ilmamääriä, nopeasti kokeilin niin 95g/s oli max massavirtaus, epäilyttää että maf vois olla vaihtokunnossa.
Viat tähän mennessä:
-moottorin lämpöanturi
-vasemman puolen takalambda
vm.2002 85tkm ajettuna.
Onko muuten kukaan loggaillu VAG-COM-lla ilmamääriä, nopeasti kokeilin niin 95g/s oli max massavirtaus, epäilyttää että maf vois olla vaihtokunnossa.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa