Vw Corrado VR6 -93 "RaadoN"

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

tarsa
-
Viestit: 75
Liittynyt: 4.10.2005 19:10

Vw Corrado VR6 -93 "RaadoN"

ViestiKirjoittaja tarsa » 14.1.2008 22:34

Dondii..Tulipas viime viikolla vaihettua tuomonen raato alle.. Lähtökohtana iha asialliseksi osottautunu pirssi.. Ajettu 159tkm,mutta mistäs näistä saksan tuonneista tietää?
Mitä nyt on ennen minua laitettu,niin suurimpia taitaa olla Bilsteinin alusta ja joku pörinä putkisto,myös K&N suodatin on löytäny paikkansa.

Nyt olis tarkotuksena alkaa vääntämään vähän musiikkivehkeitä,että kuuluis vakiokajareita paremmin. Etheen tullee Powerset 6.3 ja siihempä se sitte jääki. Myös Webastoa olen suunnitellu ko lapissa meinaa olheen kylmää!

Kesäksi pitäis raaskia ostaa jotku näpäkät 15" tai 16" vanteet sopivalla leveydellä,laskis vielä tuosta keulan reippaasta 10cm sinne 8cm ;)

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut tarsa, 13.3.2008 22:06. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 15.1.2008 8:27

Pidä nuo vanteet, mutta kiillotettuna :D Ja alemmas. Väri kannattaa puunata kuntoon kesäksi.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 15.1.2008 13:58

Ja ajokorkeuteen mallia tästä. :)

Corrado on kyllä nätti laite, ei siitä pääse mihinkään. Oma piti vaan hävittää olosuhteiden pakottamana...

Mr. DDR
-
Viestit: 86
Liittynyt: 1.8.2006 19:37

ViestiKirjoittaja Mr. DDR » 15.1.2008 18:17

Onko Corradostakin F&I -versio or wot?

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 15.1.2008 18:20

Corrado on kyllä yksi niistä autoista, jotka eivät ainakaan kaunistu lisälärpäkkeillä.
Eli korkeussäädettävä ja jotkut "alan" vanteet alle, kirkasta vilkkua ja se on siinä.

Kuten vaikkapa:
Tämä
Tai tämä
Tai tämä
Tai tämä
Tai tämä

Eli jätät lasikuidut kauppaan ja menet vanne- ja rengasostoksille.... :)

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 15.1.2008 20:28

Onkos tämä joku fire & ice harvinaisuus.. ikinä kuullukkaa fire & ice corradosta

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 15.1.2008 20:42

Vai onko vain tarratuninkia?

Janne-Pekka
ffp jäsen
Viestit: 286
Liittynyt: 26.12.2003 15:38

ViestiKirjoittaja Janne-Pekka » 15.1.2008 20:51

Tuo F&I :ssi tarrasta tehty kopio jota on silloin tällöin ebay:ssä myynnissä 35e hintaan. Ottaisin pois nuo tarrat kyllä ja laittaisin koristamaan tallin seinää mielummin, muuten asiallinen corrado.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 15.1.2008 21:00

Älä nyt, pitäähän sitä tarroja olla. Takaluukkuun vaikka vielä turboteksti.

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 15.1.2008 21:33

Äijät jaksaa jauhaa jostai tarrasta :D

Oisit sillo ostoretkelläs etelään ostanu ne huulivanteet ku kerra tarjolla oli.

Fokzz
-
Viestit: 88
Liittynyt: 11.5.2005 21:56

ViestiKirjoittaja Fokzz » 15.1.2008 22:18

muuten ok mutta nuo mun ottamat kuvat pois kun ei kerran lupaakaan niihin ole.. laita omat ottamat kuvat.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 15.1.2008 22:33

^Oho, ompas pipo kireällä....

Kesäksi vaan 16x9 vannetta alle. Se on ainoa oikea koko näihin :) Muutapa tuo ei paljoa tarvitse.

tarsa
-
Viestit: 75
Liittynyt: 4.10.2005 19:10

ViestiKirjoittaja tarsa » 15.1.2008 23:02

Jebu Jee..Eli kyllähä tarraskuikkelit lähtöö poies,ei oo minun juttu..
Ja lasikuitua ei tosiaan tule yhtään ylimääräistä!
Pitää tässä säädellä nuita kajareita vähä paikoilleen,löyty muuten vakiopaikoilta Nokia-kajari setti jakareineen päivinee =)

Joo..ei nyt vain jaksa sämmyyttää,lähen vaikka nukkumaan

Juhi_
-
Viestit: 470
Liittynyt: 25.4.2005 18:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhi_ » 15.1.2008 23:03

Kuten jo Harri linkitteli noita corron kuvia, ei tainnu yhdessäkään olla alla 9x16 vanteita. Ja näytti erittäin hyvältä muussakin koossa. Että ei se 9x16 ainakaan omasta mielestäni ole se ainoa oikea koko.

Jokos se kaima on syttyjä säätäny?


Edit: taitaa nuo modern-linet olla aika lähellä 9x16

tarsa
-
Viestit: 75
Liittynyt: 4.10.2005 19:10

ViestiKirjoittaja tarsa » 15.1.2008 23:17

No empä tiä olenko mie sinun kaima,mutten ole säätäny vaikka komiasti paukkuu vähä jälessä ;)

Joo ei tuo 16x9 ainoa koko ole,mutta aika soppeli..miksei juuri 9x15 niin sais vielä kentemmäksi..?..
Mutta pitääpä pestä kuiten auto perjantaina että sais räpsästyä pari kuvaa...Ja sitte huomenna jatkaa 6.3 asennusta..Huh Huh,haluttais jo lopettaa seki..lannistumista ilmassa..

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 16.1.2008 20:26

Kyllä se vaan niin on että se 16x9 on ainoa oikea koko ;) (okei, ehkä joku 15x9 vois just ja just mennä...)
Noissa Harrin kuvissa onkin lähes kaikissa liian isot vanteet...
No joo, makuasioita, mutta omasta mielestä 17 menee himpun verran liian isoksi. Tosin onpa omatkin kesävanteet sitä kokoa, mutta kovasti tekisi mieli ne vaihtaa oikean kokoisiksi :)

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 16.1.2008 20:58

Sinänsä hauska toi harrin kommentti alustasarjasta ja vanteista. Jokaisessa noista postaamistasi autoista on pyöräkoteloita levitetty, etupuskuria muokattu(yhdessä riegerin etuhelma), peilejä vaihdettu, yhdessä taisi olla helmatkin, maski vaihdettu kaikkiin, kuten myös takavalot. Eli ei siitä Corradostakaan hienoa saa pelkästään vanteita vaihtamalla. Noi postaamasi corradot on vaan toteutettu hyvällä maulla.

tarsa
-
Viestit: 75
Liittynyt: 4.10.2005 19:10

ViestiKirjoittaja tarsa » 21.1.2008 18:05

Kuinkakhaan kovatöinen homma olis laittaa Eatoni pellin alle? ko olis kaverilla kaupan..ja sitte sachsin 400hp asti riittävä kytkin pitäis alkaa vaihteleen...

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 21.1.2008 18:34

Lisälärpäkkeillä Harri tarkoitti varmaankin noita Riegerin, Carzonen yms lasikuituhelvetti-korisarjoja, jotka ei käy edes siihen E36 bemariin, mihin ne 75% tapauksissa kiinnitetään.

Ja kyllähän se on totta, että alkuperäistä tyyliä mukaillen saa Corradosta näteimmän.

Jokaisessa noista postaamistasi autoista on pyöräkoteloita levitetty


Eipä ainakaan tässä ole. Ja muutenkin hyvin alkuperäiskuntoinen. Vanteita, listojen poistoa, takavalojen yläosan lakkausta ja turvakaaria lukematta.

Ja onhan noissa muissakin alkuperäisiä pokkauksia kaarissa vielä tallella...

Ja Daivarille vielä sen verran, että omani oli kuulemma kanssa hyvällä maulla toteutettu. Tiedä sitten. Muokkauksia oli takavalojen yläosan tummennus, kirkkaat sivuvilkut, takakaarien rullaus ja alusta + vanteet. Että ei se nyt niin kamalia vaadi oikeasti, että saa ok näköisen.

Kuva
Viimeksi muokannut Markku M., 21.1.2008 18:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 21.1.2008 18:38

Joutuu tiputtaa laturii alas päin ja tekee eatonille kiinnitykset, sun muuta pikku juttuu mut et saa tota sit katsastuksest läpi. Jostain luin jotain juttuu ku oli joku oli laittanu vr6:seen eatonin, mut en nyt löytäny sitä sivuu. Joku saksa/sveitsi sivusto oli.

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 23.1.2008 12:48

Mak383: Ihan hieno Corrado. Ehdin oman Corradoni aikana kokeilla kaikelaista korisarjan kanssa ja ilman, mutta mielestäni parhaita toteutuksia on alkuperäisiä linjoja mukailevat. Juurikin toi harmaa Corrado oli innostajana viimeisessä kehitysversiossa ja tota projektia tuli seurailtua vortexilta. Kyllä siihenkin on tehty yhtä ja toista, joka ei heti osu silmään. Harmittaa vaan, kun loppu motivaatio ja myin auton pois aikanaan.

agit
-
Viestit: 6
Liittynyt: 10.10.2005 16:12

ViestiKirjoittaja agit » 28.1.2008 13:12

Hieno kampe tarsalla jo ihan nykyiselläänkin. Tuommosesta haaveilin ittekin viime kesänä mutta eurot ei riittäny kuin G60:een. Kesäksi vain komeat, kiiltävät vanteet ja ehkä valoluomi niin kyllä kelpais ainakin mulle. Niin ja pikku madallus jos ei käytännöllisyyttä kaipaa. Omassa on valoluomi, kirkkaat vilkut, tummennetut takavalot ja pikku madallus, enempää en muutoksia haluakkaan. Kaveri kun kuuli että laitoin Corradon niin kysy heti että minkä korisarjan meinaat laittaa. No en niin minkäänlaista, tykkään eniten vakiosta.
Miltä muuten valot vaikuttaa? Omassa Corradossa pitkät on huonommat kuin muissa autoissa lyhyet, ei sillä tohdi pitempää matkaa ajella tuolla porojen seassa. Saahan niistä hyvätkin releyttämällä mutta kun on toinen auto niin ei ole pakko sitä tehdä. Tuli vain mieleen kun Lankojärvellä näytät asuvan, itte ajan tuota Kolari-Rovaniemi väliä melkein joka viikonloppu niin Corrado on jäänyt kotia näin talviaikaan kun Jetassa on kunnon lisävalot...

tarsa
-
Viestit: 75
Liittynyt: 4.10.2005 19:10

ViestiKirjoittaja tarsa » 28.1.2008 15:16

Jaa mie kuulinki tuolta Vaattojärven perältä,että kolarissa olis kans Raato olemassa.. No valot ei tietty ole kovin kaksiset,onhan se vanha auto ja valonlähde on melko matalalla olemassa,niin kantavuus ei ole kovin pitkä...

Ite suunnittelin jopa Xenonien laittoa,mutta laittomiahan nuo kortot ovva,niin tokkopa pärjään ilmanki! Sumuvalot tuntuis muuten olevan paremmat mitä normi lyhkäset =)

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 28.1.2008 18:44

Miltä muuten valot vaikuttaa? Omassa Corradossa pitkät on huonommat kuin muissa autoissa lyhyet, ei sillä tohdi pitempää matkaa ajella tuolla porojen seassa.

Heh, mulla aivan sama homma. Melkoiset myrskylyhdyt noi tuikut kyllä on. Tulis edes lunta tänne eteläänkin niin näkis vähän paremmin kun tuo sula ja märkä tienpinta imee valon sen verta tehokkaasti että välillä hirvittää tuolla ajella pimeessä...

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 28.1.2008 20:41

Onko poijjaat mittailleet valoille tulevia jännitteitä? Vois releyttämällä parantua cortonkin valot jo melkoisesti.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 28.1.2008 20:56

Onko poijjaat mittailleet valoille tulevia jännitteitä? Vois releyttämällä parantua cortonkin valot jo melkoisesti.


Releyttämällä parani omasta about ihan v*tusti. Ennen releytystä auto sammuksissa vajaa 11 volttia, releytyksen jälkeen 12,4 volttia. Että siitä voi päätellä varmaan jotain...

tarsa
-
Viestit: 75
Liittynyt: 4.10.2005 19:10

ViestiKirjoittaja tarsa » 30.1.2008 22:31

Nyt pitäis alkaa tekemään tilauslistaa kompuran asennusta varten.. Mitä bensabumppua suosittelette? Minkä kokosia suuttimia vois käyttää? Suositelkaa ja kertokaa..

tarsa
-
Viestit: 75
Liittynyt: 4.10.2005 19:10

ViestiKirjoittaja tarsa » 3.2.2008 15:32

No nyt on Eaton M62 tullu taloon.. Suunnitelmassa olis vain huitasta näin aluksi pelkkä kompura kiinni,koska konehuone on niin perskuleen ahdas,ettei aleta vielä Cooleria väsäileen.. Ahdot nousis 0.4 tuolla ahtimen välityssuhteella,eli pyörät olis nyt 2:1..

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 4.2.2008 8:43

Kovat on suunnitelmat tuon eatonin kanssa. Hyvä niin. Taitaapi tulla aika rivakka peli. Paljonko on tehotoiveet? +40hp?
Tuosta valojen releytyksestä. Jos jollain olisi helpohkot, tai edes jonkinmoiset ohjeet tuohon hommaan niin jos voisi tänne sen vaikka laittaa. Ei ole vielä tällä foorumilla näkynyt...
Auttaisi ja ehkä innostaisikin monia valojen virittelyssä.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 4.2.2008 8:58

Gorro, jos mahdollisimman helpolla haluat päästä, niin tilaa valmis sarja. löytyy mm. Biltemalta eikä ole hinnalla pilattu:

http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=42680

Mutta sama periaate kuin lisävaloissa. Otetaan heräte auton omista valojohdoista ja virta paksummalla/lyhyemmällä touvilla suoraan akulta. Rele väliin ohjaamaan.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 4.2.2008 9:17

^Itse laitoin golffiin tuon kys. sarjan ja voin sanoa, että kyllä rupes näkemään! Ei siis ole muuta kuin ne päävalot, eikä mitään lisäpitkiä. Joita ei kyllä enää tarvi alkaa siihen keulalle värkkäämäänkään.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 4.2.2008 11:08

eikö olis paljon fiksumpaa laittaa joko gorro mikä on 1.8 g60 tekniikalla ja siihen vaihtaa sit palikkaa niin ei tarvi katsastuksessa jännittää. tai sit vaihat suoraan jonku 1.8t 20v tekniikan keulille. ja pitäis riittää tilaa näppäillä se eatoniki sitten?

tarsa
-
Viestit: 75
Liittynyt: 4.10.2005 19:10

ViestiKirjoittaja tarsa » 4.2.2008 21:32

No tuo kompura on minusta huomattavasti eksoottisempi ja kohtuuella helppo töisempi..
Paikka löytyy ko ottaa ilmastoinnin pois ja siirtää laturia alemmaksi..ja hoblaa sinnehän se istuukin..

Tehotavotteet on 0.4bar ahdoilla NOIN 230hp..

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 4.2.2008 21:46

Et vaan saa ainakaan ihan pienellä vaivalla leimattua tuota ko. laitosta remmiahtimelle...
Sitä tässä varmaan ajettiin takaa.

tarsa
-
Viestit: 75
Liittynyt: 4.10.2005 19:10

ViestiKirjoittaja tarsa » 4.2.2008 21:53

No mie vähän emmin sitä pakokaasu-ahdin jupakkaaki,empä usko että helpolla sitäkään ;) Johan ko käyhään paperisotaa ja VTT:n testejä niin ehkä sieltä leima irtoaa..?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 4.2.2008 22:06

Samanlainen jupakkahan se on, oli ahtimena sitten mekaaninen tai pakokaasuahdin.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 4.2.2008 22:06

mutta kannattaa muistaa että esim 1.8 g60 on remmiahtimella ja sitä tilaa löytyy enemmän... tai sit toinen on juurikin tuo 1.8t 20v koska se on samoilla tai uudemmilla päästönormeilla eli ei tarvi vtt:llä käyttää. ja taitaa maksaa vtt:n testit 1k€? plus alv. tosin tuo on vain testi ei hyväksytty tulos :)

ja miten noissa vr6 on yleensäki ollu laillisena ahdin? omaan tietoon on tullu yks tapaus tosin sekin oli ahvenanmaalla? ja siel on vissiin eri lainsäädäntö

tarsa
-
Viestit: 75
Liittynyt: 4.10.2005 19:10

ViestiKirjoittaja tarsa » 4.2.2008 22:10

No jos ei leimaa saa niin son sitte voi voi...Pärtsäillään sitte suljetulla.. Ja asennushan kyllä onnistuu..ompa nuita asennettu nuihin ;) sempä näkkee sitte,nyt vaan leimalle ilman ahdinta ja sitte keveemmällä asennusta..

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 4.2.2008 22:20

no ei nyt olla kyse etteikö onnistuis laittaa... tai ainaskaan en oo itse epäilly sitä. mutta huomattavasti helpompaa ois noihin nelos-koneisiin.

tarsa
-
Viestit: 75
Liittynyt: 4.10.2005 19:10

ViestiKirjoittaja tarsa » 4.2.2008 22:22

No helpompaa ehkä,hauskempaa tuskin ;)

Kaveriltä jäi ylimääräset 444cc suuttimet...net paikoille...

tarsa
-
Viestit: 75
Liittynyt: 4.10.2005 19:10

ViestiKirjoittaja tarsa » 13.3.2008 22:07

Jees..purettiin ja katottiin.. Kompura myyty ja niillä rahoilla tilattu Borbet T 7.5x16" ja 9x16" vanteet...

tarsa
-
Viestit: 75
Liittynyt: 4.10.2005 19:10

ViestiKirjoittaja tarsa » 31.3.2008 21:36

Noh vanteet tuli,mutta vajaalla jaolla...eli uudestaan tilaukseen mutta koko satsi 9x16...


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa