mitkä firmat tekevät autoille ns korkeapaine vesipesuja? ja mihin hintaan ? lähteekö semmossa ns peltipuhtaaksi vai jääkö maalit vielä jäljelle? entäs ruosteet?
tekeekö mikään firma suomessa ns happokylpyjä kokonaisille auton koreille. american hot rod ohjelmassa näyttivät miten hapottamalla lähti kaikki ruosteet/maalit/massat kerralla ja jäljelle jäi vain terveet pellit.
korkeapainepesu/hapottaminen
Valvoja: ffp jäsenet
Lassila & Tikanoja ym. vastaavat tekee korkeapainepesuja. Yks iso asiakaskunta korkeapainepesuille on sellutehtaat (pestään soodakattiloita yms.). Netistä löytää firmoja, Enirot ja muut sivut auttaa.
Tuommosta pesuriahan ei voi vuokrata koska se on tappovehe, eikä ole aivan pienikokoinenkaan :D
Se että mitä lähtee, on paineesta kiinni. Mutta kyllä ainakin mulle lupasivat että pohja lähtee massasta aivan peltipuhtaaksi ja semmonen hapero ruoste sekä huono maali saa kyytiä myös. Toivon mukaan lähiviikkoina nähdään miten käy, oma rojekti on purettu nyt siihen pisteeseen ettei tarvi enää ku kyydin pesuun.
Halvin virallinen hinta oli 400€ (Tamates Oy) kun nuita kyselin, mutta helposti kuulemma pyytävät yli tuhattakin euroa isommat firmat, riippuu myös auton koosta. Tallikaverin minin pesu oli maksanu 170€ joku vuosi sitten, en tiedä oliko aivan kuitillinen homma. Suhteilla halvemmin... :)
Tuommosta pesuriahan ei voi vuokrata koska se on tappovehe, eikä ole aivan pienikokoinenkaan :D
Se että mitä lähtee, on paineesta kiinni. Mutta kyllä ainakin mulle lupasivat että pohja lähtee massasta aivan peltipuhtaaksi ja semmonen hapero ruoste sekä huono maali saa kyytiä myös. Toivon mukaan lähiviikkoina nähdään miten käy, oma rojekti on purettu nyt siihen pisteeseen ettei tarvi enää ku kyydin pesuun.
Halvin virallinen hinta oli 400€ (Tamates Oy) kun nuita kyselin, mutta helposti kuulemma pyytävät yli tuhattakin euroa isommat firmat, riippuu myös auton koosta. Tallikaverin minin pesu oli maksanu 170€ joku vuosi sitten, en tiedä oliko aivan kuitillinen homma. Suhteilla halvemmin... :)
Kurkkaappa tuonne:
http://coldblasters.fi/
Ei oo tosin mitään happokylvetystä, vaan kuivajääpuhallusta.
http://coldblasters.fi/
Ei oo tosin mitään happokylvetystä, vaan kuivajääpuhallusta.
www.tehoc.fi
Halvemmaksi tulee jos pystyy itse viemään korin paikan päälle.
Olin ennen töissä tuolla anjalankosken pisteessä ja voin luvata että lähtee ihan kaikki maalit ja massat.
Halvemmaksi tulee jos pystyy itse viemään korin paikan päälle.
Olin ennen töissä tuolla anjalankosken pisteessä ja voin luvata että lähtee ihan kaikki maalit ja massat.
venyttääkö/kuluttaako tollanen "korkeapainevesihiekkapesu" peltiä? eli voiko pintapeliitkin käsitellä?
Pelkkä vesipesu reilulla 1000barilla saa kattopellin venymään vituralleen eli isoille pintapelleille sitä ei pitais käyttää, itse korille se ei tuhoa tee... (lassila&tikanpojan sällit ei ihan ollu ajantasalla yhtä ralliauton koria pestessä...)
Tuota vesihiekkapuhallusta en kyllä ole kuullut autonkoreihin käytettävän.
mitenkä tollasen korkeapainepesun jälkeen tuo ruostuminen alkaako heti ruostumaan,eli pitääkö heti ruostesuojata jotenkin vai miten?
Pysyy parempana kuin hiekkapuhaltamalla koska pellin pinta ei ole "rikki", eli jos säilyttää suhtkoht. kuivassa niin ilmakosteudesta ei samoja ongelmia tule kuin puhalletulle.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”