saksasta viritin vahvarin tilaus???
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viesti:
saksasta viritin vahvarin tilaus???
onko tuo saksasta kannattavaa tilata? oon kattellu Harman/Kardon AVR 645 mallista viritintä sieltä kuitenkin saa alle 1K€. millainen postitus kulut nuissa on suomeen ja takuut, jos ulkomailta ostaa
Itse tilasin Pioneerin vahvistimimen reilu vuosi sitten ja puolet halvempi oli siellä mitä Suomessa. Postikuluja tais tulla 20-30e. tosin samassa laatikossa tuli myös kaiutimet joten varmaan pelkkä vahvari tulee hieman halvemmalla. Toimitus kesti 4 arkipäivää (viikonloppu sattui väliin) jonka jälkeen UPSin kaveri koputteli ovella.
Ainakin Pioneerilla takuu toimii tarvittaessa maahantuojan kautta, joten ei siinäkään mitään ongelmaa ole. Tosin joutuuhan sen itse maahantuojalle postittamaan/viemään jos sattuu hajoamaan.
Ainakin Pioneerilla takuu toimii tarvittaessa maahantuojan kautta, joten ei siinäkään mitään ongelmaa ole. Tosin joutuuhan sen itse maahantuojalle postittamaan/viemään jos sattuu hajoamaan.
Riippuu varmaan vähän tapauksesta mutta ainakin kun itse tuon vahvistimen tilasin saksasta niin siellä se maksoi muistaakseni 215e ja suomessa hinnat pyöri siinä 400-500e.
Tosin siitä nyt on tuo reilu vuosi joten tän hetkistä tilannetta en ihan tarkasti tiedä.
edit. itseasiassa onhan siitä jo pari vuotta.
Tosin siitä nyt on tuo reilu vuosi joten tän hetkistä tilannetta en ihan tarkasti tiedä.
edit. itseasiassa onhan siitä jo pari vuotta.
-
- -
- Viesti:
Jos kyse on tästä laitteesta, kannattaa varautua maksamaan tulli+alv. Pikaisen laskutoimituksen perusteella hinta kipuaa viiteensataan. Kannattaa myös selvittää, onko laitteen jännitevalitsimessa eurooppalaiset voltit.
http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds/cgi-bin/tarchap?Lang=FI
Nyt ei työkone tuota ainakaan suostu näyttämään, mutta tuolta löytyy Taric koodit kaikille tuotteille, elikkäs tulliprosentit.
Nyt ei työkone tuota ainakaan suostu näyttämään, mutta tuolta löytyy Taric koodit kaikille tuotteille, elikkäs tulliprosentit.
Viimeksi muokannut MikaJ, 21.2.2008 12:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viesti:
lukkari: Juuri tuosta laitteesta on kyse. pitää kysellä tullista pikkasen tuota maksuhommaa, ohan se kotiapäin aina ku voittaa edes euronkaan. pitää samalla laittaa meiliä myyjälle tuosta virtapuolesta että mikä se on mutta eikös nuissa kaikissa ole sama? ja tuohon saa ostettua paremman virtakaapelinkin.
Aa, joo. Tuolla kun vaan otsikossa ja ekassa viestissä puhutaan saksasta tilaamisesta niin ajattelin, että sieltä sitä ollaan tilaamassa. Tuota ilmoitusta vilkaisin vaan sen verran että huomasin sen olevan saksaa joten luovutin samantien...
Ihan Saksasta näyttäs saavan hintaan 757e tuota kapistusta joten aika hurjan halpa toi ebayn hinta on.
Ihan Saksasta näyttäs saavan hintaan 757e tuota kapistusta joten aika hurjan halpa toi ebayn hinta on.
Halpa dollari (tällä hetkellä 1.48097) tekee monet hankinnat EU -alueen ulkopuolelta houkuttelevaksi, vaikka tullit, verot ja kalliimpi rahti laskettaisiinkin päälle.
H/K:n manuaalissa lukee, että laite on suunniteltu 120VAC jännitteelle, joten vaatii verkkomuuntajan vaihtamisen kilkkeineen tai sitten järeän 220/110V konvertterin, esim. tuollaisen.
Yksi huomio lisää H/K:n manuaalista: takapaneelissa lukee Made in China.
H/K:n manuaalissa lukee, että laite on suunniteltu 120VAC jännitteelle, joten vaatii verkkomuuntajan vaihtamisen kilkkeineen tai sitten järeän 220/110V konvertterin, esim. tuollaisen.
Yksi huomio lisää H/K:n manuaalista: takapaneelissa lukee Made in China.
Eikö tuommoset hk:n kököt olis jo sama sitten tilata suoraan kiinasta missä niitä tehdäänkin ? Joskus ennen HK oli laatua, mutta nyt ihan normikamaa mitä myydän vanhoilla mielikuvilla.
Ostakaa ennemin Yamaha tai Onkyo sakemannien nettikaupasta, itte ostin muutama vuosi sitten 757 jampun ja säästöä kertyi yli satanen suomen hintaan verrattuna vaikka laitteen ovh suomessa on alle 600 euroa. Toki rahti oli viiskymppisen, mut tulihan laite sitte ihan kotiovelle asti.
PS. monessa noissa American ihmemaassa myydyissä tuotteissa takuu on voimassa ainoastaan amerikassa, näin oli mm. Canonin digikamerassa jonka veljeni toi työmatkaltaan.
PSS. tilasin pari laadukasta xenon settiä honkongista hintaan 50, 67€ /kpl postiin toimitettuna, toki tuohon tulee tulli vielä päälle, mut olen kokeiluuni suht tyytyväinen. Tärkeämpi osa tilauksesta oli toki työkoneiden sähkökytkimien merkkivalot led versioina, niille jäi 71 snt /kpl hintaa, mutta on kiintoisaa nähdä miten ne tulevat toimimaan 1.2 W lasikantapolttimoiden korvikkeina. Ärsyttää vaihdella niitä vajaan vuoden välein uusiin enkä ole varmasti ainoa...
Ostakaa ennemin Yamaha tai Onkyo sakemannien nettikaupasta, itte ostin muutama vuosi sitten 757 jampun ja säästöä kertyi yli satanen suomen hintaan verrattuna vaikka laitteen ovh suomessa on alle 600 euroa. Toki rahti oli viiskymppisen, mut tulihan laite sitte ihan kotiovelle asti.
PS. monessa noissa American ihmemaassa myydyissä tuotteissa takuu on voimassa ainoastaan amerikassa, näin oli mm. Canonin digikamerassa jonka veljeni toi työmatkaltaan.
PSS. tilasin pari laadukasta xenon settiä honkongista hintaan 50, 67€ /kpl postiin toimitettuna, toki tuohon tulee tulli vielä päälle, mut olen kokeiluuni suht tyytyväinen. Tärkeämpi osa tilauksesta oli toki työkoneiden sähkökytkimien merkkivalot led versioina, niille jäi 71 snt /kpl hintaa, mutta on kiintoisaa nähdä miten ne tulevat toimimaan 1.2 W lasikantapolttimoiden korvikkeina. Ärsyttää vaihdella niitä vajaan vuoden välein uusiin enkä ole varmasti ainoa...
jiisimula Posted: 21.2.2008 22:37 Post subject:
--------------------------------------------------------------------------------
Kannattaa käydä myös tinkimässä kunnon hifikaupassakin..
Olen samaa mieltä asiasta. OVH:hin vertaaminen on yhtä tyhjän kanssa. Esimerkiksi minä ostin hifiliikkeestä H/K AVR230:n, jonka OVH oli 699eur ja loppuviimeksi maksoin siitä vain 470eur. Minusta H/K soi paremmin kuin vastaavan kokoinen jammu, vaikka H/K onkin kasattu kiinassa.
Ei minulla AVR45.sta vastaan tehon tai äänenlaadunkaan puolesta juuri mitään ollut, mutta jos laite hajoaa 2 vuoden käytön jälkeen selkeästi suunnittelun puutteiden takia niin se ei ole kannattava ostos. AVI 150 oli sentään ihan eri hyvä hk:n vahvistin. Kaverilla hajosi samanlainen vahvistin samalla tavalla digitaalitulosta.
Tokihan suomen ovh sisältää ilmaa rutkasti, mutta itse mieluummin tilaan vahvarin suoraan alennettuuna hintaa kuin alan pelata pelejä hifikauppiaiden kanssa. Ymmärtäisivät kerralla antaa sen alennuksen johon oikeasti on varaa. Ainakaan Joensuussa ei kiinnosta edes käydä kysymässä mitään kuvasta ja äänestä...
Tokihan suomen ovh sisältää ilmaa rutkasti, mutta itse mieluummin tilaan vahvarin suoraan alennettuuna hintaa kuin alan pelata pelejä hifikauppiaiden kanssa. Ymmärtäisivät kerralla antaa sen alennuksen johon oikeasti on varaa. Ainakaan Joensuussa ei kiinnosta edes käydä kysymässä mitään kuvasta ja äänestä...
Nää. Kauppaan vaan tinkimään. Hinnoissa loppuviimeksi ei "ilmaa" niin ole, onneksi monet kauppiaat haluaa mielummin myydä enemmän pienemmällä katteella, kuin sitten vähän suurella katteella. On ihan oikeasti turha uneksia että AV/hifi tuotteissa kate olisi jotain päätä huimaavaa. Maahantuoja tuossa taitaa suurimman siivun saada.
Usein myös maahantuojien kanssa tehty sopimus saattaa _kieltää_ tuotteen markkinoinnin polkuhintaisena, joten ei kannata yhtään ihmetellä miksi kauppiaat mieluummin keskustelevat tingityistä hinnoista puhelimetse/kasvokkain kuin sähköpostitse.
H/K:n laatu ainakin pari vuotta sitten oli ihan hirveätä kuraa. Aiemmin H/K:t olikin asiallisia pelejä.
Jos se äänenlaatu kiinnostaa, Cambridge Audion AV vahvainkin on oikein kivan kuuloinen. Mun mielestä, pesi kuus nolla Onkyon toiseksi järeimmän (parivuotta sitten) AV vahvarin äänenlaadussa. - Enkä käsittääkseni ole ainoa.
Joensuun Kuva ja Äänessä en ole asioinut:) Mutta joskus voi olla niin ettei se paikallinen Hifiputka napostele. Joensuuhunkin onneksi kulkee posti, ja myös bussit, eli kannattaa laitehankintoja tehdessä pitää mielessä Hämeenlinnan TL-Audio, Tampereen Hifihuone, Highendstudio (Cambridge Audio) tai vaikkapa Audiopori Porissa.
Usein myös maahantuojien kanssa tehty sopimus saattaa _kieltää_ tuotteen markkinoinnin polkuhintaisena, joten ei kannata yhtään ihmetellä miksi kauppiaat mieluummin keskustelevat tingityistä hinnoista puhelimetse/kasvokkain kuin sähköpostitse.
H/K:n laatu ainakin pari vuotta sitten oli ihan hirveätä kuraa. Aiemmin H/K:t olikin asiallisia pelejä.
Jos se äänenlaatu kiinnostaa, Cambridge Audion AV vahvainkin on oikein kivan kuuloinen. Mun mielestä, pesi kuus nolla Onkyon toiseksi järeimmän (parivuotta sitten) AV vahvarin äänenlaadussa. - Enkä käsittääkseni ole ainoa.
Joensuun Kuva ja Äänessä en ole asioinut:) Mutta joskus voi olla niin ettei se paikallinen Hifiputka napostele. Joensuuhunkin onneksi kulkee posti, ja myös bussit, eli kannattaa laitehankintoja tehdessä pitää mielessä Hämeenlinnan TL-Audio, Tampereen Hifihuone, Highendstudio (Cambridge Audio) tai vaikkapa Audiopori Porissa.
Näinhän se on, "oikeasta" hifikaupastahan saa tavaran mahdollisesti myös kotiin kuunneltavaksi tai sen saa vaihdettua toisen malliseen jos esim. äänenlaatu ei miellytä. Lisäksi kaupasta ostaessa maksaa siitä että mahdolliset takuukorjaukset yms. hoituvat mutkattomasti.
Itte aikanaan Yamahaa tilatessa mietin kovasti takuujuttuja ym. mutta tulin siihen tulokseen että pixmania tai vastaavat kaupat eivät liene sen helpompia kumppaneita takuuasioissa kuin saksan verkkokauppa suoraan. Toisekseen kellään tutuilla ei ole ollut Yamahan kanssa mitään takuujumppaa.
Itte aikanaan Yamahaa tilatessa mietin kovasti takuujuttuja ym. mutta tulin siihen tulokseen että pixmania tai vastaavat kaupat eivät liene sen helpompia kumppaneita takuuasioissa kuin saksan verkkokauppa suoraan. Toisekseen kellään tutuilla ei ole ollut Yamahan kanssa mitään takuujumppaa.
Näinhän se on, "oikeasta" hifikaupastahan saa tavaran mahdollisesti myös kotiin kuunneltavaksi tai sen saa vaihdettua toisen malliseen jos esim. äänenlaatu ei miellytä.
Esim Audioporista saa laitteet kotikuunteluun. Harmi kun en enää asu Porissa. :) Ja jos jatketaan OT-linjalla, niin nyt minäkin hankkisin kotiteatterilaitteeksi Cambridge Audio:n tuotteen (harmi vaan kun tuo kiinaihme ei ole vielä hajonnut; Se kun on jo 3,5 vuotias). :)
Alkuperäiseen aiheeseen liittyen, itse päätin HDMI-tarpeista johtuen siirtyä ihan "markettihifiin", ja tilasin Saksasta tuollaisen Sony STR-DG910B:n. Suomesta ei tuota mustaa olisi edes saanut, joten Saksasta tilaus oli ainoa vaihtoehto.
Firma oli http://www.dnet24.de/xt/ ja yllättäen maksu onnistui myös luottokortilla, tosin moneybookersin kautta joten lisäkulua tuli 2.8% eli noin 10€, vastavuoroisesti toimituskulu oli saman verran halvempi kuin esim Technikdirektillä. Toimitusajaksi luvataan 3vk, saapa nähdä milloin laite saapuu. Saksankielisiltä sivuilta kokemuksia luettuani tuota pääsääntöisesti kuitenkin kiiteltiin hyväksi ja luotettavaksi firmaksi.
Firma oli http://www.dnet24.de/xt/ ja yllättäen maksu onnistui myös luottokortilla, tosin moneybookersin kautta joten lisäkulua tuli 2.8% eli noin 10€, vastavuoroisesti toimituskulu oli saman verran halvempi kuin esim Technikdirektillä. Toimitusajaksi luvataan 3vk, saapa nähdä milloin laite saapuu. Saksankielisiltä sivuilta kokemuksia luettuani tuota pääsääntöisesti kuitenkin kiiteltiin hyväksi ja luotettavaksi firmaksi.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”