VAG koodi 17588
Valvoja: ffp jäsenet
VAG koodi 17588
Viimeisen vuoden sisällä VW Golf 1.6 vm -01 autooni on syttynyt useita kertoja keltainen varoitusvalo. Alussa sitä käytiin nollaamassa huollossa jossa kerrottiin että kyse on vain jostain tilapäisestä häriöstä.
Nyt viimeisen kuukauden sisällä autoon tehtiin suurempi huolto (90 t) ja nollattiin taas varoitusvalo. Valo syttyi kuitenkin uudelleen melkein heti ja vein auton uudestaan huoltoon.
Sitten vaihdettiin lamda tosin aluksi jokin käytetty ja kun sekään ei auttanut vaihdettiin uusi. Valo syttyi kuitenkin uudelleen viikon päästä, onneksi sain auton katsastettua siinä välissä.
Osaisiko joku kertoa missä vika oikein on? En ole saanut huollosta kaikkia vikakoodeja vaikka niitä olen pyytänyt, mutta viime kesänä sain tämän VAG koodin 17588 ja se on sellainen joka on esiintynyt melkein joka kerta.
Mitä siis koodi oikein tarkoittaa: lämmitetty happitunnistin 1, rivi 1, pumpun virta -oikosulku plusnapaan.
Nyt viimeisen kuukauden sisällä autoon tehtiin suurempi huolto (90 t) ja nollattiin taas varoitusvalo. Valo syttyi kuitenkin uudelleen melkein heti ja vein auton uudestaan huoltoon.
Sitten vaihdettiin lamda tosin aluksi jokin käytetty ja kun sekään ei auttanut vaihdettiin uusi. Valo syttyi kuitenkin uudelleen viikon päästä, onneksi sain auton katsastettua siinä välissä.
Osaisiko joku kertoa missä vika oikein on? En ole saanut huollosta kaikkia vikakoodeja vaikka niitä olen pyytänyt, mutta viime kesänä sain tämän VAG koodin 17588 ja se on sellainen joka on esiintynyt melkein joka kerta.
Mitä siis koodi oikein tarkoittaa: lämmitetty happitunnistin 1, rivi 1, pumpun virta -oikosulku plusnapaan.
En tiedä tuosta koodista, mutta että ettei siellä oo menny nyt jokin johto poikki lambdasta, lambda kun ei heti tee uudestaan vikakoodia vaan juurikin jonkun ajan ajelun jälkeen, näin ainakin oli V70 volvossa, josta oli koko johdin irti lambdasta. Siis sikäli että tuo vika juttu viittaa lambdaan, siltä se ainakin kuulostaa...
Nyt tuli sama vika :( Autona Golf 1,6 16v (AZD). Miten teillä on homma edennyt?
Tuollainen löytyi googlella:
http://www.ilexa.co.uk/forum/index.php?topic=14040.0;prev_next=prev
Tuollainen löytyi googlella:
http://www.ilexa.co.uk/forum/index.php?topic=14040.0;prev_next=prev
Just, just. Ja paljonkohan tuo mahtaa kustantaa?
Mulla tuo kone on AZD, ja siinä lienee sama boksi.
Nyt kyllä herjaa uutta koodia:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 036 906 034 CN
Component and/or Version: MARELLI 4MV G 4251
Software Coding: 00031
Work Shop Code: WSC 00113
Additional Info: WVWZZZ1JZ2W143987 VWZ6Z0A3700307
1 Fault Found:
17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1: Electrical Malfunction
P1196 - 35-10 - - - Intermittent
Oisko sittenkin lambda. Mutta kumpi?
Mulla tuo kone on AZD, ja siinä lienee sama boksi.
Nyt kyllä herjaa uutta koodia:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 036 906 034 CN
Component and/or Version: MARELLI 4MV G 4251
Software Coding: 00031
Work Shop Code: WSC 00113
Additional Info: WVWZZZ1JZ2W143987 VWZ6Z0A3700307
1 Fault Found:
17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1: Electrical Malfunction
P1196 - 35-10 - - - Intermittent
Oisko sittenkin lambda. Mutta kumpi?
Unohtu mainita, et näyttäis antavan ton koodin vaan kylmänä. Eli, jos ajon jälkeen nollaa, ja sit koe lenkki, niin koodia ei tule. Kylmänä jälleen vilkuttelee.
Oisko toi koodi 17588 voinu olla jotain ensi oireilua?
Testailen vielä, ja jos ei tokene, niin proppu vaihtoon.
Näkyy olevan muuten viidellä johdolla. Onks toi joku ihan HC-malli vai?
Tässä vielä, mitä tuo VAG COM aluksi ehdotteli:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 036 906 034 CN
Component and/or Version: MARELLI 4MV G 4251
Software Coding: 00031
Work Shop Code: WSC 00113
Additional Info: WVWZZZ1JZ2W143987 VWZ6Z0A3700307
1 Fault Found:
17588 - Linear O2 Sensor: Pump Current: Short to Plus
P1180 - 35-10 - - - Intermittent
Mikä tässä muuten on tuo uusin ohjelmistoversio? Vois olla jotain tekimistä sen kanssa, ettei katsastuksessa pystytä lukemaan OBD-tietoja.
Oisko toi koodi 17588 voinu olla jotain ensi oireilua?
Testailen vielä, ja jos ei tokene, niin proppu vaihtoon.
Näkyy olevan muuten viidellä johdolla. Onks toi joku ihan HC-malli vai?
Tässä vielä, mitä tuo VAG COM aluksi ehdotteli:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 036 906 034 CN
Component and/or Version: MARELLI 4MV G 4251
Software Coding: 00031
Work Shop Code: WSC 00113
Additional Info: WVWZZZ1JZ2W143987 VWZ6Z0A3700307
1 Fault Found:
17588 - Linear O2 Sensor: Pump Current: Short to Plus
P1180 - 35-10 - - - Intermittent
Mikä tässä muuten on tuo uusin ohjelmistoversio? Vois olla jotain tekimistä sen kanssa, ettei katsastuksessa pystytä lukemaan OBD-tietoja.
HO2S = Heated O2 Sensor, lämmitetty lambda-anturi. Viidestä johdosta neljä menee lämmitykselle (2x12V + GND) ja yksi signaali.
Näkisin että vika on se, että ennen kattia olevan lambda-anturin lämmitysjohto on oikosulussa B+:aan, eli kokoajan akulta tulevaan jännitteeseen.
Vika ei ilmene lämpimänä sen takia, että ECU ei yritä lämmittää lambdaa käyttölämpöisenä (koska sitä ei tietenkään tarvita). Tarkista johdot ECU:lta lambdalle. Luultavasti jossain vaiheessa johtoa eristys on rispaantunut.
Näkisin että vika on se, että ennen kattia olevan lambda-anturin lämmitysjohto on oikosulussa B+:aan, eli kokoajan akulta tulevaan jännitteeseen.
Vika ei ilmene lämpimänä sen takia, että ECU ei yritä lämmittää lambdaa käyttölämpöisenä (koska sitä ei tietenkään tarvita). Tarkista johdot ECU:lta lambdalle. Luultavasti jossain vaiheessa johtoa eristys on rispaantunut.
Noh, tässä nyt antanut asian olla, kun ei kuitenkaan tunnu kulkupuoleen vaikuttavan. Aina välillä noita koodeja katellu ja nollaillu.
Mielenkiintoista, että melkein joka kerran tulee erilainen valikoima vikoja. Tässä kuitenkin listaus koodeista, joita nyt viime aikoina on tullut toistuvasti:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 036 906 034 CN
Component and/or Version: MARELLI 4MV G 4251
Software Coding: 00031
Work Shop Code: WSC 00113
Additional Info: WVWZZZ1JZ2W143987 VWZ6Z0A3700307
3 Faults Found:
17589 - Linear O2 Sensor: Reference Voltage: Open Circuit
P1181 - 35-10 - - - Intermittent
17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1: Electrical Malfunction
P1196 - 35-10 - - - Intermittent
17586 - Linear O2 Sensor: Pump Current: Open Circuit
P1178 - 35-10 - - - Intermittent
Eiköhöän sieltä vain tuo lambda oo männy. Kaikki nuo oikosulut sun muut lienee anturin sisäisiä.
Nyt sitten uutta metsästäessä mietityttää, että voiko tuon anturin (VW# 036 906 262 J) korvata Boschin 0 258 007 057/058 anturilla?
Googlettamalla ei tunnu varmuutta löytyvän. Ainoo, mitä löysin on, että kyseinen anturi Lamboon maksaa yli 280$, kun VW 59$ :p
Mielenkiintoista, että melkein joka kerran tulee erilainen valikoima vikoja. Tässä kuitenkin listaus koodeista, joita nyt viime aikoina on tullut toistuvasti:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 036 906 034 CN
Component and/or Version: MARELLI 4MV G 4251
Software Coding: 00031
Work Shop Code: WSC 00113
Additional Info: WVWZZZ1JZ2W143987 VWZ6Z0A3700307
3 Faults Found:
17589 - Linear O2 Sensor: Reference Voltage: Open Circuit
P1181 - 35-10 - - - Intermittent
17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1: Electrical Malfunction
P1196 - 35-10 - - - Intermittent
17586 - Linear O2 Sensor: Pump Current: Open Circuit
P1178 - 35-10 - - - Intermittent
Eiköhöän sieltä vain tuo lambda oo männy. Kaikki nuo oikosulut sun muut lienee anturin sisäisiä.
Nyt sitten uutta metsästäessä mietityttää, että voiko tuon anturin (VW# 036 906 262 J) korvata Boschin 0 258 007 057/058 anturilla?
Googlettamalla ei tunnu varmuutta löytyvän. Ainoo, mitä löysin on, että kyseinen anturi Lamboon maksaa yli 280$, kun VW 59$ :p
koodi 17586/17604
mulla antoi samanlainen -00 azd kone koodit 17604 ja 17586 ja 17588 kylmänä. ja kaikki hävisi pois kun lahjoitin marmoritiskille 168euroa ja vaihdoin etummaisen lamdan.myöhemmin myös bcb koneelle sama hoito ja pois on koodit pysyny.
sori, että lainaan!
Itsellä sama vika, etä valittaa tuota lambdaa. Nyt en vain tiedä, että vaihdanko etummaisen vai takimmaisen lambdan?
KOODI:
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Control Module Part Number: 036 906 034 BH
Component and/or Version: MARELLI 4MV 3773
Software Coding: 00031
Work Shop Code: WSC 01317
3 Faults Found:
17586 - Linear O2 Sensor: Pump Current: Open Circuit
P1178 - 35-10 - - - Intermittent
17598 - Shareware Version. To Decode all DTCs (Linear 02 Sensor / Compens. Resistor Short to B+ NETISTÄ)
P1190 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17604 - Shareware Version. To Decode all DTCs (Linear 02 Sensor / Reference Voltage Incorrect Signal NETISTÄ)
P1196 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
JA kone on 1.6 16V AZD 2001 mistä tuohon sais halvimmalla tuon lambdan?
Itsellä sama vika, etä valittaa tuota lambdaa. Nyt en vain tiedä, että vaihdanko etummaisen vai takimmaisen lambdan?
KOODI:
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Control Module Part Number: 036 906 034 BH
Component and/or Version: MARELLI 4MV 3773
Software Coding: 00031
Work Shop Code: WSC 01317
3 Faults Found:
17586 - Linear O2 Sensor: Pump Current: Open Circuit
P1178 - 35-10 - - - Intermittent
17598 - Shareware Version. To Decode all DTCs (Linear 02 Sensor / Compens. Resistor Short to B+ NETISTÄ)
P1190 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17604 - Shareware Version. To Decode all DTCs (Linear 02 Sensor / Reference Voltage Incorrect Signal NETISTÄ)
P1196 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
JA kone on 1.6 16V AZD 2001 mistä tuohon sais halvimmalla tuon lambdan?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa