Miksi ei mk2 alustasarja käy mk1:seen?D2 coiloverit mielessä

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

Miksi ei mk2 alustasarja käy mk1:seen?D2 coiloverit mielessä

ViestiKirjoittaja TiPu » 18.3.2008 20:52

Onhan tätä vissiin kysytty aikaisemmiin, mutta en osannut laittaa oikeita hakusanoja että olisi tullut esiin..

Nyt kun tuota D2 coilovereita himoitsin niiden säädettävyyden takia (missään muussa alustasatsissa ei ole lähellekään noin paljon ominaisuuksia suhteessa hintaan) ja kyselin että oisko olluna mk1:seenkin kun ne on niin IN, mutta eipä ollutkaan vaan alkaa mk2 ja 88-> ylöspäin :(( perskuta.
Onko se niin että iskaritolpan pituus on niin paljon eri että ei voi soveltaa? Kiinnityksethän on lähes samat että alapäästä voi snurrata soikeaksi toista reikää niin alkaa pultti käymään, vai?
Takapää on samat?
Katsastuksesa sitten pitänee vaihtaa takaisin alkuperäiseen kun TUV-lappu käräyttää ettei satsi käy..

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 18.3.2008 21:04

Olikohan se niin että ykkösen olkakappale on aika paljon kapeampi/ohuempi.

Sami-88
-
Viestit: 187
Liittynyt: 7.4.2006 15:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sami-88 » 18.3.2008 21:50

uudenmpi kuin -96 auto niin tarttee ton TUV-lapun. näin lukee aken sivuilla

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 18.3.2008 23:09

taitaa olla ykkösessä ainaskin takatolpat lyhyemmät ku kakkoksessa.. näin muistelisin ku suunnittelin taakse ykkösen tolppia ku ei oikein laskenu perä vaan jäi pehmeäksi.. tosin nyt jostain kumman syystä laski.. (40-50 kiloa lyijyä kontis)

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 19.3.2008 10:36

Edessä olka-akseli on ohkaisempikin kuten Ifa sanoi ja pulttien jako hieman eri. Saa kyllä sovitettua. Iskari on kyllä hieman pidempi, mutta D2:sessa tais olla 120mm madallusvaraa niin eiköhän sitä piisaa.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 19.3.2008 18:21

TUV-lapusta, olin siinä uskossa että sellainen vaaditaan ihan jokaiseen autoon jossa muutetaan alustaa. Sittenhän se menee helpommaksi..no, viilaustahan sarja vaatii..
Madallusta en tartte kuin jotain 40-50mm mutta säätöjä sitäkin enemmän eli jäykkyyttä ja camberia!

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 22.3.2008 13:25

tuosta d2 alustasta sen verran että minkä laatusia on? ja mistä päin mahtaa saada tilattua? sillä alko kiinnostaan tosissaan jos saa ton -120mm :D

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 22.3.2008 14:41

D2:lla kahden vuoden takuu. Monet muut merkit tarjoaa vain yhtä vuotta. Tästä voi vaikka tehä tilauksen.
Viimeksi muokannut Volkkarijermu, 5.6.2008 9:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 11.5.2008 19:37

Onkos sama mk1 jetassakin? Lähinnä takajousten kohtalo kiinnostaa. Ois itellä golffissa g&m -40 tai 60mm sarja, niin vois heittää jouset jettaan, jos ovat käypäset?

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 4.6.2008 21:05

Eikö kellään hajua, miten ykkös jetta saatas tonttiin? Käykö mk1 golffin tolpat ja jouset?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 4.6.2008 21:15

Käy.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 14 vierailijaa