Audi V8 3,6A 90'
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 74
- Liittynyt: 24.8.2007 8:18
Audi V8 3,6A 90'
Lomatuliainen viime kesältä. Vaihdettu/korjattu kaikki mitä tällasesta voi olla rikki, käytetty mahdollisuuksien mukaan alkuperäisosia.
Osat; Turun VV-auto (iso kiitos!), Custom auto craft ja tottakai ebay stylez!
Pikkutuninkia myös harrastettu. Tällä hetkellä kuitenkin purettu ja maalarilla, joten lisää myöhemmin.
Ennen purkua..
Osat; Turun VV-auto (iso kiitos!), Custom auto craft ja tottakai ebay stylez!
Pikkutuninkia myös harrastettu. Tällä hetkellä kuitenkin purettu ja maalarilla, joten lisää myöhemmin.
Ennen purkua..
Viimeksi muokannut oldskoolv8, 6.11.2007 23:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 74
- Liittynyt: 24.8.2007 8:18
Vanteita joudun ikävä kyllä kaventamaan tuumalla että saan autoa vielä 10-20mm alemmas. Kunhan saan talvipyörät alle niin tilailen 2.5" ulkokehät noihin ja maalautan keskiöt korin väriin.
Tuolta Galleriasta löytyy muitakin meitsin nykysiä ja menneitä kulkineita, niistä voi sitten päätellä mitä suuntaa mennään..
Tuolta Galleriasta löytyy muitakin meitsin nykysiä ja menneitä kulkineita, niistä voi sitten päätellä mitä suuntaa mennään..
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
-
- -
- Viestit: 74
- Liittynyt: 24.8.2007 8:18
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
^ Sanoo mies, joka ajaa farmarisitikalla :D
Vaikka onkin hymiö perässä, niin mitä väliä sillä on vaikka ajaisin Volgalla? Voin siltikin kommentoida. Ja en minä nyt tuolla GTI:llä menis kehuskelemaan.
Sitä vaan en ymmärrä, jos tuollaiset vanteet on hommannut, niin alkaa noita nyt sitten kaventamaan. Sanoohan sen nyt järkikin jo etukäteen, että tuollaiset ei tuon auton alla vaivatta pyöri, niin miksi niitä on sitten hankittu? No jokainen tavallaan..
Joku tais ottaa herneitä vähän ;) Enkä mä tietääkseni oo tolla golffilla kehunutkaan, käyttökapine se on.
Jospa ne vanteet on vaikka hankittu juuri sen takia, että ko. vanteita _pystyy_ muokkaamaan erilevyisillä reunoilla? Aikamonihan ostelee jotain 7,5" leveitä bebesejä ja sitten ostelee niihin ebaysta leveempää laitaa. Kai se on se ja sama, levittääkö niitä vai kaventaako, kunhan saa passaamaan auton alle mallikkaasti. (kunhan nyt ei ihan minään 6,5X15:na alle laita ;)
Ja ettei pääse unohtumaan, niin on muuten varmasti yksi hienoimmista lötköistä mitä oon nähnyt. Vanteet kruunaa kokonaisuuden. Ja samapa tuo kai, onko ne 11" leveinä vai 10" leveinä siellä alla.. Helvetin hyvältä näyttää jokatapauksessa.
Jospa ne vanteet on vaikka hankittu juuri sen takia, että ko. vanteita _pystyy_ muokkaamaan erilevyisillä reunoilla? Aikamonihan ostelee jotain 7,5" leveitä bebesejä ja sitten ostelee niihin ebaysta leveempää laitaa. Kai se on se ja sama, levittääkö niitä vai kaventaako, kunhan saa passaamaan auton alle mallikkaasti. (kunhan nyt ei ihan minään 6,5X15:na alle laita ;)
Ja ettei pääse unohtumaan, niin on muuten varmasti yksi hienoimmista lötköistä mitä oon nähnyt. Vanteet kruunaa kokonaisuuden. Ja samapa tuo kai, onko ne 11" leveinä vai 10" leveinä siellä alla.. Helvetin hyvältä näyttää jokatapauksessa.
-
- -
- Viestit: 130
- Liittynyt: 19.7.2006 15:56
-
- -
- Viestit: 74
- Liittynyt: 24.8.2007 8:18
Ottaa. Tässähän on takana 20mm leveämpi raideväli kuin edessä ja takaa on käännetty kulmatkin perseelleen sen takia että jos rengas olisi suorassa laskeutuisi kaari kulutuspinnan päälle koko kaaren matkalta. Edessä ei ole niin isoa ongelmaa ja jos tuosta vielä madaltaa niin tukivarsi vetää rengasta jo sisäänpäin. Nykymadalluksella edessä siis tukivarsi vaakatasossa. Takana tukivarsi työntää sisäänjoustossa rengasta ulospäin vielä melko paljon. Raapii kiinni nykytilassaankin. Kunhan saan talvipyörät alle niin tutkin saisiko noista BBS:n keskiöistä sorvattua tavaraa sen verran pois että vannetta saisi sisäänpäin.
Ja toisekseen audilla on ajoittain taipumusta siirtyä vauhdikkaasti sijainnista toiseen ja sen pitää jatkossa tapahtua niin ettei kaareen hankaava rengas polta arvokasta maalausta karrelle.
Ei kannata kuitenkaan huolestua, alle 10" leveitä vanteita ei tule edes talveksi ;)
Ja toisekseen audilla on ajoittain taipumusta siirtyä vauhdikkaasti sijainnista toiseen ja sen pitää jatkossa tapahtua niin ettei kaareen hankaava rengas polta arvokasta maalausta karrelle.
Ei kannata kuitenkaan huolestua, alle 10" leveitä vanteita ei tule edes talveksi ;)
-
- -
- Viestit: 74
- Liittynyt: 24.8.2007 8:18
Tältä Näyttää nykyään. Kunhan slate on samalla planeetalla minun, auton, kameran ja auringon paisteen kanssa niin otetaan parempia kuvia.
Tällast tähän on tullut puuhasteltua(lyhyesti);
Alustaan kaikki uudet nivelet, iskarit, jouset suojakumit yms. Vetarit huollettu, zimmermanin tuuninkilevyt joka kulmassa, hp2 satulat edessä, uudet orkkissatulat takana,
Koppa on maalattu uudestaan orkkisvärillä, kaikki muut tuikut vaihdettu uusiin paitsi ajovaloumpiot, valonpesurit poistettu.
Sisälle vaihdettu kaikki rikkinäiset polttimot, + miljoona rikkinäistä kiinnikettä ja muuta hilkettä, orkkis jakkaroiden tilalle vaihdettu sporttinahat sähköillä+muistilla, asiaankuuluva johtosarjan osa lisätty autoon, S4 ratti, ikkunahissit korjattu, ilmastointi huollettu, kattoluukun mekanismi korjattu, jne.
Tekniikkapuolella ei kummempia, jakopäärempan tein, vaihdoin samassa yhteydessä stefat ja uuden hydraulipumpun, käyttöhihnan rullat yms, K/N filsu, lastu ja C&C Rosteriputkisto, laatikko huuhdeltu pari kertaa, kaikki nesteet tietty vaihdettu, kaikki sytkäosat uutta ja muuta sellasta.
Vanteina pyörii Auton orkkis BBS:t joita on levitetty ja kavennettu vaihtelevasti, nyt siis 10".
Jotain pientä puuhaakin on; Kampuran takapään stefa hikoilee, ilmastoinnin kompura kahisee hiukan ja sisäkatto tarttis pestä. Helmat värjätään vielä kertaalleen mutta se on onneksi maalarin murhe. Saa nyt tällasenaan mennä kesään kun täytyy harrasteauton kimpussakin välillä puuhata..
edit; Joo ja ei, se ei ole vihreä. Mitä lie maalia kun vihertää aina sopivassa kulmassa ja valaistuksessa.
Tällast tähän on tullut puuhasteltua(lyhyesti);
Alustaan kaikki uudet nivelet, iskarit, jouset suojakumit yms. Vetarit huollettu, zimmermanin tuuninkilevyt joka kulmassa, hp2 satulat edessä, uudet orkkissatulat takana,
Koppa on maalattu uudestaan orkkisvärillä, kaikki muut tuikut vaihdettu uusiin paitsi ajovaloumpiot, valonpesurit poistettu.
Sisälle vaihdettu kaikki rikkinäiset polttimot, + miljoona rikkinäistä kiinnikettä ja muuta hilkettä, orkkis jakkaroiden tilalle vaihdettu sporttinahat sähköillä+muistilla, asiaankuuluva johtosarjan osa lisätty autoon, S4 ratti, ikkunahissit korjattu, ilmastointi huollettu, kattoluukun mekanismi korjattu, jne.
Tekniikkapuolella ei kummempia, jakopäärempan tein, vaihdoin samassa yhteydessä stefat ja uuden hydraulipumpun, käyttöhihnan rullat yms, K/N filsu, lastu ja C&C Rosteriputkisto, laatikko huuhdeltu pari kertaa, kaikki nesteet tietty vaihdettu, kaikki sytkäosat uutta ja muuta sellasta.
Vanteina pyörii Auton orkkis BBS:t joita on levitetty ja kavennettu vaihtelevasti, nyt siis 10".
Jotain pientä puuhaakin on; Kampuran takapään stefa hikoilee, ilmastoinnin kompura kahisee hiukan ja sisäkatto tarttis pestä. Helmat värjätään vielä kertaalleen mutta se on onneksi maalarin murhe. Saa nyt tällasenaan mennä kesään kun täytyy harrasteauton kimpussakin välillä puuhata..
edit; Joo ja ei, se ei ole vihreä. Mitä lie maalia kun vihertää aina sopivassa kulmassa ja valaistuksessa.
-
- -
- Viestit: 26
- Liittynyt: 3.2.2007 23:09
On kyllä erittäin siistin näkönen. Vanteetkin on noin kaposempina paremman näköset. Minkä verran noissa on nyt ET ja minkä kokoset kumit on? Ja mimmosella setillä tuo on madallettu?
Itellä tällä hetkellä odottamassa orkkisvanteitten tyyliset 18 tuumaset bbs:ät, mutta silti pohtinut josko hommaisi tommoset vähän leveemmät ja pienemmät vanteet.
Itellä tällä hetkellä odottamassa orkkisvanteitten tyyliset 18 tuumaset bbs:ät, mutta silti pohtinut josko hommaisi tommoset vähän leveemmät ja pienemmät vanteet.
-
- -
- Viestit: 74
- Liittynyt: 24.8.2007 8:18
ET Lienee jossain -8 tienoilla. Orkkis et noissa on 8.5" leveenä 30, siitä sitten 1½" ulospäin. kummit on edelleen 255-40-17.
Jouset on takana vakiot joista 1½ kieppiä pois ja edessä -55mm joista 1½ kieppiä pois. Säädettävääkin tähän suunnittelin mutta kun joutuu lähettämään tolpat tehtaalle niin on hiukan epäkäytännöllistä tällasessa käyttöautossa, enkä raaskinut ostaa toisia tolppia sitä varten.
Jouset on takana vakiot joista 1½ kieppiä pois ja edessä -55mm joista 1½ kieppiä pois. Säädettävääkin tähän suunnittelin mutta kun joutuu lähettämään tolpat tehtaalle niin on hiukan epäkäytännöllistä tällasessa käyttöautossa, enkä raaskinut ostaa toisia tolppia sitä varten.
Sitten kun uusia kuvia nappailet, niin viittitkö ottaa semmosen kuvan missä näkyy kuinka paljon noi vanteet tulee kaarista ulos. Itellä kiikarissa vanteet jossa takana leveys 10,5" ja ET34. Omien laskujen mukaan saattaisi juuri ja juuri pysyä V8:n kaarissa, tai tulla ulos hitusen... Hyviä vertailukohtia ei vain paljoa ole.
Luulis menevän. Mulla tosin kapeat:) 9,5" ja ET32.
http://netti.nic.fi/~audi200/jii-s/slides/3.html
http://netti.nic.fi/~audi200/jii-s/slides/3.html
-
- -
- Viestit: 74
- Liittynyt: 24.8.2007 8:18
Edessä tulee vanne aika tarkalleen kaaren tasalle, takana (=levämpi raideväli) on kulmia (pystykallistumaa) käännetty 1.4ast sisäänpäin ja vanne on kaaren tasalla.
10,5" et35 vanteella saa pistää spaceria surutta sen 20-35 mm jos haluat vanteen kaaren tasalle. Mulla oli tässä hetken takana 11" et25 vanne eikä tullut kulmat suorana vanteen reuna lähellekään kaarta.
Kannattaa siis huomioida että takana tulee saman levyinen vanne samalla ET:llä n. 15mm
ulommas kuin edessä. joku voi jostain kirjasta sitten vilkaista mikä se raideleveyden ero tarkalleen on.
Peilit ei ole haalistuneet, kuva hämää. Tosin ei tuota erityisemmin ole puunattukaan kuvaa varten.
10,5" et35 vanteella saa pistää spaceria surutta sen 20-35 mm jos haluat vanteen kaaren tasalle. Mulla oli tässä hetken takana 11" et25 vanne eikä tullut kulmat suorana vanteen reuna lähellekään kaarta.
Kannattaa siis huomioida että takana tulee saman levyinen vanne samalla ET:llä n. 15mm
ulommas kuin edessä. joku voi jostain kirjasta sitten vilkaista mikä se raideleveyden ero tarkalleen on.
Peilit ei ole haalistuneet, kuva hämää. Tosin ei tuota erityisemmin ole puunattukaan kuvaa varten.
10,5" et35 vanteella saa pistää spaceria surutta sen 20-35 mm jos haluat vanteen kaaren tasalle. Mulla oli tässä hetken takana 11" et25 vanne eikä tullut kulmat suorana vanteen reuna lähellekään kaarta.
En usko... ;-) Onko V8:n ja 200:n takakaarissa jotain eroa? Meinaan tuota jiisimulan linkkikuvaa. Siihen verrattuna toi 10,5" ET34 tulis noin 11mm ulommas, ja kokolailla juuri samanverran ulos kaaresta. Pitäs kyllä päästä oikeasti kokeilemaan sitä sopivuutta eikä vaan miettiä sitä teoriassa...
Noi sun bbs:ät on kyllä lesot...
-
- -
- Viestit: 74
- Liittynyt: 24.8.2007 8:18
V8 ja 200 lokarit on täysin erilaiset, pintapelleistä lienee yhteneviä katto ja takaluukun kansi?? Voin tänään napata kuvan noista omista kaarista lähempää.
Joka tapauksessa mulla on -8 ET:llä 10" vanne ja vanteen reuna tulee melko liki kaarta, aavistuksen yli. 10" et0 olisi vanne yläreunasta varmaan viivasuoraan kaaren kohdalla.
Siitä voi sitten laskea erittäin helposti miten mikäkin et asettuu. Edessä esim. 9,5" et 25 jää ihan perkeleesti sisään.
Mun ei tartte spekuloida kun tuossa on ollut alla 8,5" et30, 7" et 35, 9,5" et25, 11" et35, 11" et-33, 10" et-8 ja 10" et4, niin tiedän ihan just mihin mikäkin vanne on asettunut.
Joo ja on siinä ollut hetken alla jopa 6"x15" et45. Oli aika päheen näkönen..
Joka tapauksessa mulla on -8 ET:llä 10" vanne ja vanteen reuna tulee melko liki kaarta, aavistuksen yli. 10" et0 olisi vanne yläreunasta varmaan viivasuoraan kaaren kohdalla.
Siitä voi sitten laskea erittäin helposti miten mikäkin et asettuu. Edessä esim. 9,5" et 25 jää ihan perkeleesti sisään.
Mun ei tartte spekuloida kun tuossa on ollut alla 8,5" et30, 7" et 35, 9,5" et25, 11" et35, 11" et-33, 10" et-8 ja 10" et4, niin tiedän ihan just mihin mikäkin vanne on asettunut.
Joo ja on siinä ollut hetken alla jopa 6"x15" et45. Oli aika päheen näkönen..
Kiitos, ja hyvä että alkaa mullekin selviimään kun rautalangasta vääntää. Paras keino omallakin kohdalla olisi ottaa talvirengas irti ja katsoa mitkä sen strategiset mitat on kun ei täyttä varmuutta ole, mutta pelkästään sen takia ei viittis ryhtyä. Mutta kai se pitää...
Olin semmosessa luulossa että noi lokarit olis ollu suht samat 200:ssa ja V8:ssa, siksi noi sun vanteiden leveys ja ET lukemat kuulosti aika hurjilta.
Heh, noi 15 tuumaset on varmaan näyttänyt aika karuilta tossa :-)
Olin semmosessa luulossa että noi lokarit olis ollu suht samat 200:ssa ja V8:ssa, siksi noi sun vanteiden leveys ja ET lukemat kuulosti aika hurjilta.
Heh, noi 15 tuumaset on varmaan näyttänyt aika karuilta tossa :-)
Ennenkuin oldskool kerkee laittamaan omia kuvia, niin tuossa on kuva vanne vs. kaari kun koko on 8.5x18 ET35. Kaaren ja vanteen väli on n.20mm.
Selvis sitten talvivanteenkin ET. Myyjä sanoi sen olevan "jotain 35" niin se olikin 20. Eli "sain" 15mm lisää tilaa vanteelle... :-)
Selvis sitten talvivanteenkin ET. Myyjä sanoi sen olevan "jotain 35" niin se olikin 20. Eli "sain" 15mm lisää tilaa vanteelle... :-)
-
- -
- Viestit: 74
- Liittynyt: 24.8.2007 8:18
Kävin pesemässä kotteron ja otin pyöristä pari kuvaa, en kaikkia jaksa linkittää tänne joten käykhää itse katsomassa. Edessä suhahtaa välillä kiinni muovisen sisäloksun reunaan, vähän jos viiitsisi sitä muotoilla niin ei raapisi mihinkään. Takana ei kahise mihinkään, testattiin molemmat kulmat nostamalla ristikkäiset etunurkat vuorotellen ilmaan jolloin saatiin takakulma aina 1 kerrallaan painettua pohjaan.
-
- -
- Viestit: 74
- Liittynyt: 24.8.2007 8:18
-
- -
- Viestit: 74
- Liittynyt: 24.8.2007 8:18
Taitaa riippua katsojan silmästä mikä on sikoossomia. meillä päin se on superkliini alkuperäiskunto tontissa ja sopivin vanrtein. Parhaat muutokset autoissa on ne joita ei näe. Kaippa ne 15t€ olis voinu käyttää lokiniipioviin ja camoväriin mutta kun en harrasta puutarhanhoitoa niin en tarvitse kompostia.
-
- -
- Viestit: 74
- Liittynyt: 24.8.2007 8:18
Kaippa ne 15t€ olis voinu käyttää lokiniipioviin ja camoväriin mutta kun en harrasta puutarhanhoitoa niin en tarvitse kompostia.
Jos olisin herkempi niin voisin ottaa tuon itseeni ;) Ilmeisesti olen siis kovinkin innokas puutarhanhoitaja ja olen kipeästi tarvinnut kompostia.
Lötkössä on kyllä vanteet kohdillaan.
-
- -
- Viestit: 74
- Liittynyt: 24.8.2007 8:18
Jos olisin herkempi niin voisin ottaa tuon itseeni ;) Ilmeisesti olen siis kovinkin innokas puutarhanhoitaja ja olen kipeästi tarvinnut kompostia.
Lötkössä on kyllä vanteet kohdillaan.
;) Tarkka mies, ehdin jo ihmetellä kun ei vastanoottia kuulu vaikken sun autoasi tarkoittanutkaan. Hieno on autosi ja olen sitä livenäkin ihmetellyt. Showauto on showauto, ja korimuutoksista isot propsit.. Ei vaan tyylillisesti putoa mulle.
Uusia kuvia olikin ilmestynyt tuonne linkin taakse. Hitto että noi vanteet on kyllä makoisan näköset tuossa. Minkälaiset tuossa kasissa noi 255 leveät renkaat on ajaa? Tai miten ne edessä toimii? Haeskelen itsekin vanteita joissa kaikki olisi tuon 10" leveät. On se kyllä paremman näköinen kun kaikki on samanlevyisiä...
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa