Kyseessä -97 1.4l Polo. Airbagin valo palanut viime kesästä lähtien. Syttyi, kun ratin korkeudensäätö ei ollut lukittu ja ratti pääsi lyömään ala-asentoon kovasti. Valo syttyi heti ja on palanut siitä lähtien.
Käytin autoa merkkiliikkeessä luettuttamassa vikakoodit ja sieltä tuli seuraavaa:
00588-32
Kuljettajan puoleisen sytyttimen(N95)
vastus liian suuri.
Sitä yritettiin nollata, mutta ei lähtenyt pois. Asentaja arveli, että kierrejohdin/spiraali on rikki.
Käytin ratin irti ja otin kierrejohdinmotukan irti. Sen läpi menee kaksinapainen johdin airbagille. Mittasin yleismittarilla johtimien vastukset. Johdot olivat yhteydessä toisiinsa. Eli kun laitoin mittarin airbagin puoleisen liittimen plusjohtimeen, kulki virta kojelaudan puoleisessa liittimessä molempiin napoihin.
Tulisiko johtojen olla ns. oikosulussa, että virta kulkee johtojen välillä? Vastus kierrejohdinmotukan läpi oli 1,5 ohmia, ihan kummasta navasta tahansa. Vai pitäisikö napojen olla eristetyt toisistaan, jotta airbagin nalli sulkisi vasta virtapiirin?
Onkohan kierrejohdin viallinen vai onko liittimissä kontaktiongelmia, kuten monilla on ollut tämän foorumin keskusteluiden perusteella? Tarkoituksena olisi käydä liittimet crc:llä läpi ja yrittää tiukkoa niitä kontaktin parantamiseksi.
VW Polon airbag valo-ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa