Vaihdoin tässä virtalukonpohjan vm-87 1.6D Jettaan. (Valot temppuilivat.)
Purku onnistui hyvin ja kasaus myös pari päivää myöhemmin.
Muut sähkölaitteet toimii hyvin, jopa valot, mutta ...
Ongelmana on nyt, että äänimerkki huutaa koko ajan virtojen laittamisen jälkeen.
Olenko tökkiny viiksipakettia väärästä kohdasta. Korjausehdotuksia kaipailisin.
En ole vielä ennättäny tutkia, onko äänimerkin painike oikosessa.
Äänimerkki jää päälle
Valvoja: ffp jäsenet
Melko varmasti painike on oikosessa. Tuo selviää nopeaan, kun irrottaa ratin keskellä olevan painikkeen ja nyppäsee siinä kiinni olevan johdon pois. Itselläni tuollaisessa golf-mallin ratissa on kolme painiketta ja alin niistä on hieman kohollaan eikä tarvitse paljoa koskettaa painiketta, kun jo huutaa. Pitänee laittaa painikkeen alle roudarin teippiä. Riittää sekin, että huutaa, kun ylhäältä painaa.
No niin, vihdoin pääsee jatkamaan ja on virtamittarikin mukana.
Olis varmaan ollu liian helppoa, jos ois painike ollu oikosessa. Toimii niinkuin pitääkin.
Kaikki toimii hyvin, jos ei rattia laita paikoilleen ja kokeilee virtoja päällä =).
Mutta vaikka tuo painike on poissa ja jos ratin laittaa paikoilleen, johan huutaa.
Joku kohta päästää virtaa läpi.
Olis varmaan ollu liian helppoa, jos ois painike ollu oikosessa. Toimii niinkuin pitääkin.
Kaikki toimii hyvin, jos ei rattia laita paikoilleen ja kokeilee virtoja päällä =).
Mutta vaikka tuo painike on poissa ja jos ratin laittaa paikoilleen, johan huutaa.
Joku kohta päästää virtaa läpi.
Torvelle tulee jatkuva +12V ja torvi huutaa maadoittamalla torvelta tuleva piuha rattiakselin liu´un ja vilkkukehän kautta rattiin. Ei siihen varmaan muita vikapaikkoja jää kuin se vilkkukehän liitin johtoineen, joka menee ratin laipan läpi. Ottaisiko se kiinni tuohon reikään. Tuo muovinen kehä on helposti irrotettavissa kampeamalla hieman sisäpuolelta reiästä niitä kiinnipitäviä kynsiä.
No niin, nyt se selvisi.
Olin lyöny kummankin lukitussokan liian kauas ja ratti painui liian syvälle.
Niinpä ratin takana oleva töötön villkukehä osui aavistuksen runkoon.
Pitää laittaa uudet sokat tilalle. Ja laittaa varovaisemmin. Tuossa Jetassa kun on sellainen 2xohutlevyprikkasokkaa joka murtuu pois ottaessa. 90 senttiä kappale.
Olin lyöny kummankin lukitussokan liian kauas ja ratti painui liian syvälle.
Niinpä ratin takana oleva töötön villkukehä osui aavistuksen runkoon.
Pitää laittaa uudet sokat tilalle. Ja laittaa varovaisemmin. Tuossa Jetassa kun on sellainen 2xohutlevyprikkasokkaa joka murtuu pois ottaessa. 90 senttiä kappale.
ratsastetaan samalla ketjulla. 1.8 passat variant -89
Eli torvi huutaa koko ajan vaikka otin ratin ja viikset pois. pakko pitää sulaketta irti. kulkeeko tuo releen kautta? jos kulkee niin minkä? otin yksi kerrallaan kaikki irti mutta ei vaikutusta. vai voisiko vika olla virtalukon pohjassa? silmämääräisti ei löytynyt nirhautunutta johtoa.
alkaa jurppia tuo rakkine, rästissä on jo aikalailla muitakin korjauskohteita tuossa.
Eli torvi huutaa koko ajan vaikka otin ratin ja viikset pois. pakko pitää sulaketta irti. kulkeeko tuo releen kautta? jos kulkee niin minkä? otin yksi kerrallaan kaikki irti mutta ei vaikutusta. vai voisiko vika olla virtalukon pohjassa? silmämääräisti ei löytynyt nirhautunutta johtoa.
alkaa jurppia tuo rakkine, rästissä on jo aikalailla muitakin korjauskohteita tuossa.
Juu, ei siellä mitään relettä ole. Plussapuolella on sulake ja maadoitus menee vilkkukehän kautta rattiakseliin. Jos töötti huutaa jatkuvasti vika on melko varmaan siellä maapuolella. Käsittääkseni tulee suoraan töötiltä rattiakselille. -85 passattiin jouduin vetämään koko piuhan uusiksi akselille saakka, kun oli jossakin katkos. Plussaa töötille tuli kyllä. Ei ole iso homma.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa