Moro.
Nythän se sitten kävi, että auton avain katosi teille tietämättömille. Olen aikaisemmin yrittänyt hankkia vara-avainta, jolloin avaimia tilattiin oikein kaksin kappalein, mutta kumpaakaan ei saatu sopeutettua. Muistelen asentajan tuolloin sanoneen, että sitten on se mahdollisuus, että ottaa ajoneston pois käytöstä.
Nyt sitten lähetin auton uusine avaimineen laakkoselle, mutta se avain ei ota taaskaan toimiakseen. Eikä asentajan mukaan ajonestoakaan voi ottaa pois käytöstä. Seuraava liike olisi vissiin ajotietokoneen uusiminen, vaiko mikä?
Kuulostaa joka tapauksessa valitettavan kalliilta operaatiolta, eikä turhia osia tekisi mieli tilailla. Mieluiten kytkettäisin sen ajoneston vaikka pois päältä, jos se nyt suinkin olisi mahdollista. Olisiko vinkkejä, mitä tehdä? Laakkoselta sanoivat, ettei sitä ajonestoa voi kytkeä noin vain pois päältä, vaan asiaa pitäisi alkaa tutkia tarkemmin.... *huokaus*
EDIT: Jahas, vähän lisätietoa aiheesta:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=15 ... tyksenesto
Tuolla näkyi viimeisenä olevan seuraavanlainen kommentti:
"^Jep. Mulla on kans varmaan 3 tai 4 avainta, joilla pääsee autoon sisään, mutta vain yhdellä saa käyntiin. Koodauksessa ei jokin mennyt ihan putkeen... kun avaimia yritti opettaa ajonestolle eri järjestyksissä, aina vain ensimmäisen suostui ottamaan "omakseen". Jotain hämminkiä kyllä oli tietokantayhteydessä tehtaalle."
Eli nyt soittelin laakkoselle, että yrittäävät poistaa sen "toimivan" avaimen, joka on hävinnyt ja yrittäävät vain sillä uuden avaimen koodilla...
Jos ei vielä tuollakaan, niin ehkä sitten sinne prismaan? Jos siellä olevilla laitteilla voisi lukea sen toimivan avaimen koodin ja asentaa se koodi siihen avaimeen?
Avaimen sopeuttaminen ei onnistu A4 -98
Valvoja: ffp jäsenet
En tiedä missä päin asut, mutta itselläni teetettiin toinen avain hämeenlinnan autokuviossa (nykyisin laakkonen, ikävä kyllä). Mulla toimi ennen uuden avaimen tekoa molemmat avaimet, muttakun toinen avain katkesi niin piti teettä kopio. Siinä oli joku sössinki ensimmäisellä koodauskerralla, ajonesto sammutti auton sekunnin käynnin jälkeen satunnaisesti kummallakin avaimella. Kattelin ja testailin kolmisen viikkoa että sain varmuuden että ajonesto temppuilee kummallakin avaimella, uudella ja vanhalla.
Soitin autokuvioon ja sanoivat että tuo auto tänne, vein auton sinne ja jäikin yön yli huoltoon kun hävisi kuulemma kaikki tietoa autosta ja avimista. Lähettivät koodin saksaan netin kautta, ja seuraavana iltapäivää sain auton käydä hakemassa ja tähän asti on toiminut normaalisti, eli noin 3kk ja tuskin ilmenee ongelmaa jatkossakaan.
Itse kaukosäädintä ei mulla siis vaihdettu, vaan se pelkkä metallipala, kaukosäädin oli tallessa. Voi olla liian haastavaa toi tietokonejuttu näille paikallisille huolloille että osaisivat kaikki koodijutut ja saisivat sen kuntoon, mullakin avaimet kadottivat jonkun koodinpätkän vuorotellen siksi ajonesto temppuili, saksassa saivat toimivan koodin tehtyä. btw... aika outoa jos merkkiliike suostuu ajoneston itse ottamaan pois käytöstä.
Olen jossakin aikasemminkin tainnut kiitellä hämeenlinnan autokuviota ja pakko tälläkin kertaa kehua, sain lainaauton vuorokaudeksi ilmaiseksi käyttöön, tai mitä nyt siitä uudelleenkoodaamisesti sen 30e ottivat. Nii ja se auto oli golf nelonen, tuskin kovin paljoa eroaa audista.
Soitin autokuvioon ja sanoivat että tuo auto tänne, vein auton sinne ja jäikin yön yli huoltoon kun hävisi kuulemma kaikki tietoa autosta ja avimista. Lähettivät koodin saksaan netin kautta, ja seuraavana iltapäivää sain auton käydä hakemassa ja tähän asti on toiminut normaalisti, eli noin 3kk ja tuskin ilmenee ongelmaa jatkossakaan.
Itse kaukosäädintä ei mulla siis vaihdettu, vaan se pelkkä metallipala, kaukosäädin oli tallessa. Voi olla liian haastavaa toi tietokonejuttu näille paikallisille huolloille että osaisivat kaikki koodijutut ja saisivat sen kuntoon, mullakin avaimet kadottivat jonkun koodinpätkän vuorotellen siksi ajonesto temppuili, saksassa saivat toimivan koodin tehtyä. btw... aika outoa jos merkkiliike suostuu ajoneston itse ottamaan pois käytöstä.
Olen jossakin aikasemminkin tainnut kiitellä hämeenlinnan autokuviota ja pakko tälläkin kertaa kehua, sain lainaauton vuorokaudeksi ilmaiseksi käyttöön, tai mitä nyt siitä uudelleenkoodaamisesti sen 30e ottivat. Nii ja se auto oli golf nelonen, tuskin kovin paljoa eroaa audista.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”